دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی 12 تا از بهترین اپلیکیشن های عکاسی از ستاره ها

چاپ
معرفی 12 تا از بهترین اپلیکیشن های عکاسی از ستاره ها

این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند آسمان شب را درک کنید، در آن کاوش کنید و از آن عکس بگیرید. پس اجازه دهید بدون هیچ مقدمه‌ای معرفی این برنامه‌های عکاسی از ستاره‌ها را شروع کنیم. با این آموزش عکاسی همراه شوید.

1- Stellarium Plus – Star Map (iOS و اندروید)

با استفاده از نرم‌افزار Stellarium Star Map می‌توانید در آسمان شب کاوش کنید. این نرم‌افزار عناصر موجود در آسمان شب را برچسب‌گذاری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد ستاره‌ها را در زمان انتخابی خودتان در طول تاریخ مشاهده کنید.

Stellarium یک رابط کاربری کاملا ساده دارد. فقط کافیست گوشی موبایل خودتان را به سمت آسمان بگیرید تا صورت‌های فلکی را مشاهده کنید. اگر هم صورت‌های فلکی را لمس کنید می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها مشاهده کنید. علاوه بر این موارد می‌توانید روی نقطه‌ی مورد نظر خودتان هم زوم کنید تا آن را از نمای نزدیک‌تر ببینید و یا با کاهش زوم، یک دید 360 درجه از آسمان داشته باشید.

این نرم‌افزار از واقعیت افزوده پشتیبانی نمی‌کند اما این موضوع خیلی مهم نیست. بزرگترین نقطه قوت Stellarium پیدا کردن عناصر مختلف در اعماق فضا هست و شما می‌توانید حتی آن را به تلسکوپ هم وصل کنید.

[relatedpost post=”136956″]

2- Sun Surveyor (iOS و اندروید)

یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای عکاسی از ستاره‌ها Sun Surveyor است. این نرم‌افزار موقعیت خورشید، ماه و راه شیری را به شما نمایش می‌دهد و استفاده از آن نیز خیلی ساده است. در عین حال این نرم‌افزار خیلی قدرتمند است و کاملا هم قابل شخصی سازی است. به نظر می‌رسد که تولیدکننده‌های این نرم‌افزار به خوبی با نیازهای عکاس‌های آسمان شب آشنا بوده‌اند و آن را به شکلی طراحی کرده‌اند که قابلیت‌های موردنیاز به راحتی قابل دسترسی باشند.

رابط کاربری نرم‌افزار خیلی ساده است و اطلاعات هم با کمک رنگ‌ها کدگذاری شده‌اند. به همین خاطر با وجود اینکه اطلاعات زیادی در دسترس شما قرار می‌گیرد، صفحه نرم‌افزار اصلا شلوغ و به هم ریخته به نظر نمی‌رسد. نرم‌افزار Sun Surveyor به سرعت موقعیت‌های عکاسی در یک شب خاص را به شما نشان می‌دهد و زمان دقیق موقعیت عکاسی موردنظر را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین به راحتی می‌توانید رویداد موردنظر را به تقویم گوگل خودتان هم اضافه کنید.

با استفاده از نقشه‌های این نرم‌افزار و به کمک گوگل یا اپل می‌توانید به راحتی جلسات عکاسی خودتان را برنامه‌ریزی کنید و حتی می‌توانید از نمای خیابان هم استفاده کنید تا به صورت مجازی داخل محیط موردنظر قرار بگیرید.

عملکرد مشاهده زنده (Live View) به شما امکان می‌دهد مکان عناصر شب را نسبت به موقعیت خود تجسم کنید.

نسخه لایت این نرم‌افزار رایگان است و می‌توانید قبل از خرید نسخه‌ی اصلی نگاهی گذرا به امکانات این نرم‌افزار داشته باشید اما مطمئنا پس از تست آن، نسخه‌ی اصلی را هم تهیه خواهید کرد.

[relatedpost post=”156988″]

3- PhotoPills (iOS و اندروید)

PhotoPills یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای عکاسی است. هرکدام از ابزارهای این نرم‌افزار که تحت عنوان Pill شناخته می‌شوند یک نرم‌افزار کاربردی هستند. شما اطلاعات کافی برای ردیابی خورشید، ماه و راه شیری را خواهید داشت. همچنین ابزارهایی برای ردیابی ستاره‌ها و بارش‌های شهابی هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این نرم‌افزار شما همچنین یک راهنمای نوردهی کاربردی هم دارید که در موارد متعددی به شما کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانید برای انجام تنظیمات دوربین، محاسبه عمق میدان و فاصله کانونی از این راهنما استفاده کنید. همچنین برای محاسبه تعداد تصاویر تایم لپس هم می‌توانید از این نرم‌افزار کمک بگیرید و برای عکس‌های رد ستارگان برنامه‌ریزی کنید.

با استفاده از واقعیت افزوده اطلاعات مختلف روی صفحه نمایش گوشی شما قرار خواهد گرفت. با کشیدن انگشت روی صفحه می‌توانید موقعیت خورشید، ماه و راه شیری را روی آسمان تغییر دهید. با این قابلیت متوجه خواهید شد که یک عنصر چه زمانی دقیقا در محل موردنظر شما قرار خواهد گرفت.

با داشتن این همه ابزار ممکن است فکر کنید که استفاده از این نرم‌افزار خیلی سخت است ولی با استفاده از آموزش‌های موجود به راحتی تمامی بخش‌های نرم‌افزار را فرا می‌گیرید.

4- Astrospheric (iOS و اندروید)

اپلیکیشن Astrospheric یکی از بهترین نرم‌افزارهای پیش‌بینی هوا برای عکاسی نجومی است. این نرم‌افزار اطلاعات مختلفی را در مورد آسمان‌ها و پوشش ابری در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید برای عکاسی از آسمان صاف و غروب آفتاب از آن استفاده کنید.

این نرم‌افزار پیش‌بینی پوشش ابر برای یک مکان خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد و اطلاعات نجومی آن از اکثر نرم‌افزارهای هواشناسی بیشتر است. این نرم‌افزار برای عکاس‌ها طراحی شده است و حاوی اطلاعاتی است که برای عکاسی ضروری هستند.

تاثیرات دود، ارتفاع، فشار سطحی و تلاطم هوا برخی از مواردی است که داخل این نرم‌افزار پیش‌بینی شده است. همانطور که اطلاع دارید، عکاس‌های آسمان شب علاوه بر پوشش ابر کم به شفافیت جوی بالا نیاز دارند و این نرم‌افزار به آن‌ها کمک می‌کند این اطلاعات را به دست بیاورند.

درک این اطلاعات خیلی راحت است و به صورت رنگی هم داخل جدول کدگذاری شده‌اند. نقشه‌های این نرم‌افزار هم خیلی کاربردی هستند. همچنین می‌توانید با کمک این نرم‌افزار مکان‌هایی که آلودگی نوری کمی دارند را به راحتی پیدا کنید. نکته جالب هم اینکه این نرم‌افزار کاملا رایگان است و برای استفاده از آن لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید.

5- Sky Guide (فقط iOS)

این نرم‌افزار یک رابط کاربری ساده دارد و نمای کلاسیکی از آسمان شب را به شما نمایش می‌دهد که داخل آن تمامی اطلاعات مهم با برچسب مشخص شده‌اند. شما می‌توانید داخل نرم‌افزار پیمایش کنید و از قابلیت زوم بهره ببرید. جدیدترین نسخه این نرم‌افزار از واقعیت افزوده هم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند ستاره‌ها را روی صحنه‌ی داخل دوربین گوشی خودتان قرار دهید.

همچنین می‌توانید زمان را هم تغییر دهید. این نرم‌افزار آسمان را همانگونه که قرار است در یک تاریخ و ساعت خاص باشد (و یا در گذشته بوده است) نمایش خواهد داد. Sky Guide پایگاه داده کاملی از اطلاعات مربوط به اجرام آسمانی دارد. شما می‌توانید زمان طلوع، اوج و غروب این اجرام را مشاهده کنید. همچنین این نرم‌افزار ابعاد و بزرگنمایی ظاهری آن‌ها را هم به شما نمایش خواهد داد.

شما می‌توانید در دسته‌بندی‌های مختلف به دنبال اجسام موردنظر خودتان بگردید و یا با کمک اسم و دسته‌بندی آن‌ها را جستجو کنید. علاوه بر این شما می‌توانید اهداف موردنظر خودتان را ذخیره کنید تا بعدا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

یک تقویم از رویدادهای نجومی آینده هم داخل این نرم‌افزار وجود دارد. این اتفاقات شامل مقارنه سیاره‌های مختلف، خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی، فازهای مختلف ماه، ستاره‌های دنباله‌دار و… هستند.

چه به ستاره‌شناسی و مشاهده ستاره‌ها علاقه داشته باشید و چه یک عکاس نجومی آماتور باشید، این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد اتفاقات مهمی که در آسمان شب رخ می‌دهد را مشاهده کنید.

6- Dark Sky Finder (فقط برای iOS)

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که یک نقشه آلودگی نوری را روی یک نقشه معمولی قرار دهید. در این نرم‌افزار از مقیاس Bortle استفاده می‌شود و مقادیر مختلف تاریکی با کدهای رنگی از مشکی (تاریک‌ترین) تا سفید (روشن‌ترین) مشخص شده‌اند. علاوه بر این، Dark Sky Finde یک پایگاه داده کامل از محل‌هایی که دارای آسمان تیره هستند هم دارد. شما هم می‌توانید مکان هایی که خودتان پیدا کرده‌اید را به آن اضافه کنید و به صورت عمومی به اشتراک بگذارید.

این نرم افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهای عکاسی از ستاره‌ها محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کند جلسه عکاسی از راه شیری را به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

7- Clear Outside (iOS و اندروید)

اپلیکیشن Clear Outside یک نرم‌افزار هواشناسی کوچک و کاربردی دارد که به شما کمک می‌کند آسمان‌های صاف را برای عکاسی از ستاره‌ها پیدا کنید. پیش‌بینی هوای این نرم‌افزار شامل وضعیت دید، میدان دید و شفافیت آسمان است. همچنین مقدار ابرهای ارتفاع کم، متوسط و بالا هم به صورت ساعتی قابل مشاهده است.

این اپلیکیشن می‌تواند اطلاعات مختلفی را در مورد مکان فعلی شما و یا مکانی که در نظر دارید به شما ارائه دهد. به این ترتیب شما در یک جدول قابل استفاده تمام اطلاعاتی که برای برنامه‌ریزی نیاز دارید را در اختیار خواهید داشت.

8- The Photographer’s Ephemeris (iOS و اندروید)

نرم‌افزار The Photographer’s Ephemeris اولین انتخاب عکاس‌های برای برنامه‌ریزی جلسات عکاسی نجومی است.

با استفاده از این نرم‌افزار شما قادر خواهید بود محل قرارگیری خورشید، ماه و راه شیری را پیش‌بینی کنید. نقطه قوت این ابزار در زمان استفاده از ابزارهای زمین‌پیمایی مشخص خواهد شد. شما می‌توانید یک نقطه و یک ویژگی توپوگرافی مشخص را برای عکاسی انتخاب کنید. سپس این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که کدام یک از ویژگی‌های منظره از نقطه‌ی انتخاب شده در معرض دید شما خواهند بود. شما می‌توانید پارامترهای مختلف را جستجو کنید و تعیین کنید که در چه تاریخ و زمانی خورشید یا ماه در محل موردنظر شما قرار خواهند داشت.

با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده می‌توانید خورشید، ماه یا راه شیری را در صحنه‌ای که می‌خواهید از آن عکاسی کنید قرار دهید. شما می‌توانید به سرعت خط زمانی را بررسی کنید تا متوجه شوید دقیقاً در چه زمانی سوژه و مشخصات آسمان شب، همتراز خواهند شد. با کمک نقشه‌های آلودگی نوری هم می‌توانید از قبل متوجه شوید که آسمان در مکان مدنظر شما تا چه اندازه تاریک است.

این نرم‌افزار به شکلی طراحی شده است که با نرم‌افزار هواشناسی Skyfire ارتباط برقرار کند. متاسفانه برای استفاده از این قابلیت باید هزینه عضویت پرداخت کنید ولی 30 روز اول استفاده از آن رایگان است. شما به راحتی می‌توانید برنامه‌های خودتان را از طریق ایمیل یا پیام با دیگر عکاس‌ها به اشتراک بگذارید و یا آن‌ها را به تقویم خودتان اضافه کنید.

9- Celestron’s skyPortal (iOS و اندروید)

ممکن است تابحال اسم این نرم‌افزار را نشنیده باشید زیرا اغلب اوقات در مورد نرم‌افزارهای Skymap و SkyView صحبت می‌شود. اما این نرم‌افزار که رایگان هم است توسط ستاره‌شناس‌ها برای افراد علاقه‌مند به ستاره‌شناسی طراحی و ساخته شده است.

این نرم‌افزار پایگاه داده عظیمی از اجرام آسمانی و صورت‌های فلکی دارد و برای هر کدام هم اطلاعات صوتی و متنی گسترده‌ای دارد. زمانی که دوربین گوشی خودتان را به سمت خوشه‌های ستاره‌ای بگیرید اطلاعات زیادی در مورد اجرام موردنظر و همچنین تاریخچه‌ی هر کدام از آن‌ها دریافت خواهید کرد.

مهم‌ترین قابلیت این نرم‌افزار این است که برای ستاره‌شناس‌هایی ساخته شده است که وسایل مربوط به تلسکوپ نجومی را در اختیار دارند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تجهیزات تلسکوپی شرکت Celestron که از وای‌فای پیشتیبانی می‌کنند را کنترل کنید و حتی می‌توانید تلسکوپ خودتان را هم با استفاده از SkyPortal تراز کنید.

10- SkySafari (iOS و اندروید)

نرم‌افزار SkySafari هم از لحاظ رابط کاربری و هم از لحاظ کاربرد کاملا شبیه به SkyPortal است. یک نسخه‌ی رایگان از این نرم‌افزار در دسترس همه قرار دارد و می‌توانید با خرید نسخه‌ی پولی آن را ارتقاء دهید. با ارتقاء پایگاه داده‌ی اجسام آسمانی و قابلیت‌های نرم‌افزار گسترده‌تر خواهد شد. هر دو نرم‌افزار SkySafari و SkyPortal گزینه‌های خیلی خوبی هستند ولی در صورتی که می‌خواهید تجربه‌ی کاملی داشته باشید، SkySafari بهترین گزینه برای عکاسی از ستاره‌ها است اگر که از گوشی اندروید استفاده می‌کنند.

یکی از مزایای بزرگ این نرم‌افزار درست مثل SkyPortal توانایی آن در کنترل تمامی دستگاه‌های سازگار با وای‌فای است. نکته جالب اینکه با استفاده از این نرم‌افزار فقط به محصولات شرکت Celestron محدود نیستید و می‌توانید تجهیزات برندهای مختلف را با کمک آن کنترل کنید.

11- HD Camera Pro (فقط اندروید)

در صورتی که دوربین dslr یا بدون آینه ندارید و از گوشی موبایل خودتان برای عکاسی استفاده می‌کنید، این نرم‌افزار و نرم‌افزار بعدی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشند. HD Camera Pro امکان شخصی‌سازی بالایی را به دوربین موبایل شما اضافه می‌کند. شما می‌توانید موارد مختلفی مثل ایزو، نوردهی، فیلترها و ویدیوهای HD را تغییر دهید. در صورتی که خیلی به خرید دوربین DSLR علاقه ندارید، این اپلیکیشن می‌توانید بهترین گزینه برای شما باشد.

کد تخفیف نورنگار

12- ProCamera (فقط iOS)

این اپلیکیشن اساسا نسخه‌ی iOS نرم‌افزاری است که در بخش قبلی معرفی کردیم. با استفاده از ProCamera می‌توانید تنظیمات دوربین گوشی هوشمند خودتان را به شکل حرفه‌ای‌تری تغییر دهید. همچنین یک نرم‌افزار ادیت عکس هم در آن گنجانده شده است که با کمک آن می‌توانید تصاویر خودتان را بلافاصله پس از ثبت ادیت کنید.

سخن نهایی

این نرم‌افزارها تمامی نیازهای پایه شما را برای عکاسی از ستاره‌ها پوشش می‌دهند و به شما در عکاسی از آسمان شب کمک خواهند کرد. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید عناصر مختلفی را در آسمان شب ردیابی کنید و برای عکاسی برنامه‌ریزی نمائید. البته برخی از این نرم‌افزارها رایگان نیستند ولی مطمئناً ارزش مبلغی که باید برای آن‌ها پرداخت کنید را خواهند داشت.

 

 

نویسنده : محمد خزائی

2 دیدگاه

  • رتمین گفت:

    سلام
    نام افزار ها عکاسی از شب که معرفی کردید از کجا میشه تهیه کرد و یا خرید چون در فروشگاه play نیست خرید هم موجود نیست

    • محمد گفت:

      از سایت farsroid میشه اکثر app هارو به صورت کامل و رایگان دانلود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه