021-7356

بهترین میکروفون استریم | معرفی لیستی از محبوب‌ترین‌ها

بهترین میکروفون استریم | معرفی لیستی از محبوب‌ترین‌ها

میکروفون‌ استریم چیست+کاربردهای آن

در مرحله اول قبل از معرفی بهترین میکروفون استریم بهتر است بیشتر با این میکروفون‌ها و کاربردی که دارند آشنا شویم.

میکروفون‌های استریم به آن دسته از میکروفون‌های حرفه‌ای گفته می‌شود که از آنها برای ضبط صدا به صورت بسیار باکیفیت و واضح استفاده می‌شود. این دسته میکروفون‌ها را به عنوان تجهیزات حرفه‌ای استودیویی می‌شناسند.

یکی از کاربردهای گسترده میکروفون های استریم، برای گیمینگ و پخش زنده بازی‌های آنلاین است. به همین دلیل بهترین میکروفون استریم گزینه انتخابی استریمرها، گیمرها و تولیدکننده‌های محتواهای صوتی آنلاین است. افرادی که به صورت حرفه‌ای به ضبط صدا نیاز دارند، مانند گوینده‌ها و خواننده‌ها نیز از این میکروفون‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه‌براین برای گزارش بازی‌های مختلف نیز از انواع پیشرفته‌تر میکروفون‌های استریم حرفه‌ای استفاده می‌شود.

میکروفون‌های استریم چطور کار می‌کنند؟

بسته به نوع میکروفون استریم مورد استفاده، این وسایل به کامپیوترها، کنسول‌های بازی یا کنسول‌های صوتی وصل می‌شوند. سپس سیگنال‌های صوتی از میکروفون‌ها به این منابع انتقال می‌یابد.

دو تفاوت عمده بین مدل‌های قدیمی این میکروفون‌ها و انواع دیجیتالی جدید آن‌ها وجود دارد.

در مدل‌های قبلی سیگنال‌های صوتی باکیفیت و وضوح بالا به سیستم کامپیوتری یا کنسول صوتی منتقل می‌شدند و در ادامه پردازش‌های مورد نیاز روی آن‌ها صورت می‌گرفت.

اما در نمونه‌های جدید این میکروفون‌ها که با نام میکروفون‌های استریم دیجیتالی نیز شناخته می‌شوند، سیگنال‌های صوتی قبل از انتقال یافتن به کامپیوتر یا کنسول صوتی، به صورت کامل پردازش شده و به این ترتیب دیگر فرایند به‌خصوصی در کامپیوتر روی صداها صورت نمی‌گیرد.

میزان پردازش، الگوی پردازش اصوات و کیفیت صداهای انتقال یافته، تفاوت بهترین میکروفون استریم را با مابقی نمونه‌ها ایجاد می‌کند.

[relatedpost post=”282734″]

نکات مهم در خرید بهترین میکروفون استریم

میکروفون‌های استریم تنوع بالایی در مدل، قیمت، کیفیت، کارایی و برند سازنده دارند. برای انتخاب آن‌ها باید موارد مهمی مانند زمینه کاربرد و بودجه در دسترس برای خرید را در نظر گرفت.

یک سری مشخصات مهم در انتخاب میکروفون‌های حرفه‌ای نیز اهمیت دارد که باتوجه‌به نوع کاربرد میکروفون، آن‌ها باید در نظر گرفته شوند. پاسخ فرکانسی میکروفون یکی از آنهاست. حساسیت صدا نیز در افزایش دقت میکروفون تاثیرگذار است.

نکته مهم بعدی توجه به برخی مشخصات جانبی مانند استفاده از پاپ فیلتر، بادگیر و لرزش‌گیر صداست. وجود  تمام این موارد کیفیت صدای بالاتری را ارائه خواهند داد.

1. انتخاب بهترین میکروفون استریم باتوجه‌به  نوع کاربری

مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید بهترین میکروفون استریم، توجه به زمینه استفاده از آنهاست. میکروفون‌هایی که برای گیمینگ و استریم زنده مناسب‌اند با میکروفون‌های استریم مناسب برای ضبط پادکست، خوانندگی و ضبط موسیقی متفاوت‌اند.

برای مثال برای گیمرها، کیفیت و الگوی پردازش سیگنال‌های صوتی اهمیت زیادی دارد. این در حالی است که خواننده‌ها معمولا باید اصوات را به صورت خالص ضبط کنند تا در ادامه با تجهیزاتی پیشرفته‌تر، ویرایش و میکس مورد نیاز را روی پادکست‌های خود انجام دهند.

[relatedpost post=”312679″]

برای گیمرها و استریمرها، داشتن جک هدفون و عدم تاخیر در ارسال صدا اهمیت زیادی دارد.

بهترین میکروفون استریم برای ضبط پادکست باید به ویند اسکرین و پاپ فیلتر مجهز باشد تا بتواند صدای اضافی را حذف کند.

با این حال چه برای گیمینگ و چه برای ضبط موسیقی و پادکست، کیفیت صدا، رسایی و وضوح صدای ضبط شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

2. الگوی ضبط میکروفون استریم

مورد مهم بعدی در انتخاب بهترین میکروفون استریم، توجه به الگوی دریافت سیگنال هاست. برخی از میکروفون‌های استریم الگوی تک جهته دارند و برخی نیز الگوی قطبی.

تفاوت آن‌ها در جهاتی است که سیگنال‌های صوتی را دریافت می‌کنند. دسته دیگری از میکروفون‌ها نیز الگوی ضبط فراگیر دارند. باز هم باتوجه‌به زمینه استفاده از میکروفون مورد نظر، باید این ویژگی را هم در نظر گرفت.

[relatedpost post=”252557″]

3. کاربری آسان، قیمت و فناوری‌های جانبی

موارد دیگری که باید برای خرید بهترین میکروفون استریم در نظر گرفت، مربوط به کاربرد آسان دستگاه و قیمت آن می‌شود. باز هم باتوجه‌به زمینه استفاده از این میکروفون‌ها، باید به دنبال گزینه‌ای بود که به آسانی قابل استفاده باشد. برای برخی موارد مانند گیمینگ، قابلیت حمل و نصب راحت هم اهمیت زیادی دارد.

قیمت میکروفون نیز اهمیت زیادی دارد. این میکروفون‌ها باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دارند و قابلیت‌ها و کارایی‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

در کل برای خرید بهترین میکروفون استریم، باید بودجه‌ای نسبتا بالا را در نظر گرفت، چرا که این موارد در دسته تجهیزات حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال در استودیوهای ضبط موسیقی، قطعا از انواع بهترین میکروفون استریم فوق‌حرفه‌ای استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع میکروفون‌های استریم

برای انتخاب بهترین میکروفون استریم باید به انواع این میکروفون‌ها نیز توجه کرد. به صورت کلی بهترین میکروفون‌های استریم موجود را می‌توان در سه نوع دسته‌بندی کرد:

  • میکروفون‌های داینامیک
  • میکروفون‌های کندانسور دیافراگمی بزرگ و کوچک
  • میکروفون‌های ریبون

میکروفون‌های داینامیک

این میکروفون‌ها یکی از پرطرفدارترین گزینه‌هاست و بهترین میکروفون استریم پیشنهادی از جهت دوام بالا و قیمتی مناسب است.

میکروفون‌های داینامیک برای ضبط صدا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. آن‌ها خصوصا برای اجراهای زنده گزینه‌ای کاربردی هستند. باتوجه‌به مقرون‌به‌صرفه بودن، همه‌کاره بودن و پویا بودن این میکروفون‌ها، معمولا در زمینه‌های متعددی از آن‌ها استفاده می‌شود.

میکروفون‌های کندانسور دیافراگمی

این دسته از میکروفون‌های استودیویی را می‌توان به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در نظر گرفت. برای انتخاب حرفه‌ای‌ترین و بهترین میکروفون استریم که دوام و کیفیت صدای بسیار بالایی داشته باشد، می‌توان انواع میکروفون‌های کندانسور یا خازنی را در نظر گرفت.

البته این میکروفون‌ها مشکلاتی نیز دارند. یکی از معایب آن‌ها قیمت بالایی است که برای انواع حرفه‌ای و بزرگ این میکروفون‌ها تعیین شده است. مورد مهم بعدی اینکه معمولا نصب و کاربری این میکروفون‌ها نیز به نسبت سایر مدل‌ها سخت است.

با این حال مزیت‌هایی که انواع میکروفون‌های کندانسور دیافراگمی بزرگ و کوچک دارند، خرید آن‌ها را برای کارهای حرفه‌ای واجب می‌کند.

انواع میکروفون‌های کندانسور دیافراگمی کوچک برای ضبط صدای سازهای آکوستیک عالی هستند. آن‌ها بهترین میکروفون استریم برای استودیوی ضبط موسیقی کلاسیک محسوب می‌شوند. این میکروفون‌ها اغلب به عنوان میکروفون‌های همه‌کاره در نظر گرفته می‌شوند.

[relatedpost post=”252866 “]

میکروفون‌های ریبون

فناوری‌های به‌کار رفته در ساخت میکروفون‌های ریبون، به اولین روزهای ساخت و طراحی میکروفون‌ها بازمی‌گردد. این میکروفون‌ها برگرفته از همان نمونه‌های کلاسیکی است که مجریان از آن استفاده می‌کردند.

شاید نتوان آن‌ها را به عنوان بهترین میکروفون استریم در نظر گرفت، اما با این حال می‌توان از آن در موارد متعددی استفاده کرد. این میکروفون‌ها معمولا حساسیت صدای کمتری در مقایسه با سایر نمونه‌ها دارند. حتی نمونه‌های اولیه این میکروفون‌ها فوق‌العاده شکننده بودند.

با این حال این میکروفون‌های ریبون به دلیل لحن گرم و قدیمی که دارند، ارزشمندند. از آن‌ها برای ضبط صدای برخی از سازها، مانند صدای درام یا گیتار استفاده می‌شود. البته معمولا برای دریافت یک خروجی بهتر، به یک تقویت‌کننده سیگنال صوتی نیاز است.

معرفی لیستی از بهترین میکروفون استریم

حال که به برخی نکات مهم در خرید بهترین میکروفون استریم پرداختیم و با انواع این میکروفون‌ها آشنا شدیم، در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین و بهترین میکروفون های استریم موجود در بازار می‌پردازیم.

میکروفن استودیویی بویا Boya BY-PM300 Microphone

برای خرید بهترین میکروفون استریم رومیزی که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، میکروفون Boya BY-PM300 یک گزینه مناسب است. این میکروفون با USB کار می‌کند و گزینه‌ای ایده‌آل برای ضبط در استودیوی خانگی، ضبط پادکست و ضبط موسیقی است.

یک ویژگی خوب این میکروفون، سازگاری آن با اکثر گوشی‌های اندرویدی است. علاوه‌براین می‌توان به‌راحتی آن را به انواع سیستم‌های کامپیوتری مک و ویندوز نیز متصل کرد.

در این میکروفون یک الگوی قطبی کاردیوئید عالی برای دریافت سیگنال‌های صوتی استفاده شده است. بهترین میکروفون استریم رومیزی معرفی شده، دارای یک پایه رومیزی جداشدنی بسیار بادوام نیز است.

با توجه به اینکه میکروفون‌های تقلبی بویا در بازار زیاد شده است، شما می‌توانید محصولات اصل بویا را از نورنگار به‌عنوان نمایندگی بویا با خیال راحت تهیه کنید.

میکروفن بهرینگر BEHRINGER B-1 Studio Condenser Microphone

میکروفون تک دیافراگمی B-1 بهترین میکروفون استریم برای کسانی است که به ضبط پادکست‌ها و محتواهای صوتی خانگی علاقه دارند. این میکروفون خازنی باکیفیت و حرفه‌ای، برای ضبط صداهای شما با واقع‌گرایی، حساسیت و دقت باورنکردنی طراحی شده است.

میکروفون B-1 با الگوی پیکاپ کاردیوید، فیلترهای فرکانس و پدهای ورودی، یک انتخاب عالی برای هر سناریوی ضبط است.

نوع اتصال این میکروفون از نوع XLR است و وعده انتقال بدون نویز صدا با حداکثر شفافیت را می‌دهد. این گزینه بهترین میکروفون استریم، برای یوتیوبرها و سازندگان پادکست‌های خانگی است که می‌توانید مدل اصل آن را از نورنگار که نمایندگی برند بهرینگر در ایران است سفارش دهید.

میکروفن استودیویی بویا BOYA BY-M1000 Shotgun Microphone

یکی از بهترین‌های موجود در لیست بهترین میکروفون استریم، میکروفون خازنی دیافراگمی بزرگ BOYA BY-M1000 است. این مدل گزینه‌ای ضروری و کاربردی برای ضبط صدا در استودیوهای حرفه‌ای است. این میکروفون کندانسوری برای ضبط موسیقی و آواز، ساخت پادکست، صداگذاری، گویندگی و حتی ساخت محتواهای صوتی خانگی یک گزینه عالی است.

میکروفون BOYA BY-M1000 دارای یک فیلتر پاپ است که به کاربران امکان ضبط صداهای بلند را هم می‌دهد و از طرفی صداهای پس‌زمینه را فیلتر می‌کند. فناوری دیگر به کار رفته در این میکروفون حرفه‌ای، گرفتن لرزش صداها حین ضبط است.

در کل مشخصات پیشرفته و مبتنی بر فناوری این مدل، آن را به عنوان بهترین میکروفون استریم موجود در بازار تبدیل کرده است.

[relatedpost post=” 301016″]

میکروفن استودیویی یانمای Yanmai Q9+ Microphone

اگر برای انتخاب بهترین میکروفون استریم با کاربری ساده و راحت و قیمتی مقرون‌به‌صرفه و مناسب به دنبال یک گزینه ایده‌آل هستید، میکروفون استودیویی Yanmai Q9+ یکی از بهترین میکروفون‌های استودیویی است.

برای ضبط صدا در حین فیلم‌برداری این میکروفون استریم گزینه‌ای عالی است. کیفیت صدای این میکروفون عالی است و تنظیم و استفاده از آن آسان است. میکروفون Yanmai Q9+  به همراه یک سه‌پایه خوش‌دست و قیمتی پایین، تمام آن چیزی که کاربران احتیاج دارند را ارائه می‌دهد.

[relatedpost post=”252866″]

میکروفن بویا BOYA BY-PM700 USB Microphone

میکروفون BOYA BY-PM700، یک میکروفون کندانسوری است که با اتصال USB به سیستم متصل می‌شود و با کامپیوترهای مک، ویندوز و انواع گوشی‌های هوشمندی که به جک تایپ سی مجهزند، سازگاری دارد.

الگوهای قطبی قابل تعویض و طراحی کپسول‌های سه‌گانه، به‌راحتی تمام نیازهای کاربران را برآورده می‌کند. با وجود این گزینه‌ها می‌توان الگوی مناسب را بر اساس موقعیت موجود انتخاب کرد.

این مدل از بهترین میکروفون های استریم با داشتن یک پایه چندمنظوره و تجربه کاربری بسیار آسان، کنترل دقیقی روی ضبط صدا دارد.

میکروفن کندانسر بلو BLUE Yeti Microphone

میکروفون Blue Yeti به عنوان بهترین میکروفون استریم و محبوب‌ترین گزینه شناخته می‌شود. این میکروفون از نوع میکروفون‌های کندانسوری است که بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و صدایی باکیفیت بسیار بالا را ارائه می‌دهد. این میکروفون گزینه محبوب اکثر یوتیوبرهاست و اکثر محتواهای منتشر شده در یوتیوب، با استفاده از این میکروفون ضبط شده‌اند.

نکته مثبت دیگر در خصوص این مدل، حمل و استفاده آسان در تمام مکان‌ها و موقعیت‌هاست. این گزینه را می‌توان به عنوان بهترین میکروفون استریم برای تازه‌کارها نیز در نظر گرفت، چرا که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به یک پخش صدای بسیار عالی دست یابند.

یکی از مزیت‌های مهم این میکروفون، نوع اتصال USB آن است. در نتیجه می‌توان Blue Yeti را به صورت مستقیم و بدون نیاز به هرگونه تجهیزاتی به سیستم وصل کرد.

پاسخ فرکانسی این مدل که از سه خازن بهره می‌برد، 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است. این میزان یک پاسخ بسیار استاندارد را ارائه می‌دهد. در این مدل، الگوی دریافت سیگنال صدا از نوع قطبی است.

باتوجه‌به مشخصات این میکروفون و قیمت تعیین شده برای آن، Blue Yuti یکی از بهترین میکروفون‌های استریم است. این میکروفون بلو و مدل‌های بیشتر را می‌توانید در وب‌سایت نورنگار به عنوان نمایندگی معتبر برند بلو در ایران، ببینید.

میکروفن فای فاین مدل FIFINE K678

یکی از محصولات برند فای فاین در نورنگار، یک میکروفون استودیویی کندانسوری باکیفیت به نام FIFINE K678 است. این میکروفون از طریق اتصال USB به سیستم متصل می‌شود.

میکروفون FIFINE K678 را می‌توان برای کاربردهای مختلفی از جمله ضبط حرفه‌ای استودیویی، ضبط پادکست، خوانندگی و گیمینگ مورد استفاده قرار داد. علاوه‌براین برای ضبط صدای سازهای آکوستیک نیز این میکروفون عملکرد خوبی دارد.

در این مدل از الگوی قطبی کاردیوئید استفاده شده است و فرکانس پاسخ آن بین 20 تا 20 هزار هرتز است.

کیفیت بالای صدای انتقالی، عملکرد بالا، طراحی و ارگونومی بسیار زیبا و قابلیت‌های کاربردی، میکروفون FIFINE K678 را به بهترین میکروفون استریم بازار تبدیل کرده است.

از جمله قابلیت‌های مهم آن می‌توان به قابلیت مانیتورینگ زنده و دسترسی به کنترل‌ها و دکمه میوت روی دسته برای ضبط پادکست اشاره کرد.

میکروفون رومیزی Type-C یانمای Yanmai SF-666B Microphone

از بین میکروفون‌های برند یانمای یک گزینه دیگر هم به عنوان بهترین میکروفون استریم وجود دارد و آن میکروفون رومیزی تایپ C یانمای، مدل Yanmai SF-666B  است.

این میکروفون کندانسوری به‌راحتی به سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌هایی با پورت تایپ C متصل می‌شود. البته می‌توان با رابط OTG آن را به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز متصل کرد.

از آن می‌توان برای ضبط صدایی باکیفیت، خصوصا در سخنرانی‌ها استفاده کرد. خبرنگارها و تهیه‌کننده‌های محتواهای آنلاین مانند یوتیوبرها، به صورت ویژه‌ای این مدل میکروفون استودیویی استفاده می‌کنند. این میکروفون الگوی قطبی تک جهته دارد و فرکانس پاسخ آن بین 100 تا 16 هزار هرتز است. رابط آن از طریق پورت USB است.

میکروفن بویا BOYA BY-PM700SP Multipattern USB Condenser Microphone

میکروفون BOYA BY-PM700SP را می‌توان به عنوان بهترین میکروفون استریم کندانسوری فوق‌حرفه‌ای درنظر گرفت که با USB کار می‌کند و با اکثر دستگاه‌های iOS، اندروید، سیستم‌های مک و ویندوز سازگاری دارد. این میکروفون حرفه‌ای برای ضبط استودیوی خانگی، ضبط پادکست، ضبط تماس ویدئو کنفرانسی، ضبط آواز و … استفاده می‌شود.

میکروفن رُد Rode NT-USB Mini USB Microphone

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در لیست بهترین میکروفون استریم، که توسط نمایندگی برند رد یعنی فروشگاه نورنگار عرضه می‌شود، میکروفون مینی usb رد است. Rode NT-USB Mini USB Microphone نیز قابلیت اتصال مستقیم به سیستم‌ها را دارد و الگوی دریافت سیگنال صوتی آن از نوع قطبی است.

نرخ پاسخ فرکانسی آن بین 20 تا 20 هزار هرتز است. قابلیت دیگر این مدل، نرخ تاخیر دریافت صدای صفر است که آن را به یک گزینه ایده‌آل برای گیمرها و استیمرها تبدیل کرده است. این مدل یک میکروفون رومیزی است و گزینه‌ای ایده‌آل برای ضبط باکیفیت صدا در فضاهای داخلی است. مشخصات و قابلیت‌های این مدل، آن را به  بهترین میکروفون استریم گیمینگ و ساخت پادکست تبدیل کرده است.

جمع بندی از بهترین میکروفون استریم

باتوجه‌به تنوع بسیار بالایی که در دنیای تجهیزات صوتی و آنالوگ وجود دارد، گم ‌شدن در بین این همه گزینه و سردرگمی برای انتخاب و خرید بهترین میکروفون استریم امری اجتناب ناپذیر است. قطعا همیشه تلاش برای خرید بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه خواهد بود و بهترین و باکیفیت‌ترین‌ها قطعا هزینه‌های بالاتری خواهند داشت.

با این وجود الزاما همیشه گران‌ترین میکروفون استریم، به معنای بهترین میکروفون استریم موجود در بازار نیست. باید باتوجه‌به زمینه استفاده از این تجهیزات، مشخصات و قابلیت‌های مورد نیاز را در نظر گرفت و سپس بر اساس این نیازها، گزینه‌ای مناسب و کاربردی را انتخاب کرد.

شما تجربه‌ای در استفاده از میکروفون‌های معرفی شده در این لیست داشته‌اید؟ به نظر شما چه مدل دیگری را به‌عنوان بهترین میکروفون استریم می‌توان به این لیست اضافه کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *