021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی دوربین کانن 80D + ویدئو

بررسی دوربین کانن 80D + ویدئو

دوربین کانن EOS 80D دارای سنسور CMOS APS-C 24 مگاپیکسلی با پردازشگر تصویر DIGIC6 می باشد. این  دوربینDSLR کانن با داشتن ۴۵ نقطه فوکوس،قابلیت گرفتن تصاویری با وضوح بالا با سرعت ۷ فریم بر ثانیه و همچنین ضبط فیلم با فرمت FULL HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست.

 

کاهش نویز و افزایش حساسیت در این دوربین آن را برای کار با شرایط نوری مختلف مناسب ساخته است. دوربین کانن EOS 80D به عنوان جانشین دوربین پرطرفدار کانن برای فیلم‌برداری یعنی دوربین Canon EOS 70D شناخته می‌شود (مقایسه 80D با 70D).

 

دوربین کانن EOS 80D

 

این دوربین به لطف پردازشگر قدرتمند +DIGIC 6 که در قلب آن قرار دارد، می‌تواند علاوه بر امکان عکس‌برداری پرسرعت ۷ فریم بر ثانیه، با رزولوشن Full HD 1080p و با سرعت اسلوموشن ۶۰fps تا حداکثر حساسیت ISO 25600 در نور بسیار کم نیز فیلم‌برداری کند.

 

همانند دوربین Canon EOS 70D این دوربین نیز به سیستم فوکوس پیشرفته‌ای که دارد مشهور است. ۴۵ نقطه فوکوس تشخیص فاز در این دوربین همگی از نوع کراس بوده و امکان قفل کردن روی سوژه و دنبال کردن فوکوس روی سوژه‌های متحرک را در شرایط نوری دشوار نیز فراهم می‌کند.

 

ضمن اینکه این حسگر نیز به تکنولوژی پیشرفته Dual Pixel CMOS AF مجهز شده است. می‌تواند در هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی در وضعیت LiveView فوکوسی بسیار نرم، دقیق و سریع را همانند آنچه که در هنگام کار با دوربین‌های فیلم‌برداری تجربه می‌کنید در اختیارتان قرار دهد. برای فوکوس در این حالت کافیست هر نقطه از تصویر را روی نمایشگر دوربین لمس کنید، تا دوربین بلافاصله روی آن نقطه فوکوس کند.

 

بیشتر بخوانید: عملکرد تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF در دوربین‌های کانن

 

دوربین کانن EOS 80D

 

همچنین در این دوربین سیستم‌های ارتباط از راه دور WiFi و NFC نیز قرار گرفته، تا امکان ارتباط بی‌سیم از راه دور توسط تجهیزات هوشمند فراهم شود. این دوربین برای عکاسان و فیلم‌برداران به یک اندازه کاربرد داشته و شناخته شده است.

 

 

حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی CMOS و پردازنده سریع DIGIC 6+

 

حسگر این دوربین اندازه APS-C دارد و حساسیت آن از۱۰۰-۱۶۰۰۰ قابل تغییر است (قابل افزایش تا ۲۵۶۰۰). استفاده از چنین پردازنده پرسرعتی به این دوربین امکان می‌دهد تا با سرعت ۷ فریم بر ثانیه (تا زمانی که کارت حافظه پر شود) و همچنین با رزولوشن Full HD 1080p (سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه) و فرمت MP4 فیلم‌برداری کند.

 

تعداد ۴۵ نقطه فوکوس که همگی از نوع کراس هستند، تقریباً تمام سطح منظره‌یاب دوربین را پوشش می‌دهند تا برای فوکوس در هر نقطه‌ای از تصویر دست‌کم یک نقطه فوکوس با تشخیص فاز در دسترس باشد. این نقاط فوکوس می‌توانند در شرایط نوری دشوار (تا -۳ EV) نیز فعال بوده و به خوبی عمل کنند.

 

همچنین در صورت استفاده از لنز‌های تله‌فوتو همراه با اکستندر، در دیافراگم‌های بسته مانند f/8 حداقل ۲۷ نقطه از این تعداد نقاط کاملاً فعال بوده و در نور کم در دسترس هستند.

 

از آنجا که همه این تعداد نقاط فوکوس برای همه شرایط کاربردی نیست، خود کاربر می‌تواند با انتخاب انواع حالت‌های فوکوس منطقه‌ای (سه منطقه‌ای، نه منطقه‌ای، یا انتخاب تک نقطه‌ای خودکار) حالت فوکوس مناسب هر شرایط را انتخاب کنید.

 

اما در حالت فیلم‌برداری یا عکاسی در وضعیت LiveView می‌توانید از یک تکنولوژی منحصر بفرد و بسیار پیشرفته در این دوربین استفاده کنید که نمونه آن در اغلب دوربین‌های مشابه دیگر وجود ندارد. تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF، نوعی فوکوس خودکار بسیار سریع است که بی‌نیاز از نقاط فوکوس تشخیص فاز اما با همان سرعت فوکوس، در سرتاسر سطح حسگر عمل می‌کند.

 

کانن در حسگر دوربین کانن EOS 80D با استفاده از بخشی از سلول‌های ثبت تصویر حسگر به عنوان حسگر تشخیص فاز تکنولوژی‌ای را ابداع کرده که دوربین می‌تواند تغییر فاصله نقطه فوکوس تا دوربین را در هنگام فوکوس فیلم‌برداری حدس بزند.

 

دوربین کانن EOS 80D

 

به این ترتیب وقتی کاربر روی نقطه‌ای از تصویر بر روی LCD لمس می‌کند، دوربین از قبل فاصله مورد نیاز برای فوکوس را در آن نقطه حدس زده و بدون عقب و جلو کردن لنز برای پیدا کردن بهترین کنتراست (با قابلیت تشخیص کنتراست)، مقدار و جهت حرکت لنز را برای فوکوس دقیق پیدا کند.

 

استفاده از این قابلیت فوکوس خودکار، همانند دوربین‌های فیلم‌برداری فوکوسی بسیار دقیق و بی‌صدا و پرسرعت را در هنگام کار با دوربین کانن EOS 80D برایتان فراهم می‌کند. این دوربین کانن ۸۰ دی را به یکی از بهترین گزینه‌های فیلم‌برداری با دوربین‌های DSLR تبدیل می‌کند.

 

فیلم‌برداری حرفه‌ای با رزولوشن Full HD اسلوموشن

 

این دوربین می‌تواند با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت اسلوموشن ۳۰ فریم بر ثانیه (با فرمت .MOV) و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (با فرمت .MP4) فیلم‌برداری کند. همچنان همانطور که گفته شد می‌توان با استفاده از وضعیت فوکوس Movie Servo AF در هنگام فیلم‌برداری از امکان لمس LCD و فوکوس بسیار سریع و پیوسته روی سوژه‌های متحرک بهره برد.

 

دوربین کانن EOS 80D

 

کاربران حرفه‌ای نیز می‌توانند از درگاه‌های میکروفون و هدفون روی دوربین برای صدابرداری حرفه‌ای استفاده کنند.

 

8 دیدگاه

  • علیرضا گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم ببینم برای دوربین کانن 80d که فول اچ دی فیلمبرداری میکنه مموری سن دیسک مدلultra کلاس 10 استاندارد UHS-1 U1 سرعت 80mbps مناسبه.ممنونم راهنمایی کنید

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخبر
      بله این رم با این دوربین سازگاری دارد

  • مجید گفت:

    سلام من دوربین ۸۰ دب دارم ولی برای اسلوموشن فیلمبرداری کردن اصلا ۶۰ فریم رو پیدا نمیکنم از هرکسم پرسیدم میگه این دوربین اسلو فیلمبرداری نمیکنه

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر برای دیدن فیلم اسلوموشن باید با 60 فریم فیلمبرداری کنید و با استفاده از نرم افزار فیلم را با 30 فریم نمایش دهید
      این اتفاق با نرم افزارهای خاص امکانپذیر است
      جهت مشاوره حتما تماس بگیرید 77617170

  • Saya گفت:

    سلام وقت بخیر من بین canon 80d و nikon d7500 گیر کردم میشه راهنمایی کنید .
    سال اول گرافیک

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا جهت مشاوره با فروشگاه تماس بگیرید
      مطمئنا مشاوره تلفنی مفیدتر خواهد بود 77617170

  • مرتضی گفت:

    با سلام و تشکر از اطلاعات دقیق و خوبتون
    من این دوربین رو دارم و باهاش عکاسی می کنم
    سوالی که دارم این که میگن با این دوربین ها نباید فیلم برداری کرد و فیلم برداری باعث خرابی دوربین به مرور زمان میشه ایا این حرف درست یا خیر ؟

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر
      باعث خرابی دوربین نمیشود ولی دوربین با فیلمبرداری استهلاک بیشتری خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه