دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

راهنمای خرید میکروفون یقه‌ای؛ ابزار کاربردی صدا

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید میکروفون یقه‌ای؛ ابزار کاربردی صدا

در زیر لباس‌های اتو کشیده مصاحبه کنندگان ابزاری کاربردی وجود دارد به نام میکروفن یقه‌ای که وظیفه دریافت و ضبط مکالمه‌های آنان را برعهده دارد. این ابزار پراهمیت جایگاه مهمی در میان حرفه‌های فیلم‌برداری، مستندسازی، تدریس آنلاین و صدالبته دوربین‌های مخفی دارد و داشتن شناخت کافی نسبت به آن، یکی از الزامات ورود به حوزه‌ها و شاخه‌های محتواسازی و هنری است. خوشبختانه انتخاب امروز ما برای آشنایی و موشکافی‌ میکروفن‌ یقه‌ای است. پس همراه نورنگار باشید تا نگاهی داشته باشیم به قلمرو شگفت انگیز و نکات مهم خرید میکروفن‌ یقه‌ای.

میکروفن یقه‌ای چیست؟‌

اگر چشمان ریزبین و دقیقی داشته باشید احتمالا این ابزار را بر روی لباس اشخاص در مصاحبه‌های تلویزیونی و یا محتواهای آموزشی دیده‌اید. در حقیقت این ابزار همان میکروفنی است که همه ما بر روی تلفن‌های همراه خود، نوع ساده‌تر و ابتدایی‌تر آن را داشته و از آن استفاده می‌کنیم. میکروفن یقه‌ای که کاربردی شبیه به نام خود را دارد، از دسته میکروفن‌های حرفه‌ای محسوب می‌شود، ولی با این تفاوت که اندازه بسیار کوچک‌تری داشته و به وسیله‌ گیره‌ای که بر پشت آن نصب شده است، می‌توان آن را به لباس اشخاص متصل کرد.

میکروفن یقه ای چیست؟
میکروفون‌های یقه‌ای در انواع زمینه‌ها از جمله ضبط ویدیو،مصاحبه و .. کاربرد دارد.

این دسته از میکروفن‌ها جزو کوچک‌ترین سری میکروفن‌های بازار هستند و از آنجایی که در مصاحبه‌ها و گفت‌گوها نیازمند ابزارهای جمع‌‌و‌جورتر برای کمتر دیده شدن است، بنابراین استفاده کردن از آن به عنوان اولین انتخاب برای جلسات و مکالمه‌ها انتخاب معقولی به‌شمار می‌رود و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

کاربرد میکروفن یقه‌ای چیست؟

مسلم است که هرچه فاصله بین شخص با میکروفن افزایش پیدا کند، صدای دریافت شده از میکروفن کاهش پیدا می‌کند و سطح آن پایین می‌آید. از طرف دیگر، این افزایش فاصله موجب اتفاقات دیگری از جمله به‌وجود آمدن نویز و صداهای مزاحم می‌شود و حتی اگر بخواهیم صدای دریافت شده را افزایش بدهیم، این نویزهای صوتی نیز به همراه صدای شخص افزایش پیدا می‌کنند و باعث خرابی نتیجه کار می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد در این نوع میکروفن این مسئله است که این ابزار بر روی یقه لباس شخص نصب می‌شود و از آن جهت که نزدیک‌ترین فاصله را با شخص دارا می‌باشد، بنابراین بهترین خروجی کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همانطور که پیش از این گفته شد، میکروفن یقه‌ای اندازه بسیار کوچکی دارد و اگر حساسیت بالایی بر روی دیده نشدن آن و یا جلب توجه مخاطب خود دارید، می‌توانید از این نوع میکروفن استفاده کنید و حتی می‌توانید به راحتی آن را در زیر لباس خود مخفی کنید. همچنین این میکروفن به خاطر اندازه مینیاتوری که دارد، فضای خاص و زیادی از لوازم شما را اشغال نمی‌کند و سهولت حمل و انتقال زیادی دارد.

میکروفون یقه‌ای یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات صدای این روزها محسوب می‌شود که برای مصاحبه های تلویزیونی، خبرنگاران و حتی محتواسازان، یوتیوبرها و ولاگرها نیز کاربرد دارد. میکروفون یقه‌ای در انواع با سیم و بی سیم و در برندهای مختلفی تولید می‌شود که انتخاب و خرید آن به نیاز افراد و نوع کاربری که مد نظرشان است، بستگی دارد.

انواع میکروفن یقه‌ای کدامند؟

میکروفن‌های یقه‌ای بسته به قابلیت‌های ریز و درشتی که یدک می‌کشند، دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. در حقیقت برای تشخیص و تمایز در مورد انواع مختلف این میکروفن‌ها باید به ویژگی‌های آنان رجوع کنیم و پس از شناخت کافی آنها، بهترین گزینه را تهیه کنیم. درخشان‌ترین و مهم‌ترین معیار برای اکثر استفاده کنندگان این میکروفن‌ها، قابلیت اتصال آنها به صورت سیمی و یا وایرلس است.

انواع میکروفن یقه‌ای کدامند؟
میکروفون‌های یقه‌ای در دنیای امروزی با کاربردهای متنوع و قابلیت‌های مختلف به بازار عرضه شدند.

ویژگی دیگری که باید در هنگام خرید میکروفن یقه‌ای به خاطر بسپارید، نحوه اتصال میکروفن به دستگاه است. چه میکروفن موردنظر سیمی باشد و چه وایرلس، بخش مرکزی آن باید به طریقی به سیستم، تلفن‌همراه و یا سایر وسایل ذخیره‌سازی متصل شود. اکثر میکروفن‌ها از طریق جک 3.5 میلی‌متری معروف به دستگاه‌ها متصل می‌شوند، اما اگر تلفن‌همراه و یا لپ‌تاپ شما از این درگاه بهره‌مند نیست می‌توانید به استاندارد حرفه‌ای تر Type-C مراجعه کنید که در میکروفن‌های جدیدتر به کار گرفته شده است. از برترین میکروفن‌های یقه ای با سیم و بی سیم میتوان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  • میکروفون یقه ای بی سیم انسر Answer P12 two in one Wirreless Microphone
  • میکروفون یقه ای بی سیم یقه ای بویا Boya BoyaLink Wireless Microphone
  • میکروفون یقه ای بی سیم رُد Rode Wireless GO II Compact Digital Wireless Microphone
  • میکروفون یقه ای بی سیم بویا BOYA BY-WM4 Pro k1 Wireless Microphone
  • میکروفن یقه ای دوبل کامیکا Comica DUAL.LAV D03
  • میکروفون یقه ای با سیم رُد Rode Lavalier Go Microphone for Wireless GO
  • میکروفن یقه ای با سیم موبایل برند سارامونیک مدل LavMicro-S
  • میکروفن یقه ای با سیم بویا BOYA BY-M4C Cardioid Lavalier Microphone

میکروفن یقه‌ای با سیم

بحث تولید محتوا چندین سال است که نه‌تنها از داغ بودن نمی‌افتد، بلکه هرساله به میزان محبوبیت و شمار ورودکنندگان آن افزوده می‌شود. با درنظر گرفتن چنین مسئله‌ای، این عرصه می‌تواند برای بسیاری دارای آینده‌ای روشن باشد. اما بهتر است پیش از شروع هر فنی، از آن اطلاعات کافی کسب کرد و تا جای ممکن از هزینه‌های اضافی در آن زمینه جلوگیری کرد.

میکروفن یقه ای با سیم
میکروفون‌های یقه‌ای سیمی می‌توانند کیفیت صدای عالی را ارائه دهند و برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها از جمله سخنرانی‌های عمومی، مصاحبه‌ها و اجراهای موسیقی ایده‌آل هستند.

در بحث انتخاب میکروفن، نوع یقه‌ای با سیم، مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخابی است که یک تولید کننده محتوا می‌تواند در آغاز کار داشته باشد و در عین این مسئله که از هدررفت هزینه‌های مضاف جلوگیری می‌کند، بتواند بهترین عمکرد را از ابزار موردنظرش دریافت کند. با وجود اینکه قیمت‌ میکروفن‌ یقه‌ای سیمی نسبتا کمتر است ، اما در زمینه عملکرد و نشان دادن خودشان، تفاوت زیاد و آشکاری را نسبت به سری بدون سیم نشان نمی‌دهند.

میکروفن یقه‌ای بی‌سیم

 سری وایرلس این میکروفن‌ها محبوبیت بالاتری برخوردارند و باتوجه به امکان اتصال بدون سیمی که ممکن می‌سازند، طبیعتا قیمت بیشتری دارند. این سری از یک باتری داخلی بهره‌مند بوده و بسته به میزان ظرفیت باتری می‌تواند شارژدهی مناسب و مطلوبی را در اختیار شما قرار دهد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از این نوع میکروفن دارای باکس شارژرهای همراه بوده و در اوقات بلااستفاده می‌توان آنها را درون باکس خود قرار داد و از این زمان، حداکثر بهره را برای افزایش شارژ و انرژی میکروفن برد.

میکروفون‌های یقه‌ای بی سیم
میکروفون‌های یقه‌ای بی‌سیم ابزارهای مفیدی برای ضبط صدا در موقعیت‌های مختلف هستند. آنها به طور گسترده توسط ولاگرها، مصاحبه‌گران، موسیقیدانان و هر کسی که نیاز به ضبط صدای باکیفیت در حال حرکت دارد، استفاده می‌شوند.

میکروفن‌ بدون سیم از طریق بلوتوث به دانگل مخصوص خود وصل می‌شود و می‌توان آن را به تلفن همراه و یا سایر ابزارهای خود متصل کرد. این دانگل‌ها ارتباط خوب و موثری را در زمان کوتاه با میکروفن برقرار می‌کنند و بر اثر فرایند و ابزارهای رادیویی دچار اختلال نمی‌شوند.

دلایل خرید میکروفن یقه‌‌ای

دلایل خرید میکروفن یقه‌ ای
میکروفن‌های یقه‌ای به طور کلی کوچک و سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را با خود حمل کرد.

میکروفن یقه‌ای از تجهیزات خاصی است که برای تولید محتوا نه تنها کیفیت صدای کار شما را بالاتر می‌برد بلکه می‌تواند بر روی راحتی کار تولید محتوا و سایر استفاده‌هایی که از میکروفن می‌شود هم تاثیر بگذارد. برای خرید هر محصولی به عنوان یک انتخاب برتر نسبت به سایرین باید به دنبال دلایل خاصی بود و برای خرید میکروفن یقه ای هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. میکروفن یقه ای وزن سبکتری نسبت به سایر میکروفن‌ها دارد و براحتی قابل حمل و جابجایی است.
  2. میکروفن‌های یقه ای قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف را دارند در حالیکه برخی میکروفن‌ها فقط به کارت صدا و تجهیزات پیشرفته متصل می‌شوند.
  3. راه‌اندازی و استفاده از میکروفن‌های یقه‌ای بسیار آسان است.
  4. رنج قیمتی میکروفن یقه ای بسیار پایین‌تر از سایر میکروفن‌هاست.
  5. میکروفن یقه ای را می‌توان در طیف وسیعی از فعالیت‌ها استفاده کرد.
  6. میکروفن یقه ای با امکان ضبط چندجهته صدا، محدودیت قرارگیری در زوایای مختلف برای دریافت صدا را ندارد.
  7. با استفاده از میکروفن یقه ای بدون سیم می‌توانید در فواصل دورتر از دوربین و گوشی خود هم ضبط صدایی باکیفیت را داشته باشید.

بهترین برند میکروفن یقه‌ای کدام است؟

بهترین برند میکروفن یقه ای کدام است؟
رود برندی استرالیایی است که میکروفن‌های یقه‌ای باکیفیت بالا را برای کاربران حرفه‌ای و مصرف‌کننده ارائه می‌دهد.

هرکدام از برند‌های میکروفن یقه‌ای برای طیفی از کاربران ساخته شده‌اند. در این میان برخی حرفه‌ای‌تر و برخی نیز کاربران بیشتری را دربر می‌گیرند. برند‌های تخصصی همچون سونی و سنهایزر، میکروفن‌هایی را عرضه می‌کنند که در میان بهترین‌های بازار شناخته می‌شوند و به تبع قیمت بالایی هم دارند. از طرف دیگر کمپانی‌های میروتک، سارامونیک و لنزگو محصولات باکیفیتی را عرضه می‌کنند که برای افراد تازه‌کار قیمت فوق‌العاده‌ای دارند. برند‌هایی همچون رد (Rode) و بویا نیز دارای محصولاتی هستند که کاربری‌های سطح متوسط و حرفه‌ای را پوشش می‌دهند.

نکات مهمی که هنگام خرید میکروفن یقه‌ای با سیم باید به آنها توجه کنیم

نکات مهمی که هنگام خرید میکروفن یقه ای با سیم باید به آنها توجه کنیم
مهمترین عامل کیفیت صدای میکروفن است. به دنبال میکروفونی با پاسخ فرکانسی صاف و بازتولید دقیق صدا باشید. همچنین به میزان نویز و حساسیت میکروفن توجه کنید.
  1. به طول سیم میکروفن در هنگام خرید دقت کنید.
  2. جنس و کیفیت سیم و رابط میکروفن را دقیق بررسی کنید تا زدگی و یا قعطی نداشته باشد.
  3. از سازگاری میکروفن یقه ای با سیم با برند و مدل گوشی همراه و تجهیزات خود اطمینان حاصل کنید.
  4. مشخصات فنی محصول که بر روی جعبه آن درج شده ‌است را به دقت بررسی کنید.
  5. به جنس گیره و محکم بودن آن توجه کنید.
  6. از بالا بودن عدد نسبت سیگنال به نویز میکروفن مطمئن شوید. مقادیر بالای 70 و نزدیک به صد از کیفیت بالای میکروفن خبر می‌دهند.

نکات مهمی که هنگام خرید میکروفن یقه‌ای بی سیم باید به آنها توجه کنیم

نکات مهمی که هنگام خرید میکروفن یقه ای بی سیم باید به آنها توجه کنیم
میکروفن یقه‌ای بی سیم باید به خوبی ساخته شده باشد و بتواند در برابر استفاده مکرر مقاومت کند. به دنبال میکروفونی با بدنه بادوام و اتصالات محکم باشید.
  1. ظرفیت باتری میکروفن و مدت زمان نگهداری شارژ را درنظر داشته باشید.
  2. وزن و ابعاد میکروفن را به دقت بررسی کنید که بزرگتر و سنگین‌تر از اندازه مدنظرتان نباشد.
  3. فواصل اتصال بی سیم میکروفن را بررسی کنید.
  4. از وجود شارژر مناسب میکروفن در جعبه آن مطمئن شوید.
  5. برندهای معتبر از میکروفن‌ یقه ای انتخاب کنید.
  6. اگر نیاز به مانیتورینگ همزمان صدا دارید، میکروفنی تهیه کنید که درگاه هدفون داشته باشد.
  7. از محکم بودن گیره میکروفن اطمینان حاصل کنید.
  8. مشخصات فنی میکروفن را پیش از خرید بررسی کنید.

نحوه خرید میکروفن یقه‌ای از فروشگاه نورنگار

 چه زمانی که قصد خرید یک میکروفن یقه‌ای را داشته باشید و چه محصولات دیگر، خرید از فروشگاه نورنگار آنقدری ساده است که حتی برای اولین دفعه نیز سرگرم کننده است. هرکدام از محصولات نورنگار با توجه به دسته‌بندی اصلی و با فیلترهای قرار داده شده قابل یافتن و انتقال به سبد خرید هستند. زمانی که کاربر گزینه “انتقال به سبد خرید” را انتخاب می‌کند، محصول به سبد خرید مجازی او منتقل می‌شود. در ادامه با رفتن به سبد خرید، تمامی محصولاتی که برای خریداری انتخاب شده‌اند قابل نمایش هستند.

در قدم بعدی با پرکردن فیلد‌ها و گزینه‌های مربوط، باید مشخصات الزامی جهت انجام پرداخت را انجام داد و در آخرین قدم، کاربر وارد صفحه پرداخت می‌شود. همچنین اگر از کوپن تخفیف برای خرید محصولات نورنگار بهره‌مند هستید، تنها با وارد کردن آن می‌توانید خریدی دلچسب‌تر را تجربه کنید.

مزایای خرید میکروفن یقه‌‌ای از نورنگار

تمامی میکروفن‌های یقه‌ای و سایر محصولات نورنگار دارای تضمین اصالت کالا می‌باشند و ما با اطمینان خاطری کامل، بهترین محصولات خود را در اختیار کاربران و خریداران قرار می‌دهیم. امکان مشاوره رایگان و گفت‌گو با کارشناسان و متخصصان نورنگار در کنار بازگشت و مرجوع کردن کالاهای دچار نقص از ویژگی‌هایی است که این فروشگاه به بهترین شکل ارائه کرده است. همچنین برای کاربرانی که در سطح شهر تهران سکونت دارند، امکان ارسال با پیک و همچنین برای سایر هم‌میهنان، امکان ارسال هوایی یا از طریق پست ممکن است. لازم به ذکر است که هر محصولی که در این فروشگاه عرضه می‌شود شامل خدمات پس از فروش است.

سخن پایانی

میکروفن‌های یقه ای از تجهیزات اصلی و کاربردی دنیای تولید محتوا هستند. این میکروفن‌ها بخاطر راحتی در استفاده و راه‌اندازی، طیف قیمتی مقرون بصرفه و کیفیت ضبط صدای بالا، در موقعیت‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدون شک میکروفن یقه ای امروزه پرکاربردترین نوع میکروفن در بازار جهانی به حساب می‌آید.

ستاره روزبهانی

نویسنده : ستاره روزبهانی

عکاسی، زبان من برای بیان دنیای شاد و پرنشاطم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *