021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه از یک ستاره دنباله دار عکاسی کنیم

چگونه از یک ستاره دنباله دار عکاسی کنیم

یک ستاره دنباله‌دار سبز خیره‌کننده در روزهای آینده حتی با چشم غیرمسلح از زمین قابل مشاهده خواهد شد و به عکاسان فرصتی می‌دهد تا از ستاره دنباله‌داری که تا 50000 سال دیگر ظاهر نخواهد شد ، عکس بگیرند.

 

ستاره C/2022 E3 (ZTF)، به عنوان نام رسمی ستاره دنباله دار ، از خورشید عبور کرده و در حال خروج از منظومه شمسی است . اما قبل از اینکه در کیهان ناپدید شود ، امیدواریم که به خوبی بر روی زمین بدرخشد.

 

عکاسان نجومی قبلاً این صخره آسمانی را در حالی که به طور پیوسته درخشندگی پیدا می‌کند ، ثبت کرده‌اند و در 2 فوریه زمانی که در فاصله 26.4 میلیون مایلی زمین قرار می‌گیرد به اوج خود می‌رسد.

 

تماشاگران در ایالات متحده و بقیه نیز در نیمکره شمالی می توانند با چشمان خود آن را به صورت ضعیف ببینند . اما تا 2 فوریه منتظر نمانید ، روز آینده ممکن است نگاهی اجمالی به دنباله دار E3 داشته باشد.

 

چگونه می توانیم از یک ستاره دنباله دار عکاسی کنیم

چگونه ستاره دنباله دار را تشخیص دهیم

 

فردا ، 21 ژانویه ، باید فرصتی برای مشاهده ستاره دنباله دار باشد زیرا ماه آسمان را به طرز عجیبی تاریک تاریک می کند و این ستاره دنباله دار نزدیک صورت فلکی دراکو خواهد بود که بین دب بزرگ و دب کوچک قرار دارد.

 

صورت فلکی دراکو شبیه یک اژدها است و دستاره نباله‌دار تا 30 ژانویه به سمت پایین دم حرکت می‌کند و مستقیماً بین دب اعظم و قطبی ستاره شمالی قرار می‌گیرد.

 

برای یک رویکرد مدرن تر ، می توانید از وب سایت Sky Live استفاده کنید که به شما امکان می دهد مکان خود را وارد کنید و روشنایی ستاره دنباله دار ، صورت فلکی آن و حتی نقشه را به شما می گوید.

 

نحوه عکاسی از ستاره دنباله دار

 

شرکت Fstoppers ، تاریخ 25 ژانویه را به عنوان تاریخی برای بیرون آوردن دوربین ستاره توصیه می کند زیرا ماه در آن تاریخ زیاد تداخل نخواهد داشت.

طبق راهنمای PetaPixel در مورد عکاسی نجومی ، به عکاسان توصیه میکند تا ISO خود را بر اساس تاریکی آسمان تنظیم کنند. سرعت شاتر مشکل است زیرا عکاسی خیلی طولانی است و مسیرهای ستاره ای خواهید داشت که خیلی کوتاه و خیلی تاریک خواهد بود.

 

برای یادگیری تکنیک های عکاسی می توانید به آکادمی آموزش عکاسی نورنگار مراجعه کنید.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *