دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

5 لنز مناسب برای عکاسی صنعتی

راهنمای انتخاب
5 لنز مناسب برای عکاسی صنعتی

در این مقاله بهترین لنز ها برای عکاسی صنعتی معرفی خواهند شد:

1- نیکون AF FX NIKKOR 85mm f/1.8G Fixed

بهترین لنز عکاسی صنعتی

به عنوان یکی از واضح‌ترین لنزهای 85 میلیمتری نیکون، این لنز یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی صنعتی است. این لنز برای نصب روی دوربین‌های DSLR سری FX طراحی شده است و به لطف دیافراگم f/1.8 بهترین گزینه برای عکاسی از محصول و فیلمبرداری است.

ابعاد موتور فوکوس در زمان فوکوس خودکار تغییر نمی‌کند و همین موضوع باعث شده این لنز کوچک و سبک باقی بماند و توانایی فوکوس در فواصل نزدیک را هم داشته باشد. دیافراگم سریع f/1.8 نیز باعث شده است این لنز بتواند حتی در شرایط کم نور هم بهترین عکس‌های ممکن را بگیرد.

[relatedpost post=”108079″]

تکنولوژی Silent Wave Motor برند Nikkor امکان فوکوس خیلی سریع و دقیق را در عین سکوت برای این لنز فراهم کرده است و می‌توانید با استفاده از این لنز خیلی سریع و بدون هیچگونه لگ، از فوکوس اتوماتیک به فوکوس دستی سوئیچ کنید. برای این کار فقط لازم است حلقه فوکوس روی لنز را بچرخانید و بدون چشم برداشتن از منظره‌یاب، نقطه فوکوس را تغییر دهید.

2- تامرون SP AF 15-30mm f/2.8 Di VC USD Wide-Angle

بهترین لنز برای عکاسی صنعتی

لنز 15-30mm f/2.8 Di VC USD یکی از اولین لنزهای التراواید بازار است که حلقه تصویر 35 میلیمتری فول فریم را پوشش می‌دهد و از تکنولوژی ضدلغزش نیز بهره می‌برد. این لنز یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی صنعتی است. لنزهای واید روی نزدیک‌ترین سوژه به فریم تاکید می‌کنند و در عین حال توانایی این را دارند که بکگراند را تا حدودی واضح نگه‌دارند. همین موضوع یک افکت خیلی زیبا به محصولی که در حال عکاسی از آن هستید می‌دهد.

این لنز سریعترین زوم ممکن را هم در بازار دارد. هنگامی که زوم می‌کنید هم تنظیمات نوردهی هیچگونه تغییری نمی‌کند. دیافراگم f/2.8 در زمان عکاسی در شرایط کم نور کمک خیلی زیادی به شما می‌کند. مرکز این لنز در تمام طول کانونی از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است و تصاویر واضحی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

[relatedpost post=”110730″]

همچنین این لنز در گوشه‌های تصویر نیز از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است و می‌توان گفت که تعداد انگشت‌شماری از لنزهای موجود در بازار چنین توانایی دارند. انحرافات رنگی به خوبی کنترل شده‌اند و فقط زمان استفاده از زاویه خیلی واید مقدار کمی از آن مشخص است.

می‌توان گفت که این لنز یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی ماکرو است و در عین حال قیمت آن هم منصفانه است. در زمان زوم کردن ابعاد این لنز تغییر نمی‌کند اما عنصر جلوی آن جابجا می‌شود.

3- کانن EF 50mm f/1.8 STM

لنز عکاسی صنعتی

به عنوان یکی از محبوب‌ترین لنزهای پرایم EF کانن EF 50mm f/1.8 STM یکی از لنزهای ارزان‌قیمتی است که می‌توانید به تجهیزات عکاسی خودتان اضافه کنید. می‌توان گفت که این لنز یکی از بهترین محصولات برای عکاسی صنعتی است. دیافراگم f/1.8 به نسبت دیگر لنزهای استاندارد، اجازه ورود 10 برابر نور بیشتر را به دوربین می‌دهد. این به این معنی است که می‌توانید با Motion Blur کمتر، عکس‌های خیلی واضح‌تری بگیرید.

به دلیل دیافراگم خیلی باز این لنز، در شرایط کم نور نیازی به فلاش ندارید. در واقع اندازه دیافراگم یکی از دلایلی است که یک عکاس صنعتی می‌تواند یک لنز پرایم را به لنز زوم ترجیح دهد.

این لنز به خاطر داشتن کیفیت تصویر بالا و در عین حال قیمت مناسب یکی از بهترین لنز ها برای آماتور ها است. همچنین با 40 میلیمتر طول و 160 گرم وزن، این لنز یکی از کوچک‌ترین لنزهای موجود در بازار نیز می‌باشد. این محصول یک لنز ماکرو است که کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد و این موضوع باعث شده است برای عکاسی از محصول یا جواهرات گزینه خیلی خوبی باشد و به عکس‌های شما جان تازه‌ای ببخشد.

4- کانن EF 100mm f/2.8L IS USM Macro

لنز مناسب برای عکاسی صنعتی

یکی دیگر از محبوب‌ترین لنزهای کانن، لنز کانن EF 100mm f/2.8L IS USM Macro است که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی ماکرو است. این لنز به دلیل داشتن فاصله کانونی 100 میلی‌متر و بزرگنمایی 1:1 یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی کلوزآپ است.

کیفیت ساخت این لنز برای عکاس‌هایی هم که بیشتر در فضاهای آزاد از آن استفاده می‌کنند هم خیلی خوب است و مقاومت بسیار زیادی دارد. لرزشگیر تصویر اپتیکال استفاده شده در آن به شما این امکان را می‌دهد که با کمترین میزان لرزش بتوانید آن را روی دست بگیرید و به عکاسی بپردازید. این بدین معنی است که شما می‌توانید بدون استفاده از سه پایه به عکاسی بپردازید و در عین حال تصاویر خیلی خوبی بگیرید.

[relatedpost post=”122069″]

این لنز با سیستم کانن Hybrid-IS طراحی شده است. این بدین معنی است که می‌تواند اکثر جابجایی‌های خطی دوربین را جبران کند. حلقه فوکوس و مانت لنز از جنس آلومینیوم و خود لنز نیز از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. کنتراست و رنگی که این لنز تولید می‌کند کیفیت خیلی زیادی دارد و بوکه‌ی آن نیز خیلی نرم است. این دو مشخصه یکی از بزرگترین قابلیت‌های یک لنز مناسب برای عکاسی صنعتی است.

کد تخفیف نورنگار

5- سیگما 35mm F1.4 ART DG HSM

بهترین لنز عکاسی صنعتی

سیگما 35mm F1.4 ART DG HSM یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی در شرایط کم نور است که می‌تواند عمق میدان خیلی خوبی به شما تحویل دهد و بتوانید با کمک آن پس‌زمینه‌های خیلی خوبی داشته باشید. این سری جدید از لنزهای ART امکان آپدیت firmware لنز و همچنین تغییر پارامترهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. چنین قابلیتی در لنزهای دیگر دیده نمی‌شود.

این لنز قابلیت نصب روی دوربین‌های فول‌فریم و APS-C را دارد. یک پوشش چندلایه فلرهای دوربین را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود حتی در شرایط کم نور هم، شما تصاویری واضح و با کنتراست بالا داشته باشید. موتور فوکوس هایپر سونیک و شناور داخل این لنز امکان اتوفوکوس دقیق و کاملا بی صدا را برای شما فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با فشار دادن یک کلید ساده و بدون تغییر حالت‌های دوربین، از فوکوس دستی و اتوماتیک استفاده کنید. ترکیب مواد مقاوم در برابر حرارت و همچنین قطعات فلزی، یک لنز مقاوم در برابر گرما را در اختیار شما گذاشته است. استفاده از یک پوشش خاص روی شیشه‌های لنز نیز باعث شده است مقاومت آن‌ها افزایش یابد و بتوانید در مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *