021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تولید محتوا برای پیج عکاسی

تولید محتوا برای پیج عکاسی

اصول مهم تولید محتوا برای پیج عکاسی

قبل از هر چیزی باید بدانید که صرف داشتن یک پیج و آپلود کردن عکس‌ها به‌صورت پی‌درپی کافی نیست و باید بدانید که تولید محتوا نیز مانند هر کاری اصول و ابزار خود را دارد. مهم‌ترین اصولی که باید رعایت کنید را در ادامه به‌صورت مختصر بررسی کرده‌ایم.

برند خود را بسازید

قبل از شروع تولید محتوا برای پیج عکاسی، نیازمند تمرکز روی پرسونال برندینگ هستید تا با برنامه جلو بروید و شناخته شوید. در واقع پرسونال برندینگ به‌نوعی شناساندن خودتان به دیگران با وجه تمایزی است که کارتان دارد. این نکته کلیدی‌ترین راه برای رشد پیج شما به‌عنوان یک عکاس است. از نوع نگارش بیوگرافی تا سبک پست گذاشتن همه‌وهمه تعیین‌کننده تفاوت شما با دیگران و استفاده از این تفاوت برای ایجاد پیجی منحصر‌به‌فرد و جالب است.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

نکته شگفت‌انگیز در مورد اینستاگرام این است که این پلتفرم از مجموعه افرادی زیادی در سراسر جهان تشکیل شده که هر یک از آنها علایق متفاوتی دارند. اما علی‌رغم این تفاوت‌ها، بهترین حساب‌ها همه یک ویژگی مشترک دارند: تمرکز بر روی یک موضوع اصلی و این موضوع است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

تنها کسی که باید جایگاه شما را در این شبکه مشخص کند، شما هستید. آیا عاشق سفر هستید؟ تبدیل به بهترین عکاسی شوید که تصاویری از ساحل، دریا، امکان تاریخی و … به اشتراک می‌گذارد. به عکاسی پرتره علاقه دارید؟ بهترین و زیباترین تصاویری که از چهره افراد گرفته‌اید را منتشر کنید.

فقط بهترین کار خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید

می‌دانید تفاوت بین یک هنرمند خوب و یک هنرمند بزرگ چیست؟ هنرمندان بزرگ فقط بهترین آثار خود را نمایش می‌دهند. هیچ‌کس در اینستاگرام انتظار ندارد شما با عکاسان نشنال جئوگرافیک رقابت کنید، اما باید آنچه به اشتراک می‌گذارید، توجه زیادی را جلب کند. وسواس شاید یک عادت شخصی بد باشد، اما برای انتخاب عکس و پست کردن مطلب بهترین راه است.

 از یک دوربین اختصاصی استفاده کنید، نه فقط از گوشی هوشمند خود

گوشی هوشمند جدید و پیشرفته شما ممکن است عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرد، اما تکیه مداوم به موبایل برای عکاسی مانند این است که بخواهید روی کیبورد مخصوص بچه‌ها یک قطعه پیانو معروف را اجرا کنید.

درست است که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته و تعداد زیادی هنرمند برجسته در زمینه عکاسی با موبایل وجود دارد؛ اما اگر شما یک عکاس باتجربه با دانش فراوان در زمینه ترکیب‌بندی و نورپردازی هستید، تولید محتوا برای پیج عکاسی خود را باید با یک دوربین حرفه‌ای انجام بدهید. حتی اگر آماتور هم باشید، با این کار مجبور به یادگیری مهارت‌های کلیدی عکاسی خواهید شد.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

فرایند ویرایش را جدی بگیرید

ممکن است اینستاگرام سبک عکاسی فوری و درون برنامه‌ای داشته باشد، اما یک ضرب‌المثل بین عکاسان حرفه‌ای وجود دارد که می‌گوید: «عکس‌های عالی گرفته نمی‌شوند بلکه ساخته می‌شوند.» قبل از پست عکس خام بهتر است از ابزاری چون فتوشاپ یا ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom) برای ادیت و رفع عیب‌های عکس خود استفاده کنید.

یک داستان را با عکس خود به اشتراک بگذارید

تولید محتوا برای پیج عکاسی زمانی تأثیر مثبت خود را بر روی مخاطب می‌گذارند که با نوشته خوب همراه شود. هنگامی که تصاویر قوی را با کلمات قدرتمند ترکیب می‌کنید، یک واکنش احساسی را در بیننده برانگیخته و به آنها کمک می‌کنید تا با کار شما ارتباط برقرار کنند.

داستان پشت عکس‌هایتان را با مخاطب به اشتراک بگذارید. هیچ‌کس انتظار ندارد که مانند یک نویسنده بزرگ قلم بزنید، همین که کلمات که با دقت انتخاب شوند، تأمل‌برانگیز بوده و تعامل مخاطب با پیج شما را بالا خواهد ببرند کافی است. فراموش نکنید تعامل هم بهترین راه برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام و جذب مخاطبان بیشتر است.

در راستای تولید محتوا برای پیج عکاسی از مخاطب سؤال بپرسید

شاید سؤال شود که تفاوت داستان‌گویی در کپشن که به آن اشاره شد و سؤال کردن چیست؟ یک داستان بین تماشاگر و تصویر ارتباط عاطفی ایجاد می‌کند، درحالی‌که یک سؤال ارتباط شخصی بین بیننده و شما ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین هم داستان بگویید، هم سؤال بپرسید.

البته سؤالات شما باید محدودکننده به جواب بله و خیر نباشد و فضایی برای مخاطبان شما ایجاد کند تا داستان‌ها و تجربیات خود را به بیان کنند. به یاد داشته باشید که بسیاری از کاربران اینستاگرام در زمینه عکاسی تازه‌کار بوده و به دنبال افرادی هستند که با آنها ارتباط برقرار کنند. با پرسیدن سؤالات، می‌توانید آنها را تشویق کنید تا با جامعه‌ای از مخاطبان و حرفه‌ای‌های این کار ارتباط برقرار کنند.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

بهترین زمان را برای پست گذاشتن انتخاب کنید

ساعات اول صبح زمانی است که اکثر کاربران اینستاگرام گوشی خود را بررسی می‌کنند، بنابراین برنامه تولید محتوا برای پیج عکاسی و ارسال پست خود را براین‌اساس تنظیم کنید. اگر در خارج از کشور هستید اما دوست دارید کاربران شما در ایران پست‌هایتان را ببینند، پست گذاشتن را باید به زمان ایران تنظیم کنید.

در مورد استوری ماجرا فرق دارد و چون استوری 24 ساعت در صفحه شما باقی می‌ماند و امکان هایلایت کردن آن وجود دارد، نیازی نیست که حتماً صبح‌ها استوری بگذارید. اگر هم هفته‌ای یک پست می‌گذارید، بهتر است روزهای تعطیل را برای این کار انتخاب کنید که مخاطبان وقت بیشتری برای چک کردن اینستاگرام دارند.

 از هشتگ‌ها به طور مؤثر استفاده کنید

شما باید اسامی و فعل‌های مهم را هشتگ کنید، مواردی که مردم به دنبال آن هستند. البته یادتان باشد که استفاده از هشتگ بی‌ربط برای تولید محتوا در پیج عکاسی آسیب‌رسان خواهد بود.

افرادی که ممکن است به‌عکس شما علاقه‌مند شوند به‌احتمال زیاد به دنبال سرگرمی موردعلاقه خود هستند و با هشتگ به پیج شما خواهند رسید؛ بنابراین هشتگ‌های عمومی که بیانگر هیچ چیزی در مورد کار شما نیستند را به پست خود اضافه نکنید. در عوض، از هشتگ‌های توصیفی استفاده کنید که کاربران خاصی را هدف قرار می‌دهد. به طور مثال نیازی نیست که هشتگ در مورد اخبار روز بزنید یا هنرمندانی که نام و نشان از آنها در پیج شما نیست.

یک دایره از افراد حرفه‌ای در زمینه عکاسی را بیابید

با یافتن عکاسانی که آنها را دوست دارید و کارشان را قبول دارید و تعامل با آنها، یک جامعه بسازید. این امر یک روند طولانی است، اما ضروری و ارزشمند است. نحوه انجام این کار بسیار ساده است: فقط یک هشتگ پیدا کنید که در مورد کار شما صحبت می‌کند، سپس هر زمان که می‌توانید آن را بررسی کنید تا ببینید چه کسی با این هشتگ پست می‌گذارد.

هنگامی که عکاسی را که دوست دارید، پیدا کردید، پست‌های او را دنبال کنید و کامنت بگذارید. به‌احتمال زیاد، اگر از مطالبی که ارسال می‌کنید خوششان بیاید، حساب کاربری و پیج شما را بررسی کرده و متقابلاً پاسخ می‌‌دهند.

فقط یادتان باشد هر کاری که می‌کنید چه تولید محتوا برای پیج عکاسی یا هنگام کامنت گذاشتن، از مردم نخواهید که پیج شما را ببینند یا شما را دنبال کنند؛ زیرا شما را شخصی ضعیف نشان خواهد داد. در عوض متفکر باشید، کامنت خوب بگذارید و در بحث‌های زیر پست‌ها شرکت کنید.

پرورش مخاطبان وفادار را فراموش نکنید

مخاطب وفادار کسی است که همراه همیشگی پیج شما بوده و دائم در ارتباط با شماست. این افراد زیر اغلب پست‌ها نظر می‌دهند و نظراتشان متفکرانه است. اگر کاربران نظرات متفکرانه‌ای را برای شما ارسال می‌‌کنند، با عبارات معنی‌دارتر از «متشکرم!» پاسخ دهید. اینها افرادی هستند که قرار است شما را دنبال کرده و به دوستان و مخاطبان خود شما را معرفی کنند. در واقع راهی برای تبلیغ رایگان و دیده‌شدن شما!

ایده‌های ناب برای تولید محتوای ناب در پیج عکاسی

مواردی که گفته شد اصول مهمی بود که باید در ابتدای کار تولید محتوا برای پیج عکاسی رعایت کنید، اما در ادامه ایده‌های که به شما در این کار کمک خواهد کرد را هم با هم بررسی خواهیم کرد.

توجه به فرایند آموزش

بسیاری از افراد در پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام به دنبال آموزش عکاسی هستند، برخی از ترفندها برای عکاسی حرفه‌ای را به مخاطبان خود یاد بدهید و از آنها بخواهید تجربیات استفاده از آن ترفندها و نکات را برای شما بفرستند تا استوری کنید.

یادتان باشد هنگام تولید محتوا برای پیج عکاسی با این روش، قرار نیست یک کلاس جامع برگزار کنید و فوت کوزه‌گری را به همه بیاموزید، فقط کافی است نکات عمومی را در قالب پست ویدئویی یا استوری آموزشی به شکلی ساده و قابل‌فهم برای مخاطب عام آموزش دهید. به طور مثال استوری‌هایی در قالب یک نکته روزانه برای عکاسی داشته باشید و آن را هایلایت کنید.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

تعریف ماجرای علاقه‌مندی به عکاسی و عکاس شدن

همان‌طوری که قبلاً اشاره کردیم بسیاری از افراد آماتور یا علاقه‌مند به عکاسی شما را دنبال خواهند کرد، بهتر است یک لایو ترتیب بدهید و در آن از شروع کار خود به‌عنوان عکاس صحبت کنید. در جهت این مدل تولید محتوا برای پیج عکاسی بهتر است هم از سختی کار و هم از لحظات شیرینی که تجربه کرده‌اید، حرف بزنید. همچنین امکان پرسش‌وپاسخ را به مخاطبان خود بدهید. صحبت از هزینه‌ها، کلاس‌ها و یا آموزش‌های مفید، تجهیزات عکاسی موردنیاز و … نیز می‌تواند جذاب باشد.

تولید پست‌های نقد و بررسی

عکاسی نیازمند تجهیزات است و اگر به‌صورت کامل از تجهیزات این رشته آگاهی دارید، می‌توانید در جهت تولید محتوا برای پیج عکاسی انواع دوربین، کیت نورپردازی، لنز و … را نقد و بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت هر مدل را به مخاطبان خود بگویید. نیازی نیست حتماً این موارد را خریداری کنید با گرفتن چند عکس از اینترنت و یا ویدئو می‌توانید یک پست خوب مونتاژ کنید و روی آنها حرف بزنید.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

به اشتراک گذاشتن اخبار دنیای عکاسی

در پیج عکاسی‌تان به دنبال فقط به دنبال انتشار عکس‌های خود نباشید. اخبار را مطالعه کرده و در قالب استوری روزانه با کاربران خود به اشتراک بگذارید. برای این کار می‌توانید از ابزاری چون متن نگار و اینشات استفاده کرده و قالبی برای استوری‌های خود طراحی کنید که مخاطب بیشتری را جذب کند.

به اشتراک گذاشتن پست صحنه عکاسی

مردم ما علاقه زیادی به اطلاع از آنچه در پشت‌صحنه یک کار می‌گذرد دارند، در جهت تولید محتوا برای پیج عکاسی، تایم لپسی از یک روز کاری یا پروژه‌ای عکاسی را با گوشی خود ضبط کرده و به‌صورت استوری به اشتراک بگذارید.

معرفی افراد معروف در حیطه عکاسی

پست‌هایی را با قالب خاص برای معرفی عکاسان معروف اختصاص دهید و در قالب پست آلبومی تعدادی از عکس‌های خوب آن فرد را به اشتراک بگذارید، تگ کردن فرد را هم فراموش نکنید. این کار باعث دیده‌شدن آن فرد می‌شود و احتمال دارد که او پست شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

نحوه کسب درآمد از تولید محتوا برای پیج عکاسی

اینستاگرام یک ابزار تبلیغاتی رایگان برای تمام افراد در هر صنف و شغلی است. اما جدا از این مسئله راهی عالی برای کسب درآمد هم هست. بعد از رعایت تمام نکات گفته شده و استفاده از ایده‌ها پیج شما رشد کرده و به‌عنوان یک برند شناخته خواهید شد. اینجاست که از شما درخواست تبلیغ می‌شود که راهی عالی برای درآمدزایی است. اما فراموش نکنید که هر پیج و هر کسب‌وکاری را تبلیغ نکنید تا با ریزش مخاطب مواجه نشوید، به طور مثال کسی از یک عکاس توقع تبلیغ شامپو را ندارد.

بهتر است از کسب‌وکارهای مرتبط با شغل خود تبلیغ قبول کنید. همچنین در کنار تبلیغ، با رشد پیج شاهد دریافت پروژه‌های عکاسی خواهید بود، به‌خصوص اگر در حیطه عکاسی شخصی و آتلیه‌ای هم فعال باشید. خود اینستاگرام و شناخته شدن در آن هم می‌‌تواند سکوی پرتاب شما به سمت یوتیوب و جذب مخاطب و درآمد در آن پلتفرم هم باشد.

فروش عکس یکی از راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام است. از آنجا که قانون کپی‌رایت در اغلب کشورهای دنیا رعایت می‌شود، اگر فردی علاقه‌مند به استفاده از تصاویر شما باشد باید حق امتیاز آن را خریداری کرده یا به نحوی رضایت شما را جلب کند. این راه برای جذب درآمد عالی از طریق تولید محتوا برای پیج عکاسی است.

اما اینها تمام راه‌های کسب درآمد نیست. فراموش نکنید که اینستاگرام یک پلتفرم عکس‌محور است و بسیاری از پیج‌ها برای رشد خود علاقه دارند تصاویری که توسط یک عکاس مانند شما از کسب‌وکار یا لایف‌استایلشان ثبت می‌کند، را به اشتراک بگذارند.

چهار پیج معتبر عکاسی در اینستاگرام

نگاهی به پیج‌های معتبر و عکاسان معروف در اینستاگرام و ایده گرفتن از آنها راهی عالی در جهت تولید محتوا برای پیج عکاسی است. برخی از این پیج‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیتر هورلی

این فرد یکی از عکاسان معروف در حیطه پرتره‌نگاری بوده و پیج بسیار مفیدی دارد که رعایت اغلب نکات و موارد گفته شده را می‌توانید در آن ببینید. همچنین او در پیج خود اغلب پشت‌صحنه عکاسی‌هایش را نیز به اشتراک می‌گذارد که بسیار سرگرم‌کننده است.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

ایوا

ایوا با نام کامل و شناسه کاربری Eva Kosmas Flores در اینستاگرام فعالیت دارد. او یک استایلیست و عکاس حرفه‌ای در زمینه غذا و آشپزی است و عکس‌های جذابی در این زمینه به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند الهام‌بخش باشد.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

مین تی

یکی از عکاسان سرشناس در حوزه معماری و پرتره است که در نهایت خلاقیت، با تصاویر خود عکاسی مدرن را به شما آموزش می‌دهد. با دقت در عکس‌های او می‌توان به اهمیت نورپردازی، سوژه‌یابی و خطوط در یک عکس عالی پی برد.

تولید محتوا برای پیج عکاسی

لورا زالنگا

اگر به دنبال فردی هستید که در تولید محتوا برای پیج عکاسی خود، پست‌ها را با داستان‌پردازی همراه کرده باشد، لورا یکی از بهترین‌هاست. کپشن‌های زیر هر تصویر، احساسات و عواطف شما را درگیر خواهد کرد.

تمام این مواردی که به آنها اشاره شد، رمز و رازهایی هستند که فقط نه تولید محتوا برای پیج عکاسی نیازمند آنهاست، بلکه برای هر پیجی باید رعایت شوند. در واقع تا زمانی که این نکات را رعایت کنید، پیج شما رشد می‌کند و تعامل شما به‌سرعت افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *