021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی

تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی

تجهیزات ضروری برای عکاسی چیست؟ من به شخصه با تمام آیتم‌های این لیست کار کرده‌ام و استفاده از همه این تجهیزات را توصیه می‌کنم. من مق‍داری پول بابت تجهیزاتی که نیاز نداشتم هزینه کردم، بنابراین این مقاله را بخوانید و از اشتباهات من درس بگیرید.

19- لنز کانن EF 50m f/1.8 STM

این لنز به قدری محبوب است که تقریبا در کیف هر عکاسی یافت می‌شود، این لنز در وبسایت آمازون با نظر 20 هزار نفر امتیاز 4.8/5 را به دست آورده.

لنز EF 50mm f/1.8 STM یک لنز عالی است که به شما امکان ثبت عکس‌هایی به شدت بهتر را نسبت به لنزهای کیت بی کیفیتی که به همراه دوربینتان دریافت می‌کنید می‌دهد.

همچنین از نظر دیافراگم هم به شما کمک می‌کند، با امکان تنظیم دیافراگم تا عدد f/1.8 در شرایط نوری ضعیف بهترین عملکرد را دارد و این لنز را به یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی تبدیل می‌کند.

به شدت خرید این لنز را توصیه می‌کنم چون هم ارزان است و هم موثر. البته مراقب باشید، زمانی که تاثیر این لنز در کیفیت را مشاهده کردید تازه شروع عادت شما در خریدن لنزهای جدید است.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

18- پاوربانک

چه همیشه با تلفن همراهتان عکاسی کنید چه گه گاه، به یک منبع جداگانه برای ذخیره برق نیاز پیدا خواهید کرد.

این وسیله که نیاز به یک ارتباط USB دارد توانایی شارژ دوربین‌های GoPro، تبلت‌ها و حتی برخی از دوربین‌های point-and-shoot را دارد.

این دستگاه نرخ شارژدهی بالایی دارد و وزنی کمتر از 200 گرم دارد. یکی ازتجهیزات ضروری برای عکاسی است که باید در ذهن داشته باشید.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

17- فلاش

من همیشه از تصاویری که با فلاش ثبت می‌کردم متنفر بودم، اما زمانی که با یک فلاش اکسترنال عکاسی کردم فهمیدم که چه کارهایی می‌شود با فلاش انجام داد.

فلاش‌های اکسترنال به شدت کارآمد هستند و می‌توانند به تصویر یک نمای حرفه‌ای ببخشند. اگر طرز استفاده از آن را یاد بگیرید می‌بینید که فلاش نه تنها باعث مصنوعی کردن عکس‌ نمی‌شود، بلکه باعث طبیعی‌تر شدن آن نیز می‌شود.

فلاش اکسترنال کانن Speedlite 430EX il برای شروع خوب است. از این فلاش به همراه فرستنده/گیرنده فلاش برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

این وسیله روی‌هات شوی دوربین دیجیتال شما نصب می‌شود و در آنجا آماده می‌ماند تا هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

16- نگه دارنده کارت حافظه

نگه‌دارنده کارت یک هدف دارد: امن نگه داشتن کارت حافظه شما.  این وسیله توانایی محافظت از هرچیزی که داخلش قرار می‌دهید را دارد، مانند کارت‌های CF، کارت‌های SD و کارت‌های Micro SD.

بعضی از آن‌ها حتی از کارت حافظه در مقابل ضربه و آب نیز محافظت می‌کنند و این وسیله را به یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی تبدیل می‌کنند.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

15- فرستده/گیرنده فلاش

اگر توانایی تهیه یک گیرنده/فرستنده فلاش را دارید، راهی عالی برای برای تجربه با فلاش اکسترنال است برای بخشیدن حس حرفه‌ای بودن به تصاویر شما.

شما با این وسیله می‌توانید افکت‌های جذابی خلق کنید.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

14- بند دوربین

تصور کنید که در حال ثبت یک عکس خارق‌العاده منظره هستید و بخاطر خستگی ناشی از نگه‌داشتن دوربین دستتان درد می‌گیرد و ناگهان دوربین از دستتان میفتد. فاجعه است نه؟ خب با بند دوربین دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید.

بند دوربین وسیله‌ای است که به دوربین وصل می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن دوربین را به گردنتان وصل کنید. اگر بند دوربین ندارید یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی این گزینه است.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

13- سه پایه

یک بخش مهم در تجهیزات دوربین، سه پایه است.

با یک سه پایه شما می‌توانید عکس‌های نوردهی طولانی مدت جذابی ثبت کنید و همچنین ثبات را به باقی تصاویرتان بیاورید تا دیگر شاهد تار شدن عکس‌هایتان نباشید.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

12- ریموت

دلیل اصلی استفاده من از ریموت این نیست که می‌خواهم سلفی بگیرم، بلکه نمی‌خواهم دوربینم هنگام فشردن دکمه شاتر بلرزد.

من عاشق عکاسی شب هستم، که باعث می‌شود دوربین زمان زیادی روی سه پایه قرار بگیرد. زمانی که تصاویر Long-Exposure ثبت می‌کنید، حتی کوچک‌ترین حرکت نیز می‌تواند باعث تار شدن تصویر شما شود.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

11- گیره دوربین

زمانی که نمی‌خواهید دوربین را به گردنتان آویزان کنید، یا راحت نیستید که دوربین را با دست نگه دارید، گیره دوربن عالی است.

به وسیله یک کانکتور که به صفحه سه پایه و زیر دوربین شما وصل می‌شود، از دوربینتان محافظت می‌کند.

این کانکتور به یک نگه‌دارنده تبدیل می‌شود و به بند دوربین یا بند کیف شما وصل می‌شود.

با این وسیله، عکاسی برای شما به امری راحت و سرگرم کننده تبدیل می‌شود.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

[relatedpost post=”146469″]

10- فیلتر پلاریزه

فیلترهای پلاریزه یکی از بهترین و مهم‌ترین تجهیزات برای عکاسان هستند.

برای فهمیدن اینکه فیلتر پلاریزه دقیقا چه کاری می‌کند به مقاله زیر رجوع کنید:

مطمئن شوید که سایز مناسب لنز خود را سفارش می‌دهید و بدانید که چه نوع فیلتری سفارش می‌دهید، خطی یا دایره‌ای.

فیلتر‌های خطی معمولاً باعث گیج شدن فوکوس خودکار دوربین‌های امروزی می‌شوند.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

9- کارت خاکستری

شما حتما باید نحوه ایجاد صحیح وایت بالانس تصاویرتان را بدانید. استفاده از یک کارت خاکستری بهترین و دقیق‌ترین روش برای این کار است.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

8- لنز پاک کن

پاک کردن مداوم لنز دوربین یکی از مهم‌ترین کارها قبل از شروع عکاسی است.

لنز پاک کن‌ها یک بار مصرف و ارزان قیمت هستند و همچنین می‌توانید از آنها برای پاک‌کردن فیلترها نیز استفاده کنید‍.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

7-سنسور پاک کن

زمانی که به تمیز کردن سنسور می‌رسیم، من دوربینم را به یک تعمیرکار حرفه‌ای میسپارم. مگر اینکه مطمئن شوم مشکل از گرد و غبار است.

برای پاک کردن گرد و غبار،  من از یک Air Blaster استفاده می‌کنم. این وسیله فوق‌العاده موثر است و همچنین قیمت زیادی نیز ندارد.

این وسیله به همراه لنز پاک کن برای تمیز کردن کیت لنز ضروری هستند.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

6- باتری اضافه

زمانی که دوربین مورد نظرتان را خریداری می‌کنید، تنها با یک باتری برای شما عرضه می‌شود. وقتی می‌خواهید به یک سفر طولانی بروید و مدت‌ها از منابع الکتریکی دور باشید، باتری اضافه خیلی ضروری است. اما باتری‌ها ارزان نیستند.

داشتن سه عدد باتری کار شما را خیلی راحت‌تر می‌کنند تا اینکه تنها یک باتری داشته باشید.

باتری اضافه مخصوصا برای عکاسان منظره خیلی ضروری است.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

[relatedpost post=”11447″]

5- کارت حافظه اضافی

عکاسی می‌تواند فضای کارت حافظه شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. هرچقدر اندازه سنسور بزرگ‌تر باشد حجم فایل‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

فایل‌های بزرگ فضای بیشتری می‌خواهند، پس من خرید یک کارت حافظه جانبی را پیشنهاد می‌کنم.

مقدار فضای کارت حافظه تنها مشخصه‌ای نیست که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. برخی از دوربین‌ها با سرعت 14 فریم بر ثانیه عکاسی می‌کنند، کارت حافظه شما نباید از این عدد جا بماند. مطمئن شوید که کارت حافظه‌ای تهیه می‌کنید که سرعت و حجم قابل قبولی داشته باشد.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

4- کارت حافظه خوان

من نمی‌دانستم انتقال فایل‌ها از دوربین تا چه اندازه می‌تواند سرعت کمی داشته باشد. تا اینکه یک کارت حافظه خوان خریدم.

کارت حافظه خوان به من سرعت خیلی بیشتری در انتقال فایل‌ها داد و زمان زیادی را برای من خرید.

یک کارت حافظه خوان نه تنها یکی از ضروری‌ترین تجهیزات عکاسی است، بلکه یکی از بهترین آن‌ها نیز هست.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

 

3-‌هارد اکسترنال

هر زمان که تصاویرم را به کامپیوتر انتقال می‌دهم، مطمئن می‌شوم که آن‌ها را روی‌هارد اکسترنال نیز ذخیره کنم. این به معنی این است که من یک پشتیبان گیری اضافه انجام داده‌ام.

از آنجایی که من زیاد سفر می‌کنم و ترجیح می‌دهم با لپ تابم در همان مکان کار کنم، یا به خانه برگردم، من یک‌هارد اکسترنال قابل حمل دارم. این وسیله به هیچ منبع تغذیه‌ای احتیاج ندارد.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

2- نرم افزارهای عکاسی

من از زمینه‌ها و سوژه‌های زیادی عکاسی می‌کنم، بنابراین لایت روم برای من و تصاویرم خیلی مفید است. یک فضای فوق‌العاده برای نگه‌داری همه تصاویرم در یک مکان.

استفاده از کلمات کلیدی در این نرم افزار عالی است، به من امکان پیدا کردن سریع تصاویرم را می‌دهد. نرم افزار ویرایش تصویر یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی است.

حتی با وجود اینکه من یک ویرایشگر حرفه‌ای نیستم، اما ترجیح می‌دهم روی نوردهی، روشنایی و کنتراست عکس‌هایم کار کنم. لایت روم به من اجازه تمام این‌ کار‌ها را می‌دهد.

[relatedpost post=”142946″]

تجهیزات ضروری برای عکاسی

1-کیف

یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی

اگر با دوربینتان زیاد به اینور و آنور می‌روید و می‌خواهید دسترسی راحتی داشته باشید، من خرید یک کیف را به شما توصیه می‌کنم.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

نوشته: شیراگ‌هال از وبسیات Expert Photofgraphy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *