دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین جدید کانن، چهارشنبه رونمایی می‌شود!

اخبار عکاسی
دوربین جدید کانن، چهارشنبه رونمایی می‌شود!

کانن پیش‌نمایش دوربین جدید خود را آغاز کرده است که در روز چهارشنبه معرفی خواهد شد.

Canon در شبکه‌های اجتماعی خود با به اشتراک گذاشتن تصویری، خبر از معرفی یک دوربین جدید در روز چهارشنبه، 5 ژوئن می‌دهد.

یک دوربین سینمایی جدید؟

این خبر تنها چند هفته پس از معرفی توسعه دوربین پرچمدار حرفه‌ای Canon EOS R1 منتشر می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد علی‌رغم حدس‌های فراوان در مورد جانشین احتمالی Canon EOS R5، معرفی این هفته مربوط به یک دوربین سینمایی جدید باشد.

بررسی تصویر منتشر شده

تصویر تیزر چیزهای زیادی را در مورد دوربین جدید نشان نمی‌دهد، اما سرنخ‌های مهمی در مورد ماهیت آن به ما می‌دهد.

بررسی تصویر منتشر شده

به طور واضح، کلید لوگوی قرمز “C” است که نشان می‌دهد این محصول متعلق به خانواده Cinema EOS است. حداقل دو سال است که شایعاتی در مورد دوربین جدید Cinema EOS به گوش می‌رسد، بنابراین این رونمایی چندان غیرمنتظره نیست.

سرنخ دیگر شکل نشانگر لنز قرمز در بالای مانت است. با وجود سایه، می‌توان مشاهده کرد که این نشانگر به صورت خط قرمز کشیده شده است، که نشان دهنده دوربین با مانت RF به جای EF (که با نقطه قرمز مشخص می شود) است.

اگرچه ممکن است برخی افراد این موضوع را بدیهی بدانند، اما لازم به ذکر است که مانت EF در کنار مانت PL، یکی از استانداردهای رایج در صنعت سینما است. این امر نشان می‌دهد که کانن در تلاش است تا RF را به عنوان گزینه‌ای قانونی برای فیلمبرداری معرفی کند والبته، استفاده از لنزهای EF روی آن به سادگی امکان پذیر است.

آموزش عکاسی اقساطی

شکل ظاهری

آخرین نشانه قابل توجه در تصویر تیزر، شکل بدنه است. آن را با شکل ظاهری دوربین‌های موجود در خط تولید Cinema EOS  که در زیر آمده است مقایسه کنید :

شکل ظاهری
از چپ به راست، دوربین های Canon EOS C200، EOS C300 Mark III، EOS C500 Mark II، EOS C700، EOS C70 و EOS R5 C.

همانطور که مشاهده می‌شود، ظاهر بدنه شباهت زیادی به دوربین های Cinema EOS با مانت EF فعلی، یعنی C300 Mark III و C500 Mark II دارد که جایگزینی آن ها مدت هاست در شایعات مطرح شده است.

بنابراین، این دوربین جایگزین کدام یک خواهد بود؟ C300 Super35 یا C500 فول فریم؟

در حال حاضر، دوربین EOS C70 در واقع نسخه ای از C300 Mark III با مانت RF است و R5 C نیز به جای یک دوربین سینمایی فول فریم اختصاصی، یک دوربین ترکیبی محسوب می‌شود. لذا، به نظر می رسد شاهد معرفی یک عضو جدید و قدرتمند از خانواده فول فریم 500 هستیم. احتمال دیگر معرفی یک مدل کاملاً جدید است. لازم به ذکر است که در تیزر، درگاه‌های C700 برای میکروفون داخلی دیده می‌شود.

با این وجود، جدای از مشخصات فنی، یک سوال کلیدی دیگر باقی می ماند: آیا کانن این دوربین جدید را به عنوان جانشینی با شماره گذاری منتشر می‌کند – مانند Canon EOS C500 Mark III – یا نامگذاری جدیدی را معرفی خواهد کرد؟

برای یافتن پاسخ این سوالات باید تا روز چهارشنبه منتظر بمانیم! 

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط