دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین Instax Square SQ40 فوجی فیلم با طراحی رترو و فیلم مربع

اخبار عکاسی
دوربین Instax Square SQ40 فوجی فیلم با طراحی رترو و فیلم مربع

با گسترش مجموعه‌ی دوربین‌های فوری ، فوجی فیلم دوربین Instax Square SQ40 را معرفی کرد . این دوربین با الهام از مدل Mini 40 طراحی شده است و عکاسی را با فیلم فوری مربع بزرگتر انجام می‌دهد.

 

دوربین Instax Square SQ40 با بدنه‌ای متناسب از چرم مصنوعی سیاه با جزئیات پلاستیکی نقره‌ای مانند فلزی عناصر ، به عنوان ستاره مهمانی‌ها راه می‌رود . در حالت فشرده‌ترین خود ، این دوربین در حدود 5.25 اینچ عرض ، 4.5 اینچ ارتفاع و 2.25 اینچ ضخامت (13.34 × 11.4 × 5.72 سانتی‌متر) اندازه‌گیری می‌شود و دارای لنزی قابل جمع شدن است . قطعاً این دوربین به همان اندازه قابل حمل مانند گذاشتن یک گوشی در جیب نیست، اما از طرفی ، گوشی‌ها نمی‌توانند عکس‌های فوری چاپ کنند . برای حمل و نقل ، دوربین دارای یک بند شانه است که دارای حلقه‌های جداشدنی سریع است.

 

دوربین SQ40 دارای عملکرد اتوماتیک اکسپوژر است که نور محیط را تشخیص می‌دهد و سرعت شاتر و خروجی فلاش را بر اساس صحنه تنظیم می‌کند . در شرایط نور کم ، فوجی فیلم توصیه می‌کند پس از فشردن دکمه شاتر ، دوربین SQ40 را برای مدت طولانی ثابت نگه دارید ، زیرا سرعت شاتر کمتر خواهد بود.

 

دوربین Instax Square SQ40 فوجی فیلم با طراحی رترو

 

این لنز سه حالت دارد که به طور فیزیکی به آن منتقل می‌شود . در حالت “خاموش” ، لنز به طور کامل داخل بدنه تا کاهش حداکثری حجم قرار می‌گیرد و درب لنز جلویی به طور خودکار برای محافظت بسته می‌شود . در حالت “روشن” ، لنز به بیرون دراز می‌شود و درب لنز جلویی به طور خودکار باز می‌شود و برای عکاسی عمومی آماده می‌شود  . با چرخاندن لنز به عبور از حالت “روشن” ، حالت “سلفی” نیز وجود دارد که لنز را به بیرون بیشتر دراز می‌کند و برای عکاسی ماکرو یا سلفی استفاده می‌شود . جلوی لنز دارای یک آینه کوچک است که به ترکیب عکس‌های سلفی کمک می‌کند.

 

فاصله توصیه شده در حالت عادی برای عکس‌برداری از فاصله حداقل 19.7 اینچ (0.5 متر) از سوژه است . در حالت سلفی ، توصیه می‌شود دوربین به فاصله بین 11.8 (0.3 متر) و 19.7 اینچ (0.5 متر) از سوژه نگه داشته شود . فلاش داخلی دارای برد موثری تا حدوداً 7.2 فوت (2.2 متر) است.

 

دوربین Instax Square SQ40 فوجی فیلم

 

دوربین SQ40 از فیلم Instax Square شرکت Fujifilm استفاده می‌کند که تصویری به ابعاد 2.4 اینچ در 2.4 اینچ روی چاپی به ابعاد 3.4 اینچ در 2.8 اینچ ایجاد می‌کند . بسته دو تایی از این نوع فیلم با حاشیه سفید پایه تقریباً با قیمت 19 دلار برای 20 عکس در دسترس است.

 

رنگ های جدیدسایر محصولات Instax

 

علاوه بر SQ40 ، شرکت Fujifilm نوع جدیدی از فیلم با نام “Sunset” را نیز معرفی می‌کند . این فیلم مربعی سازگار با SQ40 است و شامل انواع حاشیه‌های فیلم با گرادیان رنگی نرم است که شرکت می‌گوید “به یاد غروب  آرامش بخشی می‌افتد”.

 

در اخبار دوربین‌های Instax ، شرکت Fujifilm دوربین فوری هیبریدی Mini Evo را در گزینه رنگی جدید قهوه‌ای عرضه کرده است . در بررسی PetaPixel ، نویسنده این مقاله با قابلیت‌های چاپ متصل به تلفن همراه آن خوشحال‌تر بود اما از کیفیت تصویر واقعی دوربین راضی نبود و فکر می‌کرد که قیمت ۲۰۰ دلار برای این تجربه مناسب نیست.

 

دوربین Instax Square SQ40 فوجی فیلم با طراحی فیلم مربع

فیلم فوری Fujifilm Instax Square Sunset.

 

دوربین Instax Square SQ40

دوربین فوری Fujifilm Instax Mini EVO.

 

آموزش عکاسی اقساطی

قیمت و در دسترس بودن

 

دوربین فوری SQ40 جدید از فوجی‌فیلم با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد. فیلم فوری مربع “Sunset” به صورت بسته‌ای تکی با ۱۰ عدد عکس در هر بسته عرضه می‌شود و هزینه هر بسته ۱۵.۷۵ دلار خواهد بود . دوربین فوری Mini Evo با رنگ قهوه‌ای نیز با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

 

منتظر عرضه این سه محصول جدید در پایان ژوئن ۲۰۲۳ باشید.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

فوجی با آپدیت نرم‌افزاری، فیلمبرداری 120fps را به X-T2 آورد

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری فوجی Fuji
معرفی X-A10 دوربین جدید سری X شرکت فوجی فیلم
بررسی اولیه فوجی فیلم X-T5

شایعاتی درباره توقف تولید X-E4 فوجی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط