دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

چگونه سلفی حرفه ای بگیریم؟ آموزش گرفتن سلفی

تکنیک و ترفند
چگونه سلفی حرفه ای بگیریم؟ آموزش گرفتن سلفی

در این مقاله هر آن‌چیزی که برای گرفتن عکس سلفی حرفه ای لازم است، را بیان کرده‌ایم. از نحوه گرفتن موبایل و نکات ثبت سلفی حرفه ای تا اپلیکیشن‌ و تجهیزات مناسب برای ثبت سلفی.

آنچه خواهید خواند ...

مقدمات گرفتن سلفی حرفه ای

برای اجرایی کردن و ثبت عکس سلفی حرفه ای، کافی است نکات ساده‌ای را رعایت کنید:

تمیز کردن لنز

اولین قدم تمیز کردن لنز دوربین است. به علت این‌که لنز دوربین سلفی در جلوی صفحه گوشی واقع شده است، زود کثیف می‌شود و عکس‌ها را بی‌کیفیت می‌کند. بهتر است قبل از هر قدم دیگری اول لنز را تمیز کنید.

زمان مناسب برای سلفی حرفه ای

مناسب‌ترین زمان برای ثبت سلفی حرفه ای اوایل روز است. چون بعد از استراحت و خواب کافی چهره شما سرحال‌تر است و عکس‌هایتان زیباتر می‌شود.

هدف اصلی سلفی گرفتن شما چیست؟

قرار است در این عکس چه چیزی را به مخاطب نشان دهید؟ آیا می‌خواهید ناخن‌هایتان که با تازگی ژلیش کرده‌اید، در عکس نشان دهید، یا این‌‌که الان دقیقا مشغول انجام چه کاری هستید؟ با مشخص کردن هدفتان تقریبا بقیه مراحل راحت جلو می‌رود.

انتخاب پس زمینه

سعی کنید برای انتخاب پس زمینه عکس دقت کافی داشته باشید. اگر در محیط شلوغی هستید، سعی کنید زاویه و پس زمینه‌ای را انتخاب کنید، که افراد دیگر در عکس شما نباشند. اگر در اتاق سلفی می‌گیرید، حتما قبل از گرفتن عکس اتاق را مرتب کنید و وسایل اضافه را جمع کنید.

نور مهم‌ترین فاکتور در عکاسی سلفی

چه از نور طبیعی خورشید استفاده می‌کنید و چه از نور لامپ و یا هر منبع نور حرفه‌ای، مانند رینگ لایت، آن را در مقابل خود و البته بالاتر از سطح چشمتان قرار دهید، تا روی صورت سایه ایجاد نکند. اگر این نکته را رعایت کنید، نور به صورت یک‍نواخت بر روی صورت شما می‌تابد.

نور در عکاسی مهم‌ترین نکته است. سعی کنید در فضایی با نور کم عکاسی نکنید. کنار پنجره بهترین گزینه برای سلفی گرفتن است. اگر می‌خواهید نور طبیعی و نرم‌تری داشته باشید، کنار پنجره‌ای که یک پرده نازک دارد، سلفی بگیرید.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری از رینگ لایت داشته باشید، مقاله زیر را مطالعه کنید:

 رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ تصویر و لباس

رنگ‌ها چشم بیننده را به خود جلب می‌کنند. ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد تصویر را زیبا می‌کند، ترکیب رنگ‌های روشن و ملایم با رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد به عکس جلا می‌دهد.

کادر بسته

دوست دارید چه چیزهایی در تصویر باشد و چه چیزهایی نباشد؟ سعی کنید کادری که در نظر می‌گیرید، در حد امکان خلوت باشد. اگر کادر شلوغ باشد و یا به اشیاء ‌ که داخل عکس وجود دارد توجه نکنید، بعد مجبور به کات کردن قسمت‌هایی از عکس می‌شوید.

زاویه مناسب

برای گرفتن سلفی حرفه ای باید زاویه مناسب برای سلفی گرفتن را پیدا کنید. با تمرین و سلفی‌های متعدد می‌توانید آن سمت صورت خود را که در عکس‌ها زاویه بهتری دارد و زیبا‌تر است، پیدا کنید و با دوربین در آن جهت از خود عکاسی کنید.

بالا گرفتن دوربین

دوربین را کمی بالاتر از سر خود نگه دارید. آن را طوری تنظیم کنید، که به سمت پایین متمایل باشد. در این صورت چشمان شما درشت‌تر دیده می‌شود و البته بینی‌تان کوچیک‌تر.

فلاش نزنید

بهترین راه برای نور عکس استفاده از نور طبیعی و سلفی گرفتن در محیط‌هایی است که نور مناسب دارند. اما اگر به آن دسترسی نداشتید، توصیه می‌کنیم از فلاش دوربین گوشی در شب استفاده نکنید. چون نور مصنوعی دارد و چشمان شما را موقع عکس گرفتن قرمز می‌کند. در این مواقع استفاده از یک نور گرم مانند لامپ اتاق برای ایجاد یک نور ملایم و مناسب در تصویر گزینه بهتری است.

تایمر تنظیم کنید

با تنظیم کردن تایمر برای ثبت سلفی حرفه ای دیگر نیاز نیست، دست خود را تکان دهید و ژست خودتان را خراب کنید. تایمر تنظیم کنید و تمرکز خودتان را روی حالت چهره نگه دارید.

لبخند بزنید

با لبخند سلفی خود را زیباتر کنید. اما لبخند شما باید طبیعی باشد و از روی اجبار و مصنوعی لبخند نزنید. اگر به هنگام لبخند زدن چشمان شما لبخند بزند و در اطراف چشم شما چروک‌هایی ایجاد شود، این لبخند طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

صاف بشینید

برای گرفتن عکس سلفی حرفه ای صاف بشینید و گردن خود را بالا نگه دارید. با صاف نشستن و بالا نگه داشتن گردن، خط فک شما کمی کشیده می‌شود و بلندتر و لاغرتر به نظر خواهید رسید.

همیشه جلوی نور باشید

سلفی‌های در فضای آزاد و با نور زیاد می‌تواند منجر به نور و ایجاد سایه‌های زیاد در روی صورت شود. اگر در خارج از منزل از خود سلفی می‌گیرید بهتر است یا به مکانی بروید که نور پراکنده دارد و یا این‌که پشت به نور خورشید باسیتید.

جوری که سر شما از تابش نور مستقیم خورشید به دوربین جلوگیری کند. با رعایت این‌نکته سایه در روی عکس ایجاد نمی‌شود و سلفی حرفه ای ثبت می‌کنید.

استفاده از فیلترهای عکاسی در موبایل

اگر چه توصیه می‌شود در عکس‌ها چهره‌ای طبیعی داشته باشید. اما گاهی استفاده از فیلترها و افزودن رنگ به عکس سلفی به آن جلوه بیشتری می‌دهد. اپلیکیشن‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم.

تمرین و تمرین

بهترین راه برای این‌که سلفی حرفه ای بگیرید، تمرین کردن است. کمی وقت بگذارید و در زاویه‌ها و پس زمینه‌های متفاوت سلفی گرفتن را تست کنید. از ژست‌های دیگران ایده بگیرید و سلفی حرفه ای ثبت کنید.

آیا سلفی گرفتن با دوربین پشت گوشی بهتر از دوربین جلو است؟

تنظیم و دیدن عکس در دوربین جلو آسان است. اما دوربین جلو معمولا وضوح و کیفیت تصویر پایین‌تری دارد. دوربین عقب گوشی موبایل معمولا پیکسل بیش‌تری دارد، فلاش برای استفاده در محیط‌های کم نور در دوربین عقب گوشی موبایل کیفیت یک سلفی را چند برابر بالا می‌برد.

معمولاً فاصله کانونی دوربین سلفی یا همان دوربین جلوی گوشی‌ها برای گرفتن عکس چهره از فاصله نزدیک بهینه‌سازی شده است و به همین دلیل امکان دارد وفتی با دوربین پشت گوشی از فاصله نزدیک عکس بگیرید با عکس دوربین سلفی متفاوت باشد.

اما برای عکس‌برداری با دوربین پشت گوشی نیاز به یک سه پایه و یا مونوپاد دارید. حتی می‌توانید به جای سه پایه، گوشی موبایل را به یک صندلی تکیه دهید و یک پایه موقت برای عکس‌برداری ایجاد کنید.

برای تسلط پیدا کردن بر روی نور و زاویه برای استفاده از دوربین پشت گوشی نیاز به تمرین دارید. همچنین تنظیمات دوربین را برای ثبت یک عکس حرفه‌ای تغییر دهید.

تنظیمات دوربین گوشی برای عکس سلفی

قبل از شروع کار با دوربین گوشی تنظیمات آن را چک کنید. غالبا تنظیمات پیش فرض دوربین گوشی بهینه نیستند و با بهینه کردن آن کیفیت عکس‌هایتان بهتر می‌شود.

وضوح تصویر یا رزولوشن

در قسمت تنظیمات دوربین موبایل بالاترین گزینه رزولوشن را برای ثبت عکس‌هایی با جزئیات انتخاب کنید.

خطوط گرید (قانون یک سوم در عکاسی)

با فعال کردن خطوط گرید در گوشی تلفن همراه، قانون یک سوم در عکاسی را فعال ‌کنید. با تقسیم صفحه، سوژه در بهترین منطقه تصویر و کادر بندی قرار می‌گیرد. خطوط گرید تصویر را از جهت‌های افقی و عمودی به سه قسمت تقسیم می‌کنند و در مجموع 9 قسمت روی صفحه ایجاد می‌شود.

این تقسیم بندی چشم ببینده را، به سمت جالب‌ترین قسمت تصویر و نقطه کانونی سلفی جلب می‌کند و از حواس‌پرتی در دیگر قسمت‌های عکس جلوگیری می‌کند

در گوشی‌های اندروید اپلیکیشن دوربین را باز می‌کنید و روی گزینه  Settings کلیک می‌کنید و گزینه Grid Lines  را فعال می‌کنید. صفحه دوربین شما به صورت زیر می‌شود:

تنظیم فوکوس دوربین

برای واضح بودن سوژه عکس، می‌توانید از گزینه فوکوس استفاده کنید. در گوشی‌های موبایل جدید به صورت پیش فرض پس از باز کردن برنامه دوربین، این گزینه در روی صفحه وجود دارد. با ضربه زدن روی صفحه گوشی یک آیکون مربع یا دایره ظاهر می‌شود، که برای فوکوس تصویر است.

تنظیم ISO

ISO میزان حسایست لنز دوربین به نورمحیط است. در گوشی‌های موبایل این عدد به صورت پیش‌فرض تنظیم شده است. اما اگر می‌خواهید نتیجه دقیق‌تری بگیرید، به صورت دستی آن را تغییر دهید. هرچه میزان عدد ISO بالاتر باشد، حساسیت لنز دوربین به نور بالا می‌رود. اگر می‌خواهید در شرایط نور کم عکاسی کنید، بهتر است عدد آن را بالا ببرید.

[relatedpost post=”107345″]

البته دقت کنید زیاد آن را افزایش ندهید. زیرا بالا بردن بیش از اندازه ISO باعث ایجاد دانه در تصاویر یا نویز می‌شود.

تجهیزات سلفی گرفتن

یکی از عواملی که در سلفی حرفه ای کاربرد دارد، استفاده از تجهیزات مناسب است. در این قسمت چند ابزار مناسب برای سلفی گرفتن با موبایل را به شما معرفی می‌کنیم:

با رینگ لایت سلفی‌های پرنور بگیرید

این رینگ لایت برای گوشی‌های موبایل، تبلت مناسب است و با نور چراغ LED که دارد، با نور پردازی سرد، گرم و طبیعی به وضوح عکس کمک می‌کند و نور ملایم و نرمی را در تصویر ایجاد می‌کند. این مدل از رینگ لایت یک سه پایه برای نصب گوشی موبایل نیز دارد.

برای خرید رینگ لایت حتما سری به صفحه محصولات متنوع رینگ لایت در فروشگاه نورنگار بزنید. هر مدل رینگ لایت گوشی یا مخصوص دوربین که نیاز داشته باشید را پیدا می‌کنید.

[relatedpost post=”249290″]

سه پایه گوشی موبایل

اگر دوست ندارید از نزدیک از خودتان سلفی بگیرید و یا می‌خواهید از دوربین عقب گوشی برای عکاسی استفاده کنید، یک سه پایه موبایل تهیه کنید. از مزایای سه پایه‌ها می‌توان به ثابت نگه داشتن گوشی موبایل اشاره کرد. که از تار شدن و لرزش در عکس جلوگیری می‌کند.

اگر از یک پایه موبایل استفاده کنید دست‌های شما هم آزاد می‌شود و به راحتی می‌توانید دوربین را از خودتان دورتر کنید تا عکس بهتری بگیرید. انواع پایه‌های موبایل رومیزی، منعطف یا مونوپادها می‌توانند برای گرفتن سلفی استفاده شوند.

برای این‌که سلفی دسته جمعی بگیرید و همه در یک قاب دیده شوند و یا منظره پشت سرتان بهتر دیده شود، یک مونوپاد این کار را آسان‌ می‌کند. مونوپادها وزن زیادی ندارند و برای حمل آن به مشکل نخواهید خورد.

با داشتن یک شاتر بلوتوث دیگر نگران لرزش دست هنگام عکاسی نخواهید شد و از فاصله مناسبی می‌توانید سلفی ثبت کنید. این وسیله قیمت پایینی دارد، اما برای سلفی گرفتن بسیار پر کاربرد است.

اپلیکیشن‌های سلفی حرفه ای

اپلیکیشن‌های برتری که بیش‌ترین نصب را توسط کاربران برای سلفی گرفتن داشته‌اند، برنامه‌های زیر است:

این برنامه‌ها با فیلتر و افکت‌های مختلف چهره شما را زیباتر می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌هایتان را ادیت کنید.

برنامه FaceApp

این برنامه بیش از ۵۰۰میلیون بار توسط کاربران نصب شده است. مجموعه‌ای از فیلترهای مختلف، پس زمینه، جلوه‌ها برای ویرایش و گرفتن عکس سلفی وجود دارد.

فلیترهای آرایشی، رنگ کردن مو، برطرف کردن جوش در عکس، صاف کردن چین و چروک‌های صورت و.. گوشه‌ای فیلترهای موجود در این برنامه برای گرفتن سلفی حرفه ای است.

نصب از گوگل پلی

نصب از اپ استور

برنامه B612

این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای سلفی گرفتن و ویرایش عکس و فیلم است. برای کسانی که دوربین گوشی خوبی ندارند، یک برنامه مناسب است. انواع فیلترهای خلاقانه و فصلی برای زیبا کردن عکس دارد.

نصب از گوگل پلی

نصب از پلی استور

برنامه Retrica

در این برنامه بیش از ۱۹۰ فیلتر برای سلفی گرفتن وجود دارد و برای کسانی که دوربین آن‌ها کیفیت پایینی دارد، مناسب است. می‌توانید با فیلتر و دوربین این برنامه عکاسی کنید و یا این‌که از گالری گوشی عکس‌هایی را برای ویرایش انتخاب کنید.

نصب از گوگل پلی

نصب از اپ استور

برنامه SnapChat

اسنپ چت را باز کنید، در چند ثانیه یک عکس بگیرید و برای دوستانتان بفرستید. فیلترهای اسنپ چت هر روز آپدیت می‌شوند.

نصب از گوگل پلی

نصب از پلی استور

آموزش ژست عکاسی سلفی حرفه ای

حالا که نکات سلفی گرفتن و تنظیمات دوربین و برنامه‌ها را مرور کردیم، چند ژست متفاوت برای سلفی گرفتن را باهم برررسی کنیم:

در مقاله دیگری بهترین ژست‌های سلفی را معرفی کردیم. در ادامه چندتا از پرکاربردترین‌ها را مرور می‌کنیم.

ژست زاویه دادن به بدن

صاف ایستادن جلوی دوربین ممنوع! برای سلفی‌های تمام قد، همیشه صاف جلوی دوربین قرار نگیرید، این ژست کسل کننده است. برای تنوع و ایجاد ژست جدید می‌توانید یک دست خود را بر روی کمر بگذارید و به جلو خم شوید و دست دیگر را به موهایتان بگیرید.

ژست قرار دادن دست روی صورت

سلفی گرفتن از روبرو بسیار محبوب است. اگر یک جوش کوچک روی صورت خود دارید و یا هدفتان جلب توجه مخاطب به چهره است و یا می‌خواهید کنجکاو به نظر برسید.دست خود را روی صورتتان قرار دهید.

ژست سلفی حرکت در عکس

ثابت ایستادن در عکس‌های سلفی تکراری است. یکی از ژست‌های متفاوت برای سلفی گرفتن حرکت در تصویر است. بالا پریدن، دویدن، دور شدن از دوربین، راه رفتن به سمت دوربین را تست کنید. برای این ژست لازم است، که گوشی خود را روی سه پایه بگذارید و تایمر آن را تنظیم کنید.

ژست سلفی آینه‌ای از روبرو

سلفی گرفتن در آینه یکی از ژست‌های سلفی است. اما برای سلفی آینه‌ای از روبرو باید دوربین سلفی رو در سمتی که آینه قرار دارد، تنظیم کنید و در زاویه‌های کنار قرار دهید. حالا برای ژست گرفتن در آینه روبرو نگاه کنید و برای مثال آرایش کنید.

ژست سلفی سیاه و سفید

عکس‌های سیاه و سفید هنوز طرفدر دارد و مخاطب را جذب می‌کند. در عکس‌های سیاه سفید ناهمواری‌های سطح صورت محو می‌شوند و نیاز به روتوش و یا فیلتر ندارد. در حالت ایستاده در زاویه دلخواه خود ژست بگیرید و یک سلفی حرفه ای ثبت کنید.

ژست نگاه به دور دست

مستقیم به دوربین نگاه نکنید. در این حالت به دور دست یا اشیا اطرافتان نگاه کنید. گوشی را روی تایمر بگذارید و به سمتی غیر از دوربین نگاه کنید. این ژست زیاد رایج نیست، اما عکس‌های متفاوتی با این ژست می‌توان خلق کرد.

ژست سلفی با جزئیات

یکی از ژست‌های سلفی از نزدیک عکس گرفتن است. نزدیک شدن به سوژه و عکاسی از چشم، دهان و حالت چهره منجر به چند عکس سلفی شگفت انگیز می‌شود.

ژست سلفی با دو دست

در این عکس با دو دست دوربین را نگ می‌دارید و عکس را با دو بازوی خود کادر بندی می‌کنید. در این ژست بازوها خطوط متقاطعی تشکیل می‌دهند، که چشم بیننده را به سمت صورت و یا نقطه کانونی تصویر جلب می‌کند.

سلفی حرفه ای نیاز به تمرین و خلاقیت دارد. هرچه ژست جدید بگیرید و از زاویه‌های مختلف عکاسی کنید، به مرور زمان عکس‌های بهتری ثبت می‌کنید. شما برای گرفتن سلفی حرفه ای کدام روش‌ها را امتحان کرده‌اید؟ اگر پیشنهادی درباره گرفتن سلفی حرفه ای دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه
  • همیدرضا گفت:

    واقعا این حجم از کامل بودن یه مقاله هیچ جوره باورم نمیشه واقعاااا دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط