021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین میکروفون های یقه ای بی سیم و با سیم ( فروردین 1401 )

بهترین میکروفون های یقه ای بی سیم و با سیم ( فروردین 1401 )

در اینجا به  تعدادی از محبوب‌ترین میکروفون ‌های یقه ای موجود در بازار ایران نگاهی خواهیم داشت.

 

انواع میکروفون یقه ای

از نظر دسته بندی میکروفون های یقه ای در دو گروه کلی میکروفن یقه ای بیسیم و میکروفن یقه ای باسیم دسته‌بندی می‌شوند.

میکروفون یقه ای باسیم

میکروفون یقه ای با سیم

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است میکروفون یقه ای باسیم از کابل رابط برای اتصال به دستگاه ضبط کننده اعم از دوربین، گوشی یا رکوردر استفاده می‌کنند.

 

اگرچه ارتباط با سیم مشکل تداخل فرکانس‌های رادیویی دیگر را برطرف می‌کند؛ اما در مقابل آزادی حرکت گوینده به طول کابل محدود می‌شود. بنابراین استفاده از این نوع میکروفن یقه ای فقط  برای سوژه ثابت یا با با حرکات محدود، مثلا برای تولید یک ویدیو آموزشی در استدیو خانگی توصیه می‌شود. البته هزینه پایین‌تر این نوع میکروفن در مقایسه با میکروفن یقه ای بی‌سیم نیز قابل توجه است.

میکروفون یقه ای موبایل

میکروفون یقه ای بی‌سیم

امروزه استفاده از میکروفن یقه ای بیسیم دیگر منحصر به استودیو های پیشرفته نیست و انواع بسیاری از آنها در کیفیت ها و با امکانات مختلف در بازار یافت می شوند.

برای ارتباط بی‌سیم معمولاً از دو روش فرکانس‌های رادیویی UHF یا ارتباط بر بستر بلوتوث استفاده می‌شود. آزادی حرکتی که میکروفن یقه ای بی‌سیم برای گوینده فراهم می‌کند برتری اصلی این میکروفن‌هاست.  میکروفن یقه ای بلوتوثی نسبت به نوع رادیویی دارای بُرد محدود‌تری بوده و برای استفاده در استودیوهای کوچک مناسب‌تر است.

دستگاه فرستنده میکروفون یقه ای

همانند سایر ابزارهای صدابرداری، میکروفن‌های یقه ای بیسیم نیز در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. این میکروفن‌ها را می‌توانید در سه سطح کاربری آماتوری، متوسط و پیشرفته تهیه کنید.

پکیچ فرستنده و گیرنده میکروفون یقه ای بی سیم

میکروفن یقه ای بیسیم ارزان و آماتوری

از تولیدکنندگان و برندهای مطرح در این گروه می‌توان به برند بویا (Boya) و کامیکا (Comica)  اشاره نمود. در بین محصولات ارائه شده، انواع مخصوص ضبط با گوشی‌های هوشمند طرفداران بسیاری دارند.

میکروفن بیسیم بویا

اگر فقط یک گوینده دارید می‌توانید از انواع ساده‌تر که شامل یک فرستنده و یک گیرنده هستند استفاده کنید. درصورتی که ضبط صدا را بصورت مصاحبه یا بیشتر از یک گوینده انجام می‌دهید باید از میکروفن یقه ای بیسیم با دو فرستنده و یک گیرنده استفاده کنید.

پکیج میکروفن بیسیم

میکروفن بی‌ سیم بویا مدل BOYA BY-WM8 Pro-K1

میکروفن بویا BOYA BY-WM8 Pro-K1

این میکروفن یقه ای بی سیم از فرکانس UHF برای برقرای ارتباط تا محدوده 100 متری (بدون مانع) استفاده کرده و کیفیت بسیار مطلوبی با توجه به قیمت پایین خود ارائه می‌کند. فرستنده این میکروفن را می‌توانید براحتی در جیب لباس گوینده قرار دهید. کپسول میکروفن نیز دارای گیره فنری بوده و مشکلی در نصب آن نخواهید داشت. بر روی کپسول یک اسفنج بادگیر کوچک قرار داده شده که به افزایش کیفیت صدا در محیط‌های باز کمک می‌کند. وجود مانیتور LCD هم بر روی گیرنده و هم بر روی فرستنده باعث سهولت تنظیمات می‌شود. همچنین برای پایش (مانتورینگ) صدای درحال ضبط می توانید از خروجی هدفون در گیرنده استفاده کنید. انرژی مورد نیاز فرستنده و گیرنده از طریق دو عدد باطری قلمی تأمین می‌گردد.

میکروفن بی‌ سیم بویا مدل BOYA BY-WM8 Pro-K2

میکروفن بویا BOYA BY-WM8 Pro-K2

این میکروفن همانند مدل قبلی بوده با این تفاوت که از دو فرستنده برای ارتباط دو کاناله بهره می‌برد. با این ترکیب می‌توانید براحتی مصاحبه‌های دو نفره را ضبط کنید سایر مشخصات فنی این میکروفن همانند مدل قبلی است.

میکروفن بی‌ سیم کامیکا مدل Comica BoomX-D MI1

میکروفن کامیکا Comica BoomX-D MI1

یک میکروفون یقه ای بیسیم برای گوشی‌ آیفون که امکانات بسیار خوبی را ارئه می‌دهد. ابعاد فیزیکی این میکروفن بسیار کوچک بوده و برای نصب گیرنده آن به پورت لایتنینگ گوشی‌های آیفون با مشکلی مواجه نخواهید شد. علاوه بر امکان اتصال کپسول میکروفن یقه ای، فرستنده این میکروفون دارای یک میکروفون داخلی نیز می‌باشد. نکته قابل توجه در فرستنده این میکروفون یقه ای بی‌سیم، باتری داخلی قابل شارژ از نوع لیتیوم-یون است که با یکبار شارژ می‌توانید حدود 5 ساعت از آن استفاده کنید. همچنین بر روی فرستنده نمایشگری قرار دارد که میزان باتری، قدرت سیگنال و سطح بلندی صدا را نمایش می‌دهد. تغذیه گیرنده دستگاه نیز از طریق گوشی تأمین می‌شود. خروجی این میکروفون بصورت استریو یا مونو قابل انتخاب است.

میکروفن بی‌ سیم کامیکا مدل Comica BoomX-D UC1

میکروفن کامیکا Comica BoomX-D UC1

این میکروفون یقه ای بی سیم برای موبایل همانند مدل بالا بوده با این تفاوت که از پورت TYPE-C برای ارتباط با گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند.

میکروفن بی‌ سیم کامیکا مدل Comica BoomX-U U1

میکروفن کامیکا Comica BoomX-U U1

اگر می‌خواهید یک سیستم میکروفن بی‌سیم یقه ای با امکانات خوب و قیمت مناسب تهیه کنید، مدل BoomX-U U1 یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. این میکروفن برای تولید کنندگان پادکست، ولاگرها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی یوتیوبر بسیار مناسب است. فرستنده و گیرنده این سیستم دارای باتری لیتیوم-یون قابل شارژ داخلی هستند و با یکبار شارژ می توانید حدود 6 ساعت از آن‌ها استفاده کنید. هم فرستنده و هم گیرنده دارای نمایشگری هستند که اطلاعاتی درباره قدرت سیگنال، میزان باتری، سطح صدا و وضعیت استریو یا مونو را نمایش می‌دهند. برد این میکروفن یقه ای بیسیم حدود 120 متر (در فضای باز و بدون مانع) بوده و برای گیرندگی بهتر می‌توانید آنتن‌های گیرنده را تا 180 درجه باز کنید. علاوه بر میکروفن یقه ای اصلی، فرستنده دارای یک میکروفن داخلی نیز هست که می‌توانید از آن به عنوان یک میکروفن دستی مصاحبه استفاده کنید. برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت صدا بخصوص در محیط‌های باز، فرستنده این سیستم به فیلتر پایین گذر (Low Pass) مجهز شده است.

میکروفون یقه ای بی‌سیم متوسط و پیشرفته

در این گروه میکروفن هایی قرار دارند که عموماً برای ضبط محتوای ویدیویی تجاری استفاده می‌شوند. از برندهای معروف این گروه می‌توان به نام های رود (RODE) سونی (Sony) و سنهایزر (Sennheiser) اشاره نمود.

میکروفون بی سیم سونی مدل SONY UWP-D11

میکروفن بی سیم سونی مدل SONY UWP-D11

این میکروفن با بهره‌گیری از سیستم پردازش صدای دیجیتال، کیفیتی بسیار عالی در رده برادکست ارائه می‌دهد. در قسمت گیرنده جهت ثبات هرچه بیشتر سیگنال و بدون افت کیفیت و سطح صدا، از سیستم گیرندگی دوگانه (Diversity) استفاده شده است که بطور پیوسته سیگنال دریافتی را پایش کرده و بهترین دریافت را تضمین می‌کند. همچنین با استفاده از سیستم همزمانی مادون قرمز بین فرستنده و گیرنده، اسکن کانال‌های ارتباطی بطور اتوماتیک انجام شده و کانال ارتباطی خالی انتخاب می‌شود. سطح سیگنال صوتی خروجی جهت تطابق هرچه بیشتر با دستگاه‌های ضبط کننده مانند دوربین‌های DSLR در محدوده +12 تا -12 دسیبل قابل تنظیم است. به کمک پورت میکرو USB می‌توانید باتری‌های قابل شارژ را درون دستگاه شارژ کنید. نمایشگرهای نسبتاً بزرگ و روشن فرستنده و گیرنده اطلاعات تنظیمات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. بدنه فرستنده و گیرنده کاملاً فلزی بوده و بسیار مقاوم است

میکروفن بی سیم سنایزر مدل SENNHEISER EW 112P G4

میکروفن بی سیم سنایزر مدل SENNHEISER EW 112P G4

شرکت بسیار معتبر سنهایزر این میکروفن یقه ای بی‌سیم را برای کاربران حرفه‌ای عرضه نموده است. کیفیت صدای این میکروفن در سطح برادکست بوده و با بدنه تمام فلزی قابلیت کارکرد در سخت‌ترین شرایط محیطی را دارد. در گیرنده این میکروفن از سیستم دریافت دوگانه (Diversity) برای ثبات هرچه بهتر سیگنال دریافتی استفاده شده است. در هر دو دستگاه فرستنده و گیرنده نمایشگرهایی با قابلیت خوانش راحت در نور روز به کار رفته است. با قابلیت اسکن اتوماتیک فرکانس، بهترین و کم‌ نویزترین باند فرکانسی جهت ارتباط امن و بدون تداخل انتخاب می‌شود. همچنین تنظیم حساسیت اتوماتیک میکروفن باعث ضبط یکنواخت صداهای بلند و آهسته می‌گردد.

میکروفن بیسیم رود گو Wireless GO

برند رود نامی کاملا شناخته شده در صنعت صدابرداری بوده و دو مدل میکروفون Video Mic برای موبایل و مدل بیسیم رود گو Rode Go Wireless از پرفروش ترین میکروفون های این شرکت هستند. در مدل بیسیم رود گو، نمایشگر رنگی بر روی دستگاه گیرنده تعبیه شده که میزان باتری هر دو دستگاه گیرنده و فرستنده، و همچنین قدرت سیگنال دریافتی را نمایش می دهد. هر دو دستگاه دارای یک باتری داخلی قابل شارژ هستند که از طریق پورت USB TYPE-C شارژ می شوند و طبق ادعای شرکت می‌توانند دستگاه را تا مدت 7 ساعت روشن نگه دارند. برد نهایی این میکروفن در فضای باز  نیز حدود 70 متر است.

 

میکروفون یقه ای رود گو Rode Go Wireless

جمع بندی

توجه داشته باشید کیفیت صدای اکثر میکروفن‌های یقه ای در حد استاندارد بوده و حتی انواع ارزان قیمت بخصوص انواع مناسب گوشی‌های هوشمند نیز براحتی پاسخگوی اکثر نیازها می‌باشند. مدل‌های فوق و سایر مدل‌های میکروفن بی سیم یقه ای را می‌توانید با قیمت مناسب از فروشکاه نورنگار تهیه نمایید.

1 Comment

  • Ziba گفت:

    متشکرازمطالب بسیار عالی درباره میکروفن من دوست دارم یک میکروفن باکیفیت برای کارم داشته باشم شما کدام گزینه را پیشنهاد میکنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه