دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

Godox Magic XT-1: میکروفون بی‌سیم جمع و جور و قدرتمند

Godox Magic XT-1: میکروفون بی‌سیم جمع و جور و قدرتمند

کمپانی Godox به تازگی از سیستم میکروفون بی‌سیم جدید خود به نام Magic XT-1 رونمایی کرد. این محصول به عنوان یک راه‌حل سبک و قابل حمل برای فیلم‌سازان، ولاگرها و پادکسترها معرفی شده است. این سیستم از دو بخش اصلی تشکیل شده است: فرستنده (TX) و گیرنده (RX) فرستنده به صورت کلیپسی به یقه لباس وصل می‌شود و گیرنده به دوربین یا گوشی هوشمند شما متصل می‌شود.

طراحی هوشمندانه

“طراحی 2+1=1” در میکروفون Godox Magic XT-1 شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد و این‌طور برداشت شود که گودوکس احتمالا در ریاضی چندان قوی نیست! اما مفهوم این طراحی در واقع این است که دو واحد فرستنده (TX) در داخل واحد گیرنده (RX) قرار می‌گیرند تا به راحتی حمل، شارژ و نگهداری شوند. به عبارت دیگر، با وجود اینکه این سیستم دارای دو فرستنده و یک گیرنده است، در حالت حمل و نقل، فرستنده‌ها درون گیرنده جای می‌گیرند و در نهایت یک واحد یکپارچه و جمع و جور را تشکیل می‌دهند. این طراحی باعث می‌شود میکروفون به راحتی قابل حمل و نگهداری باشد.

طراحی هوشمندانه
طراحی جمع و جور میکروفون Godox Magic XT-1 توجه کاربران را جلب کرده‌است.

میکروفون بی‌سیم باکیفیت و مقرون به صرفه با صدای عالی

از زمان عرضه میکروفون بی‌سیم RØDE Wireless Go که در آن زمان کوچک‌ترین سیستم میکروفون بی‌سیم جهان بود، شاهد ورود تعداد زیادی از گزینه‌های مشابه به بازار بوده‌ایم. RØDE Wireless Go به سرعت مورد توجه فیلم‌سازان با بودجه محدود، یوتیوبرها و ولاگرها قرار گرفت و به همین دلیل است که در طول سال‌ها شرکت‌های زیادی سیستم‌های مشابهی را عرضه کرده‌اند.

اما کمپانی Godox ادعا می‌کند که میکروفون Magic XT1 از اجزای میکروفون باکیفیت استفاده می‌کند که می‌تواند صدای باکیفیت بالا (Hi-Res) با فرکانس نمونه‌برداری 48 کیلوهرتز و عمق بیت 24 و همچنین نسبت سیگنال به نویز 70 دسی‌بل و حداکثر فشار صوتی 115 دسی‌بل را ارائه دهد. به عبارت ساده‌تر، با اینکه در بازار سیستم‌های میکروفون بی‌سیم بسیاری وجود دارند که از نظر اندازه و کارکرد شبیه به هم هستند، Godox ادعا می‌کند که Magic XT1 با بهره‌گیری از اجزای باکیفیت، صدای بهتری را نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد.

میکروفون بی‌سیم باکیفیت و مقرون به صرفه با صدای عالی میکروفون بی‌سیم باکیفیت و مقرون به صرفه با صدای عالی میکروفون بی‌سیم باکیفیت و مقرون به صرفه با صدای عالی صدای بهتری را نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد.
arrow
arrow

در نورنگار فروشنده شو

ویژگی‌های کلیدی میکروفون Godox Magic XT1

  • فناوری انتقال بی‌سیم جهانی 2.4 گیگاهرتز: با این فناوری می‌توانید در هر کجای دنیا از این میکروفون استفاده کنید.
  • برد بی‌سیم حداکثر 200 متر (در فضای باز): حتی با فاصله زیاد، صدایی واضح و بدون قطعی دریافت کنید.
  • کیفیت صدای واضح و پایدار با قابلیت حذف نویز: صدایی باکیفیت و شفاف بدون هیچ‌گونه نویز مزاحم داشته باشید.
  • تنظیم حجم صدا و عملکرد بی‌صدا: صدای ضبط شده را کم و زیاد کنید و در مواقع لزوم، به طور موقت صدا را قطع نمایید.
  • امکان انتخاب حالت مونو/استریو/ایمنی: بسته به نیاز خود، ضبط صدا را به صورت مونو (تک کانال)، استریو (دو کانال) و یا با قابلیت “ایمنی” (ضبط همزمان دو فایل با سطوح صدای متفاوت) انجام دهید.
  • عملکرد فیلتر نویز پایین: این قابلیت به حذف مؤثر صداهای ناخواسته و بم (مثل صدای باد) کمک می‌کند.
  • کنترل از طریق دکمه‌ها و صفحه‌نمایش لمسی رنگی: استفاده و تنظیمات میکروفون را به سادگی با دکمه‌ها و صفحه‌نمایش لمسی انجام دهید.
  • قابلیت ذخیره و شارژ دو فرستنده توسط گیرنده: فرستنده‌های میکروفون را به راحتی درون گیرنده قرار دهید تا ضمن حمل و نقل آسان، به‌صورت همزمان شارژ شوند.

کیفیت بدنه

کیفیت بدنه‌ میکروفون مطابق انتظار برای محصولی با این قیمت است. واحدهای فرستنده (TX) و گیرنده (RX) بسیار سبک بوده و از یک نوع ماده‌ی کامپوزیت ساخته شده‌اند. قاعدتاً با توجه به مخاطب هدف و کاربران این محصول، انتظار بدنه‌ای تماماً فلزی مانند سیستم‌های بی‌سیم بسیار گران‌قیمت را نمی‌توان داشت. به نظر من، کیفیت ساخت برای اکثر کاربران، به ویژه کسانی که این محصول برای آن‌ها طراحی شده، کاملاً کافی خواهد بود. همچنین استفاده از دکمه‌ها و صفحه‌نمایش لمسی میکروفون Godox Magic XT1 آسان و راحت است و نیاز به آموزش یا مهارت خاصی ندارد.

کیفیت بدنه کیفیت بدنه‌ میکروفون مطابق انتظار برای محصولی با این قیمت است کیفیت بدنه کیفیت بدنه
arrow
arrow

اندازه و وزن

  • وزن فرستنده (TX) هر کدام 8 گرم (0.28 اونس)
  • وزن گیرنده  50 (RX) گرم (1.76 اونس)
  • ابعاد فرستنده 0.66 اینچ × 0.35 اینچ × 0.25 اینچ (17 × 9 × 6.4 میلی متر)
  • ابعاد گیرنده (RX): 0.94 اینچ × 0.94 اینچ × 0.69 اینچ (24 × 24 × 17.5 میلی متر)

با وجود مزیت قابل توجه وزن و ابعاد کوچک میکروفون Godox Magic XT-1، لازم به ذکر است که ابعاد واحدهای فرستنده (TX) همچنان تا حدی بزرگ به نظر می‌رسد. برای درک بهتر تناسب ابعاد، مقایسه‌ای تصویری با میکروفون Hollyland LARK M2 در تصویر فوق ارائه شده است.

اندازه و وزن اندازه و سایز اندازه و وزن
arrow
arrow

همچنین مسئله‌ اصلی طراحی این میکروفون که در آن گیرنده (RX) وظیفه‌ شارژ و نگهداری دو فرستنده (TX) را هم برعهده دارد، این است که گیرنده نسبت به اکثر محصولات مشابه در بازار، به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر است.

وزن 8 گرمی فرستنده‌های میکروفون Magic XT-1 باعث می‌شود آن‌ها سبک‌ترین راه‌حل موجود در بازار لقب بگیرند، عنوانی که پیش از این به PicoGear PicoMic 2 Pro تعلق داشت. از آنجایی که این محصول عمدتاً به عنوان یک میکروفون گیره‌ای مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطمئناً نمی‌خواهید وزنی بیش از حد داشته باشد. وزن زیاد باعث کشیده شدن و بدفرم شدن لباس و ظاهر نامناسب میکروفون می‌شود.

 اتصال متنوع

کمپانی Godox روش‌های مختلفی برای اتصال فرستنده‌های میکروفون (TX) در نظر گرفته است. پشت فرستنده‌ها یک بخش مغناطیسی تعبیه شده که به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک آهنربای کوچک، آن‌ها را به لباس یا هر جای دیگری وصل کنید. همچنین می‌توانید از یک گیره مغناطیسی که همراه محصول ارائه می‌شود، استفاده کنید. با اینکه گیره مغناطیسی همراه میکروفون وجود دارد، اما به نظر این ترکیب (گیره و فرستنده) کمی سنگین است و باعث افتادن و کج شدن میکروفون روی لباس‌های نازک مثل تیشرت و ژاکت نازک می‌شود. البته این ترکیب برای کت و لباس‌های ضخیم‌تر ممکن است مناسب باشد.

 اتصال متنوع اتصال متنوع اتصال به سطوح فلزی اتصال متنوع
arrow
arrow

اتصال به سطوح فلزی

قابلیت اتصال فرستنده‌های میکروفون به سطوح فلزی بسیار کاربردی است، مخصوصا زمانی که بخواهید از آن‌ها به عنوان میکروفون مخفی برای گیاهان استفاده کنید. اما نکته‌ی مهم این است که اگر قصد دارید فرستنده را روی سطح فلزی قرار دهید، حتما آهنربا را جدا کنید. در غیر این صورت، احتمال گم شدن آهنربا وجود دارد. همچنین می‌توانید آهنربا را روی قسمت بیرونی لباس و فرستنده را روی قسمت داخلی لباس قرار دهید. البته دلیل اینکه کمپانی Godox روی آهنربا هم لوگو زده، کمی عجیب به نظر می‌رسد! آن‌ها حتی هیچ برچسبی برای پوشاندن لوگو در بسته‌بندی قرار نداده‌اند.

اتصال متنوع اتصال به سطوح فلزی قابلیت اتصال فرستنده‌های میکروفون به سطوح فلزی
arrow
arrow

همه‌چیز را در یک لحظه شارژ کنید!

به دلیل آنکه واحدهای فرستنده (TX) داخلِ پشتِ گیرنده (RX) قرار می‌گیرند، می‌توانید به راحتی با یک کابل USB-C واحد، کل سیستم را شارژ کنید. این قابلیت خیلی کاربردی است، چون نه تنها به کیف شارژ جداگانه نیاز ندارید، بلکه احتمال اینکه چیزی را جا بگذارید هم کمتر می‌شود.

همه‌چیز را در یک لحظه شارژ کنید! شارژ همه‌چیز در یک لحظه همه‌چیز را در یک لحظه شارژ کنید!
arrow
arrow

کیف نگهدارنده

برای نگهداری و حمل‌ونقل، کمپانی Godox یک کیف کوچک هم برای میکروفون در نظر گرفته است. هر دو واحد فرستنده (TX) و گیرنده (RX) می‌توانند به طور مداوم حدود 8 ساعت کار کنند. نکته‌ی مهم این است که امکان شارژ جداگانه‌ی فرستنده‌ها وجود ندارد. آن‌ها فقط در صورتی که به گیرنده متصل باشند، شارژ می‌شوند. البته گیرنده می‌تواند همزمان با اتصال به یک منبع تغذیه USB-C، کار کند و شارژ شود.

کیف نگهدارنده
یک کیف کوچک برای حمل راحتر میکروفون‌ها در اختیار کاربران قرار داد.

میکروفون‌های یقه‌ای (Lavalier) در پکیج ارائه نمی‌شوند

فرستنده‌های میکروفون Godox Magic XT-1 دارای یک کپسول کندانسور داخلی همه جهته (omnidirectional) هستند. به نظر می‌رسد این نوع میکروفون داخلی مشابه مدل‌هایی است که در سایر محصولات رقیب نیز یافت می‌شود.

طبق ادعای شرکت سازنده، ( الگوی قطبی همه جهته‌ کپسول داخلی) باعث اطمینان از دریافت صدای قابل اعتماد حتی در صورت قرارگیری نامناسب میکروفون می‌شود. همچنین، محدوده‌ی فرکانسی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز به کاهش نویزهای فرکانس پایین مانند صداهای با لرزش و بم‌ کمک می‌کند. سطح فشار صدا (SPL) این میکروفون ۱۱۵ دسی‌بل و نسبت سیگنال به نویز آن نیز بیش از ۷۰ دسی‌بل است. این ارقام نیز با اکثر محصولات رقیب همخوانی دارد.

قابلیت DNR

این میکروفون مجهز به سیستم “کاهش نویز پویا” (DNR) است که طبق ادعای شرکت سازنده، بازتولید صدای دقیق‌تر را در محیط‌های پر سر و صدا تضمین می‌کند. عملکرد این قابلیت مورد بررسی قرار گرفته است و کارایی قابل قبولی دارد. همچنین شما می‌توانید قابلیت کاهش نویز را خاموش یا روشن کنید. علاوه بر این، میکروفون دارای یک حالت “کاهش فرکانس‌های پایین” (Low Cut) است که می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

قابلیت DNR قابلیت DNR قابلیت DNR
arrow
arrow

قابلیت‌های مفید یا نا امیدکننده؟

  • فرستنده‌ها همراه با بادگیرهای خزدار ارائه می‌شوند که برای ضبط صدا در محیط‌های بادخیز مناسب هستند. این بادگیرها عملکرد قابل قبولی دارند، اما ابعاد بسیار بزرگی داشته و از نظر ظاهری کمی خنده‌دار به نظر می‌رسند.
  • فرستنده‌ها فاقد ورودی 3.5 میلی‌متری هستند؛ بنابراین امکان اتصال میکروفون‌های یقه‌ای (Lavalier) به آن‌ها وجود ندارد. این موضوع تا حدودی از انعطاف‌پذیری این میکروفون می‌کاهد.

باند فرکانسی و برد (Frequency Band & Range)

مانند خیلی از سیستم‌های بی‌سیم با قیمت مناسب، Godox Magic XT-1 هم از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند.استفاده از این باند فرکانسی مزایایی دارد. کاربران برای دریافت سیگنال قوی نیازی به اسکن کردن کانال‌های مختلف ندارند. با این حال، سیستم‌هایی که از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض تداخل امواج قرار می‌گیرند و در نتیجه، برد عملیاتی محدودی دارند.

نبود قابلیت ضبط داخلی

برخلاف برخی از میکروفون‌های بی‌سیم، Godox Magic XT-1 قابلیت ضبط داخلی صدا ندارد. این موضوع چندان تعجب‌آور نیست، چون واحدهای فرستنده (TX) بسیار کوچک هستند و عملاً فضایی برای قرار دادن قابلیت ضبط صدا در آن‌ها وجود ندارد. حتی اگر بخواهند از کارت حافظه‌ Micro SD استفاده کنند، باز هم فضای کافی در دسترس نیست.

همچنین باید توجه داشته باشید که در آمریکا، کمپانی Zaxcom حق اختراعی برای “ضبط و ارسال همزمان صدا از طریق دستگاه صوتی بی‌سیم” را در اختیار دارد. این موضوع هم یکی از دلایلی است که Godox این قابلیت را در محصول خود قرار نداده است.

حالت‌های ضبط

  • مونو (Mono) در این حالت، صدا از هر دو میکروفون به صورت یکسان و روی یک کانال ضبط می‌شود.
  • استریو (Stereo) در این حالت، صدای هر میکروفون به صورت جداگانه روی یک کانال مجزا ضبط می‌شود. این حالت برای ضبط موسیقی، مصاحبه‌ها و موقعیت‌هایی که می‌خواهید صدای هر شخص را به طور مستقل داشته باشید، مناسب است.
  • مسیر امنیتی -6 دسی‌بل (-6dB Safety Track) در این حالت، دو نسخه از صدا ضبط می‌شود: یک نسخه با سطح صدای معمولی و یک نسخه با سطح صدای 6 دسی‌بل کمتر. این نسخه دوم به عنوان “مسیر امنیتی” عمل می‌کند و در صورت بروز مشکل در ضبط نسخه اصلی، می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاربری آسان و قابلیت‌های دیگر

کاربری میکروفون Godox Magic XT-1 به طور کلی رضایت‌بخش است. واحدهای فرستنده (TX) و گیرنده (RX) به طور پیش‌فرض با هم سینک (جفت) شده‌اند، بنابراین کافیست همه چیز را روشن کنید و کار شما راه می‌افتد. انجام تنظیمات هم نسبتاً ساده است و کمپانی Godox این سیستم را به گونه‌ای طراحی کرده که حتی برای افرادی که با سیستم‌های صوتی بی‌سیم آشنایی ندارند، استفاده از آن آسان باشد.

محدودیت گیرنده (RX):

حجم نسبتاً بزرگ گیرنده (RX) میکروفون، هنگام نصب آن بر روی کفشک‌هایی (cold shoe) که در مجاورت یا بالاتر از منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) دوربین قرار دارند، می‌تواند مشکل‌ساز باشد و در برخی موارد به صورت کاربر برخورد کند. این موضوع کاربری این میکروفون را در شرایط خاص با محدودیت مواجه می‌سازد.

محدودیت گیرنده (RX)
اندازه نسبتا بزرگ گیرنده ممکن است در هنگام استفاده از ویزور اذیت کننده باشد

کاربردهای خلاقانه‌ی میکروفون Magic XT-1

با وجود اینکه میکروفون Godox Magic XT-1 برای استفاده به عنوان میکروفون رادیویی سنتی طراحی شده است، کاربرانی خلاق می‌توانند کاربردهای دیگری نیز برای آن متصور شوند:

ضبط صدای محیط مستقل از دوربین

ابعاد کوچک و نامحسوس واحدهای فرستنده (TX) این امکان را فراهم می‌کند که از آنها برای ضبط صدای محیط با فاصله از دوربین استفاده شود. با قرار دادن این واحدها در محیط یا نزدیک‌تر به سوژه مورد نظر، می‌توان صداهای طبیعی و فراگیرتری را ضبط کرد.

دفترچه یادداشت صوتی

با اتصال واحد فرستنده به لباس، می‌توان از آن به عنوان یک دفترچه یادداشت صوتی برای ثبت نکات و توضیحات مربوط به هر نما در حین فیلمبرداری استفاده کرد. این قابلیت برای دوربین‌هایی که امکان ضبط چندین ترک صدای همزمان را دارند، حائز اهمیت است و به تدوین‌گر در درک بهتر جزئیات هر نما و چینش آنها در سکانس نهایی کمک می‌کند.

سیستم IFB کم‌هزینه

 از این میکروفون می‌توان به عنوان یک سیستم IFB (ارتباط داخلی) کم‌هزینه نیز استفاده کرد. کارگردان یا هر فرد دیگری که نیاز به برقراری ارتباط با فیلمبردار یا سایر افراد در صحنه فیلمبرداری دارد، می‌تواند واحد فرستنده را به لباس خود وصل کند. فرد گیرنده صدا نیز با اتصال گیرنده به شلوار خود و استفاده از هندزفری، می‌تواند به طور واضح و بدون نیاز به تجهیزات اضافی، پیام‌ها را دریافت کند.

قابلیت اطمینان (Reliability)

ارائه نظر در خصوص قابلیت اطمینان این سیستم میکروفون، به دلیل وابستگی آن به محل استفاده، دشوار است. سیستم‌های بی‌سیم به طور کلی، در برخی مکان‌ها عملکرد مطلوبی دارند و در مکان‌های دیگر ممکن است با اختلال مواجه شوند. این موضوع، یکی از معایب سیستم‌های میکروفون بی‌سیم مبتنی بر باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز محسوب می‌شود. در حین انجام تست‌های صوتی، به منظور بررسی کیفیت و برد صدا در شرایط نزدیک بودن واحدهای فرستنده به یکدیگر، هیچ‌گونه افت عملکردی مشاهده نشد. با این حال، همانطور که پیش‌تر اشاره شد، نتایج حاصل از سیستم‌های بی‌سیم 2.4 گیگاهرتز، می‌تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر محیط قرار گیرد. بر اساس تست‌های انجام شده بر روی Godox Magic XT-1، تا زمانی که واحدهای گیرنده و فرستنده (RF و TX) در فاصله‌ی نسبتاً نزدیک به یکدیگر قرار داشته باشند، شاهد هیچ‌گونه قطعی و یا تداخل در دریافت صدا نبوده‌ایم. لازم به ذکر است که مقایسه‌ این سیستم با میکروفون‌های بی‌سیم حرفه‌ای‌تر که از باندهای فرکانسی اختصاصی بهره می‌برند، معقولانه نخواهد بود.

قابلیت اطمینان (Reliability)
محل استفاده از میکروفون‌های بی‌سیم در کیفیت کار بسیار تاثیر می‌گذارد

برد (Range)

بر اساس ادعای شرکت سازنده، سیستم میکروفون بی‌سیم Godox Magic XT-1 مجهز به آنتن پرقدرت 2.4 گیگاهرتز بوده و حداکثر بردِ انتقال صدا در شرایط دید مستقیم (Line-of-Sight) به 200 متر (656 فوت) می‌رسد.  لازم به ذکر است که دستیابی به حداکثر بردِ عملیاتیِ ادعاییِ شرکت سازنده، معمولاً در محیط‌های باز و مسطح با حداقل تداخل امواج بی‌سیم امکان‌پذیر است. این تست در مرکز شهر توکیو که یکی از پرتراکم‌ترین مناطق ترافیک امواج رادیویی (RF) و وای‌فای در جهان به شمار می‌رود، انجام شده است. تمامی تست‌ها در همین موقعیت ثابت اجرا می‌گردند. بدیهی است که میزان مسافت قابل پوشش برای برقراری ارتباط صوتی، تحت تأثیر محیط قرار دارد و نتایج به دست آمده در محیط‌های مختلف، ممکن است با نتایج این تست متفاوت باشد.

برد (Range)
برد صدای میکروفون گودوکس با تست‌های انجام شده بسیار رضایت بخش بوده‌است

کیفیت صدا

ارزیابی کیفیت صدا کمی چالش‌برانگیز است، چون به عوامل متعددی مثل نوع میکروفون، دوربین، کیفیت بخش پیش‌تقویت‌کننده‌ (Pre-amp)  دستگاه ضبط صدا و غیره بستگی دارد. با استفاده از کپسول (همه جهته) تعبیه‌شده بر روی واحدهای فرستنده (TX)، کیفیت صوتی به‌دست‌آمده در واقع نسبتاً خوب است. نمی‌توان گفت کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد، اما قطعاً برای بسیاری از کاربردها کاملاً مناسب است.

کیفیت صدا
با استفاده از کپسول تعبیه‌شده بر روی واحدهای فرستنده (TX)، کیفیت صوتی به‌دست‌آمده نسبتاً خوب است.

کد تخفیف نورنگار

نکته‌ مهم برای کاربران دوربین‌های بدون آینه و DSLR

یکی از نکات جالب و خبر خوب برای کاربران دوربین‌های بدون آینه و DSLR، سطح خروجی نسبتاً بالای واحد گیرنده (RX) است. این به این معنی است که شما می‌توانید سطح ورودی (Input Level) را در دوربین خود روی مقدار پایین تنظیم کنید. با وجود این سطح ورودی پایین، سیگنال خروجی از گیرنده‌ی Magic XT-1 به اندازه‌ی کافی قوی است و سطح ضبط مناسبی را ارائه می‌دهد.

این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که اکثر دوربین‌های DSLR و بدون آینه، پیش‌تقویت‌کننده‌های (Pre-amp) ضعیفی دارند. بنابراین، بهتر است سطح ورودی را در این دوربین‌ها تا حد امکان پایین تنظیم کنید تا صدای ضبط‌ شده، بدون نویز و با کیفیت بالا باشد.

در نهایت می‌توان گفت خوشحال‌کننده است که می‌بینیم یک سیستم صوتی بی‌سیم مقرون به صرفه با طراحی متفاوت به بازار عرضه شده است.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : newsshooter.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *