021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر در سال 2016

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر در سال 2016

افزایش قدرت ادیت عکس در موبایل و همچنین امکان ویرایش فایل خام در نرم‌افزارهای جدید این دسته از تجهیزات، تدریجا در حال محو کردن مرز بین ویرایش تصویر در موبایل‌ها و کامپیوتر‌ها است. اگرچه این نرم‌افزارها هنوز به حدی نرسیده‌اند که کامپیوتر‌ها را به طور کامل کنار بگذاریم، اما بخش عمده ای از ویرایش‌هایی که تا پیش از این تنها توسط کامپیوتر انجام می‌دادیم، اکنون می‌توانند مستقیما در تبلت‌ها یا تلفن‌های همراه ما انجام شوند. احتمالا تنها اشکالی که وجود دارد این است که از بین صدها اپلیکیشنی که برای این کار معرفی شده است، از کدامیک باید استفاده کنیم؟
من در این مقاله 8 اپلیکیشن ادیت عکس در موبایل را به شما معرفی خواهم کرد که در این اپلیکیشن‌ها کاربران بایستی تصاویر مورد نظرشان را از گوشی خود به داخل اپلیکیشن آپلود کنند. ممکن است بعضی از نرم‌افزارهایی که معرفی می‌کنم برای برخی افراد بسیار آشنا باشد، به هر حال این اپلیکیشن‌ها بسیاری از سوالات شما در زمینه ویرایش تصاویر توسط تلفن همراه را حل می‌کنند و تا حدی نیاز به نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ کامپیوتر را رفع خواهند کرد.

ادیت عکس در موبایل

  1. نرم‌افزار Adobe Lightroom برای موبایل

این اپلیکیشن یک نرم‌افزار ویرایش عکس برای گوشی‌های هوشمند است.

سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS(نسخه iPad و iPhone)، سیستم‌عامل اندروید، قیمت: رایگان(اما نیاز به خرید اشتراک Adobe Creative Cloud Photography Plan به قیمت £8.57/$9.99  دلار در ماه دارد.)

[porto_content_box border_top_color=”Yellow” animation_type=”bounce”]

• قابلیت کنترل بسیار بالا
• قابلیت هماهنگی با Lightroom CC
• دارای رابط کاربری بسیار پیشرفته
• نامناسب برای مبتدیان

[/porto_content_box]

این نرم‌افزار از آن دسته برنامه‌هایی است که کاربران بسیاری دارد. زیرا امکانات زیادی از آن پیشتر هم در نسخه Lightroom CC به نمایش گذاشته شده بود. ویژگی‌هایی که این برنامه را کاربرپسند کرده است عبارتنداز: white balance، رنگ، گرادیانت، تنظیمات رنگ و وضوح تصویر، برش تصویر، تنظیمات موضعی و ابزار Dehaze یا مه‌زدا که در نسخه جدید نرم افزار Camera Raw هم دیده می‌شود. در این نرم‌افزار می‌توانید عکس‌های مورد علاقه خود و یا عکس‌هایی را که قصد دارید بعدا آن‌ها را مشاهده و ویرایش کنید را ستاره‌دار کرده تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. یکی از دلایلی که نرم‌افزارهای ویرایش عکس تلفن همراه را جذاب کرده است، راحتی انجام کار با آن‌هاست، زیرا که به راحتی و با استفاده از لمس صفحه نمایش می‌توان عکس‌ها را ویرایش کرد.

نرم‌افزار Lightroom موبایل می‌تواند با نرم افزار Lightroom CC ادغام شده و یک مجموعه فوق‌العاده را ایجاد کند. اگر یک اشتراک از Adobe Creative Cloud Photography و نرم‌افزار Lightroom CC داشته باشید، به راحتی می‌توانید فایل‌های ویرایش شده روی کامپیوتر را با گوشی موبایل خود همگام‌سازی(Sync) کنید. هر گونه تغییری که روی تصاویر داخل گوشی موبایلتان انجام دهید، به طور خودکار با تصاویر کامپیوتر شما همگام‌سازی می‌شوند و تغییر می‌کنند.

اگرچه این امکان خرید اکانت ادوبی برای کاربران ایرانی در دسترس نیست، اما امکانات ویرایشی این نرم‌افزار به قدری کامل است که می‌توانید به راحتی از قابلیت همگام‌سازی با نسخه دسکتاپ آن چشم‌پوشی کرده و تنها از قابلیت‌های ویرایش عکس در داخل موبایل استفاده کنید.

ادیت عکس در موبایل2. نرم‌افزار VSCO
مناسب برای جلوه‌های فاین آرت و دارای جلوه‌های فوق‌العاده طبیعی.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS(نسخه iPad و iPhone)، سیستم‌عامل اندروید، قیمت: رایگان

[porto_content_box]
• استفاده ساده و آسان
• دارای جلوه‌های فوق‌العاده طبیعی
• ایجاد جلوه‌های هنری خاص یا فاین آرت
• با امکان خرید درون برنامه‌ای برای برخی از قابلیت‌های ویژه

[/porto_content_box]
نرم‌افزار VSCO دارای یک‌سری ویژگی‌های پایه و البته رایگان است که البته برای ارتقا این ویژگی‌ها و داشتن امکانات حرفه‌ای‌تر می‌توانید با پرداخت درون‌برنامه‌ای آن‌ها را نیز خریداری نمایید. بسیاری از سبک‌ها و جلوه‌های موجود در این نرم‌افزار طبیعی و بسیار دقیق هستند. ضمنا می‌توانند با آن تصاویر HDR نیز بسازید.
با نرم‌افزار نرم‌افزار VSCO به راحتی و با سرعت می‌توانید یک عکس را ویرایش کنید، برای این کار کافیست به سادگی یک جلوه و یا افکت را انتخاب کرده و تنظیمات مربوط به آن افکت را انجام دهید. همانند نرم‌افزار ویرایشگر Instagram در این برنامه نیز جلوه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تبه عنوان مثال صویر یک منظره زیبا را به راحتی می‌توانید در آن ویرایش کرده و جلوه‌های متنوعی مانند های‌لایت، سایه دار، تراز سفیدی، تنظیمات مربوط به رنگ پوست و مو و … را روی آن اعمال کنید. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موبایل بوده و کار با آن بسیار آسان است.

ادیت عکس در موبایل3. نرم‌افزار Google Snapseed
این برنامه همچنان یکی از بهترین نرم‌افزار‌های ادیت عکس در موبایل است.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS و اندروید، قیمت: رایگان

[porto_content_box border_top_color=”Yellow” animation_type=”bounce”]
• یک برنامه غیرحرفه‌ای
• دارای طیف عظیمی از جلوه‌ها
• کنترل تصویر خوب

[/porto_content_box]
این برنامه علاوه بر تنظیمات معمولی رنگ‌ها، تنظیمات روشنایی و کنتراست را هم دارد و همچنین دارای برخی ویژگی‌های پیشرفته نیز هست. این ویژگی‌ها عبارتند از تنظیمات انتخاب رنگ، اصلاحات هندسی اعوجاج تصویر و تنظیمات موضعی با استفاده از قلم. برخی ویژگی‌های این برنامه از قبیل جلوه‌های رنگی آماده، HDR،جلوه‌های Grunge، ایجاد و انتخاب قاب‌های مختلف و … آن را برای عکاسان جذاب کرده است. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای ویرایش عکس است که اغلب اعضای گروه تولید محتوای نورنگار نیز از آن استفاده می‌کنند.این نرم‌افزار را می‌توانید روی گوشی Google Pixel که دوربین فوق‌العاده‌ای دارد داشته باشید.

ادیت عکس در موبایل4. نرم‌افزار Adobe Photoshop Express
قدرت فوق العاده نرم‌افزار فتوشاپ در کنار رابط کاربری ساده از مشخصات این نرم‌افزار است. برنامه فتوشاپ اکسپرس، دومین نرم‌افزار از لیست ما است که ساخت شرکت ادوبی می‌باشد و علی‌رغم همراه داشتن نام فتوشاپ، رابط کاربری بسیار ساده‌تری نسبت به برنامه دیگر ادوبی برای موبایل، یعنی Lightroom Mobile دارد.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS و اندروید، قیمت: رایگان

[porto_content_box]
• استفاده بسیار آسان
• ابزار‌های پایه مناسب و خوب
• تنظیمات موضعی ندارد
• تنظیمات پرسپکتیو ندارد

[/porto_content_box]
پیشنهاد ما برای استفاده از نرم‌افزارهای تحت موبایل ادوبی همین برنامه است. زیرا اگر اشتراکی از نرم‌افزار Adobe Creative cloud ندارید، و قصد انجام ویرایش‌های پرقدرت از طریق برنامه Adobe Lightroom را دارید، می‌توانید به جای آن، از اپلیکیشن Adobe Photoshop Express استفاده کنید. گوشی جدید کداک گوشی خوبی برای تست این نرم‌افزار است.
این برنامه دارای طرح‌های زیباییست که کار با آن‌ها بسیار راحت است. ضمنا دارای ابزارهای پایه‌ای برای ویرایش عکس نیز می‌باشد. ویژگی‌هایی که در این برنامه می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید عبارتند از : تنظیمات نورهای شدید یا های‌لایت، سایه‌دار کردن، تنظیم درجات رنگی، تنظیمات محو کردن تصاویر، وضوح، کنتراست، و … .
متاسفانه در این برنامه امکان تغییر پرسپکتیو و تصحیح هندسی تصاویر و همچنین امکان تنظیمات محلی موضعی وجود ندارد. اما این برنامه دارای سبک‌های تعبیه شده بسیار فراوانی مانند توانایی ذخیره تصویر، حذف یک لکه از روی عکس و امکان انتخاب قاب‌های بسیار زیبا و … را دارا می‌باشد.

ادیت عکس در موبایل5. نرم‌افزار Autodesk pixlr
یک پکیج کامل از ویژگی‌های جالب در این نرم‌افزار گنجانده شده‌ است.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS و اندروید، قیمت: رایگان

[porto_content_box border_top_color=”Yellow” animation_type=”bounce”]
• رابط کاربری خوب
• ابزارهای بسیار عالی و کارآمد

[/porto_content_box]
این نرم‌افزار دارای یک‌سری ویژگی‌های تعبیه شده در داخل خود می‌باشد. برخی از این ویژگی‌های جذاب عبارتند از قابلیت کنترل بسیار راحت متغیر‌های ویرایشی، رابط کاربری آسان و … .
علاوه بر تنظیمات کنتراست و رنگ، pixlr دارای برخی ابزارهای پیشرفته‌تر هم هست مانند: تنظیمات محوشدگی خطی و شعاعی، نمایش دوگانه برای دیدن عکس‌ ویرایش شده و اصلی در کنار هم، رفع قرمزی چشم و … .

ادیت عکس در موبایل
6. نرم‌افزار Enlight

یک نرم‌افزار ادیت عکس در موبایل برای استفاده عمومی.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS قیمت: £2.99/$3.99 دلار

[porto_content_box ]
• ویژگی‌های بسیار زیاد
• رابط کاربری خوب
• رایگان نیست
• تنها برای IOS ساخته شده است

[/porto_content_box]
برخی گوشی‌ها مانند iPhone 7 دارای دوربین‌ پیشرفته‌ای هستند و اگر شما هم یکی از همین گوشی‌ها دارید می‌بایست نرم‌افزار مناسبی هم برای ویرایش تصاویرتان داشته باشید. این برنامه قابلیت کنترل کنتراست و رنگ، به اندازه نیاز کاربر را دارا می‌باشد. برنامه Enlight دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. در این برنامه امکاناتی از قبیل کنترل هندسی اعوجاج تصاویر، تنظیمات موضعی و تنظیمات عمومی، ترکیب تصاویر، قلم ویرایشی، جلوه‌های تغییر شیب یا کج بودن عکس، باقت‌های مختلف، جلوه‌های خاص نشت نور یا light leaks، قاب‌ها یا frame و وارد کردن نوشته یا متن وجود دارد.

ادیت عکس در موبایل7. نرم‌افزار Photo Mate R3
این نرم‌افزار را می‌توان جامع‌ترین نرم‌افزار ویرایش تصاویر در اندروید نامید که البته رایگان نمی‌باشد.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل اندروید، قیمت: £7.99/$8.09 دلار

[porto_content_box border_top_color=”Yellow” animation_type=”bounce”]

• ویژگی‌های بسیار زیاد
• رابط کاربری خوب
• گران قیمت
• تنها برای اندروید ساخته شده است.

[/porto_content_box]
ممکن است ارزان نباشد، اما اگر به دنبال یک Adobe Lightroom دیگر با امکان استفاده در ایران هستید، احتمالا برنامه Photo Mate R3 انتخاب مناسبی است.

این برنامه به خوبی قادر به ویرایش تصاویر JPEG و فایل‌های خام تصویر است. همچنین این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های معمولی مانند تنظیمات نمایشی و رنگ و ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند تنظیمات محو کردن عکس هم می‌باشد. نرم‌افزار Photo Mate R3 قابلیت ترکیب ویژگی‌هایی مانند تنظیمات رنگی، کنتراست، محو کردن تصویر، انحرافات رنگی و همچنین امکان اضافه کردن متن به تصویر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

ادیت عکس در موبایل8. نرم‌افزار Prisma
این برنامه که پیشتر آن را در مجله نورنگار نیز معرفی کرده بودیم، یکی از جالب‌ترین نرم‌افزارهای منحصر بفرد ادیت عکس در موبایل است که شاید حتی نتوانید آن را روی کامپیوتر نیز نصب کنید.
سیستم‌هایی که قادر به نصب این اپلیکیشن هستند: سیستم‌عامل IOS و اندروید، قیمت: رایگان

[porto_content_box]
• مناسب برای ایجاد سبک‌های هنری
• بسیار سرگرم کننده
• یک برنامه ویرایش تصویر واقعی نیست
• نیاز به گوشی‌های پیشرفته دارد

[/porto_content_box]
نرم‌افزار Prisma در فاصله‌ای بسیار کوتاه به نرم‌افزار برتر گرافیک سال و یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارها مبدل شده است. پیش از این تنها انسان‌ها می‌توانستند محتوای یک نقاشی پیکاسو، ون‌گوگ، گوگن و … را از نظر تکنیک خلق نقاشی و سبک اجرای آن شناسایی کنند. اما حالا هوش مصنوعی نرم‌افزار Prisma هم می‌تواند این کار را انجام دهد و با یادگیری سبک کار نقاشان معروف و اجرای همان سبک، نقاشی‌های جدیدی را از روی عکس‌های کاربران خلق می‌کند. اگرچه این برنامه نمی‌تواند به تنهایی امکانات ویرایش عکس مانند نرم‌افزارهای بالا را برای‌تان فراهم کند، اما می‌تواند به عنوان یک برنامه ویرایش ثانویه، بعد از ویرایش عکس در یکی از برنامه‌های بالا، به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *