021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین رینگ لایت های گوشی کدام است؟ نقد و بررسی جامع نورنگار

بهترین رینگ لایت های گوشی کدام است؟ نقد و بررسی جامع نورنگار

رینگ لایت گوشی چیست و چه تفاوتی دارد؟

رینگ لایت وسیله‌ای برای نورپردازی به شکل حلقه است که به دلیل شکل و امکاناتش خیلی محبوب شده است. رینگ لایت گوشی به مدل‌هایی می‌گویند که معمولاً ویژگی‌های زیر را دارند:

  • پایه‌ای برای نصب گوشی روی رینگ لایت
  • امکان کنترل رینگ لایت با اپلیکیشن موبایل
  • ابعاد کوچکتر نسبت به رینگ لایت‌های معمولی

امکان دارد چند ویژگی و امکانات اضافی هم به این رینگ لایت ها اضافه کنند اما در هر صورت این سه ویژگی مشترک رینگ لایت گوشی است.

کاربردهای رینگ لایت گوشی

در کل رینگ لایت‌ها برای نورپردازی سوژه‌های تک نفره و در فاصله نزدیک، برای عکاسی یا ویدیو گرفتن سلفی، ضبط استوری‌های اینستاگرامی و سالن‌های آرایشی استفاد می‌شود.

رینگ لایت گوشی برای چه افرادی مناسب است؟

  • بلاگرها، تسترها، اینفلوئنسرها
  • آرایشگرها
  • تولید کننده‌های محتوا
  • اساتید و معلم‌های آنلاین

انواع رینگ لایت موبایل

رینگ لایت‌ها در انواع گوناگونی وجود دارند. تفاوت اصلی در اندازه حلقه، رنگی یا تک رنگ بودن، نوع و اندازه پایه، نگهدارنده گوشی و سایر امکانات جانبی است.

رینگ لایت گوشی در انواع زیر در بازار موجود است:

  • رینگ لایت سلفی
  • رینگ لایت بازویی
  • رینگ لایت پایه ثابت
  • رینگ لایت‌های چندکاره

در ادامه درباره تفاوت‌های این مدل‌ها گفتیم.

رینگ لایت سلفی چیست و چه تفاوتی دارد؟

بهترین رینگ لایت گوشی برای افرادی که دنبال دردسرهای برق و جابجایی نیستند مدل‌های معروف به سلفی است. این رینگ‌لایت‌های کوچک روی خود گوشی سوار می‌شود و با اتصال به خود گوشی یا باتری مجزا روشن می‌شوند.

نور رینگ لایت سلفی در حد و اندازه خودش مناسب است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

مثلا در فاصله کم برای گرفتن ویدیو و عکس سلفی وقتی که گوشی در دست خودتان است مناسب است اما وقتی روی پایه بگذارید و فاصله زیاد باشد دیگر نور آن کافی نیست.

اکثر این رینگ لایت‌ها دارای تنظیم کم و زیاد کردن نور، تنظیم دما یا رنگ نور هستند.

مزیت‌های رینگ لایت سلفی

  • اندازه کوچک و قابل حمل بودن
  • قابلیت تنظیم نور و رنگ (بعضی مدل‌ها)
  • بدون نیاز به پایه

رینگ لایت قابل انعطاف بازویی

رینگ لایت‌های بازویی دارای یک بازو یا پایه منعطف هستند. در مدل‌های پرفروش پایه موبایل و رینگ لایت جدا از هم هستند. در بعضی مدل‌ها رینگ لایت دو و سه تا است تا در چند زاویه بتوانید نور روی صورت داشته باشید.

امکان تنظیم در هر زاویه از مزیت‌های مهم این نوع رینگ لایت‌های گوشی است.

بعضی از مدل‌ها با کابل یو اس بی به شارژرهای موبایل، لپ تاپ یا هر نوع منبع برق دیگری وصل می‌شوند. بعضی باتری دارند و با هر بار شارژ می‌توانید ساعت‌ها استفاده کنید.

مدل‌های بزرگ رینگ لایت بازویی هم در بازار وجود دارد که البته قیمت نسبتا بالایی نسبت به مدل‌ها پایه ثابت دارند.

رینگ لایت بازویی مناسب افرادی است که می‌خواهند آن را روی یک میز نصب کنند و بدون جابجایی در زاویه‌های مختلفی نور داشته باشند. یک کاربرد خاص رینگ لایت بازویی برای افرادی مثل تعمیرکارها است که نیاز دارند همزمان هم نور زیادی روی میز داشته باشند هم جلوی دیدشان را نگیرد.

رینگ لایت موبایل پایه ثابت

رینگ لایت پایه ثابت در مدل‌های پایه بلند یا قدی و پایه کوتاه رومیزی در بازار وجود دارند.

رینگ لایت‌های پایه ثابت که قدی هم گفته می‌شود معمولاً جنس فلزی و آلومینیومی دارند، رینگ لایت قابل نصب روی این پایه‌ها هم معمولاً ابعاد بزرگتری دارند و به برق مستقیم وصل می‌شوند.

مدل‌های کوچک رومیزی هم هست که معمولاً از جنس پلاستیکی هستند.

اکثر رینگ لایت‌های پایه ثابت امکان تنظیم زاویه بالا و پایین ندارند و فقط می‌توانید در جهت چپ و راست بچرخانید. موقع خرید رینگ لایت پایه بلند دقت کنید که در چه زاویه‌هایی امکان چرخش بدون حرکت دادن کل پایه را دارند.

معرفی چند مدل از بهترین رینگ لایت گوشی در بازار

تنوع رینگ لایت در بازار خیلی زیاد است و به همین دلیل هم انتخاب یک مدل کار سختی می‌شود. به همین دلیل چندتا از بهترین و پرفروش‌ترین رینگ لایت های گوشی را در ادامه معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرید.

کیت بلاگری رینگ لایت YQ-360A RING LIGHT همراه سه پایه + میکروفن BY-M1

یکی از محبوب‌ترین رینگ لایت‌های گوشی در نورنگار همین کیت است. این کیت دارای رینگ لایت YQ-360A ، سه پایه نور Light stand 803 و میکروفون یقه‌ای بویا M1 است.

رینگ لایت بلاگری YQ-360A دارای  360 عدد لامپ LED با قدرت 30 وات و قطر حلقه 36 سانتی‌متر است. این رینگ لایت گوشی با پایه و بدون پایه قابل استفاده است. همچنین ریموت کنترل برای تنظیم نور و تغییر کلوین از نور زرد و سفید به همراه این رینگ است.

میکروفون بویا m1 هم در مقاله «بررسی میکروفون بویا M1» بررسی کردیم.

رینگ لایت HQ 14N LED Soft Ring Light 14

رینگ لایت HQ14N یکی دیگر از محبوب‌ترین رینگ لایت‌های گوشی است که امکان نصب روی انواع پایه‌های مخصوص رینگ لایت و پایه‌های استودیویی را دارد.

این رینگ لایت گوشی 520 عدد لامپ LED با توان 55 وات دارد. قطر بیرونی  36 سانتی‌متر است و دارای ریموت کنترلی است که نور سرد تا گرم و طبیعی را می‌توانید با آن تنظیم کنید.

امکان قرار دادن سه گوشی به صورت همزمان مناسب افرادی است که می‌خواهند در دو جهت جلو و عقب فیلمبرداری کنند یا همزمان تصویر خودشان را در پخش زنده ببینند.

قابلیت تنظیم زاویه چپ و راست و بالا و پایین مزیت دیگر این رینگ لایت گوشی است.

رینگ لایت Hero Ring Light 480 با سه پایه و آینه

یکی دیگر از مشهورترین رینگ لایت‌های موبایل، رینگ هیرو است. این حلقه با وزن 3000 گرم و قطر 45 سانتی‌متر، 46 لامپ LED با توان 96 وات را بر خود جای داده است.

در بسته‌بندی این محصول آینه، پایه، ریموت کنترل و هولدر گوشی قرار گرفته‌اند.

رینگ هیرو زاویه 95 درجه را پوشش می‌دهد، امکان تنظیم نور از صفر تا 100 و تنظیم دمای نور با استفاده از کنترل از راه دور و نمایشگر تنظیمات دارد. این رینگ لایت از برق شهری تغذیه می‌کند.

رینگ لایت + پایه Ring light DX-260

حلقه نور DX-260 در یک پک به همراه پایه، ریموت کنترل و هولدر گوشی به فروش می‌رسد. این رینگ لایت گوشی امکان کنترل شدت نور و رنگ نور را دارد. پایه موجود در پک نیز قابلیت تنظیم ارتفاع تا 2 متر را دارد.

رینگ لایت گوشی پایه دار DX-260 با قابلیت چرخش 360 درجه، زاویه نوری 180 درجه را پوشش می‌دهد. قطر این حلقه 26 سانتی‌متر است، از منبع نور 10 واتی استفاده می‌کند.

رینگ لایت KY-BK448 Answer RING LIGHT

رینگ لایت KY-BK448 Answer با قطر 45 سانتی‌متر و توان 65 واتی است. این رینگ لایت گوشی فاقد باتری است، اما قابلیت نصب باتری بر آن وجود دارد.

پک این حلقه با هولدر موبایل، آداپتور، ریموت کنترل و آینه به فروش می‌رسد. شما می‌توانید با کنترل یا صفحه نمایش کلوین نور را از زرد به سفید تغییر دهید.

رینگ لایت هیرو Hero H-13A Ring Light

رینگ لایت هیرو H-13A با وزن 1500 گرم، قطر 33 سانتی‌متر و 244 لامپ با توان مصرفی 44 وات یک رینگ لایت گوشی فوق‌العاده است. نور این رینگ 180 درجه را پوشش می‌دهد.

این حلقه دارای نمایشگر تنظیمات است که دکمه‌های این نمایشگر لمسی هستند. رینگ لایت هیرو با برق شهری کار می‌کند، همچنین به سادگی با کابل USB امکان شارژ این رینگ با تلفن همراه خود را دارید.

در پک هیرو H-13A شما آینه، کنترل از راه دور و هولدر موبایل را دریافت می‌کنید.

رینگ لایت KY-BK416II ring light

رینگ لایت KY-BK416II یکی از پرفروش‌ترین حلقه‌های نور گوشی است. این حلقه دارای 416 لامپ LED با توان 65 وات است. قطر این حلقه 45 سانتی‌متر است و با برق شهری کار می‌کند.

این رینگ با کیف و هولدر موبایل به فروش می‌رسد. علاوه بر آن با کمک صفحه تنظیمات LCD امکان تنظیم نور کلیون را دارید.

رینگ لایت A22 ring light

اگر به دنبال رینگ لایت گوشی ارزان می‌گردید، رینگ لایت a22 بهترین انتخاب برای شماست. این رینگ لایت محبوب‌ترین حلقه نور ارزان قیمت در بین کاربران است.

این رینگ لایت بازویی به همراه هولدر موبایل برای شما ارسال می‌شود و دارای گیره اتصال است. a22 از 24 لامپ LED ساخته شده است. این رینگ لایت قابلیت تنظیم نور در سه رنگ و 10 سطح روشنایی را دارد.

برای کار با این رینگ می‌توانید از شارژر یا پاوربانک استفاده کنید. کابل این رینگ یک مترو نیم است و به همین دلیل نگرانی بابت کوتاهی سیم را ندارید. همچنین می‌توانید از این رینگ به جای چراغ مطالعه استفاده کنید.

رینگ لایت a22 از دو بازوی 65 سانتی‌متری برای رینگ و یک بازوی 35 سانتی‌متری برای قرار دادن گوشی ساخته شده است.

رینگ لایت YQ-350 RGB RING LIGHT

رینگ لایت YQ-350 با قطری 35 سانتی‌متر دارای 3 سطح نور طبیعی و 6 حالت نور رنگی است. این رینگ به دلیل تنوع حالت و رنگ‌های زیبا به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده است.

رینگ YQ-350 از 350 لامپ با قدرت خروجی 1 تا 100 و زاویه نوردهی 180 درجه ساخته شده است. همچنین شما امکان نصب این رینگ لایت گوشی بر سه پایه را دارید.

رینگ لایت موبایل Selfie Ring Light RK-12

رینگ لایت کوچک مدل RK-12 قابل نصب روی گوشی موبایل است.

با هر بار شارژ کامل می‌توانید تا ۲ ساعت استفاده کنید. البته کابل یو اس بی هم دارد که می‌توانید مستقیم به گوشی وصل کنید.

ده‌ها مدل دیگر برای انتخاب دارید!

در نورنگار ده‌ها مدل متنوع از رینگ لایت گوشی موجود است. اگر هنوز شک دارید چه مدلی مطابق نیازهای شما است، می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

بهترین مارک‌های رینگ لایت گوشی

برندهای مختلفی هستند که در زمینه طراحی و تولید انواع رینگ لایت گوشی فعالیت دارند. بازار رقابتی موجود سبب می‌شود تا برندها بهترین کیفیت خود را ارائه دهند. در این میان، کمپانی‌های هیرو (Hero)، نایس فوتو (Nicefoto)، ایدوبلو (Yidoblo)، انسر (Answer)، فانیمکس (Fanimex) و گودکس (Godox) در زمره برترین برند و بهترین رینگ لایت گوشی در بازار ایران به شمار می‌روند.

بهترین مارک‌های رینگ لایت گوشی

این برندها با ساخت رینگ لایت‌هایی با بدنه‌های مقاوم و محکم، نورپردازی قابل تنظیم و منحصربه‌فرد، امکان اتصال به گوشی یا استفاده از باتری و همچنین ورودی USB بهترین محصول را در اختیار خریداران قرار می‌دهند‌. از دیگر مزایای رینگ لایت‌های این برندها آن است که امکانات جانبی بی‌نظیری چون گیره و هولدر نگهدارنده، آینه، آداپتور و کابل همراه و کیف محافظ را همراه محصول ارائه می‌دهند.

برخی از رینگ لایت‌های گوشی این کمپانی‌ها فقط بر روی گیره‌های نگهدارنده و همراه قرار نمی‌گیرند، بلکه سایز بزرگ‌تری دارند و بر روی انواع سه‌پایه رومیزی و ایستاده نصب می‌شوند. از طرف دیگر، زاویه نوردهی رینگ لایت‌های این برندها سبب می‌شود که از آن‌ها ‌نه‌تنها برای تولیدمحتوا و ضبط ویدیوها استفاده کنید، بلکه به‌عنوان چراغ مطالعه یا برای شرکت در جلسات آنلاین نیز بهره بگیرید.

تفاوت رینگ لایت گوشی با رینگ لایت رومیزی

هرکدام از رینگ لایت‌ها برای موقعیت و کاربری خاصی طراحی می‌شوند. در این میان آشنایی با تفاوت‌های رینگ لایت گوشی و رینگ لایت رومیزی می‌تواند روی خرید شما اثرگذار باشد.

تفاوت رینگ لایت گوشی با رینگ لایت رومیزی

جابه‌جایی

رینگ لایت گوشی در مقایسه با مدل‌های رومیزی قابلیت جابه‌جایی آسان‌تری را فراهم می‌کند. درواقع با خرید رینگ لایت‌های گوشی می‌توانید موبایل خود را روی پایه آن قرار دهید و در هر موقعیتی آن را همراه خود داشته باشید. در حالی که رینگ لایت‌های رومیزی بر روی سه‌پایه قرار می‌گیرند و ممکن است نتوانید به‌راحتی آن‌ها را حمل کنید.

شدت و میزان نور

اگر به نورپردازی کیفیت بهتری نیاز دارید، بدون شک رینگ لایت‌های رومیزی گزینه مطلوب‌تری هستند؛ زیرا قدرت ال‌ای‌دی‌های این مدل بیشتر از مدل‌های سلفی است. هرچند رینگ لایت موبایل نیز می‌تواند تاثیر بی‌نظیری روی سوژه بگذارد اما اگر سوژه در فاصله دوری قرار بگیرد، این اثر تاحدودی کمرنگ‌ می‌شود.

قیمت رینگ لایت گوشی و رومیزی

طبیعی است که قیمت رینگ لایت‌های رومیزی بیشتر از مدل‌های گوشی باشد؛ زیرا امکانات بیشتر و نورپردازی بهتری دارند. اما اگر به‌دنبال یک رینگ لایت به‌صرفه، سبک، قابل حمل و برای استفاده در هر موقعیتی هستید، قطعاً رینگ لایت گوشی رضایتتان را جلب خواهد کرد.

 

7 دیدگاه

  • alireza گفت:

    خرید رینگ لایت یکی از ضروریات برای تهیه ویدیو و حتی عکاسی محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیر بسزایی به روی نتیجه نهایی پروژه‌های عکاسی شما داشته باشد. با وجود انواع مختلف رینگ لایت در بازار، انتخاب برای خرید ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *