021-7356

راهنمای خرید لنز مناسب عکاسی منظره

راهنمای خرید لنز مناسب عکاسی منظره

ما در این مقاله 5 عدد از بهترین لنز های مناسب برای عکاسی طبیعت را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با کمک آن‌ها پیشرفت زیادی در حرفه خودتان داشته باشید

لنز استاندارد

آیا تا به حال تلاش کرده‌اید با یک گوشی هوشمند به عکاسی بپردازید و متوجه شوید عکسی که گرفته‌اید فاصله زیادی با صحنه واقعی دارد؟ پس دوربین‌های DLSR چطور می‌توانند عکس‌هایی بگیرند که خیلی به واقعیت نزدیک هستند؟ جواب ساده است، آن‌ها از لنز استاندارد استفاده می‌کنند.

لنز Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

نیازی نیست برای گرفتن عکس‌های منظره فوق‌العاده حتما یک لنز واید داشته باشید. اکثر مواقع، یک لنز استاندارد مانند لنز Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM با محدوده زوم مناسب کار شما را راه می‌اندازد.

لنز عکاسی طبیعت

تثبیت کننده تصویر 4 گام این لنز به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از سه پایه و بدون اینکه نویز زیادی در تصویر شما وجود داشته باشد به عکاسی بپردازید. همین موضوع باعث شده است این لنز برای عکاسی در شب و همچنین سوژه‌های متحرک مناسب باشد. دیافراگم این لنز کانون که مناسب برای عکاسی طبیعت است از دیافراگم 7 تیغه‌ی دایره‌ای استفاده می‌کند و به کاربر این اختیار را می‌دهد که سوژه را به راحتی از پس زمینه جدا کند.

[relatedpost post=”106369″]

لنز واید و التراواید

خیلی از مردم ترجیح می‌دهند از یک لنز واید برای عکاسی طبیعت استفاده کنند. این لنزها می‌توانند بخش بیشتری از صحنه را داخل لنز جای دهند. به همین خاطرمواقعی که نمی‌توانید تمام صحنه را داخل کادر خودتان جای دهید، نیازی نیست به برش صحنه فکر کنید.

لنز Samyang 14mm Ultra Wide-Angle f/2.8 IF ED UMC Manual Focus Lens

به محض اینکه از این لنز مناسب برای عکاسی طبیعت استفاده کنید، متوجه تفاوت آن با دیگر لنزها خواهید شد. Samyang 14mm f/2.8 می‌تواند 115 درجه از نما را روی یک دوربین فول فریم دیجیتال ثبت کند. همچنین این لنز یک تراشه تائید فوکوس رده بالا دارد که به شما این امکان را می‌دهد لنز خودتان را با استفاده از وایت بالانس خودکار، نوردهی خودکار و همچنین سیستم اندازه گیری خودکار تنظیم کنید.

لنز مناسب عکاسی طبیعت

با طراحی کروی دوگانه این لنز دیگر شما شاهد خطای رنگ و تحریف تصویر نخواهید بود. همچنین با این لنز شما می‌توانید روی فاصله‌ی 0.247 متر فوکوس کنید. همچنین هود گلبرگی این لنز از رفله شدن نور خورشید هم جلوگیری می‌کند.

لنز تله فوتو

از این نوع لنز بیشتر برای عکاسی ورزشی استفاده می‌شود ولی برای زوم کردن روی برخی عناصر خاص منظره نیز انتخاب فوق العاده‌ای می‌باشد.

[relatedpost post=”107853″]

لنز Canon EF 70-200mm f/4L USM

لنز کانن Canon EF 70-200mm f/4L USM یک لنز فوق‌العاده است که قابل حمل بودن را با دیافراگم مناسب (ماکزیمم f/4 ) با هم برای عکاس‌هایی که همیشه درحال سفر هستند، مناسب است. همچنین به همراه این لنز، یک فیلتر پلاریزه قابل جدا شدن عرضه می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد در شرایط نوری خیلی زیاد، بدون رفله عکاسی کنید.

لنز مناسب عکاسی منظره

این لنز که یکی از لنزهای حرفه‌ای کانن است می‌توانند در برابر گرد و خاک و رطوبت مقاومت کند. همچنین این لنز یک موتور التراسونیک دارد که کمک می‌کند لنز خیلی سریع فوکوس کند. این موتور به شما این امکان را می‌‎دهد که از صحنه‌های زودگذری مانند غروب آفتاب به راحتی عکاسی کنید.

[relatedpost post=”107996″]

لنز نیکون 24-70mm f/2.8G ED-IF AF-S NIKKOR

لنز مناسب برای عکاسی منظره

این لنز از لحاظ وضوح تصویر بی رقیب است. این لنز همه کاره به شما این امکان را می‌دهد که نزدیک‌ترین تصویر را به صحنه واقعی بگیرید و در عین حال یک نمای کاملا واقعی از صحنه داشته باشد. این لنز عملکرد خیلی خوبی در نور کم دارد و به همین خاطر شما می‌توانید با کمک این لنز مناسب برای عکاسی طبیعت حتی در مناطق خیلی تاریک هم عکس‌های واضح و با کیفیتی بگیرید. همچنین این لنز یک موتور موج صامت (SWM) دارد که به شما این امکان را می‌دهد با سرعت و دقت کافی و بدون هیچگونه نویز به عکاسی بپردازید

لنز نیکون 35mm f/1.8G AF-S DX NIKKOR

لنز عکاسی طبیعت

این لنز ارزان قیمت نیکون از فاصله کانونی 35 میلیمتر برای اینکه تصاویر طبیعی داشته باشید استفاده می‌کند. به دلیل وزن 200 گرمی این لنز شما می‌توانید به راحتی آن را با خودتان حمل کنید. در آخر این لنز مناسب برای عکاسی طبیعت عملکرد بسیار خوبی در نور کم دارد و به همین خاطر برای عکاسی طبیعت کاملا مناسب است.

21 دیدگاه

  • علی گفت:

    عااااااااااااالی مثل همیشه

  • شیدا گفت:

    منظور از اپتیک لنز چیست.ممنون میشم توضیح دهید؟

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      لنز دوربین از یک قطعه شیشه ساخته نشده است بلکه ترکیبی از عناصر لنز و تعدادی عناصر دیگر است. این ترکیب به تمرکز نور و از بین بردن اعوجاج کمک می‌کند. محلی که تمام باریکه‌های نور در آن همگرا می‌شوند تا یک تصویر دقیق به وجود بیاورند، مرکز اپتیکی لنز نام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *