دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین عکاسی برای افراد مبتدی ( دوربین اولی ها )

بهترین دوربین عکاسی برای افراد مبتدی ( دوربین اولی ها )

درهنگام شروع هر حرفه ای مشکلات زیادی بر سر راه آغاز کنندگان آن قرار دارد و در حرفه عکاسی نیز فراز و نشیب های زیادی تا مساعد شدن مسیر بر سر راه شخص مبتدی وجود دارد. مخصوصاً که سوال های زیادی نیز برای این اشخاص بوجود می آید نظیر اینکه :

 

از کجا عکاسی را شروع کنیم ؟

برای شروع عکاسی چه دوربینی بخریم ؟ 

دوربین خوب برای شروع عکاسی شامل چه ویژگی هایی است؟

 

دوربین اولی ها

 

ما اینجاییم که که به شما نورنگاریها کمک کنیم راحت تر به خریدتان برسید و از خرید خود لذت ببرید . نورنگار برای شما دوربین اولی ها یک کمپین فروش ویژه تدارک دیده از تاریخ 26 مهر تا 30 مهر که میتوانید  تجهیزات عکاسی مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

دوربین مناسب عکاسی معماری

به دلیل حجم بسیار زیاد دوربین های حرفه ای و غیر حرفه ای بازار و نا آشنایی بسیاری از مبتدیان، ممکن است در هنگام خرید علاوه بر سردرگمی و نداشتن اطلاعات اولیه از ویژگی های هر دوربین و کارکرد مناسب آنها، شخص خریدار هزینه گزافی را پرداخت کند اما نتیجه بسیار با چیزی که انتظار داشته متفاوت باشد. اینکه چه دوربینی برای عکاسی بخریم و داشتن اطلاعات در رابطه با این موضوع که بهترین دوربین برای شروع عکاسی کدام است دغدغه اصلی کسانی است که می خواهند اولین قدم های خود را در مسیر پر هیجان و ماجراجویانه عکاسی و تصویر برادری بردارند. داشتن یک راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدی چیزی است که این افراد به آن نیاز ویژه ای دارند.

 

در زمان خرید دوربین فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باید آن‌ها را بررسی کنید: چه نوع دوربینی می‌خواهید؟ آیا وزن کم و قابل حمل بودن دوربین برای شما مهم است؟ به رزولوشن بالا برای چاپ عکس‌ های خودتان نیاز دارید یا دوربینی می‌خواهید که بتوانید در شرایط کم نور هم عکاسی کنید؟  از دوربین خودتان فقط برای عکاسی استفاده می‌کنید یا می‌خواهید ویدیو هم بگیرید؟ ما در این مقاله لیستی از بهترین دوربین برای افراد مبتدی آماده کرده‌ایم. تمام این دوربین‌ها انتخاب‌ خوبی برای شروع هستند و در صورتی که به امکانات بیشتری نیاز داشته باشید هم می‌توانید همین دوربین‌ها را ارتقاء دهید.

 

بهترین دوربین برای افراد مبتدی

شما در ابتدا باید مشخص کنید که به چه نوع دوربینی نیاز دارید؟  چون تفاوت زیادی بین دوربین عکاسی مبتدیان و دوربین عکاسی حرفه ای ها وجود دارد. بسته به سلیقه شماگزینه‌های مختلفی در سطح بازار وجود دارد. در صورتی که به سادگی و قابل حمل بودن نیاز دارید بهتر است به دنبال یک دوربین کامپکت ساده Point-And-Shoot باشید. این نوع دوربین را می‌توانید به سادگی داخل جیب خودتان قرار دهید و هرجایی که می‌خواهید بروید. اکثر مدل‌های این دوربین یک محدوده زوم خیلی قوی و فلاش داخلی نسبتا خوبی دارند. برخی مدل‌ها نیز از منظره یاب بهره می‌برند و می‌توانید در روزهای خیلی روشن از آن برای انجام ترکیب‌بندی عکس‌های خودتان بهره ببرید.

 

[relatedpost post=”191776″]

 

یکی دیگر از انتخاب‌های شما دوربین‌های DSLR و لنزهای جداگانه است. با داشتن یک دوربین dslr و دو یا سه عدد لنز شما می‌توانید هر عکسی از پرتره گرفته تا حیات وحش و ورزشی بگیرید یا به عکاسی از مناظر و ساختمان‌های تاریخی بپردازید. با این دسته از دوربین‌ها شما آزادی عمل کافی را دارید و می‌توانید در هر زمینه‌ای فعالیت کنید.

 

بهترین دوربین عکاسی حرفه ای

 

دوربین‌های بدون آینه ابعاد خیلی کوچک‌تری دارند اما DSLRها معمولا کمی بزرگتر هستند. این موضوع می‌تواند به نفع شما باشد. یک دوربین بزرگ احساس راحتی خیلی بیشتری به شما می‌دهد و آینه‌ی به کار رفته در این دوربین‌ها نیز تصویر واقعی که از داخل لنز دیده می‌شود را از طریق منظره‌یاب اپتیکال دوربین به شما نشان می‌دهد.

مشکلی که با دوربین‌های کیت وجود دارد این است که شما به احتمال زیاد همه لنزها را به همراه نخواهید داشت و به همین خاطر ممکن است خیلی از عکس‌ها را از دست بدهید. همچنین کار با این دسته از دوربین‌ها به آموزش بیشتری نیاز دارد و به همین خاطر در صورتی که دوست دارید عکاسی را به صورت جدی یاد بگیرید باید از این دوربین‌ها استفاده کنید.

شاید لقب بهترین دوربین عکاسی برای شروع را نتوان بطور کامل به دوربین های DSLR داد اما هر چقدر در این مسیر به جلوتر بروید قطعاً به جذابیت های خاص این مدل پی خواهید برد.

ما در این لیست سعی کرده‌ایم بهترین دوربین های عکاسی کامپکت حرفه ای مخصوص عکاسان مبتدی را به همراه بهترین دوربین‌‎های DSLR و بدون آینه برای شما آماده کنیم. با ما همراه باشید.

 

1- کانن EOS 2000D

کانن EOS 2000D

نقاط قوت:

  • فیلمبرداری با رزولوشن Full HD 1080p
  • اتصال WiFi
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • نداشتن صفحه نمایش لمسی
  • سرعت عکس برداری پایین

دوربین عکاسی مبتدی 2000D  کانن ارزانترین دوربین DSLR این شرکت است که که تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی خود 1300D نداشته. با این حال امکان فیلمبرداری فول اچ دی و اتصال به تلفن های هوشمند از طریق WiFi با این دوربین برای کاربر فراهم است. بدنه آن محکم است و گریپ آن به خوبی در دست قرار می گیرد.

 

این دوربین به دلیل اینکه یک دوربین DSLR است، منظره یاب اپتیکال دارد که برای کار در نور زیاد مناسب است. با این حال در این مدل منظره یاب اگر به حالت Live view نروید، نمی توان تاثیر تغییرات سرعت، دیافراگم، حساسیت و غیره را روی تصویر دید. متاسفانه صفحه نمایش این دوربین امکان چرخش ندارد و حتی لمسی هم نیست، اما به نسب کیفیت خوبی دارد و زاویه دید نسبتاً بازی را هم دارا می باشد. رنگ های تصاویر این دوربین دقیقاً مطابق استاندارد های تصاویر کانن هستند، شفاف و دقیق و کیت همراه این دوربین نیز دارای لرزشگیر می باشد.

 

2- Sony Alpha a6400

نقاط قوت:

  • فیلمبرداری 4K
  • سیستم فوکوس خودکار
  • امکان اتصال از طریق WiFi و بلوتوث

نقطه ضعف:

  • قیمت بالا

دوربین بدون آینه سونی یک دوربین کوچک سریع و همه کاره با قابلیت های فوق العاده برای عکاسان و فیلمبرداران است. قابلیت فوکوس خودکار روی چشم و ردیابی فوکوس به صورت زنده را دارد و می تواند به سرعت 11 عکس در ثانیه بصورت پیاپی عکس بگیرد و در حالت سایلنت نیست توانایی عکاسی 8 عکس در ثانیه را دارد. دارای صفحه نمایشگر لمسی است که می تواند تا 74 درجه به سمت پایین و 180 درجه به سمت بالا تغییر موقعیت دهد. ویژگی مهم این دوربین فیلمبرداری  UHD 4K آن است و توانایی فیلمبرداری به صورت Timelapse را نیز دارا می باشد.

 

سیستم فوکوس ردیابی این دوربین از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه، آنالیز رنگ، فاصله و روشنایی استفاده می کند که دقت فوکوس عکس های شما را بالا می برد. همچنین سرعت فوکوس بالای این دوربین به شما امکان دنبال کردن سوژه های سریع بدون از دست دادن فوکوس را می دهد. بدنه این دوربین ازآلیاژ منیزیم ساخته شده و دکمه هایش نیز نسبت به گرد و غبار درزگیری شده اند. با داشتن وای فای و بلوتوث دیگر لازم نیست نگران انتقال تصاویر خود به سیستم های دیگر باشید و باتری قدرتمند این گوشی امکان عکاسی و فیلم برداری را تا تایم مناسبی برای شما فراهم خواهد کرد.

 

3- کانن 250D با لنز 55-18

نقاط قوت:

  • فیلمبرداری 4K
  • کوچک و جمع و جور
  • صفحه نمایش چرخشی
  • قابلیت اتصال WiFi و بلوتوث

نقاط ضعف:

  • میکروفن و بلندگوی مونو

یک دوربین همه کاره دیگر که عملکرد خوبی در عکاسی و فیلمبرداری دارد. کیفیت فیلمبرداری این دوربین  4K است و با بازه ایزوی 100 تا 25600 امکان عکاسی در شرایط نوری مختلف را برای شما فراهم می کند. با فوکوس خودکار این دوربین در حالت Live View می توان از تشخیص فازی برای فوکوس دقیق تر و سریع تر هم در زمان عکاسی و هم در زمان فیلمبرداری بهره برد. صفحه نمایش لمسی و سه اینچی این دوربین قابلیت چرخش دراد و برای عکاسی در زاویه های مختلف مناسب است.

از طریق اتصال WiFi این دوربین می توان عکس های گرفته شده را به تلفت همراه خود انتقال دهید و با اتصال بلوتوثش نیز از طریق اپ مخصوص این دوربین، امکان کنترل دوربین بر روی موبایل برای شما فراهم می شود. پردازشگر این دوربین نویزهای ایجاد شده در تصویر را به حداقل می رساند و امکان عکاسی با سرعت 5 فریم در ثانیه را برای شما فراهم می کند. سیستم لرزشگیر پنج محوره این دوربین در هنگام فیلمبرداری به کاهش لرزش تصویر ضبط شده کمک می کند. همچنین گزینه ای بسیار مناسب برای عکاسی از سوژ های متحرک است که می تواند خیلی سریع سوژه را دنبال کند.

 

4- کانن EOS 90D

 

کانن EOS 90D

 

نقاط قوت:

  • سنسور و پردازنده پیشرفته
  • فوکوس هوشمند و قوی
  • فیلمبرداری 4K
  • دکمه هشت جهته

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • در حالت فیلم برداری با سرعت بالا فوکوس خودکار ندارد

این دوربین یک دوربین پیشرفته و قدرتمند در زمینه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای است و حتی با وجود قیمت بالایی که نسب به سایر دوربین های معرفی شده در این لیست مشاهده کردید، امکانات و ویژگی های منحصر به فردی دارد که ارزش قیمت بالای خود را ثابت می کند. عکاسی با 33 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K با این دوربین در اختیار کاربر است. حداکثر سایز عکس قابل ثبت با سنسور این دوربین 4640 در 6960 پیکسل است که اجازه ی چاپ عکس های گرفته شده در ابعاد بزرگتر را فراهم می کند. با پردازنده خوبی که در این دوربین به کار گرفته شده امکان عکاسی تا 11 عکس در ثانیه ممکن است و امکان افزایش ایزو تا 25600 بصورت استاندارد و حتی تا مقدار 51200 در حالت افزایش یافته نیز وجود دارد.

 

چاپ-عکس

 

با قدرت فوکوس بالای این دوربین حتی در هنگام استفاده از چشمی ، قابلیت تعقیب چهره در دسترس است و همچنین امکان تغییر دستی نقطه دقیق فوکوس در حین عکسبرداری به این دوربین اضافه شده است. همچنین در هنگام عکاسی از طریق صفحه نمایش و یا فیلمبرداری، فوکوس دوربین به 5481 نقطه از طریق بهر بردن از تکنولوژی Dual Pixel ممکن خواهد شد که به جای چهره، روی چشم سوژه بصورت تعقیبی فوکوس می کند که دقیق ترین نوع فوکوس نیز می باشد. امکان فیلمبرداری Full HD 120p به این دوربین نیز افزوده شده که امکان ایجاد تصاویری تا چهار برابر کندتر را نیز برای کاربر فراهم خواهد کرد.

 

5- کانن EOS 850D

کانن EOS 850D

 

نقاط قوت:

  • ردیابی فوکوس خودکار قوی
  • فیلمبرداری 4K
  • امکان کنترل گسترده روی شاتر
  • قابلتی اتصال WiFi، NFC و بلوتوث

نقاط ضعف:

  • قابلیت ضد نفوذ گرد و غبار را ندارد
  • فاقد حلقه نصب روی سه پایه

این دوربین از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C مطابق با سیستم DSLR استفاده می‌کند و مجهز به جدیدترین پردازنده Digic 8 است. توان عکس برداری پیاپی با سرعت 7 فریم بر ثانیه را دارد و از فیلمبرداری 4K نیز بهره می برد. ویژگی‌ جدیدی تحت عنوان شمارشگر Quick Control و یک دکمه جدید به نام AF-ON نیز همراه با جک ۳.۵ میلی متری برای میکروفون خارجی روی آن تعبیه شده است. کیفیت این دوربین در حد و اندازه های بهترین دوربین DSLR است که از یک تراشه فوق سریع برای ثبت تصاویری طبیعی تر و زیباتر استفاده می کند. با سنسور این دوربین سطح بالایی از کنترل عمق دید به شما ارائه می شود که تصاوری شارپ تر با زمینه ای نرم و زیبا را به ثبت می رساند.

 

این دوربین برای عکاسی پرتره بسیار مناسب است و سیستم EOS آن به خوبی کار می کند. از هر لنز EF یا EF-S می توان بر روی این دوربین استفاده کرد. همچنین یک فلاش اسپیدلایت برای ایجاد روشنایی خاص نیز دارد و با استفاده از قابلیت فوکوس خودکار کانن، می‌تواند یک ردیابی هوشمند iTR داشته باشد. از طریق سیستم AF این دوربین عکاسی صحنه های ورزشی و حیات وحش نیز به زیبایی قابل ثبت می باشد. علاوه بر تمام این ویژگی ها ردیابی فوکوس خودکار در این دوربین به دلیل داشتن ۴۵ سنسور AF از نوع Dual Pixel CMOS AF، سرعت بالا و دقت بیشتری خواهد داشت.

 

6-نیکون  D3500

 

یکون  D3500

 

نقاط قوت:

  • سادگی
  • راهنمای عکاسی داخلی
  • عملکرد کلی خوب

نقاط ضعف:

  • قیمت زیاد با توجه به مبتدی بودن
  • نداشتن تنظیمات شخصی

بهترین دوربین عکاسی عکاسان آماتور

شروع کار با دوربینی مثل D3500 خیلی آسان است. این دوربین علاوه بر دارا بودن یک حالت خودکار کاملا هوشمند از تعداد خیلی زیادی حالت صحنه و افکت پیش فرض نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که دوست داشتید انتخاب کنید.

ویژگی منحصر به فرد دوربین نیکون d3500 حالت عکاسی با راهنما است. این حالت مانند یک دوره عکاسی تعاملی است و شما را با تمام تنظیماتی که در حین عکاسی نیاز دارید تغییر دهید، آشنا می‌کند. همچنین این دوربین با داشتن یک حسگر24.2 مگاپیکسلی، محدوده حساسیت ایزو نسبتا وسیع، سرعت عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه و صفحه نمایش LCD با رزولوشن بالا، از لحاظ کیفیت نیز هیچگونه کمبودی ندارد.

یکی از نقاط ضعفی که می‌توان در این دوربین یافت مربوط به صفحه نمایش LCD آن است. این صفحه نمایش یک صفحه نمایش ثابت است و شما نمی‌توانید به صورت لمسی هم از آن استفاده کنید. همچنین فوکوس خودکار در حالت Live View و فیلمبرداری نیز عملکرد کندی دارد اما در کل می‌توان گفت که D3500 یکی از بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای برای عکاسان مبتدی است.

7- کانن EOS 250D

تمام قابلیت‌های عکاسی یک دوربین DSLR به همراه فیلمبرداری 4K

 

نقاط قوت:

  • وزن کم و ابعاد کوچک برای یک دوربین DSLR
  • مناسب برای فیلمبرداری و عکاسی

نقاط ضعف:

  • گران‌تر از اکثر دوربین‌های DSLR مبتدی
  • سیستم اتوفوکوس نسبتا مبتدی

دوربین کانن EOS 250D یکی از اولین دوربین‌های مبتدی است که از فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌کند. این دوربین به عنوان جایگزین 200D عرضه شد و از همان سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS برای عکاسی در حالت Live View و فیلمبرداری استفاده می‌کند. این سیستم باعث شده است که 250D در زمان فیلمبرداری بتواند به خوبی حرکات سوژه را ضبط کند. با ویژگی های خاصی که این دوربین دارد اغراق نیست اگر بگویم این دوربین بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها است .همچنین عملکرد بی‌صدای سیستم فوکوس خودکار لنز 55-18میلیمتر ارائه شده به همراه این لنز نیز یکی دیگر از مزایای آن می‌باشد.

این دوربین علاوه بر فیلمبرداری برای عکاسی نیز خیلی خوب است. این دوربین مبتدی پسند با رابط راهنمای کاربر و حالت‌های خلاقانه که به خوبی با صفحه نمایش لمسی و کاملاً متحرک تلفیق شده است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع عکاسی است. همچنین هرچقدر که شما پیشرفت کنید، این دوربین هم با شما پیشرفت می‌کند و می‌توانید تمام تکنیک‌ها و مهارت‌هایی که به تازگی یاد گرفته‌اید را با آن تمرین کنید.

بدون شک 250D یکی از سبک‌ترین و کوچک‌ترین دوربین‌های DSLR موجود در بازار است و شما می‌توانید آن را همه جا به همراه داشته باشید. یکی از نقدهایی که می‌توان به این دوربین داشت این است که در زمان عکاسی با کمک منظره یاب، سیستم فوکوس خیلی مبتدیانه است. در این حالت شما می‌توانید فقط از 9 نقطه‌ی اتوفوکوس استفاده کنید و فقط یکی از آن‌ها از نوع متقاطع Cross-Type است.

 

[relatedpost post=”120039″]

 

8- سونی A6000

این دوربین با یک حسگر 24.3 مگاپیکسلی APS-C یک دوربین E-Mount است و به همین خاطر شما می‌توانید از لنزهای خیلی زیادی که برای این مانت عرضه شده است استفاده کنید. این دوربین به اندازه دیگر دوربین‌های معرفی شده در این لیست شما را راهنمایی نمی‌کند اما اگر می‌خواهید به صورت جداگانه عکاسی را یاد بگیرید و نیازی به راهنماهای داخل دوربین ندارید، این دوربین کاملا برای شما مناسب است.

نقاط قوت:

  • عکاسی سریع و دقیق
  • قیمت نسبتا ارزان

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از فیلمبرداری 4K
  • عدم پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی

بهترین دوربین برای افراد آماتور

پس از عرضه این دوربین، دوربین‌های خیلی زیادی از سری A6000 سونی به بازار عرضه شد اما به دلیل داشتن سرعت عکاسی بالا، وزن کم و سیستم اتوفوکوس پیشرفته تصمیم گرفتیم این دوربین را هم در لیست خودمان بگنجانیم. یک عکاس مبتدی که قصد دارد به تازگی کار خودش را شروع کند، متوجه تمام این قابلیت‌ها خواهد شد. علاوه بر این، به دلیل اینکه مدل‌های جدیدتری از این سری به بازار عرضه شده است، شما می‌توانید این دوربین را با قیمت نسبتا خوبی تهیه کنید.

 

[relatedpost post=”104326″]

 

9- کانن EOS 4000D

با وجود قیمت کم برای یک دوربین DSLR به همراه لنز کیت، این دوربین می‌تواند عکس‌های خیلی با کیفیتی در اختیار شما قرار دهد و به همین خاطر می‌‎توان گفت که یکی از بهترین دوربین های عکاسی برای عکاسان مبتدی است. در حالت خودکار این دوربین از آنالیز صحنه‌ی هوشمند بهره می‌برد و شما می‌توانید از چندین حالت صحنه و فیلتر خلاقانه‌ی آماده روی عکس‌های خودتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از حالت راهنما و عکاسی خودکار خلاقانه نیز برای بالا بردن کیفیت عکس‌های خودتان استفاده کنید.

نقاط قوت:

  • کیفیت خوب با قیمت مناسب
  • گریپ نسبتا خوب

نقاط ضعف:

  • رزولوشن کم صفحه نمایش
  • سرعت عکاسی پی در پی خیلی کم

 

 

برای راهنمایی بیشتر هم می‌توانید نرم افزار Photo Companion کانن را برای گوشی اندروید یا iOS خودتان دانلود کنید. به صورت کلی می‌توان گفت که 4000D یک دوربین نسبتا خوب برای عکاس‌های مبتدی است در حالیکه این دوربین عکاسی برای شروع مناسب است اما نقاط ضعفی مانند نداشتن تکنولوژی لرزشگیر داخل لنز کیت، سرعت عکاسی پی در پی پائین و رزولوشن پائین صفحه نمایش هم دارد.که باعث می شود فقط نام دوربین عکاسی برای مبتدی را یدک بکشد و نه بیشتر.

10- فوجی فیلم X-T100

دوربین بدون آینه‌ی پاناسونیک Lumix DMC-GX80 یکی از بهترین دوربین های عکاسی برای عکاسان مبتدی است که ابعاد خیلی کوچکی دارد اما در عین حال از یک منظره‌یاب الکترونیک و صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کند. مانند اکثر دوربین‌های دیگری که از حسگر میکرو ¾ استفاده می‌کنند، رزولوشن این دوربین نیز برای عکاسی خیلی بالا نیست. اما مثل دیگر دوربین‌های پاناسونیک، این دوربین برای فیلمبرداری کاملا مناسب است و همین موضوع باعث شده است این دوربین علاوه بر عکاس‌های مبتدی برای ویدیوبلاگرها هم گزینه مناسبی باشد.

نقاط قوت:

  • ساده ولی در عین حال موثر
  • کوچک، سبک و زیبا

نقاط ضعف:

  • گران‌تر از برخی دوربین‌های بدون آینه
  • سرعت فیلمبرداری 4K پائین

بهترین دوربین عکاسی حرفه ای برای عکاسان آماتور

فوجی فیلم X-T100 که با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلائی به بازار عرضه می‌شود یکی از جدیدترین دوربین‌های کامپکت فوجی فیلم است. قابلیت‌های این دوربین عبارتند از: رزولوشن بالای حسگر24.2 مگاپیکسلی APS-C، صفحه نمایش بازشو با رزولوشن 1040 هزار نقطه، منظره یاب 2360 هزار نقطه‌ای. همچنین این دوربین قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K UHD را هم دارد اما متاسفانه شما فقط محدود به سرعت 15 فریم بر ثانیه هستید.

و اگر به دنبال ضبط ویدیو های نرم تر و جذاب تر هستید گزینه ایده عالی به نظر نمی رسد.

با این حال از دیگر برتری‌های این دوربین هم می‌توان به آنالیز هوشمند صحنه و سیستم اتوفوکوس هیبرید اشاره کرد. این سیستم تلفیقی از سیستم تشخیص فاز و تشخیص کنتراست است و کمک می‌کند فوکوس به صورت سریع و دقیق انجام شود. یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین لنز کیت 45-15 آن است که کیفیت نسبتا خوبی دارد و با کمک تکنولوژی لرزشگیر تصویر اپتیکال و قابلیت Power-Zoom باعث می‌شود فاصله کانونی لنز را به راحتی در زمان فیلمبرداری تغییر دهید.

11- پاناسونیک Lumix DMC-GX80

نقاط قوت

  • کیفیت بالا برای عکاسی و فیلمبرداری
  • منظره یاب الکترونیک با رزولوشن بالا

نقاط ضعف:

  • استفاده از صفحه نمایش متحرک به جای صفحه نمایش کاملا چرخان
  • رزولوشن تصویر نسبتا کم

این دوربین قیمت نسبتا خوبی دارد و از یک رابط کاربری واضح و ساده استفاده می‌کند. سیستم اتوفوکوس سریع، می‌تواند به صورت سریع و دقیق فوکوس کند. همچنین از سیستم Post Focus پاناسونیک نیز در این دوربین استفاده شده است و می‌توانید پس از گرفتن عکس هم نقطه فوکوس را تغییر دهید.

 

12- نیکون D5600

به طور حتم یکی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین عکاسی ها عکاسی حیات وحش است نیکون 5600 که برای ردیابی حرکات در زمان عکاسی ورزشی و حیات وحش مناسب است یکی از بهترین دوربین های عکاسی برای عکاسان مبتدی است.

نقاط قوت:

  • سیستم فوکوس خودکار 39 نقطه‌ای
  • صفحه نمایش کاملا چرخان

نقاط ضعف:

  • سیستم فوکوس خودکار کند در حالت Live View و فیلمبرداری

بهترین دوربین عکاسی حرفه ای آماتور

 این دوربین از یک سیستم فوکوس خودکار با 39 نقطه فوکوس با پشتیبانی از محدوده خودکار (Auto Area)، محدوده پویا (Dynamic Area) و حالت ردیابی سه بعدی پشتیبانی می‌کند. لنز انتخابی140-18 این دوربین نیز با محدوده موثر 27-210 میلیمتر هم برای عکاسی ورزشی و حیات وحش کاملا مناسب است. همچنین در مواقعی که می‌خواهید مدت‌های زیادی به عکاسی بپردازید، وزن این دوربین به شکلی است که شما را به هیچ وجه خسته نمی‌کند.

صفحه نمایش کاملا چرخان D5600 نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن است. البته در زمان فیلمبرداری و یا زمان استفاده از حالت Live View سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست این دوربین خیلی کند است و ممکن است کمی شما را آزار دهد.

13- پاناسونیک Lumix DMC-TZ100

نقاط قوت:

  • رزولوشن بالا با قیمت خوب
  • حسگرتصویر یک اینچ با محدوده زوم 10 برابر

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش ثابت
  • نداشتن گریپ بافت دار

 پاناسونیک TZ100 با وجود ابعاد کوچکی که دارد قابلیت‌ها و مشخصات قابل توجهی دارد. در این دوربین از یک حسگر20.1 مگاپیکسلی استفاده شده است. این حسگر از لحاظ فیزیکی بزرگ‌تر از اکثر حسگرهای استفاده شده در دوربین‌های کامپکت است و حتی در صورت استفاده از محدوده ایزو خیلی بالا هم عکس‌های شما نویز خیلی کمی خواهند داشت. همچنین در این دوربین از یک صفحه نمایش 3 اینچ با رزولوشن بالا و یک منظره یاب نسبتا خوب استفاده شده است. علاوه بر این، یک لنز زوم 10 برابر با محدوده موثر 25-250 میلیمتر نیز در این دوربین گنجانده شده است.

به منظور کاهش لرزش دوربین از یک لرزشگیر اپتیکال برای عکاسی و یک سیستم لرزشگیر هیبریدی 5 محوره برای فیلمبرداری استفاده شده است. همچنین شما می‌توانید با رزولوشن 4K UHD به عکاسی و فیلمبرداری بپردازید.

 

کد تخفیف نورنگار

لنزهای مناسب برای عکاسی مبتدی

علاوه بر دوربین هایی که معرفی شد دو لنز کاربردی و مناسب برای شروع کار افراد مبتدی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1- لنز Sony EF 50mm f/1.8

این لنز یک انتخاب عالی برای عکاسان مبتدی و حتی حرفه ای که علاقمند به عکاسی پرتره هستند اما دنبال گزینه ای با قیمت مناسب هستند می باشد. این لنز با وجود قیمت به صرفه ای که دارد، تصاویری با کیفیت فوق العاده ای را ثبت می کند که موجب شده در دسته لنز های محبوب 50 میلیمتری با دیافراگم باز باشد.

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • تصاویر ثبت شده با کنتراست مناسب خلق می کند
  • وزن کم

نقاط ضعف:

  • فاقد لرزشگیر
  • فاقد فوکوس دستی دائم

 به واسطه فاصله کانونی مناسب، این لنز هم برای عکاسی پرتره و هم عکاسی خیابانی گزینه ای قابل اتکا است. این لنز 50 میلیمتری نیز با دارا بودن حداکثر گشودگی دیافراگم معادل  f/1.8یکی از باکیفیت‌ترین انتخاب ها در رده قیمتی خود است که عکس‌هایی شفاف و با پس‌زمینه محو حتی در شرایط نوری نامناسب ارائه می‌دهد. همچنین دیافراگم این لنز هفت تیغه و زاویه دید آن در صورت نصب روی دوربین‌های فول‌فریم معادل 46.8 خواهد بود و در بسته‌ترین حالت f/22 را در اختیار کاربر قرار می دهد. یکی از عناصر ساختار اپتیکی این لنز از نوع اسفریکال یا غیر کروی است که به بهبود تصویر خصوصاً در لبه ها و جلوگیری از اعوجاج تصویر کمک می کند.

 

 

2- لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

لنز کانن که مدل پیشرفته تر لنز Canon EF 50mm f/1.8 II می باشد با امکانات بیشتری نسبت به هم خانواده خود طراحی شده است. این لنز از پوشش Super spectra بهره می برد که این پوشش کمک می کند المان های لنز نور کمتری را بازتاب دهند که موجب کاهش فلر در تصویر می شود و همچنین کنتراست و شارپنس عکس را نیز بالا می برد.

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

 نقاط قوت:

  • وزن کم و اندازه کوچک
  • قیمت مناسب
  • پوشش Super Spectra
  • فوکوس دستی همیشگی

نقاط ضعف:

  • نسبت به گرد و غبار ضد نفوذ نیست
  • داشتن اعوجاج استوانه ای در موارد خاص
  • ایجاد کما در اطراف تصاویر

 این لنز در مقایسه با نسل قبلی خود تغییرات چشمگیری داشته که یکی از آنها کم صداتر شدن و عملکرد سریعتر لنز است. مانت bayonet به کار رفته در این لنز موجب می شود عملیات تعویض لنز سریعتر انجام شود. همچنین این مکانیزم موجب شده اتصال بین دوربین و لنز در بهترین حالت تراز نسبت بهم قرار بگیرند. به دلیل فاصله کانونی مناسب از این لنز می توان در موقعیت های زیادی نظیر عکاسی پرتره، عروسی، ورزشی، طبیعت و پانوراما استفاده کرد. به دلیل باز بودن دیافراگم این لنز و عمق میدانی که وضوح کمی ایجاد می کند، می توان عکس هایی با تاکید بر سوژه اصلی و تارنمایی پس زمینه ایجاد کرد.

جمع‌بندی از بهترین دوربین برای افراد مبتدی

با اینکه پرداختن به مسئله شناخت دوربین و حرفه عکاسی بسیار زمانبر تر از یک مقاله است و برای خبره شدن در این صنعت آموزش در کنار تجهیزات و تجربه می تواند شما را به جمع عکاسان منحصر به فرد پیوند دهد با این حال داشتن اطلاعاتی هر چند کم در شروع می تواند شما را به شکل بهتری در مسیر درست هدایت کند.

اگر در ابتدای مسیر عکاسی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از ابتدا در این مسیر به صورت اصولی و حرفه‌ای قدم بردارید. آموزش عکاسی و فیلمبرداری را جدی بگیرید؛ زیرا هرچند که هرچند که تجهیزات مدرن و گران‌قیمتی هم داشته باشید، بدون علم عکاسی نمی‌توانید به نتیجه‌ی مطلوب برسید. ما در آکادمی نورنگار دوره‌های آموزش عکاسی مقدماتی ، عکاسی پیشرفته و آموزش عکاسی جامع (از صفر تا صد) را فراهم کرده‌ایم تا به کمک برترین اساتید کشور در این مسیر همراه شما باشیم. اگر در شهر تهران سکونت ندارید، نگران نباشید؛ زیرا ما در نورنگار برای تمامی علاقمندان شرایطی را فراهم کردیم تا بتوانید از تجربه و دانش اساتید برجسته با شرکت در دوره آموزش عکاسی آنلاین و دانلودی بهره‌مند شوید. هم چنین آکادمی نورنگار مفتخر است که به عنوان اولین و تنها آموزشگاه عکاسی ، پس از اتمام دوره به شما مدرکی معتبر و قابل ترجمه از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطا می‌نماید.

آموزش-عکاسی

در این مقاله سعی شد تا گزینه های مناسب برای علاقمندان به شروع حرفه عکاسی معرفی شود و دوربین های خوبی که هر عکاس مبتدی می تواند کار خود را با آنها شروع کند با اشاره به جزئیات و ویژگی های آنها به شما شناسانده شد. علاوه بر دوربین دو لنز با قیمت به صرفه و مناسب برای شروع کار علاقمندان با توضیح کوتاهی درباره ویژگی های هر کدام معرفی شد که امیدواریم کمک کننده شما در هنگام خریدتان باشد. حال نوبت شماست که نظرات خود را با ما درباره این موضوع در میان بگذارید . از بین دوربین های بالا شما کدام دوربین را انتخاب می کنید؟ اگر انتخاب شما به عنوان بهترین دوربین برای افراد مبتدی در میان لیست بالا نبود آن را در باکس نظرات به این مقاله اضافه کنید، همچنین اگر سوال در مورد خرید بهترین دوربین برای افراد مبتدی زیر همین مطلب بپرسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

نویسنده : محمد خزائی

49 دیدگاه

  • .. گفت:

    سلام من هیچی از عکاسی سر در نمیارم اما دوستدارم بیارم
    برای شروع کار. چ دوربینی بگیرم دوربین DSLRیا نیکون یا کانن یا پیشنهاد خودتون چیه
    قیمتشم مهم نیس

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام. علاقه مند هستید که در چه زمینه ای عکاسی کنید؟

  • Mahsa گفت:

    سلام خسته نباشید من تازه شروع کردم دوره عکاسی رو و می‌خوام یه دوربین خوب حرفه ای بگیرم دانشگاه هم ثبت نام کردم و از مهر میرم به نظرتون چه دوربینی خوبه

  • سيد اسحاق حسيني گفت:

    سلام وقت بخير دوربين 4000D CANON با 2000D CANON فرقي با هم دارند

  • ستایش گفت:

    سلام دختر من ۱۶ سالشه وبه عکاسی علاقه منده . میخام جهاد ،کلاس آزاد بفرستم به نظرتون چه دوربینی براش مناسبه که قیمت مناسبی هم داشته باشه

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام بستگی به بودجتون و نوع عکاسی مورد علاقشون داره / بهتره با استادشون مشورت کنن

  • عارفه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من تازه وارد رشته فتوگرافیک شدم و بین گرفتن دوربین d80کانن و 7500 نیکون موندم که کدوما بگیرم به نظر تون من ک الان مبتدیم کدوم شون بهتره؟

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام بستگی به این داره که با منو و رابط کاربری کدوم برند راحت تر باشید. از لحاظ فنی هر دو جزء دوربین های متوسط هستند نه مبتدی، اما قطعا شخص مبتدی هم می تونه استفاده کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *