دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

نقد و بررسی گیمبال جدید DJI RS 3 Mini ؛ بسیار سبک و کوچک

اخبار عکاسی
نقد و بررسی گیمبال جدید DJI RS 3 Mini ؛ بسیار سبک و کوچک

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini نسخه کوچک شده خط محبوب گیمبال های RS است که از تجهیزات سبک تری پشتیبانی می کند و دارای موتورهای کوچکتر و قاب کوچک تر است از دوربین های بدون آینه سبک تر امروزی را در خود جای دهد ، اما ویژگی های خوبی دارد.

 

من زمان زیادی را با فیلمبرداران گذرانده‌ام ، حتی قبل از اینکه خودم یکی از آنها شوم ،  متوجه یک عملکرد خاص  از گیمبال دستی برای کاهش لرزش دوربین استفاده می‌کند ، شده‌ام . یک چرخش جانبی شبیه اردک که با یک حالت خمیده همراه است زیرا بیشتر سازندگان کمی به ترکیب تجهیزات سنگین دوربین و وزن خود گیمبال فشار می آورند . این مانند یک باله است که برای ایجاد حداقل حرکت ممکن طراحی شده است.

 

گیمبال‌ها به‌طور سنتی سنگین بوده‌اند ، با موتورهای قدرتمندی که برای جبران وزن و نیروهای گرانشی مرتبط با چرخاندن دوربین به‌اندازه‌ای نرم به اطراف برای ایجاد فیلمی که به نظر می‌رسد از دوربین‌های شناور روی هوا می‌آید ، مورد نیاز است.

 

حتی DJI RS 3 اخیر ، بسیار سبک‌تر از مدل قبلی خود بود که یک جسم سنگین بود و وزن آن 1.3 کیلوگرم است . این دقیقاً وزن یک دوربین سینمای Canon C70 است ، بنابراین این ترکیب بدون لنز تقریباً شش پوند است . اما این روزها ، این بخش عمده می تواند قابل کنترل تر باشد . اکثر دوربین های هیبریدی دارای لرزشگیر درون بدنه هستند که اگرچه به خوبی یک گیمبال نیست ، اما برای طیف وسیعی از موقعیت های عکاسی روزمره کار می کند.

 

بیشتر دوربین‌های هیبریدی نیز بسیار سبک‌تر از دوربین های DSLR خود و سبک‌تر از همتایان سینمای خود هستند ، حتی اگر برخی از آن‌ها دارای داخلی‌های مشابه با سیستم‌های سینما باشند.

 

در عین حال، رسانه‌هایی مانند YouTube و TikTok در حال جذب سازندگان جدید هستند و به دنبال راه‌هایی برای به حداکثر رساندن ظاهر فیلم‌های خود ، به‌ویژه فیلم‌های گرفته شده در حال اجرا هستند.

 

با دوربین‌های کوچک‌تر ، عکس‌برداری سریع‌تر و تقاضای بیشتر برای محتوای باکیفیت ، وقت آن است که یک گیمبال سبک‌تر و کارآمدتر داشته باشیم.

 

این همان فرضی است که در پشت RS 3 Mini با قیمت 369 دلاری DJI وجود دارد . در حالی که بسیاری از محصولات کوچک شده از نظر ویژگی‌ها کاهش می‌یابند ، RS 3 Mini به اندازه مدل‌های بزرگ‌تر دارای امکانات کامل است.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini معرفی شد

 

با وزن 816گرمی ، به طور قابل توجهی سبک تر و راحت تر از DJI RS 3 است و باعث می شود در حین ثبت فیلم های صاف ، گیمبال بسیار ناخوشایندتری داشته باشید و به عنوان یکی دیگر از نیازهای خلق امروزی ، RS 3 Mini را می توان در عرض چند ثانیه به عکاسی عمودی بدون نیاز به سخت افزار اضافی تبدیل کرد.

 

اندازه و ظرفیت

 

کمپانی DJI مشخص کرده است که این گیمبال برای چه کسی طراحی شده است ، زیرا مشخصات و بازاریابی آن ها به سری سونی آلفا 7 همراه با لنز GM 24-70 میلی متری اشاره دارد . البته ، لیست سازگاری DJI شامل تمام مدل‌های دوربین اصلی ، در صورت جفت شدن با یک لنز سبک ، است ، اما از دوربین‌های سینمایی و بدنه‌های حرفه‌ای سنگین‌تر مانند Nikon Z8 یا Canon R3 کوتاهی می‌کند.

 

گیمبال RS 3 Mini در حالت عمودی 795 گرم و در حالت افقی 805 گرم وزن دارد که از نظر اندازه کلی 50 درصد کوچکتر از گیمبال RS 3 Pro است .

 

وزن سبک تر در حالت پرتره به دلیل عدم نیاز به بازوی لرزشگیر افقی زمانی است که دوربین به صورت عمودی تراز شده است و بازو در این نوع عکسبرداری جدا می شود.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini رو نمایی شد

 

عمر باتری 10 ساعت ادعا شده است ، اگرچه من هرگز نیازی به عکاسی به این مدت در یک زمان نداشتم . من چندین روز بدون شارژ آن را پشت سر گذاشتم و با باتری باقی مانده مشکلی نداشتم.

 

گیمبال RS 3 Mini دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی دوست داشتنی است که تنظیم گیمبال را آسان می کند و انجام تنظیمات را حتی در نور کم آسان می کند.

 

کنترل ها به خوبی قرار گرفته اند ، اگرچه دکمه های ضبط و حالت برای من دور از سمت راست هستند . هنگامی که ضبط را متوقف می کنم ، اغلب متوجه می شوم که دستم را در یک زاویه عجیب و غریب کج می کنم تا دکمه را بزنم یا فقط با دست دیگر برای شروع یا توقف فیلم به سمت بالا می روم.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini پرده برداری شد

 

برای زدن دکمه ها ، باید آنها را با انگشت شست خود فشار دهید ، اما انگشت شست گیمبال را به صورت عمودی نگه می دارد . دست‌کم در تجربه من ، رسیدن به انگشت شست ، نگه داشتن گیمبال را برای یک لحظه بی‌ثبات می‌کند . پس این بهترین تجربه نیست.

 

دستگیره همچنین به عنوان یک کنترلر بلوتوث برای دوربین های متصل عمل می کند و شروع و توقف ضبط و کنترل زوم، ISO و سایر عملکردها را امکان پذیر می کند.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini عرضه شد

 

یک نکته پایانی در مورد کنترل ها : به نظر می رسد من تقریباً قادر به فشار دادن جوی استیک رول در جهت صحیح نیستم و اغلب وقتی می خواهم بچرخانم  کهبا کج شدن تصادفی یک عکس را خراب می کنم. خوشبختانه از صفحه نمایش لمسی می توان برای انتخاب سریع حالت های حرکت گیمبال استفاده کرد ، که من را از خراب کردن بسیاری از عکس های خوب با فشار بر روی محور اشتباه نجات داد.

 

علاوه بر انتخاب بین حالت‌های PF، PTF ، و PFV ، دوربین را می‌توان به گونه‌ای قرار داد که اجازه دهد هر یک از محورها آزاد یا قفل شوند . حالت 360 به دوربین اجازه می دهد تا به صورت دایره ای روی محور خود بچرخد.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini بررسی شد

 

 راه اندازی

 

گیمبال RS 3 Mini دارای یک صفحه نصب جدید ارتقا یافته با یک ضربه گیر لاستیکی کوچک است که به جلوی بدنه دوربین چسبیده و از چرخش دوربین جلوگیری می کند . با تمام دوربین هایی که گیمبال را با آنها تست کردم خیلی خوب کار کرد.

 

تمام قفل‌های گیمبال به خوبی طراحی شده‌اند و به راحتی درگیر می‌شوند ، و قفل‌های نوک کشویی کوچک در هر موتور امکان قفل کردن سریع یک محور را برای متعادل کردن سیستم فراهم می‌کنند.

 

این تعادل جایی است که من مشکلاتی را در مورد سبک بودن RS 3 Mini پیدا کردم . من اغلب خود را در یک جنگ رفت و برگشت با صفحه نمایش کالیبراسیون داخلی می دیدم و سعی می کردم دوربین را به خوبی نصب کنم . دوربینم را کمی به سمت چپ می‌لغزانم ، طبق نشانه‌های راهنمای تنظیم صفحه LCD ، ناگهان محور را خیلی به سمت راست میرفت.

 

گاهی اوقات گیمبال را تنظیم می‌کردم و به خوبی کار می‌کرد ، اما وقتی شیب را با دست و چرخش به چپ یا راست ترکیب می‌کردم ، دوربین کمی روی یک محور می‌افتد و باید دوباره آن را تنظیم می کردم .

 

همچنین می توان جهت های جوی استیک را در برنامه DJI Ronin تنظیم کرد ، کاری که من برای حرکات شیب انجام داده ام.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini نقد و بررسی شد

 

در حالی که DJI RS 3 می تواند سونی a7 و GM 24-70 میلی متری را در خود جای دهد ، اکثر کاربران باید به خاطر داشته باشند که زوم هایی با لوله تلسکوپی بلند فقط در فواصل کانونی خاص به اندازه کافی متعادل می شوند . با این حال ، تنظیمات مهم نیستند زیرا بیشتر لنزها فقط مقدار کمی را در فواصل کانونی که معمولاً در گیمبال استفاده می‌شود ، گسترش یا جمع می‌کنند.

 

بزرگترین مشکل من با DJI RS 3 Mini این است که چقدر کوچک است . دسته از نظر اندازه و شکل بسیار شبیه به یک قبضه تپانچه جامد است و برای عکس های افقی با زاویه کم نیازی به تلاش زیادی ندارد.

 

گیمبال RS 3 Mini دارای یک ساق سه پایه اضافی برای پایین است ، و من تقریباً به طور مداوم از آن برای خرید بیشتر در هنگام نگه داشتن دستگاه برای عکاسی در سطح پایین استفاده می کنم.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini بررسی و رو نمایی شد

 

همچنین یک کانکتور به سبک ناتو در کنار آن وجود دارد و من می‌توانم دسته کیف DJI یا یک دسته شخص ثالث از شرکتی مانند SmallRig را برای تنظیمات آن اضافه کنم.

 

در نورنگار فروشنده شو

ظاهر فریبنده

 

فیلم گرفته شده با DJI RS 3 Mini عالی به نظر می رسد ، همانطور که از شرکت انتظار داشتم که اکثر گیمبال ها توسط خلاقان امروزی تست شود . در حالی که سیستم‌های IBIS عالی هستند ، نمی‌توان انکار کرد که گیمبال می‌تواند نسبت به هر سیستم داخلی فیلم لرزشگیر بهتری ایجاد کند.

 

تنها راه‌حل‌هایی که من دیده‌ام که طبیعی‌تر به نظر می‌رسند ، از طریق پس‌پردازش فیلم‌هایی است که روی دوربینی گرفته شده است که داده‌های ژیروسکوپ را ضبط می‌کند ، مانند دوربین‌های سونی و سیستم‌های Blackmagic . این پس پردازش زمان زیادی را به تولید اضافه می کند و این منجر به محصولاتی می‌شود که پیش‌بینی آن‌ها سخت است و فیلم‌هایی که نمی‌توان به سرعت از نظر پایداری در موقعیت مکانی ارزیابی کرد.

 

اگر قصد دارید از سیستم دوربین سنگین‌تر یا لنزهای بلندتر استفاده کنید ، به جای RS 3 Mini ، به سراغ RS 3 معمولی بروید ، زیرا موتورهای قدرتمندتر و عملکرد کلی بهتری دار د، به خصوص برای تنظیمات بزرگتر.

 

گیمبال جدید DJI RS 3 Mini بررسی و معرفی شد

 

آیا گزینه های جایگزین وجود دارد؟

 

نزدیک‌ترین جایگزین بعدی به RS 3 Mini با قیمت 369 دلاری،گیمبال‌های سری RS 3 دیگر DJI ، نسخه‌های استاندارد و حرفه‌ای ، هستند و این گزینه‌ها فقط برای سیستم‌های دوربین سنگین‌تر تقریباً ضروری هستند.

 

شرکت Zhiyun ، یکی دیگر از تولیدکنندگان گیمبال چینی ، دستگاه مشابهی به نام Weebill 2 نیز می‌سازد که دارای محدودیت‌های قیمت و وزن مشابه ، همراه با صفحه نمایش بزرگ‌تر و دسته ارگونومیک برای عکس‌های کم است . Weebill 3 کمی گران‌تر است و وزن دوربین را مشابه RS 3 استاندارد می کند و همچنین دارای یک میکروفون داخلی و نور داخلی ، به‌علاوه پشتیبانی یکپارچه مچ برای کاهش خستگی هنگام عکاسی با یک دست است.

 

با این حال ، من هرگز یک Zhiyun Weebill را نه در طبیعت ندیده‌ام ، نه کسی را می‌شناسم که از آنها استفاده کرده باشد ، بنابراین نمی‌توانم آن‌ها را تضمین کنم.

 

کد تخفیف نورنگار

آیا باید آن را بخرید؟

 

شاید. اگر از یک سیستم دوربین متناسب با وزن مورد نیاز استفاده می کنید ، این سیستم لرزشگیر عالی برای دوربین های بدون آینه امروزی است و دقیقاً همانطور که وعده داده شده است کار می کند.

 

منبع خبر : پتاپیکسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *