دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

زندگینامه آلفرد یعقوب زاده؛ عکاس مشهور ایرانی-فرانسوی

تکنیک و ترفند
زندگینامه آلفرد یعقوب زاده؛ عکاس مشهور ایرانی-فرانسوی

زندگینامه آلفرد یعقوب زاده با فعالیت در دنیای عکاسی وارد مرحله جدیدی شد و این عکاس حرفه‌ای و با تجربه در سال ۱۳۳۷ در خانواده فرهنگی به دنیا آمد. آلفرد یعقوب زاده ملیتی ایرانی و فرانسوی دارد و از پدری ارمنی و مادری آشوری در تهران چشم به جهان گشود. در اوایل کار، وی در رشته طراحی داخلی مشغول به تحصیل بود اما پس از علاقه پیدا کردن به آموزش عکاسی و دنیای جذاب ثبت صحنه‌ها، یعقوب زاده پا در دنیای عکاسی گذاشت و زمینه این علاقه در سال ۵۷ و با شروع انقلاب ایجاد شد.

زندگینامه آلفرد یعقوب زاده با عکاسی مستند و عکاسی خبری گره خورده است و در سال‌های پس از انقلاب و در وقایع مهم تاریخی و منطقه‌ای، وی نقش مهمی در ثبت تصاویر و نشان دادن اتفاق‌ها به مخاطبان داشته است. یعقوب زاده با شروع جنگ ایران و عراق به جنگ رفت و در همان بحبوحه درگیری‌ها صحنه‌های متعددی را از دریچه دوربین خود به ثبت رسانده است. با نگاهی به زندگینامه آلفرد یعقوب زاده می‌توان فعالیت‌های هنری و فرهنگی متعددی را مشاهده کرد که از مهم‌ترین آن‌ها عکاسی برای خبرگزاری‌های داخلی و خارجی است. از جمله مهم‌ترین این خبرگزاری‌ها که در سابقه کاری آلفرد یعقوب زاده وجود دارد، همکاری با آسوشیتدپرس همزمان با جنگ ایران و عراق است.

فعالیت‌های هنری آلفرد یعقوب زاده و حضور در جبهه‌ها

به بیان دقیق، زندگینامه آلفرد یعقوب زاده همراه با وقایع جنگ بوده است و وی با شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق مجبور شد تا در این جنگ حضور پیدا کند. ۳ سال حضور وی در جبهه‌های جنگ منجر شد تا وی بتواند همزمان برای رسانه‌های خارجی و داخلی عکاسی کند و وقایع نامیمون جنگ ایران و عراق را پوشش دهد.

همکاری با آژانس عکس سیگما از جمله فعالیت‌های هنری در زندگینامه آلفرد یعقوب زاده است و او پس از همکاری با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر ایرانی و خارجی بود که توانست زندگی خود را وارد مرحله حرفه‌ای عکاسی کند. از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای یعقوب زاده می‌توان به ثبت تصاویر گروگانگیری در جنگ لبنان اشاره کرد.

فعالیت‌های هنری آلفرد یعقوب زاده و حضور در جبهه‌ها

یعقوب زاده در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان حضور داشته است و در این مناطق تصاویر و وقایع تاریخی را به ثبت رسانده است. از جمله این کشورها می‌توان به سومالی، هند، ترکیه، روسیه، عراق و آمریکا اشاره کرد. می‌توان گفت زندگینامه آلفرد یعقوب زاده سرشار از تجربه عکاسی در زمینه‌های خبری و فرهنگی است و این تجربه در کشورهای متعدد شکل گرفته است.

آثار تکریم شده آلفرد یعقوب زاده

با بررسی زندگینامه آلفرد یعقوب زاده می‌توان آثار ارزشمندی را مشاهده کرد که در تمامی آن‌ها دقت شده است تا وقایع توام با تصویر هنری به ثبت برسند. شاید بتوان آثار مذهبی و پوشش مراسم‌های سنتی در سراسر جهان را بخش مهمی از زندگی حرفه‌ای آلفرد یعقوب زاده به حساب آورد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها مجموعه «مسیحیت در جهان» است.

«مسیحیت در جهان» اثر ماندگار در زندگینامه آلفرد یعقوب زاده است که وی توانسته است این اثر را در نمایشگاه‌های مختلفی در جهان به نمایش بگذارد. از این نمایشگاه‌ها می‌توان به میلان و بوداپست اشاره کرد و در کنار آن، اثر «مسیحیت در جهان» یعقوب زاده در دیگر شهرهای اروپایی نیز به نمایش گذاشته شده است.

با نگاهی به آثار این عکاس حرفه‌ای می‌توان دریافت وی از نزدیک تمامی وقایع را لمس کرده است و حس واقعیت از پس تصاویر به انسان منتقل می‌شود. زمانی که یعقوب زاده آثار نخست خود را با نام «جنگ ایران و عراق» و «چهره‌های جنگ» به ثبت رساند، تصویری واقعی از سال‌های ۵۹ و ۶۰ در اختیار مخاطبان قرار گرفت که نشان دهنده سختی‌های جنگ همراه با شوق مردم برای دفاع از کشورشان بود.

آثار آلفرد یعقوب زاده

از جمله آثار این عکاس حرفه‌ای می‌توان به پوشش خبری از اتفاقات فلسطین اشاره کرد که در گزارش‌های مختلفی برای مشاهده عموم مردم ارائه شده است. آلفرد یعقوب زاده مجموعه‌ای با عنوان «صلح موعود» را منتشر کرد که پوشش دهنده اتفاقات فلسطین و مقاومت آن‌ها بود و نوید صلحی همیشگی در آنسوی جهان را می‌داد.

جوایز و افتخارات آلفرد یعقوب زاده

آلفرد یعقوب زاده یکی از عکاسان حرفه‌ای جنگ است که تجربه بسیاری در این حوزه هنری دارد و به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای و متعدد موفق به کسب جوایز متعددی شده است. وی اکنون ساکن پاریس فرانسه است اما در طول زندگی حرفه‌ای خود به کشورهای مختلفی سفر کرده و آثار ارزشمندی را به نمایش عموم گذاشته است. یعقوب زاده افتخار برنده شدن جایزه اول مسابقه هنر و نیایش را در تهران دارد و در کنار آن، او توانسته است دو بار جایزه به دلیل عکاسی در مورد جنگ مردم لبنان به دست آورد.

می‌توان گفت، ثبت صحنه‌های جنگ ایران و عراق بخش مهمی از زندگینامه آلفرد یعقوب زاده بود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ثبت عکس مشهور از شهید حسن جنگجو است. این تصویر در زمان‌های پس از پایان جنگ بسیار مورد توجه قرار گرفت و به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی حرفه‌ای یعقوب زاده تبدیل شد.

1 دیدگاه
  • تارا گفت:

    ای کاش چند نمونه از آثار ایشون هم توی سایتتون میزاشتید
    ولی بازم عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط