تاپ بنر فروش ویژه تابستون

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

کانن لنز 35 میلی‌متری f/1.4L VCM اولین عضو از سری جدید پرایم‌های هیبریدی خود را معرفی کرد!

اخبار عکاسی
کانن لنز 35 میلی‌متری f/1.4L VCM اولین عضو از سری جدید پرایم‌های هیبریدی خود را معرفی کرد!

کمپانی کانن به تازگی از لنز پرایم 35mm f/1.4L VCM رونمایی کرده است که به طور ویژه برای عملکرد عالی در هر دو زمینه‌ی فیلم‌برداری و عکاسی طراحی شده است. کانن می‌گوید این لنز اولین عضو از سری لنزهای پرایم جدید این شرکت است که برای جذب هر دو گروه از تولیدکنندگان محتوا، یعنی عکاسان و فیلمبرداران، ساخته شده است.

این لنز، سرآغاز یک سری جدید از لنزهای هیبریدی است و با فاصله کانونی ثابت، جای خالی لنزی با فاصله کانونی کمتر از ۵۰ میلی‌متر و با دیافراگم ثابت را در سری L پر می‌کند – چیزی که تا به حال وجود نداشت.

وزن و ابعاد لنز

وزن این لنز ۵۵۵ گرم و ابعاد آن ۷۶.۵ در ۹۹.۳ میلی‌متر (قطر و طول) است. در مقایسه با لنز RF 35mm f/1.8 کانن، لنز جدید L بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، که البته با توجه به دیافراگم بازتر و برند سری L قابل انتظار است. لنز RF 35mm f/1.8 ماکرو لرزشگیر تصویر STM وزنی معادل ۳۰۵ گرم و ابعادی برابر با ۷۴.۴ در ۶۲.۸ میلی‌متر دارد.

وزن و ابعاد لنز

حلقه‌ دیافراگم دستی بدون صدا

کانن اضافه می‌کند که لنز ۳۵mm f/1.4L VCM برای عکاسی در نور کم ایده‌آل است و دارای حلقه‌ دیافراگم دستی بدون صدا (یا همان دیافراگم برای فیلمبرداران) است. نکته‌ عجیب این است که این قابلیت تنها در حالت فیلمبرداری در دسترس است و هنگام عکاسی، دیافراگم فقط از طریق دوربین قابل کنترل است.

حلقه‌ دیافراگم دستی بدون صدا

علاوه بر این، کانن قول می‌دهد که این لنز دارای تنفس فوکوس بسیار کمی است (این به تغییر پرسپکتیو هنگام تغییر فوکوس اشاره دارد) و از طراحی اپتیکال برجسته سری L بهره می‌برد. دکمه‌ کناری لنز نه تنها برای قفل فوکوس خودکار کاربرد دارد، بلکه برای سایر عملکردها نیز قابل تنظیم است که اشاره‌ای به ماهیت ترکیبی طراحی آن است.

جشنواره عکس نورنگار

طراحی لنز

این لنز از ۱۴ عنصر تشکیل شده که در ۱۱ گروه قرار گرفته‌اند. این گروه‌ها شامل دو عنصر شیشه‌ای با پراکندگی بسیار پایین (UDM) و دو عدسی غیرکروی (Aspherical) هستند. همچنین این لنز از سه پوشش بهره می‌برد: پوشش کروی کانن (ASC)، پوشش سوپر اسپکترای کانن (SSC) و پوشش فلوئورین. قطر فیلتر جلویی این لنز ۶۷ میلی‌متر است و دیافراگم آن با ۱۱ تیغه از f/1.4 تا f/16 قابل تنظیم است. کانن می‌گوید هنگامی که این لنز روی دوربین EOS R3 نصب شود، لرزشگیر آن تا هفت استاپ لرزش را جبران می‌کند.

طراحی لنز

سیستم فوکوس خودکار

لنز RF 35mm f/1.4L VCM برای به کار انداختن سیستم فوکوس خودکار، از ترکیب موتور التراسونیک کانن (Nano USM) و یک موتور سیم‌پیچ صوتی (VCM) استفاده می‌کند – که دلیل نامگذاری این لنز نیز همین است. هنگام نصب روی دوربین‌های EOS R5 یا R6، این لنز تقریباً ۹۰ درصد از صفحه‌ افقی پیکسل دوگانه (Dual Pixel) و ۱۰۰ درصد از صفحه‌ عمودی آن را پوشش می‌دهد. وظیفه‌ جابه‌جایی چهار عنصر نسبتاً سنگین لنز بر عهده‌ موتور VCM است و این موتور همراه با Nano USM برای ایجاد یک سیستم دوگانه هماهنگ به جای یک گروه فوکوس اصلی واحد، کار می‌کند.

سیستم فوکوس خودکار

این اولین بار است که کانن لنزی با VCM عرضه می‌کند و علاوه بر این، طراحی جدید حرکت هماهنگ با USM – که بسیار شبیه به سیستم‌های فوکوس خودکار محرک خطی سونی و سایر تولیدکنندگان است – این لنز را خاص‌تر کرده است. کانن می‌گوید از این طراحی به این دلیل استفاده کرده است که برای هر دو کاربرد عکاسی و فیلم‌برداری عملکرد خوبی دارد.

برای فوکوس دستی، حلقه‌ کنترل دارای عملکرد دوگانه است و علاوه بر فوکوس دستی، می‌تواند از طریق منوی دوربین متصل، برای کنترل سایر ویژگی‌ها (مانند تغییر ISO) نیز برنامه‌ریزی شود.

قیمت و دسترسی

لنز Canon 35mm f/1.4L VCM به طور احتمالی در ماه ژوئن با قیمت 1500 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. این لنز را می‌توان بعد از لنزهای لایکا Summicron-SL 35mm f/2 و لایکا APO-Summicron-SL 35mm f/2 ASPH، به عنوان یکی از گران‌ترین لنزهای 35 میلی‌متری بدون آینه با فوکوس خودکار در بازار به شمار آورد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط