021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

طراحی لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار کانن

طراحی لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار کانن

لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار 300 میلی متری f/2.3 و 400 میلی متری f/5 با طراحی Canon

 

کانن یک جفت لنز تله فوتو کاتادیوپتری با پایه RF طراحی کرده است که می گوید با موفقیت انحنای میدان را تصحیح می کند در حالی که هنوز کوچک و سبک وزن است و دارای دیافراگم بزرگ است : 300mm f/2.3 و 400mm f/5.

 

چشمگیرترین این دو طرح 300 میلی متر f/2.3 است ، زیرا طبق اسناد ثبت شده اختراع  توسط Canon در ژاپن و مشاهده شده توسط Digicame-Info ، طول این طرح تنها هفت اینچ است . در حالی که فشردگی به احتمال زیاد بزرگترین نقطه فروش است ، این تنها در مورد طول لنز صدق می کند زیرا طراحی نشان می دهد که عنصر جلویی باید بسیار بزرگ با قطری بیش از نیمی از طول اپتیک باشد که این حداقل چیزی است که می توان از نقشه های طراحی استنباط کرد.

 

طراحی لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار کانن تحلیل و بررسی شد

 

طراحی 400 میلی‌متری f/5 مشابه است ، اما عنصر جلویی به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از چیزی است که برای اپتیک 300 میلی‌متری f/2.3 نشان داده شده است.

 

طراحی لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار کانن به بازار خواهد آمد

 

برای دستیابی به ترکیبی از طول تله فوتو و فشردگی ، کانن از آنچه به عنوان یک سیستم نوری کاتادیوپتری شناخته می‌شود ، استفاده می‌کند که شامل عناصر بازتابی و انکساری است . این سیستم ها بیشتر به عنوان لنزهای آینه ای یا رفلکس شناخته می شوند و توکینا اخیراً چندین نوع از این لنزها را برای دوربین های مدرن بدون آینه عرضه کرده است.

 

عدسی‌های آینه‌ای در تلسکوپ‌ها نسبتاً رایج هستند ، اما معمولاً برای عکاسی کمتر استفاده می‌شوند ، زیرا طراحی منجر به یک الگوی بوکه غیرمعمول می‌شود که بسیاری آن را منحرف می‌کنند . علاوه بر این ، دیافراگم ثابت است و قابل تنظیم نیست.

 

کانن می گوید برای تولید لنزی که به اندازه کافی انحنای میدان را تصحیح می کند و همچنین به شرکت اجازه می دهد لنز را کوچک ، سبک و سریع نگه دارد، طراحی کاتادیوپتری تنها راه ممکن است.

 

برخلاف لنزهای اخیر توکینا ، کانن فوکوس خودکار را از طریق سیستمی که بین دو عنصر بازتابنده در وسط لنز قرار می‌گیرد ، به این لنزها اضافه می‌کند. اکثر لنزهای آینه ای و همه لنزهای آینه ای که اخیراً در چند سال اخیر به بازار آمده اند، فقط فوکوس دستی هستند که کاربرد آنها را بیشتر محدود می کند.

 

طراحی لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار کانن معرفی شد

Minolta AF Reflex 500mm f/8 | شائو ژانگ، Creative Commons

 

در واقع، لنزهای آینه ای با قابلیت فوکوس خودکار نسبتاً کمیاب هستند ، اگرچه مینولتا در سال 1989 لنزهایی را طراحی کرد که به خوبی کار می کرد ، اما در سال 2010 تولید آن را متوقف کرد.

 

طراحی لنزهای آینه ای با فوکوس خودکار کانن عرضه شد

عکس گرفته شده با Minolta AF Reflex 500mm f/8 | Mikeytown2، Creative Commons

 

از آنجایی که اینها فقط طرح های ثبت اختراع هستند ، نمی توان گفت که عکاسان چقدر باید منتظر بمانند تا این لنزها به ثمر بنشینند ، البته اگر کانن واقعاً آنها را تولید کند ! کانن قبلاً پنج طرح عدسی آینه ای دیگر را در سال 2021 به ثبت رسانده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *