مجله نورنگار
مجله نورنگار
فوجی‌فیلم از دوربین X100VI با سنسور 40 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال در بدنه رونمایی کرد

فوجی‌فیلم از دوربین X100VI با سنسور 40 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال در بدنه رونمایی کرد

زمان مطالعه : 7 دقیقه

فوجی‌فیلم از جدیدترین نسخه دوربین محبوب X100 خود به نام X100VI رونمایی کرد. این دوربین که به عنوان پرچمدار سری   X100  شناخته می‌شود، به سنسور 40 مگاپیکسلی X-Trans CMOS 5 مجهز شده و برای اولین بار در این سری، لرزشگیر اپتیکال در بدنه (IBIS) را به همراه دارد.

جانشینی شایسته برای X100V محبوب

حدود چهار سال از معرفی X100V، نسل قبلی دوربین X100، می‌گذرد. این چرخه به‌روزرسانی برای سری دوربینی که از سال ۲۰۱۰ جزو محصولات فوجی‌فیلم بوده، کمی طولانی به نظر می‌رسد. با این حال، X100V در اواخر عمر خود به لطف معرفی و محبوبیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی، شهرت قابل توجهی کسب کرد.

حال،  X100VI با هدف حفظ این موج توجه به سری X100، پا به عرصه گذاشته است. این دوربین جدید، جهشی چشمگیر در زمینه تکنولوژی را به نمایش می‌گذارد و از قابلیت‌های پیشرفته دوربین‌های بدون آینه سری X فوجی‌فیلم بهره می‌برد.

در عین حال، X100VI به حفظ اصالت خود نیز پایبند است و از همان طراحی محبوب و الهام‌گرفته از دوربین‌های مسافت‌یاب نسل‌های قبلی استفاده می‌کند. این ترکیب نوآوری و سنت، این دوربین را به گزینه‌ای جذاب برای عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل می‌کند.

جانشینی شایسته برای X100V محبوب
این دوربین جدید، جهشی چشمگیر در زمینه تکنولوژی را به نمایش می‌گذارد .

حسگر 40.2 مگاپیکسلی APS-C و پردازشگر X-Processor 5

دوربین X100VI به لطف بهره‌گیری از حسگر 40.2 مگاپیکسلی APS-C و پردازشگر X-Processor 5 که از دوربین X-H2 فوجی‌فیلم قرض گرفته شده، در مقایسه با نسل قبلی خود، جهشی قابل توجه در زمینه قوای فنی و عملکرد تصویربرداری داشته است.

این ترکیب قدرتمند، نه تنها امکان ثبت عکس‌های با رزولوشن بسیار بالا را فراهم می‌کند، بلکه قابلیت‌های فیلم‌برداری 10 بیتی را نیز به ارمغان می‌آورد. X100VI می‌تواند با کیفیت‌های  30 و 6.2Kفریم بر ثانیه، 4K و 60 فریم بر ثانیه یا Full HD 240 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند که برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای، ایده‌آل خواهد بود.

حسگر 40.2 مگاپیکسلی APS-C و پردازشگر X-Processor 5
حسگر قدرتمند دوربین X100VI تصاویر چشمگیری را ثبت می‌کند.

در نورنگار فروشنده شو

 

حالت شبیه‌سازی فیلم و گزینه‌های ضبط F-Log

همانطور که انتظار می‌رفت، X100VI یک حالت شبیه‌سازی فیلم جدید به نام REALA ACE را نیز در بر می‌گیرد که تعداد کل حالت‌های شبیه‌سازی را به ۲۰ عدد افزایش می‌دهد ( در دوربین‌های عکاسی، حالت شبیه‌سازی فیلم یا Film Simulation Mode به مجموعه‌ای از تنظیمات پیش‌فرض گفته می‌شود که با هدف شبیه‌سازی ظاهر و حس فیلم‌های عکاسی سنتی طراحی شده‌اند. این حالت‌ها با اعمال تنظیماتی مانند کنتراست، اشباع رنگ، تنالیته و دانه‌بندی، به عکس‌ها ظاهری نوستالژیک و آنالوگ می‌دهند که گویی با دوربین‌های فیلمی قدیمی گرفته شده‌اند). این حالت‌های خلاقانه را می‌توان در حین عکاسی یا به صورت پس از پردازش، برای عکس یا فیلم استفاده کرد. به طور خاص، برای فیلمبرداران، دو گزینه ضبط F-Log نیز وجود دارد که امکان کنترل بیشتر روی ویرایش و درجه‌بندی رنگ در مرحله پس از تولید را فراهم می‌کند.

حالت شبیه‌سازی فیلم و گزینه‌های ضبط F-Log
تنظیمات حرفه‌ای‌تر برای عکاسان در این دوربین قرارگرفته است.

انعطاف‌پذیری بیشتر برای عکاسان

همانند نسل قبل، X100VI نیز از لنز فیکس (غیر قابل تعویض) 23 میلی‌متری f/2 بهره می‌برد. این لنز واید (معادل 35 میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم) قلب تپنده و روح سری X100 به شمار می‌رود. فاصله کانونی ثابت، به دوربین شخصیت منحصربه‌فردی می‌دهد و دیافراگم باز f/2 حداکثر، عملکرد فوق‌العاده‌ای را در نور کم تضمین می‌کند. در محیط‌های روشن نیز می‌توانید از فیلتر داخلی ND با قدرت 4 استاپ برای کنترل بیشتر نوردهی و امکان عکاسی با عمق میدان کم استفاده کنید.

علاوه براین، حسگر 40 مگاپیکسلی جدید، مزیت دیگری هم به همراه دارد: امکان استفاده از تله‌کنورتر دیجیتال 1.4 برابری و 2 برابری وجود دارد ( تله‌کنورتر دیجیتال ابزاری است که در دوربین‌های عکاسی دیجیتال برای افزایش ظاهری فاصله کانونی لنز استفاده می‌شود. این کار با برش قسمتی از تصویر گرفته شده توسط حسگر دوربین و بزرگنمایی آن انجام می‌شود). این قابلیت‌ها به ترتیب، فاصله کانونی معادل تقریبی 49 میلی‌متر و 70 میلی‌متر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

انعطاف‌پذیری بیشتر برای عکاسان
صفحه نمایش متحرک و چرخشی دوربین X100VI ارتقا یافته‌است

لرزشگیر داخلی IBIS

یکی از ارتقاهای قابل توجه X100VI، اضافه شدن لرزشگیر داخلی (IBIS) است که می‌تواند تا 6 توقف لرزش دوربین را جبران کند. این مکانیزم 5 محوره با لرزش سنسور، یک مزیت عالی برای عکاسان در شرایط نوری ضعیف به شمار می‌رود و به ثبت عکس‌ها و فیلم‌های شارپ‌تر در هنگام استفاده از سرعت‌های شاتر پایین کمک می‌کند. خوشبختانه با وجود اضافه شدن لرزشگیر داخلی (IBIS) به بدنه دوربین X100VI، ابعاد و وزن آن نسبت به نسل قبل تفاوتی نکرده است. این دوربین جدید، ابعادی معادل ۵ در ۳ در ۲.۱ اینچ داشته و تنها ۴۳ گرم سنگین‌تر از نسل قبلی است. همچنین، از همان باتری NP-W126S استفاده می‌کند و طول عمر باتری آن نیز تقریباً مشابه X100V است.

 

لرزشگیر داخلی IBIS
مکانیزم 5 محوره با لرزش سنسور، یک مزیت عالی برای عکاسان در شرایط نوری ضعیف به شمار می‌رود.

حفظ ویژگی‌های محبوب نسل قبل به همراه ارتقاهای جدید

خوشبختانه، X100VI بسیاری از ویژگی‌های کاربردی نسل قبل خود را حفظ کرده است. از جمله این موارد می‌توان به منظره‌یاب هیبریدی پیشرفته اشاره کرد که ترکیبی از منظره‌یاب اپتیکال و الکترونیکی است و برای روش‌های مختلف عکاسی مناسب است. همان نمایشگر EVF با 3.69 میلیون نقطه، تصویری واضح برای عکاسی و بازپخش ارائه می‌کند و مکمل منظره‌یاب اپتیکال برای تجربه‌ عکاسی نوستالژیک است. همچنین، صفحه‌نمایش لمسی 3.0 اینچی با 1.62 میلیون نقطه همچنان بدون تغییر باقی‌مانده است و از مکانیزم شیب‌دار بهره می‌برد که برای کار در زوایای بالا و پایین بسیار کاربردی است. در زمینه اتصال بی‌سیم، X100VI علاوه بر روش‌های مرسوم Wi-Fi و بلوتوث، از تکنولوژی Frame.io Camera to Cloud نیز پشتیبانی می‌کند.

حفظ ویژگی‌های محبوب نسل قبل به همراه ارتقاهای جدید
حفظ ویژگی‌های قدیمی در این دوربین به کاربران حس نوستالژی را القا می‌کند.

کد تخفیف نورنگار

به‌روزرسانی X100VI: گامی نوین در عرصه عکاسی و فیلمبرداری

به‌روزرسانی جدید X100VI مورد استقبال بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران قرار خواهد گرفت. بازار دوربین‌های کامپکت پیشرفته، عرصه‌ای جذاب و خلاقانه است که برندها در آن بهترین عملکرد و خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارند. FUJIFILM با این مدل فوق‌العاده شیک، که از یکی از منحصربه‌فردترین منظره‌یاب‌های موجود بهره می‌برد و حالا با سنسور ارتقا یافته، قابلیت فیلم‌برداری درجه یک و لرزشگیر تصویر همراه شده است، در این رقابت پیشتاز است.

اگر با محدودیت‌های لنز فیکس واید با سرعت بالا مشکلی ندارید و عاشق ویژگی‌های الهام‌گرفته از دوربین‌های مسافت‌یاب (دوربین مسافت یاب (Rangefinder Camera) نوعی دوربین عکاسی است که از مکانیزم خاصی برای تعیین فاصله سوژه از دوربین استفاده می‌کند)هستید، X100VI دوربینی هیجان‌انگیز است که جایگاه منحصربه‌فرد FUJIFILM را بین دوربین‌های کلاسیک و معاصر حفظ می‌کند.

به‌روزرسانی X100VI: گامی نوین در عرصه عکاسی و فیلمبرداری
FUJIFILM با این مدل فوق‌العاده شیک پا به میدان رقابت دوربین‌های کامپکت گذاشته‌است.
شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : bhphotovideo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فوجی‌فیلم لنز XF16-50mm F2.8-4.8 R LM WR را معرفی کرد! 2 روز پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه
کانن از توسعه EOS R1 خبر داد! 2 روز پیش - زمان مطالعه : 3 دقیقه
لنزهای جدید شرکت Thypoch  معرفی شد! 2 روز پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه
گران‌ترین و قدرتمندترین لنز دنیا 2 روز پیش - زمان مطالعه : 3 دقیقه