021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

ویرایش عکاسی از غذا در لایت روم

ویرایش عکاسی از غذا در لایت روم

برای عکاسان مواد غذایی، Adobe Lightroom بهترین برنامه انتخابی ویرایش عکاسی از غذا است. حتی برای مبتدیان نیز راحت و استفاده از آن آسان است. این مقاله بر تنظیمات سراسری در Develop Module در Lightroom متمرکز است.

ویرایش عکاسی از غذا

گردش کار Lightroom خود را برای عکس‌های غذا ایجاد کنید

Adobe با در نظر گرفتن گردش کار، ابزارها را در پنل ها سازماندهی کرده است. شما با تنظیمات موجود در صفحه بالا شروع می‌کنید و یکی یکی پایین می‌آیید.

به طور کلی ، این روش خوبی است. اما در لایت روم چند تغییر وجود دارد که من توصیه می‌کنم هنگام شروع ویرایش عکاسی از غذا، در هر عکس ایجاد کنید.

در هر زمینه عکاسی ، گردش کار بسیار شخصی است. پس از مدتی ویرایش، گردش کاری را پیدا می‌کنید که برای شما مناسب است.

رنگ های خود را با وایت بالانس درست کنید

درست کردن رنگ‌ها جنبه بسیار مهمی در ویرایش عکاسی از غذا است. بهر حال، شما می‌خواهید غذا را تا آنجا که ممکن است جذاب کنید.

من توصیه می‌کنم هنگام تنظیم وایت بالانس خود، از کارت خاکستری استفاده کنید. با این کار رنگ‌های نادرست برطرف می‌شود و سفیدها در حقیقت سفید می‌مانند.

کارت خاکستری قطعه‌ای از پلاستیک خاکستری است که می‌توانید در یک فروشگاه لوازم عکاسی خریداری کنید. این دقیقاً 18٪ خاکستری است، همان چیزی است که دوربین شما هنگام اندازه گیری یک صحنه به دنبال آن است. به همین دلیل، نمی توانید از هیچ مورد خاکستری قدیمی استفاده کنید.

 

برای تصویر نمونه خودم، کارت خاکستری را در صحنه خود رو به روی لنز قرار دادم و یک عکس گرفتم. بعداً در لایت روم، من از ابزار قطره چکان در پنل Basic استفاده کردم. با کلیک بر روی منطقه‌ای از کارت خاکستری، تراز سفیدی تغییر کرد.

ویرایش عکاسی از غذا

تصویر سمت راست ، با چند عکاسی دیگر از غذا، نسخه نهایی است. می‌بینید که چگونه سطح سفید پنیر کمتر زرد و بیشتر واقع گرایانه به نظر می‌رسد.

ویرایش عکاسی از غذا

ممکن است با چراغ های سقفی غیرقابل کنترل، مانند یک رستوران، در جایی عکاسی کنید. دمای رنگ آن چراغ‌ها دوربین شما را گیج کرده و یک رنگ ناخواسته ایجاد می‌کند. این می‌تواند عکاسی از غذای شما را خراب کند.

تصویر زیر را در یک رستوران با پنجره‌های زیاد و نور طبیعی ثبت کردم. نور اضافی مصنوعی موجود در رستوران باعث سبز دیده شدن تصویر می‌شود. با حرکت دادن نوار لغزنده رنگ Tint به سمت راست، من توانستم این رنگ سبز را حذف کنم.

ویرایش عکاسی از غذا

اگر رنگ سفید زیادی در تصویر خود ندارید، همچنین می‌توانید تراز سفیدی خود را با استفاده از ابزار قطره چکان ویرایش کنید.

با کلیک بر روی یک قسمت خنثی در تصویر، دمای رنگ کل عکس به طور خودکار ویرایش می‌شود. اما هنگام عکاسی از رنگ سفید نباید به آن اعتماد کنید ، زیرا ارائه رنگ سفید همیشه دقیق نیست.

حالت را با نوردهی تنظیم کنید

نوار لغزنده بعدی Exposure است، که بر روشنایی تصویر شما تأثیر می‌گذارد. من اغلب در ابتدای فرآیند ویرایش عکاسی از غذا از این نوار لغزنده استفاده می‌کنم و ممکن است پس از انجام سایر تنظیمات، آن را دوباره تنظیم کنم.

 

برای عکاسی از غذای بی روح و تاریک، به شما توصیه می‌کنم که نوردهی عکس‌های خود را کمی در دوربین کاهش دهید. به این ترتیب می‌توانید از سایه‌های خود بیشترین بهره را ببرید. اگر کار شما روشن و جسورانه باشد، یا روشن باشد ، این اعمال نمی‌شود. ممکن است شما در حال کار با پرونده‌ای باشید که  هنگام قرار گرفتن در معرض نور به هیچ وجه نیازی به هیچ تغییری در آن نباشد.

من توصیه نمی کنم بیش از 1+ نوردهی برای عکاسی از غذا استفاده کنید.

استفاده از کنتراست برای روح بخشیدن به تصاویر

به طور معمول، فایل‌های دیجیتالی مسطح هستند. بنابراین یکی از اهداف ویرایش عکاسی از غذا روح بخشیدن به آن‌ها است. یک راه برای رسیدن به این هدف، افزایش کنتراست در پنل Basic یا زیر Curve Point در پنل Tone Curve است.

انتخاب‌های متضاد با کنتراست، سبک شما را در عکاسی از غذا مشخص می‌کند. به عنوان مثال، سبک ویرایش عکاسی از غذا من دارای کنتراست بالا و غذای روشن است. سایر عکاسان مواد غذایی روش خنثی یا ملایم‌تری را ترجیح می‌دهند.

تا زمانی که از نتیجه راضی نشده‌اید، با خیال راحت سبک‌های مختلف را تجربه کنید.

هایلایت‌ها، سایه‌ها، سفیدی‌ها و سیاهی‌های تصاویرتان را متعادل کنید

شما باید قسمت های زیر و بیش از حد نوردهی شده تصویر را ویرایش کنید. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که شما نمی‌خواهید سفیدهای خود را منفجر کنید یا جزئیات را در قسمت های تاریک از دست دهید.

پایین آوردن هایلایت‌ها و بلند کردن سایه‌ها شروع خوبی در عکاسی از غذای شما خواهد داشت.

با استفاده از وضوح بر سوژه خود تأکید کنید

وضوح Clarity  یک اسلایدر مهم در هنگام استفاده از Lightroom برای عکاسی از مواد غذایی است. این قابلیت باعث ایجاد کنتراست تصویر شما در تنالبیته‌های میانی می‌شود و جزئیات را اضافه می‌کند. اگرچه نباید پرتره‌ای را با وضوح بیش از 50+ ویرایش کنید، من به طور منظم از این اسلایدر در عکسهایم استفاده می‌کنم.

اما یک چیز خوب می‌تواند خیلی زیاد باشد. استفاده بیش از حد از وضوح می‌تواند غذا را خشک و غیر جذاب جلوه دهد. شما نمی‌خواهید تصویر شما “خشک و شکننده” به نظر برسد.

برای تصویر دونات های شکری دارچینی زیر، وضوح خود را در 38+ نگه داشتم زیرا تصویر کاملاً تاریک بود.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش عکاسی از غذا

رنگها را با استفاده از اسلایدرهای Vibrance و Saturation تنظیم کنید

عکاسی از غذا تمایل به اصلاخ رنگی بیشتری نسبت به سایر ژانرهای عکاسی دارد.

Saturation نوار لغزنده‌ای است که من توصیه می‌کنم با دقت زیادی از آن استفاده کنید. برخلاف Vibrance، اشباع بر شدت همه رنگها تأثیر می‌گذارد. قرمز قرمزتر می‌شود ، سبز سبزتر و…

مشکل این است که، نوار لغزنده اشباع باعث اشباع رنگ در کل تصویر می‌شود. این می‌تواند تصویر را بیش از حد افراطی و پر زرق و برق نشان دهد. به همین دلیل، اگر من اصلاً از اسلایدر استفاده کنم، آن را تقریباً به اندازه +4 یا +5 افزایش می دهم.

Vibrance ابزاری مناسب برای ویرایش عکاسی از غذا نسبت به اشباع است ، زیرا ظریف‌تر است. می‌تواند شدت رنگ‌های کمتر اشباع  را تنظیم کرده و تغییری در رنگ‌های اشباع شده نداشته باشد.

برای بزرگترین تأثیر بصری، منحنی تنالیته را ویرایش کنید

پنل Tone Curve قدرتمندترین ابزار هنگام استفاده از Lightroom است. این به عکاسان غذا بیشترین قدرت را برای تأثیر بصری عکس می‌دهد اما تسلط بر آن دشوارترین است. ممکن است متوجه شوید که منحنی تنالیته جایی است که شما در نهایت بیشتر تغییرهای خود را انجام می‌دهید قبل از اینکه به یک نگاه نهایی برسید.

منحنی تنالیته یک نمودار مربع است که محل قرار گرفتن تون‌های تصاویر شما را ترسیم می‌کند. محور پایین منحنی Tone از Shadows در انتهای سمت چپ شروع می‌شود و با Highlights در سمت راست منتهی می‌شود. Midtones در وسط قرار می‌گیرد ، از تاریک‌تر تا روشن‌تر.

با پایین آمدن تون‌ها تیره‌تر و با بالا رفتن از محور روشن‌تر می‌شوند. با تنظیم خود Point Curveمی‌توانید میزان روشنایی و تاریکی تن را کنترل کنید.

اگر تجربه چندانی در استفاده از Lightroom ندارید، با اسلایدرهای Region شروع کنید. آنها همان تأثیر را خواهند داشت. در عین حال، آنها اطمینان می‌دهند که با تنظیمات نادرست تصویر خود را خراب نمی‌کنید.

ویرایش عکاسی از غذا

برای ایجاد تنظیمات در منحنی، روی منطقه‌ای که می‌خواهید در تصویر خود ویرایش کنید کلیک کنید و نقطه را بالا یا پایین بیاورید.

ویرایش عکاسی از غذا

وقتی صحبت از عکاسی از غذا می‌شود ، توجه به سوژه بسیار مهم است. به همین دلیل است که ابتدا باید تنالیته های میانی را در تصویر خود ارزیابی کنید. آیا آنها در حال حاضر روشن هستند؟ در غیر این صورت، بر روی وسط منحنی کلیک کنید و نقطه را بالا ببرید.

[relatedpost post=”161454″]

اگر از قبل روشن یا خیلی روشن هستند، بهتر است منحنی را کمی پایین بیاورید. معمولاً منحنی خود را تا حدی شبیه S نرم می‌بینید.

با استفاده از Lightroom می‌توانید به ظاهر مات محبوب نیز دست پیدا کنید. در صفحه Tone Curve ، باید انتهای سمت چپ خط را بگیرید، که نشان دهنده عمیق ترین سیاهی است و آن را کمی بالا بیاورید. سپس نقطه سمت راست بالا را پایین ببرید که درخشان‌ترین سفیدی یک صحنه است.

مشاهده خواهید کرد که یک گزینه RGB در قسمت سمت راست پایین منحنی نقطه وجود دارد. این به شما کمک می‌کند کانال‌های قرمز، سبز و آبی تصویر خود را به طور جداگانه ویرایش کنید. این تنظیمات را مانند روشنایی و تاریکی انجام می‌دهد ، اما روی هر رنگ جداگانه.

اگر می خواهید رنگ‌ها را یکی یکی ویرایش کنید یا نوع خاصی از رنگ را به کل تصویر خود بدهید، می‌توانید از این مورد استفاده کنید. به طور کلی در عکاسی از غذا، جایی که می‌خواهید سوژه های خود را به زندگی واقعی حفظ کنید، چندان مفید نیست.

برای ویرایش انتخابی رنگ از HSL استفاده کنید

HSL مخفف Hue، Saturation، و  Luminance است. این جایی است که شما در Lightroom تعادل رنگ‌ها را حفظ می‌کنید. اگر می‌خواهید تصاویر شما برجسته شوند، باید در این پنل تنظیماتی انجام دهید.

برای ایجاد این تغییرات در این صفحه دو روش وجود دارد. می‌توانید همه آنها را یک باره تحت HSL ویرایش کنید ، یا هر رنگ را یکی یکی در زیر تب Color قرار دهید.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش عکاسی از غذا

Hue جایی است که شما انتخاب می‌کنید هر رنگ تصویر شما چقدر گرم یا سرد باشد. به عنوان مثال، متوجه شدم که معمولاً در عکسبرداری از مواد غذایی سبز کمی به چشم می‌آید. بنابراین من سبزها را کمی افزایش می دهم تا واقعی تر به نظر برسند.

برای افزودن گرمای بیشتر به سبزها، آن را به سمت راست بکشید. برای یک رنگ سردتر، با کشیدن آن به سمت چپ، رنگ آبی بیشتر می‌شود. این اسلایدرها در مقابل پنل Presence، هر رنگ را به صورت جداگانه ویرایش می‌کنند.

در تصویر زیر احساس کردم که مقدار زیادی زرد در هوموس و نارنجی در خلال‌ها وجود دارد. به همین دلیل کمی اشباع اینها را پایین آوردم.

چه در پنل Presence یا پنل HSL، اشباع رنگ نیاز به دستی سبک در زمینه عکاسی از مواد غذایی دارد.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش عکاسی از غذا

در صفحهHSL ، Luminance بر روشنایی رنگ تأثیر می‌گذارد.

این پنل همچنین دارای آنچه ما آن را ابزار تنظیم هدف (Targeted Adjustment Tool) می‌نامیم می باشد. خواهید فهمید که بیشتر رنگ‌ها در عکاسی از مواد غذایی شما ترکیبی از رنگ‌های بیشتر است.

به عنوان مثال، در این عکس از کوکی های زنجبیلی، پارچه کاملا آبی به نظر می‌رسد. این یک مشکل رایج است که رندر پارچه‌ها دقیق نیست.

من از ابزار تنظیم هدفمند استفاده کردم تا آبی و بنفش را به رنگ واقعی پارچه‌ای که استفاده می کردم نزدیک کنم. البته این ابزار مقدار آبی و بنفش را نیز در کل تصویر تغییر داد. می‌توانستم آبی‌ها و بنفش ها را همانطور که هست نگه دارم یا آنها را ویرایش کنم تا حتی قوی‌تر شوند.

این نمونه‌ای از تصمیم خلاقانه‌ای است که شما به عنوان یک عکاس غذا می‌توانید هنگام ویرایش عکاسی از غذا بگیرید. استفاده از این ابزار باعث می‌شود تصاویر شما برجسته شوند، یا به ظاهر یکنواخت‌تری دست پیدا کنید.

ویرایش عکاسی از غذا

این ابزار را در گوشه سمت چپ پنل پیدا خواهید کرد.

روی ابزار کلیک کنید و آن را به منطقه‌ای از عکس خود منتقل کنید که نشان دهنده رنگی است که می‌خواهید روی آن کار کنید. دوباره کلیک کنید و آن را به بالا یا پایین بکشید. رنگ تغییر خواهد کرد و لغزنده‌ها را مشاهده خواهید کرد که همزمان خود را ویرایش می‌کنند.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش عکاسی از غذا

به تصاویر خود نگاه نرم‌تری بدهید

نویز دانه‌هایی است که می‌تواند در سراسر تصویر ظاهر شود. هنگام عکاسی با نورهای مصنوعی به ندرت مشکلی ایجاد می‌شود. از طرف دیگر، به دلایل مختلف، هنگام کار با نور طبیعی، دانه‌ها می‌تواند در تصاویر شما ظاهر شود.

هنگامی عکاسی با حساسیت بالا مراقب نویز باشید در غیر اینصورت ممکن است نور کافی به حسگر نرسد.

هنگام استفاده از Lightroom می‌توانید این مورد را با نوار لغزنده نویز ویرایش کنید. این دانه را به حداقل می‌رساند و جلوه صاف‌تری به عکاسی از غذا می‌دهد. همانند سایر اسلایدرهای لایت روم،جا به جایی کم باعث تغییر زیاد می‌شود، زیاده روی می‌تواند جزئیات را تار کرده و ظاهری پلاستیکی برای شما ایجاد کند.

برای این عکس، من نویز را روی 20 تنظیم می‌کنم. معمولاً با نور مصنوعی عکس می‌گیرم ، بنابراین ISO خود را پایین نگه می‌دارم. هرچه با ISO بالاتر بروید، دانه بیشتری در تصویر خود خواهید داشت.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش عکاسی از غذا

شارپ کردن، ویرایش نهایی

بعد از اینکه 100٪ از تصویر خود راضی شدید، شارپ کردن آخرین کاری است که باید انجام دهید.

بسیاری از عکاسان مواد غذایی از شارپنس به عنوان ابزاری اصلاحی برای آنچه که نیازی به تصحیح آن نیست استفاده می‌کنند. شارپ کردن کنتراست بین پیکسل‌ها و لبه‌ها را اضافه می‌کند. این باعث می‌شود تصویری تصفیه شده‌تر به نظر برسد.

به یاد داشته باشید، این وضوح نمی‌تواند یک عکس تار را شارپ نشان دهد. همچنین نباید آن را روی هر قسمت از تصویر اعمال کنید.

اشتباهی که می‌تواند عکاسی از غذای شما را خراب کند، شارپ کردن کل تصویر است. هنگام استفاده از Lightroom، باید مراقب این ابزار باشید. وضوح هر قسمت از عکس را بهتر نشان نمی‌دهد. ما می‌خواهیم غذا را شارپ کنیم، اما نه لزوماً پس زمینه و همه وسایل را.

برای شارپ کردن بخش های خاصی از تصویر خود، کلید alt / option را پایین نگه دارید. بعد از این کار، در پنل Detail روی نوار لغزنده Masking در زیر Sharpening کلیک کنید.

نوار لغزنده را بکشید و خواهید دید که تصویر سیاه و سفید می‌شود، تقریباً مانند اشعه ایکس. ناحیه سفید ناحیه‌ای را که در آن شارپ می‌شود به شما نشان می‌دهد.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش عکاسی از غذا

می‌بینید که در تصویر صدف‌ها، من صدف‌ها و لبه‌های کاسه را شارپ کردم. من نیازی به شارپ کردن پس زمینه یا پارچه زیر کاسه نداشتم.

ویرایش عکاسی از غذا

فراموش نکنید که میزان شارپنس  لازم برای اعمال بستگی به رسانه‌ای دارد که تصویر شما در آن ظاهر می‌شود. کار چاپ به شارپنسی متفاوت از خروجی وب نیاز دارد.

 

نکاتی برای سرعت بخشیدن به روند کار

از پریست‌ها برای یادگیری نحوه تاثیر اسلایدرها روی عکس استفاده کنید

پریست‌ها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ذخیره شده در Lightroom است ، دقیقاً مانند یک دستورالعمل ویرایش عکاسی از غذا. می‌توانید این موارد را روی یک عکس اعمال کنید و می‌توانید آنها را به عکس‌های دیگر اضافه کنید.

پریست به ویژه در میان عکاسان عروسی و پرتره محبوب است. به دلیل نیازهای خاص هر عکس، آنها معمولاً با عکاسی از غذا کار نمی‌کنند.

هنگام استفاده از Lightroom، پریست می‌تواند یک نقطه شروع عالی باشد. تنظیمات پریست مورد علاقه خود را مطالعه کنید. با گذشت زمان، خواهید فهمید که چگونه هر اسلایدر بر روی تصویر تأثیر می‌گذارد و نتیجه نهایی را می‌دهد. از طریق این فرآیند، شما خواهید آموخت که کدام تنظیمات سبک دلخواه شما را در عکاسی از غذا ایجاد می‌کند.

تصاویر خود را همگام سازی کنید تا در وقت صرفه جویی کنید

پس از پایان ویرایش عکاسی از غذا، می‌توانید همین تنظیمات را برای سایر تصاویر اعمال کنید. راه این کار صرفه جویی در آنها یا همگام سازی آنهاست. این مزیت بزرگی است که استفاده از Lightroom نسبت به استفاده از فتوشاپ دارد.

همگام سازی می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت شما در هنگام ویرایش عکاسی از غذا شود.

برای ذخیره تنظیمات، به گوشه سمت راست بالای صفحه خود بروید و روی برگه Develop کلیک کنید. از منوی کشویی گزینه New Preset را انتخاب کنید.

ویرایش عکاسی از غذا

یک پنجره ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید پریست خود را نامگذاری کرده و تنظیمات موجود در تصویر خود را که می‌خواهید ذخیره کنید بررسی کنید. من اغلب هنگام ویرایش از پریست برای تصاویر مختلف استفاده می‌کنم. من همه چیز را غیر از وایت بالانس، فیلترهای درجه بندی شده و شعاعی ذخیره می‌کنم و تغییر شکل می‌دهم. هر تصویر در این قسمت‌ها به تنظیمات خاصی نیاز دارد.

اگر در حال ویرایش چندین تصویر هستید و می‌خواهید تنظیمات یکسانی را برای همه اعمال کنید، می‌توانید این کار را با همگام سازی آنها انجام دهید. برای این کار، عکس‌های غذایی را که می‌خواهید تنظیمات را اعمال کنید، انتخاب کنید.

دکمه همگام سازی ظاهر می‌شود. هنگامی که بر روی آن کلیک می‌کنید، Lightroom تنظیمات را از تصویر اول به بقیه تصاویر انتخاب شده اعمال می‌کند.

ویرایش عکاسی از غذا

ویرایش در لایت روم موبایل

طی سال‌های گذشته، Adobe نسخه موبایل Lightroom را منتشر کرده است. این ابزار همان نسخه دسک‌تاپ را دارد، اما به دلیل سادگی آن، همگام سازی و ذخیره تصاویر نسبتاً سریعتر است. به همین دلیل است که می‌تواند به عنوان ابزاری عالی برای ویرایش عکاسی از غذا عمل کند.

ویرایش عکاسی از غذا

 

جمع بندی

هر ژانر عکاسی نیاز به رویکرد ویرایش خاص خود در لایت روم دارد.

دانستن ابزارهای دستیابی به تنظیمات در Lightroom به شما در روند کار کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود غذای خوشمزه شما تا حد ممکن اشتها آور به نظر برسد!

https://expertphotography.com/lightroom-process-food-photography

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه