021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم 2022

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم 2022

محبوبیت این برنامه ها صرفا به خاطر خود این برنامه‌ها نیست. بخشی از این امکانات هم توسط پلاگین‌هایی که برای این برنامه‌ها نوشته می‌شوند به دست می‌آید. ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم 

پلاگین‌های ساده زیادی برای این برنامه‌ها وجود دارند که مثلا با یک اسلایدر می‌توانید تاثیر یک پریست را در لایتروم کم کنید یا با یک دکمه می‌توانید از اطلاعات خودتان بکاپ بگیرید. اما این‌ها پلاگین‌های ساده‌ای هستند که کاربرد‌های محدودی دارند. ما در این مقاله به سراغ معرفی پلاگین‌ فتوشاپ و لایتروم رفتیم که واقعا روی روند کاری شما تاثیر می‌گذارند؛ برنامه‌هایی که می‌توانند عکس‌های شما را متحول کنند.

البته هیچکدام از این برنامه‌ها رایگان نیستند و برخی از آن‌ها مانند خود فتوشاپ، برای استفاده در ایران، محدود شده‌اند. به همین دلیل هم ما نمی‌توانیم لینک دانلود آن‌ها را در اختیارتان بگذاریم. اما می‌توانید با یک جستجوی ساده، نسخه قابل نصب آن‌ها را روی اینترنت پیدا کنید. برای دانلود کافیست بعد از نام هر کدام از این پلاگین‌ها، عبارت “دانلود پلاگین” را به فارسی گوگل کنید.

شخصا با تک‌تک این برنامه‌ها کار کرده‌ام و تاثیر آن‌ها روی روند کاری من عالی بوده‌اند. امیدوارم حداقل چند تا از این پلاگین‌ها بتوانند روند کاری شما را هم تغییر دهند.

پلاگین‌ها همگی برنامه های مجزایی هستند که برای این برنامه‌ها نوشته می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند قابلیت‌ها یا ابزارهای جدیدی را به فتوشاپ و لایتروم اضافه کنند. خوشبختانه ادوبی ارزش پلاگین‌های جانبی را درک کرده است و منابع خود را به گونه‌ای باز گذاشته تا برنامه‌نویسان مختلف بتوانند قابلیت‌های جدیدی را به این نرم‌افزارها اضافه کنند.

اگرچه بسیاری از پروژه‌های منبع باز و برخی شرکت‌ها به منظور تبلیغات خودشان پلاگین‌های رایگان فتوشاپ را توسعه می‌دهند، اما هنوز هم بهترین پلاگین‌های فتوشاپ و لایتروم شامل نرم‌افزارهای غیر رایگان بسیار حرفه‌ای می‌شوند که برخی از آن‌ها حتی قیمتی نزدیک به برنامه میزبانشان دارند.

بهترین پلاگین برای فتوشاپ و لایتروم در تمام زمینه‌ها: Nik Collection 4.3

برنامه‌های شرکت Nik برای فتوشاپ، اصولا یک عملکرد یا هدف خاص را دنبال نمی‌کنند. آن‌ها در همه زمینه‌ها گسترده هستند و درواقع یک کالکشن از کاربرد‌های مختلف را در قالب برنامه‌های مستقل از هم به فتوشاپ و لایتروم اضافه می‌کنند.
با اطمینان می‌توانم بگویم که تک‌تک این برنامه‌ها می‌توانند در نوع خودشان به عنوان پهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم شناخته شوند و حالا که یک مجموعه کامل هستند، با ارزش‌ترین برنامه جانبی برای گرافیست‌ها محسوب می‌شوند.

این برنامه‌ها همگی به عنوان برنامه مستقل هم در دسترس هستند. هر چند که در آپدیت جدیدی که برای Nik Collection منتشر شده است، برنامه Silver Efex Pro به عنوان بهترین پلاگین برای عکاسی سیاه و سفید، دیگر به صورت یک برنامه مستقل یا Standalone در دسترس نیست و صرفا می‌تواند روی خود فتوشاپ اجرا شود.

در این مجموعه:

  • Analog Efex Pro 2 را داریم که برای شبیه‌سازی جلوه‌های رنگ و نور فیلم‌های نگاتیوی است.
  • Color Efex Pro 4 در واقع مجموعه بسیار بزرگی از جلوه‌ها یا پریست‌های رنگی است که می‌توانید هر کدام را به دلخواه تغییر هم بدهید.
  • Define 2 یک نرم‌افزار تخصصی کاهش نویز یا Noise reduction برای عکس هایی است که با حساسیت بالا عکس‌برداری شده‌اند.
  • HDR Efex Pro 2 یک برنامه کاملا تخصصی برای افزایش داینامیک رنج عکس‌ها و ساخت عکس های HDR از یک یا چند عکس است.
  • Sharpener Pro 3 هم یک برنامه بسیار پیشرفته برای افزایش شارپنس عکس است که هم می‌تواند قبل از شروع ویرایش و هم در زمان خروجی، شارپنس عکس‌هایتان را به شکل شگفت‌آوری بالاتر ببرد.


نهایتا اگر هیچکدام از  آن‌ها را استفاده نکردید، دست کم Viveza 3 را نصب و استفاده کنید. چون روش کاری این برنامه به قدری پیشرفته است که احتمالا هیچ نیازی به جدا کردن یا Select کردن بخش‌های مختلف عکس پیدا نخواهید کرد و خود برنامه با استفاده از تکنولوژی انتخاب فوق‌العاده خودش، این کار را برایتان بسیار ساده می‌کند.

این سری برنامه‌ها در سابقه خودشان بارها و بارها دست به دست شده‌ و توسط شرکت‌های مختلفی خریده یا فروخته شده‌اند. اما کیفیت و کارآیی آن‌ها هیچوقت تغییری نکرده است و همچنان برنامه‌هایی بسیار کارآمد و قابل اطمینان هستند و تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای در پشت آنها در جریان است.

در حال حاضر سری برنامه‌های Nik Collection توسط شرکت DxO در حال توسعه است. Nik Collection 4 که آخرین آپدیت آن است، بهترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین سری این مجموعه برای فتوشاپ و لایتروم محسوب می‌شود. قیمت این مجموعه در حال حاضر 149 دلار است.

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم برای تغییر اندازه عکس: Topaz Gigapixel AI

امروزه تقریبا در همه زمینه‌های تکنولوژی نرم‌افزاری، حضور هوش مصنوعی احساس می‌شود. این موضوع به ویرایش عکس هم رسیده است و برنامه‌های مختلفی از این تکنولوژی‌ها برای بهبود کارآیی خود استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هوش مصنوعی به کمک عکاسان آمده است، موضوع افزایش رزولوشن یا افزایش وضوح عکس است.

پیش از این روش‌هایی برای افزایش اندازه رزولوشن عکس در فتوشاپ وجود داشت که البته کاربرد محدودی هم داشت. اغلب این روش‌ها صرفا تعداد پیکسل‌ها را بیشتر می‌کردند و در واقع کیفیت عکس را اضافه نمی‌کردند.

 پلاگین Topaz Gigapixel AI همانطور که از عبارت AI به معنای هوش مصنوعی در انتهای نام آن مشخص است، از این روش برای افزایش واقعی کیفیت عکس استفاده می‌کند. این برنامه می‌تواند تا  600 درصد (یعنی 6 برابر) اندازه عکس را بدون افت کیفیت بالا ببرد.

افزایش رزولوشن عکس یا آنچه که به نام Upscaling شناخته می‌شود برای عکاسان کاربرد بسیار زیادی دارد. مثلا وقتی شما با یک لنز باکیفیت اما غیر ماکرو، مجبورید که عکاسی ماکرو انجام دهید، احتمالا تصویر سوژه تنها بخش کوچکی از کادر عکس را پر می‌کند. در چنین حالتی مجبورید که سوژه را کراپ کنید و این کار باعث افت کیفیت می‌شود.


شاید کراپ کردن تصویر به این اندازه برای کسانی که صرفا در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند یا عکس هایشان را روی اینترنت منتشر می‌کنند اصلا اهمیتی نداشته باشد؛ اما برای کسانی که نیاز به چاپ عکس در سایز بزرگ دارند، کراپ کردن عکس بسیار مهم است.
این پلاگین به شما کمک می‌کند عکس‌هایتان را با رزولوشن و کیفیت بسیار بالاتری چاپ کنید.

برنامه‌های زیادی برای این کار ساخته می‌شوند که همگی ادعای افزایش کیفیت عکس‌های بی‌کیفیت را دارند. (شخصا تا به امروز بسیاری از آن‌ها را هم امتحان کرده‌ام.) ولی واقعیت این است که اغلب آن‌ها صرفا تبلیغات واهی هستند و نتیجه کارشان اصلا شبیه به نمونه‌هایی که نمایش می‌دهند نیست. بیشتر این برنامه‌ها فقط وقتتان را هدر می‌دهند و اگر آن‌ها را خریداری کنید طبیعتا پولتان را هم هدر می‌دهند!

شرکت ادوبی به عنوان پیشرو در دنیای ویرایش نرم‌افزاری، قابلیت Super Resolution را برای افزایش کیفیت عکس‌های خام ارائه کرده است که در ویرایشگر ACR (یا Adobe Camera RAW) با نام Enhance عمل می‌کند. این قابلیت بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از برنامه Topaz است. چون صرفا با یک راست کلیک می‌توانید رزولوشن عکس را در حالت خام افزایش دهید.

اما آنچه که باعث می‌شود تا برنامه Gigapixel AI را به عنوان بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم برای افزایش کیفیت پیشنهاد دهیم، امکانات پیشرفته آن برای جلوگیری از نویز و خروجی دقیق‌تر و قابل سفارشی‌سازی آن است. البته کار با آن نیاز به تمرین و مهارت دارد تا بتوانید بهترین خروجی ممکن را از برنامه بگیرید.

افزایش کیفیت توسط این برنامه به طرز شگفت‌آوری دقیق عمل می‌کند. اگر بیشتر از چند بار در هفته نیاز به افزایش رزولوشن عکس هایتان دارید، پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه به دلیل رزولوشن پایین، دوربینتان را عوض کنید، حتما یکبار از Gigapixel AI  استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایترم برای کاهش نویز عکس: DxO PureRAW

شرکت DxO همان شرکتی است که در حال حاضر سری نرم‌افزارهای Nik Collection را توسعه می‌دهد. اما خود این شرکت یک برنامه فوق‌العاده پیشرفته برای کاهش نویز به نام DxO PureRAW  دارد که هم به عنوان یک برنامه مستقل و هم به عنوان یک پلاگین جانبی برای فتوشاپ و لایتروم در دسترس است.

DxO یکی از قوی‌ترین موسسات بررسی و آزمایش لنز‌ها و دوربین‌ها در جهان است و برنامه‌ PureRAW نتیجه حاصل از بررسی نزدیک به 60 هزار لنز و دوربین و بیش از چند میلیون عکس است تا بتواند نویز ایجاد شده در تصاویر را با دقیق‌ترین و حرفه‌ای‌ترین حالت حذف کند.
اما توجه داشته باشید که نویز تنها یکی از تاثیرات جانبی تجهیزات روی عکس است و موضوعات دیگری مانند لبه‌های رنگی یا CA و تیرگی دور و اعوجاج هم ممکن است بر اثر استفاده از برخی از لنز‌ها روی عکس ها پدیدار شوند.

برنامه PureRAW آنچنان که از نام آن مشخص است می‌تواند یک فایل خام خالص، بدون تاثیرات جانبی تجهیزات را در اختیارتان قرار دهد.

یک تفاوت بسیار مهم بین این برنامه و برنامه‌های تبدیل فایل خام مانند ACR یا لایتروم این است که در اغلب برنامه‌ها، تمامی این تغییرات روی فایل پردازش شده اتفاق می‌افتد. یعنی بعد از پردازش اطلاعات خام عکس که ما آن را Debayering می‌نامیم. اما در PureRAW برای برطرف کردن این اشکالات از اطلاعات خالص عکس، قبل از تبدیل شدن به پیکسل‌های رنگی استفاده می‌شود.

نتیجه‌ای که از تبدیل فایل با PureRAW به دست می‌آورید حتی از خود ویرایشگر فایل خام ادوبی هم بهتر است.

شاید تنها اشکالی که بتوان به این برنامه گرفت مربوط به سایز فایل‌های خروجی آن است. حجم فایل‌های DNG که از PureRAW به دست می‌آورید نزدیک به سه برابر فایل‌ خام اصلی است و نگهداری آنها برای کسانی که محدودیت فضا دارند، مشکل بزرگی محسوب می‌شود. مگر اینکه بعد از تبدیل و چاپ، فایل‌های تبدیل شده را پاک کنید.

[relatedpost post=”144990″]

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم برای رتوش عکس: Imagenomic Portraiture 3

خیلی بعید است که کار عکاسی پرتره انجام دهید و تا به حال نام پلاگین Imagenomic Portraiture 3  را نشنیده باشید. این یکی از بهترین و قدیمی‌ترین پلاگین‌های فتوشاپ برای عکاسان پرتره است که در طول نزدیک به 2 دهه از معرفی آن، هیچ چیزی از ارزش‌ها و کاربردهای آن کم نشده است.
این پلاگین کار رتوش و نرم‌سازی پوست را برای عکاسان انجام می‌دهد و امکانات آن به گونه‌ای است که کنترل کاملی روی حجم محوسازی و نرم‌سازی پوست به شما می‌دهد.

این روز‌ها کافیست سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید و با حجم زیادی از عکس‌های پرتره روبرو می‌شوید که به دلیل رتوش بد و نابجا، پوست صورت را تبدیل به سطوحی صاف و پلاستیکی و مو‌م گونه کرده‌اند. این دلیل استفاده نادرست از بسیاری از نرم‌افزارهای خودکار رتوش است که خوشبختانه برنامه Portraiture 3 جزو آن‌ها نیست.

اگرچه روش‌های زیادی برای دستیابی به رتوش بهتر عکس وجود دارد، اما همگی آن‌ها بسیار زمان‌بر و پیچیده است و به مهارت زیادی نیاز دارد. در حالی که پلاگین Portraiture 3 می‌تواند همین کار را در چند ثانیه برایتان انجام دهد و برای رتوش کردن تعداد زیادی عکس در زمان کوتاه بسیار عالی عمل می‌کند.

اگر کنترل‌های این برنامه را به درستی تنظیم کنید، حتی رتوش خودکار با آن هم به گونه‌ای است که انگار واقعا توسط یک عکاس حرفه‌ای رتوش شده است و نه توسط یک نرم‌افزار هوشمند.
یکی از چیز‌هایی که درباره این برنامه جالب است تنظیمات آماده آن برای عکاسان مبتدی است. شما می‌توانید تنها با انتخاب یک حالت ساده و مناسب اندازه عکسی که دارید، با کمترین دانش عکاسی، عکس را رتوش کنید. اما در عین حال کسانی که مهارت بیشتری در رتوش دارند و می‌توانند با تنظیمات آن کار کنند، کنترل فوق‌العاده‌ای برای میزان رتوش در اختیارتان قرار می‌دهد.

امکان ماسک کردن خودکار پوست، اضافه یا کم کردن نواحی نیازمند رتوش، ساخت لایه و ویرایش غیر مخرب و بسیاری از قابلیت های دیگر برای کاربران حرفه‌ای‌تر هم در دسترس است.

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم برای بهبود خودکار عکس: Skylum Luminar AI

پیشنهاد می‌کنیم اگر با هیچکدام از پلاگین‌های فتوشاپ کار نمی‌کنید، حداقل Skylum Luminar AI را نصب و استفاده کنید. این برنامه اولین و قوی‌ترین برنامه بهبود خودکار عکس با استفاده از هوش مصنوعی یا artificial intelligence است. علی‌رغم اینکه این روزها همه برنامه‌ها ادعای استفاده از هوش مصنوعی را دارند، این برنامه واقعا با هوش مصنوعی خود محتوای عکس را درک کرده و بهترین تنظیمات رنگ و نور را برای آن انتخاب می‌کند.

جالب‌تر اینکه اگرچه این برنامه در ابتدا به عنوان یک نرم‌افزار مستقل معرفی شد و خیلی از کاربران هم از آن به عنوان یک برنامه جداگانه استفاده می‌کنند، اما حالا می‌توانید آن را به عنوان یک پلاگین فتوشاپ و لایتروم هم در دسترس داشته باشید و آن را با روند کاری قبلی‌تان همراه کنید.

برنامه Luminar AI کاربرد فوق‌العاده‌ای برای ویرایشگر‌های تازه‌کار دارد که نمی‌دانند چطور و از کجا باید ویرایش عکس‌شان را شروع کنند. چون می‌توانند با یک کلیک و انتخاب یکی دو گزینه ساده، الگوهایی را روی عکس پیاده کند که عکستان را از یک تصویر ساده تبدیل به یک اثر هنری کند!

هر چند شاید این روش برای عکاسان حرفه‌ای چندان جذاب نباشد، اما باور کنید مسیر خوبی برای ویرایش را پیش رویتان قرار می‌دهد. دستکم می‌توانید ببینید که یک هوش مصنوعی چه نگاهی به عکس شما دارد و ویرایش‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که شاید اصلا به آن فکر نکرده باشید. این برنامه خصوصا روی عکس های طبیعت و پرتره بسیار قوی عمل می‌کند و تاثیر آن روی آسمان، روی درختان و مناظر طبیعی و همچنین روی پوست صورت بسیار جالب است.

شاید تنها ایرادی که بتوان به این برنامه گرفت تغییرات سریع نسخه‌های متعدد آن است. به طوری که نسخه فعلی دارای عملکرد و کارکرد بسیار متفاوتی نسبت به حتی یک نسخه قبلی خودش است. اگرچه این حجم از تغییرات درباره برنامه‌ای که براساس هوش مصنوعی استوار است قابل توجیه است، اما ممکن است کاربران با تجربه نسخه‌های قبلی، تصور کنند که امکانات آن چندان قدرتمند نیست و هرگز به سراغ نسخه‌های جدیدتر نروند.
این موضوع خصوصا برای کاربران خارج از ایران که باید بابت نسخه‌های جدیدتر، هزینه‌ پرداخت کنند بسیار قابل توجه می‌شود.

یکی از این نمونه تغییرات موضوع جایگزینی آسمان در عکس است که در نسخه‌ آخر، فوق‌العاده هوشمند شده است و حتی می‌تواند بازتاب آسمان را در آب و سطوح بازتابنده داخل تصویر هم ایجاد کند و جلوه‌ای بسیار طبیعی‌تر به عکس بدهد. این قابلیت در نسخه‌های اولیه بسیار ضعیف‌تر بود و شخصا تصور نمی‌کردم که در نسخه آخر اینقدر پیشرفت کرده باشد.

با این حال، قاطعانه می‌توانیم بگوییم که قدرت هوش مصنوعی برنامه Luminar بر هر مشکلی که ممکن است در حال حاضر در این برنامه ببینید غلبه خواهد کرد. آینده هوش مصنوعی در ویرایش عکس بسیار روشن است و بدون شک، اولین ویرایشگر تصویر با هوش مصنوعی در جهان، در حال حاضر بهترین برنامه در این زمینه هم هست.

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم برای عکس‌های HDR: Skylum Aurora HDR

ساخت عکس‌های HDR تنوع خاصی به کار عکاسی شما می‌دهد. اصولا عکاسان منظره علاقه خاصی به عکاسی HDR دارند و معمولا هر وقت به صحنه زیبایی برمی‌خورند، اگر سه پایه داشته باشند، حتما سعی می‌کنند چند شات با نورهای کمتر و بیشتر هم بگیرند و آن‌ها را با هم ترکیب کنند.

فتوشاپ امکانات خوبی برای HDR کردن عکس‌های خام به شما می‌دهد. اما برنامه‌هایی هم هستند که اختصاصا برای ساخت HDR عرضه شده‌اند و در این میان Aurora HDR از شرکت Skylum یکی از بهترین‌هاست.

این برنامه همانطور که از نامش مشخص است، صرفا برای ترکیب عکس‌های HDR ساخته شده است و می‌تواند داینامیک رنج عکس‌های شما را به طرز شگفت‌آوری افزایش دهد. جالب‌تر اینکه برای ساخت عکس های HDR نیاز به چندین شات پی‌درپی هم ندارید و خروجی آن حتی از یک شات فایل خام هم کاملا کاربردی است.


مانند خیلی از برنامه‌های HDR جدید، Aurora HDR هم از هوش مصنوعی برای بالا بردن داینامیک رنج عکس ها استفاده می‌کند. اما فاصله آن با رقبایش بسیار زیاد است. بخش زیادی از این موفقیت مدیون کمک‌ها و برنامه‌ریزی عکاس مشهور HDR ،Trey Ratcliff است که برای پیشبرد این برنامه بسیار زحمت کشیده است.

رابط کاربری این برنامه فوق‌العاده است و وقتی با آن کار می‌کنید اصلا احساس نمی‌کنید که از محیط کاری ادوبی خارج شده‌اید. جالب‌تر اینکه حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و به طور کامل از لایه‌بندی فتوشاپ پشتیبانی می‌کند و حتی پردازش‌هایی که انجام می‌دهد را در قالب غیر مخرب نگه می‌دارد تا در صورت نیاز به تغییر تنظیمات عکس، بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

اگر عکاسی HDR می‌کنید حتما این برنامه را امتحان کنید.

بهترین پلاگین فتوشاپ و لایتروم برای استفاده از پریست‌های رنگی: Exposure X7

پریست‌های رنگی رایگان برای لایتروم و فتوشاپ خیلی زیاد هستند. اما اغلب پریست‌های رنگی که تنها با یک کلیک می‌توانند ظاهر عکس‌های شما را به طور کامل تغییر دهند به راحتی قابل ویرایش نیستند و معمولا وقتی می‌خواهید آن‌ها را ویرایش کنید، آنطور که دوست دارید روی عکس‌هایتان به راحتی پیاده نمی‌شوند. ضمن اینکه پریست‌های باکیفیت و جذاب هم معمولا رایگان نیستند.

برنامه Exposure X7 یکی از بهترین پلاگین‌ های فتوشاپ و لایتروم برای اجرای تنظیمات آماده رنگی روی عکس‌ها است. این برنامه را هم می‌توانید به عنوان یک پلاگین جانبی روی برنامه‌های گفته شده نصب کنید و هم خود آن یک برنامه مستقل بسیار کاربردی و جالب است که می‌توان آن را با برنامه مدیریت عکس Adobe Bridge مقایسه کرد.

در واقع Exposure X7 ترکیبی از برنامه‌های Bridge، Lightroom و بخشی از برنامه Photoshop برای ترکیب عکس‌ها است که در یک برنامه بسیار سریع و مستقل جمع شده‌اند.

حتی اگر بخواهید این برنامه را به عنوان پلاگین استفاده کنید و نیازی به قابلیت‌های مدیریتی و امکانات ویرایشی آن نداشته باشید، باز هم حدود 500 جلوه رنگی در آن وجود دارد که می‌تواند جلوه رنگ‌ و نور عکس‌های شما را به شکل جذابی تغییر دهد. ضمن اینکه هر کدام از این جلوه‌ها به طور کامل قابل تغییر و سفارشی‌سازی هستند و همچنین می‌توانید جلوه‌های سفارشی‌شده یا ساخت خودتان را هم در آن ذخیره کنید.

اگر آن را نصب کردید، حتما پریست‌های فیلم‌های نگاتیوی آن را هم امتحان کنید. در این قسمت می‌توانید ترکیب رنگ و نور فیلم‌ها و دوربین‌های قدیمی را بازسازی کنید و حس و حال فوق‌العاده‌ای به عکس‌هایتان بدهید.

شاید تنها ایرادی که بتوان به این برنامه گرفت، همان نقطه قوت آن باشد! در برنامه Exposure 7 وقتی یک عکسی را وارد محیط پریست‌ها می‌کنید، بلافاصله یک رندر از تمام جلوه‌هایی که در برنامه وجود دارد روی عکس اعمال می‌شود و عملا شما قبل از اینکه یک جلوه خاص را استفاده کنید، می‌توانید پیش نمایشی از پردازش رنگ و نور آن پریست را به صورت نمونه ببینید.

این موضوع از یک طرف باعث می‌شود که در وقت شما صرفه‌جویی شود و نه تنها تصویری از آنچه قرار است اتفاق بیفتد را می‌بینید، بلکه دیگر در زمان کلیک کردن هر پریست، زمانی برای رندر شدن ان تلف نمی‌شود. اما همین موضوع در کامپیوتر‌های ضعیف‌تر، باعث کند شدن لود برنامه می‌شود و متاسفانه من نتوانستم در تنظیمات برنامه، گزینه‌ای را برای برای جلوگیری از رندر کردن همه افکت‌ها پیدا کنم. (احتمالا چنین قابلیتی را ندارد)

بنابراین اگر رم کامپیوتر شما کمتر از 12 گیگ است (با احتساب باز بودن خود فتوشاپ و البته استفاده از ویندوز 10)، احتمالا زمان لود شدن برنامه برایتان کندتر از باقی پلاگین‌های این لیست خواهد بود.

این لیست مجموعه بهترین پلاگین‌ فتوشاپ و لایتروم در سال 2021 بود. به ما بگویید که شما از کدام یک از آن‌ها استفاده کرده‌اید یا چه تاثیری در روند کاری‌تان داشته‌اند؟
اگر شما هم پلاگین‌هایی را می‌شناسید که می‌توانستند در لیست ما قرار بگیرند، اما معرفی نشدند، در کامنت‌ها به ما معرفی کنید.

2 دیدگاه

  • نگین گفت:

    ممنونم بخاطر مطالب ارزشمندی که در اختیارمون میذارین.بینظیر بود

  • مهیار گفت:

    واقعا مطلب مفیدی بود خیلی وقت بود دنبال همچین پلاگینهایی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه