دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین میکروفون برای گوشی های اندروید و آیفون

راهنمای انتخاب
بهترین میکروفون برای گوشی های اندروید و آیفون

نکاتی که باید پیش از خرید میکروفون برای گوشی بدانید

هنگام انتخاب بهترین میکروفون برای گوشی باید به عوامل مختلفی توجه کنید. در زیر مهم‌ترین نکاتی که در خرید میکروفون باید به آن‌ها دقت کنید، آورده شده است.

اندازه میکروفون

میکروفون‌های مناسب گوشی اشکال و اندازه‌های مختلف دارند. اندازه برخی از آن‌ها بزرگ بوده و برای استفاده در خانه یا محل کار مناسب است؛ درحالی‌که برخی دیگر اندازه خیلی کوچکی دارند و در کیف یا حتی جیب شلوار هم جا می‌شوند. شما باید با توجه به نیاز خود، اندازه مناسب را انتخاب کنید.

رابط میکروفون

میکروفون‌های مناسب گوشی هوشمند از طریق USB، جک 3.5 میلی‌متری، بلوتوث یا وایرلس متصل می‌شوند. هر یک از این روش‌ها نیازمند تجهیزاتی برای اتصال هستند. برای مثال، اتصال میکروفون به گوشی از طریق USB یا جک 3.5 میلی‌متری نیازمند یک آداپتور تطبیق‌دهنده است. پس پیش از خرید تعیین کنید که از کدام روش برای اتصال می‌خواهید استفاده کنید و به چه تجهیزاتی نیاز دارید.

نوع میکروفون

شما باید میکروفون را با توجه به سناریو موردنظر خود انتخاب کنید. هر میکروفون با یک سناریو و شرایط خاصی سازگار است. به‌عنوان‌مثال، یک میکروفون لاوالیر با اندازه کوچک خود برای افرادی مناسب است که قصد ضبط فیلم را دارند و نمی‌خواهند در طول فیلم میکروفون خیلی به چشم بیاید. از طرفی، یک میکروفون خازنی که اندازه بزرگ‌تری دارد، برای ضبط آواز مناسب است.

بهترین میکروفون ها برای گوشی

میکروفون‌ها در مدل‌ها و انواع مختلفی برای گوشی وجود دارند که در زیر 12 مورد از بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

میکروفون Samson Go

اگر می‌خواهید پادکست ضبط کنید، صدای خود را در کنفرانس‌های آنلاین بهبود ببخشید یا دموی اولیه موسیقی خود را بسازید، Samson Go بهترین میکروفون برای گوشی و یک گزینه عالی برای شماست. این میکروفون صدای بسیار واضحی را ارائه می‌دهد.

ویژگی برجسته این میکروفون طراحی منحصربه‌فرد آن است. Samson Go یک میکروفون سه اینچی بوده و باوجود یک گیره به شما امکان نصب آن در بالا، پایین یا کناره گوشی را می‌دهد. گیره میکروفون دارای یک سوراخ است که می‌توانید از این طریق میکروفون را با یک آداپتور 3/8 اینچی روی پایه مخصوص میکروفون وصل کنید.

میکروفون Samson Go یک جک هدفون نیز دارد؛ بنابراین می‌توانید حین ضبط فیلم با گوشی به‌صورت هم‌زمان به صدای خود نیز گوش دهید. با این کار در حین ضبط از نویزها و صداهای آزاردهنده محیط اطراف اطلاع پیدا کرده و می‌توانید فوراً آن‌ها را برطرف کنید.

Samson Go یک میکروفون خازنی است و اندازه نسبتا بزرگی دارد؛ بااین‌وجود ممکن است بهترین انتخاب برای ضبط فیلم و ولاگرها نباشد؛ در عوض می‌تواند بهترین گزینه برای ضبط و پخش صدا و موسیقی باشد.

مزایا:

  • مجهز به یک گیره برای ثابت نگه‌داشتن میکروفون
  • مجهز به جک هدفون

معایب:

  • عدم جداپذیری میکروفون از گیره

میکروفون Rode SmartLav+

اگر می‌خواهید بدون دیده شدن میکروفون جلوی دوربین قرار بگیرید، خرید میکروفون Rode SmartLav+ را به شما توصیه می‌کنیم.

این میکروفون بسیار کوچک بوده و به کمک یک کابل 3.5 میلی‌متری به گوشی متصل می‌شود. در حال حاضر، اغلب گوشی‌های هوشمند فاقد جک هدفون هستند؛ بنابراین برای اتصال میکروفون به گوشی به یک آداپتور نیاز دارید. پس از اتصال، می‌توانید برای پنهان کردن میکروفون و آداپتورش، آن را زیر پیراهن و نزدیک دهان خود جاسازی کنید.

این میکروفون نویزگیر دارد و تا حدودی می‌تواند صدای باد و سایر صداهای آزاردهنده را کاهش دهد؛ بنابراین می‌تواند یک گزینه عالی برای ضبط صدا در حال حرکت و در فضای باز باشد. همان‌طور که گفتیم، لاوالیر Rode SmartLav+ بهترین میکروفون برای گوشی و ضبط صدا به هنگام حضور در جلوی دوربین عالی هستند؛ اما برای امور دیگر مثل ضبط آواز چندان گزینه مناسبی نیست.

این میکروفون رود را می‌توانید از فروشگاه نورنگار که نمایندگی رود در ایران است، تهیه کنید.

مزایا:

  • اندازه کوچک
  • کابل نازک
  • مجهز به ویژگی نویزگیر

معایب:

  • نامناسب برای ضبط صداهایی مثل آواز

میکروفون Audio-Technica AT2005USB

هر میکروفون دارای رابط USB می‌تواند با گوشی همراه سازگار باشند. اگر نوازنده‌ای هستید که می‌خواهید از بهترین میکروفون برای گوشی بر روی صحنه یا حتی خارج از آن استفاده کنید، Audio-Technica AT2005USB پیشنهاد ما به شماست.

این یک میکروفون پویا اما سنتی است که در درجه اول برای ضبط آواز یک نوازنده استفاده می‌شود. این میکروفون از لحاظ ابعاد بزرگ‌تر از گزینه‌های قبلی است؛ اما تطبیق‌پذیری عالی‌اش، آن را به گزینه‌ای مناسب برای نوازندگان یا گویندگان پادکست تبدیل می‌کند.

Audio-Technica AT2005USB دو رابط USB و XLR در بخش پایین خود دارد که ازجمله مزایای آن به شمار می‌رود. این بدان معناست که شما می‌توانید آن را از طریق آداپتور به تلفن هوشمند، میکسر یا رابط صوتی پیشرفته خود متصل کنید.

این انعطاف‌پذیری به شما امکان استفاده از میکروفون برای چندین برنامه را فراهم کرده و همچنین باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و فضا می‌شود. برای مثال، از کابل USB آن برای اتصال به گوشی همراه و از کابل XLR برای اتصال به amp یا میکسر بهره ببرید.

ازآنجایی‌که این میکروفون برای نوازندگان طراحی‌شده است، لوازم جانبی مفیدی برای ضبط آواز با موبایل ارائه می‌دهد. این میکروفون دارای یک گیره بوده و می‌توان آن را به پایه میکروفون یا سه‌پایه کوچک برای استفاده روی میز متصل کرد.

اکثر گوشی‌های هوشمند فاقد جک هدفون هستند؛ اما این میکروفون دارای جک هدفون بوده و می‌توان از آن برای گوش دادن به صداهای اتاق و بررسی نویز محیط استفاده کرد. همچنین می‌‌توانید صدای ورودی به هدفون خود را از طریق یک صفحه کوچک در پایین میکروفون تنظیم کنید.

مزایا:

  • دارای دو پورت USB و XLR
  • دارای جک هدفون

معایب:

  • ابعاد بزرگ

میکروفون خازنی Shure MV88

میکروفون Shure MV88 مخصوص iOS بوده و صدای بسیار باکیفیتی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌دهد. در این میکروفون 1 الی 5 حالت DSP برای ضبط صدا در اختیار شما قرارگرفته و هر یک به‌طور خاص برای بهینه‌سازی انواع مختلف صدا (سخنرانی، آواز، آکوستیک، مکالمه و ساز) طراحی‌شده‌اند.

این میکروفون طیف وسیعی از صداها و فرکانس‌ها را در سطح کیفی عالی کنترل کرده و حتی از صداهای 120 دسی‌بل نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مزیت‌های جالب این میکروفون، امکان تنظیم خودکار EQ و صدا به هنگام ضبط است؛ بنابراین میکروفون Shure MV88 برای هرکسی که به دنبال صدای تمیز و حرفه‌ای در ضبط هر صدایی است، گزینه فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد.

اسکلت این میکروفون از فلز بوده و استحکام قابل قبولی را ارائه می‌دهد. با این حساب شما می‌توانید از آن بدون ساییدگی بدنه به‌عنوان بهترین میکروفون برای گوشی و قابل‌حمل استفاده کنید.

مزایا:

  • ارزان نسبت به کیفیت خوب
  • تنظیم خودکار EQ
  • بدنه فلزی و محکم

معایب:

  • اندازه نسبتاً بزرگ

[relatedpost post=”229899 “]

میکسر Saramonic SmartMixer

Saramonic SmartMixer یک میکسر صوتی فشرده است که دو میکروفون خازنی و یک ورودی میکروفون XLR با توان فانتوم 48 ولت دارد. همچنین دارای کنترل صدا و محل مخصوصی برای گوشی هوشمند است. همه این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهد تا صدایی با کیفیت بالا را در تلفن هوشمند، آیفون یا هر دستگاه اندرویدی دیگر ضبط کنید.

پنل جلویی سیستم Saramonic SmartMixer شامل دکمه‌هایی برای روشن کردن گجت، فانتوم پاور، سوئیچ بین استریو و مونو، صفحه‌نمایش LCD با نشانگر سطح صدا و سایر جزئیات است. با توجه به خازنی بودن میکروفون‌ها، وزن این میکسر به 740 گرم رسیده و ابعاد نسبتاً بزرگی دارد. بنابراین خرید میکروفون Saramonic SmartMixer را برای کسانی پیشنهاد می‌دهیم که قصد کار با آن در خانه یا محل کار را دارند.

مزایا:

  • دارای دو میکروفون خازنی
  • کیفیت خوب
  • شامل دکمه‌های کنترلی

معایب:

  • وزن زیاد

میکروفون Apogee MiC

Apogee MiC یکی از فشرده‌ترین و بهترین میکروفون برای گوشی و باکیفیت استودیویی است که از USB برای اتصال به آی‌پد، آیفون، آی‌پاد تاچ و مک استفاده می‌کند. این میکروفون برای ضبط آواز یا سازها مناسب بوده و صدا پس از ضبط به اپلیکیشن Apple GarageBand ارسال می‌کند.

این مدل میکروفون دارای کنترل‌های چرخشی صداست که کار با انگشت شست را برای شما راحت کرده است. بر روی میکروفون نشانگرهای LED نیز تعبیه‌شده که می‌توانید بدون توجه به ابزارهای تنظیم، جزئیات صدا را تغییر دهید.

از دیگر ویژگی‌های این میکروفون می‌توان به PureDigital اشاره کرد. این تکنولوژی به تنظیم لحن صدا یا صدای آکوستیک کمک می‌کند. همچنین طراحی فلزی این میکروفون خبر از عمر طولانی و عملکرد خوب آن دارد.

میکروفون Apogee MiC می‌تواند 3 کاربرد برای شما داشته و به‌عنوان میکروفون، پیش تقویت‌کننده میکروفون و ADC عمل کند. مهندسان Apogee به‌طور کامل هر یک از اجزا را توسعه داده‌اند و بنابراین همه آن‌ها کیفیت استثنایی دارند. از طرفی، این میکروفون کمترین سطح نویز و بالاترین کیفیت سیگنالی را ارائه می‌دهد.

مزایا:

  • کیفیت بالا در ضبط
  • دارای تکنولوژی PureDigital

معایب:

  • نامناسب برای ضبط پادکست یا سخنرانی

میکروفون Movo VXR10

میکروفون Movo VXR10 متعلق به یک شرکت آمریکایی با نام Movo است که به‌تازگی تأسیس‌شده است. این شرکت به لطف دستگاه‌ها و تجهیزات صوتی مقرون‌به‌صرفه خود برای نوازندگان و تولیدکنندگان ویدیو به شهرت رسید.

این میکروفون نیز همانند سایر محصولات قیمت بسیار استثنایی دارد؛ درعین‌حال کیفیت خوبی را برای ضبط پادکست یا مصاحبه صوتی ارائه داده و یکی از گزینه‌های بهترین میکروفون برای گوشی به‌حساب می‌آید. این میکروفون کوچک و سبک بوده و کاملاً مناسب استفاده در جلو دوربین است. همچنین می‌توان از آن به هنگام حرکت نیز استفاده کرد.

میکروفون Movo VXR10 یک پایه فلزی دارد که جاگذاری آن را راحت‌تر می‌کند. میزان نویزگیری آن قابل‌قبول بوده و صداهای آزاردهنده اطراف را به حداقل می‌رساند. علاوه‌براین، دارای یک کابل خروجی TRRS 3.5 میلی‌متری بوده که برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و مک در نظر گرفته‌شده است.

مزایا:

  • سایز کوچک و وزن کم
  • مقرون‌به‌صرفه

معایب:

  • نامناسب برای ضبط آواز و ساز

میکروفون Rode Wireless GO II

Rode wireless GO II کوچک‌ترین و اولین میکروفون بی‌سیم جهان است. این میکروفون یک سیستم بسیار فشرده و همه‌کاره دارد که از یک گیرنده دو کاناله و دو فرستنده تشکیل‌شده است. با این میکروفون می‌توان دو منبع صدا را به‌طور هم‌زمان ضبط کرد.

wireless GO II همانند نسخه قبلی خود (wireless GO) کیفیت صدای حرفه‌ای و منحصربه‌فردی را ارائه داده و با فناوری‌های پیشگامانه به بهترین میکروفون گیمینگ و مناسب برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تولید محتوا تبدیل‌شده است.

این میکروفون دارای ویژگی‌های قدرتمند زیادی است. سازگاری آن با تمام دستگاه‌های هوشمند، رایانه‌ها و دوربین‌ها بزرگ‌ترین مزیت آن به شمار می‌رود. همچنین این میکروفون برد وسیع 200 متری داشته و کیفیت و امنیت خوبی در انتقال دیجیتال صدا دارد.

بر روی میکروفون هیچ دکمه یا کنترل اضافی به چشم نمی‌خورد؛ تنها یک دکمه روشن و خاموش داشته و یک صفحه‌نمایش برای نشان دادن وضعیت تنظیمات صدا وجود دارد. بنابراین کاربری آن بسیار آسان بوده و از طرفی می‌توان با استفاده از برنامه مخصوص آن و خرید میکروفون Rode Wireless GO II به ویژگی‌های قدرتمند و سفارشی‌سازی دیگری نیز دسترسی پیدا کرد.

مزایا:

  • بی‌سیم و دوکاناله
  • سازگار با تمامی دستگاه‌های هوشمند
  • کاربری آسان
  • کیفیت صدای منحصربه‌فرد

معایب:

  • تنها یک الگوی قطبی ضبط دارد.

میکروفون یقه‌ای Comica SIG.LAV V05

یکی از بهترین میکروفون‌هایی که برای گوشی تولیدشده، میکروفون یقه‌ای لاوالیر Comica SIG.LAV V05 است. تمرکز این میکروفون بر روی گوشی‌های iOS است؛ اما می‌توان از آن در گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده کرد.

این میکروفون تجربه ضبط حرفه‌ای با کاربری بسیار آسانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این میکروفون مجهز به کانکتور لایتینگ اپل بوده و با گرفتن صدا از هر جهت می‌تواند نویز و صداهای آزاردهنده محیط اطراف را به حداقل برساند. این کار توسط الگوی پیکاپ 360 درجه در میکروفون انجام می‌شود. همچنین از طریق خروجی صوتی 3.5 میلی‌متری میکروفون می‌توان برای نظارت بر صدا به هنگام ضبط استفاده کرد.

میکروفون Comica SIG.LAV از طریق یک باتری CR2032 تغذیه کرده و یک نشان‌گر LED نیز دارد که در صورت اتمام باتری به شما هشدار می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید میکروفون Comica SIG.LAV V05 از  نمایندگی کامیکا اقدام کنید.

مزایا:

  • سازگار با انواع دستگاه‌ها
  • دارای جک هدفون
  • مجهز به نویزگیر

معایب:

  • فقط یک الگوی قطبی برای ضبط دارد

[relatedpost post=”246062″]

میکروفون Boya BY-WM4 PRO-K5

Boya BY-WM4 PRO-K5 یک سیستم میکروفون بی‌سیم جمع‌وجور است که راه‌حلی آسان، مقرون‌به‌صرفه و فراگیر برای ضبط صدا در تلفن‌های اندروید با USB Type-C ارائه می‌دهد. با خرید میکروفون Boya BY-WM4 PRO-K5 کیفیت صدای بهبودیافته‌ای را نسبت به میکروفون‌های داخلی روی دوربین‌ها و دستگاه‌های تلفن‌همراه داشته و گفتار واضح و قابل‌فهمی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با خرید اصل این میکروفون از نمایندگی بویا علاوه‌بر خود میکروفون، درون جعبه آن یک فرستنده بادی به همراه گیره است تا سوژه بتواند بدون در دست گرفتن میکروفون در جلوی دوربین گوشی حرکت کند. گیرنده این میکروفون فوق فشرده و دو کاناله بوده و حداکثر برد آن 200 اینچ است.

جک 3.5 میلی‌متری روی گیرنده به شما امکان کنترل و نظارت بر صدا به هنگام ضبط را می‌دهد. فرستنده این میکروفون نیز توسط دو باتری AAA تا 11.5 ساعت تغذیه می‌شود.

مزایا:

  • گیرنده دوکاناله فوق‌فشرده
  • فرستنده بادی‌پک (Bodypack)
  • طراحی جمع‌وجور

معایب:

  • نامناسب برای ضبط آواز و موسیقی

میکروفون Boya BY-M1 Lavalier

میکروفون BY-M1 از برند معروف بویا با تمامی گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های DSLR، دوربین‌های فیلم‌برداری، ضبط‌کننده‌های صوتی رایانه‌های مک، ویندوز و غیره سازگار است. الگوی پیکاپ همه‌جهته این میکروفون به پوشش کامل و 360 مجهز بوده و دارای یک کابل 20 اینچی و فیش مینی جک 3.5 میلی‌متری است.

میکروفون بویا BY-M1 توسط یک باتری LR44 تغذیه‌شده و یک سوئیچ برای خاموش و روشن کردن باتری دارد. هنگام استفاده از میکروفون با تلفن هوشمند، بهتر است کلید را خاموش کنید؛ زیرا برق میکروفون توسط گوشی‌همراه تأمین می‌شود. توصیه می‌کنیم به هنگام کار با دوربین، سوئیچ را روشن کنید تا از باتری استفاده کنید.

در کنار میکروفون، یک آداپتور 1.4 اینچی و گیره میکروفون نیز گنجانده‌شده است. شما می‌توانید از طریق فروشگاه نورنگار به خرید میکروفون Boya BY-M1 Lavalier بپردازید.

مزایا:

  • نویز کم
  • دارای الگوی قطبی Omnidirectional
  • دارای الگوی پیکاپ همه‌جهته
  • ارزان‌قیمت

معایب:

  • یک الگوی قطبی دارد.
  • فقط برای ضبط پادکست یا سخنران مناسب است.

[relatedpost post=”301016″]

میکروفون Boya BY-M1 Pro

تولیدکنندگان محتوا و پادکست، مجریان محتواهای ویدیویی یا هر کس دیگری که از تلفن‌های هوشمند یا دوربین dslr برای ضبط محتوای خود استفاده می‌کند، می‌تواند با میکروفون یقه‌ای Boya BY-M1 Pro به صدایی عالی دست یابد.

این میکروفون دارای یک اتصال TRRS برای ارتباط با دوربین‌های بدون آینه، دوربین‌های DSLR، گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها است. به‌سادگی می‌توان این میکروفون را با گیره به یقه لباس شخص ارائه‌دهنده وصل کرد.

علاوه‌براین، با خرید میکروفون Boya BY-M1 Pro با الگوی قطبی omnidirectional از کیفیت صدای خوبی بهره‌مند شده و صدا را از تمام جهات به میکروفون جذب می‌شود؛ به‌طوری‌که اگر کمی از میکروفون هم دور شوید، باز هم صدا به‌وضوح شنیده می‌شود.

مزایا:

  • کاربری آسان
  • کنترل ساده
  • دارای الگوی قطبی omnidirectional

معایب:

  • نامناسب برای ضبط آواز یا موسیقی

صدایی واضح با بهترین میکروفون‌ها

در این مطلب سعی کردیم در کنار ارائه نکاتی در خرید بهترین میکروفون برای گوشی، تعدادی از بهترین میکروفون‌های موجود در بازار را معرفی کنیم. هر یک از میکروفون‌ها برای شرایط و موقعیت‌های به‌خصوصی مناسب هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و صداهای خود را با کیفیت فوق‌العاده و بی‌نظیر ضبط کنید.

آیا تجربه استفاده از میکروفون‌های معرفی‌شده را دارید؟ کدام‌یک می‌تواند به‌عنوان بهترین گزینه معرفی شود؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده : الهه سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط