دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مسابقه عکاسی بین هوش مصنوعی و انسان!! برنده کیست؟؟

اخبار عکاسی
مسابقه عکاسی بین هوش مصنوعی و انسان!! برنده کیست؟؟

مسابقه عکاسی بین هوش مصنوعی و انسان!! برنده کیست؟?برای پاسخ باید در آزمون تورینگ شرکت کرد.

 

انجمن سلطنتی هواشناسی که مسابقه عکاسی آب و هوای سال را برگزار می کند، یک سوال جالب مطرح کرده است: آیا هوش مصنوعی می تواند در مسابقه عکاسی برنده شود؟

 

برای پاسخ به این سوال، انجمن تست تورینگ را طراحی کرد که در آن از بیننده دعوت می‌شود تا حدس بزند کدام یک تصویر هوش مصنوعی و کدام یک عکس برنده جایزه واقعی است.

 

تست تورینگ که توسط آلن تورینگ در سال 1950 ایجاد شد، آزمایشی برای توانایی در نشان دادن رفتار هوشمند غیر قابل تشخیص از انسان است.

 

پنج تا از تصاویر زیر عکس‌های واقعی هستند که با بهترین دوربین های عکاسی گرفته شده اند و در فهرست نهایی رقابت‌های بهترین عکاس آب و هوا در سال 2021 قرار گرفتند. 11 مورد دیگر از DALL-E، Midjourney یا Stable Diffusion تولید می شوند. پاسخ ها در انتهای مقاله آمده است.

 

آیادر مسابقه عکاسی هوش مصنوعی می تواند برنده شود؟

 

بازسازی عکس ها با هوش مصنوعی

 

انجمن سلطنتی هواشناسی تلاش کرد تا عکس های برنده مسابقه عکاسی هواشناسی خود را با هوش مصنوعی بازسازی کند. سه برنده از رقابت 2021 را گرفت و سعی کرد با استفاده از سه مولد تصویر برجسته هوش مصنوعی آن را به طور مصنوعی کپی کند.

 

در مسابقه عکاسی هوش مصنوعی می تواند برنده شود یا انسان؟

 

تصاویر بالا نشان می دهد که هوش مصنوعی تلاش می کند تا برنده عکس سال 2021 را بازسازی کند، عکسی از یک صبح مه آلود پاییزی در شمال ایتالیا که از یک کلیسای بالای تپه گرفته شده است.

 

این درخواست فقط به این موضوع اشاره می‌کند که کلیسا فقط جای عبادت است، و این ابهام باعث می‌شود که Midjourney و Stable Diffusion عکس‌هایی از یک کلیسای روستایی به سبک ایتالیایی که در مه صبحگاهی احاطه شده است، تهیه کنند. DALLE-2 تصویری بسیار نزدیکتر به برنده را ثبت می کند که حاوی یک دره مه آلود با یک برج کلیسا که توسط یک خورشید صبحگاهی با ارتفاع کم روشن می شود ، است.

 

درخواست‌ها به صورت متن نوشته شده و توسط اپراتورهای انسانی به هوش مصنوعی اطلاع می‌دهند که چه تصویری تولید کند.

 

انجمن می‌افزاید: «این نتایج اهمیت استفاده سریع و درست با هوش مصنوعی را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که این نوع مقایسه مستقیم احتمالاً رقابت منصفانه‌ای نیست».

 

برای واداشتن هوش مصنوعی به تولید تصاویر رقابتی که می‌توانند مردم را فریب دهند تا تصور کنند عکس‌های واقعی هستند، انجمن دستورالعمل‌ها را تغییر داد تا عباراتی مانند «برنده جایزه»، «4K» و توصیف مکان‌ها و رویدادهای واقعی را درج کنند.

 

با تفکیک به چهار موضوع، بینندگان می‌توانند ایدهای مختلفی درباره عملکرد تولید تصویر هوش مصنوعی داشته باشند. انجمن DALL-E را به‌عنوان ثبت کننده فیزیک و ویژگی‌های ساختاری عالی ، Midjourney را به‌عنوان خلاق‌ترین و شاید بهترین نورپرداز و Stable Diffusion را در ترکیب‌سازی عالی توصیف می‌کند.

 

آیادر مسابقه عکاسی انسان می تواند برنده شود یا هوش مصنوعی؟

 

انجمن نتیجه‌گیری می‌کند: هنوز به میزان معقولی در رویاپردازی و پیام‌های متنی از خلاقیت انسان نیاز است ، در اصلاح آنها برای مناسب‌تر کردن و انتخاب تصویر از بین تصاویر تولید شده ، از رویا پردازی های انسان استفاده می کنند.

 

بسیاری از تصاویر تولید شده همچنان حاوی مصنوعاتی هستند که فوراً آنها را تقلبی نشان می دهند و آنها هنوز در ایجاد سبک های هنری بسیار بهتر از تصاویر فوتورئالیستی هستند. اما این شکاف ها با هر توسعه سخت افزاری و نرم افزاری جدید کاهش می یابد.

 

 

کد تخفیف نورنگار

نتایج آزمون تورینگ

 

در مورد تست تورینگ، تصاویر کوچک و با وضوح پایین هستند که تشخیص آنها را سخت می کند، اما پنج عکس واقعی عبارتند از (b)، (d)، (i)، (l)، و (n). تصویری از جهان کور.

 

 

منبع خبر : petapixel

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *