دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

چگونه عکاس عروسی شویم؟

تکنیک و ترفند
چگونه عکاس عروسی شویم؟

نکات مهم در خصوص ورود به عکاسی عروسی

همانطور که می دانید عکاسی عروسی که به آن ودینگ نیز می گویند، یکی از زیر شاخه های حوزه عکاسی است که به دلایل مختلف جایگاه و مطلوبیت فراوانی در میان عکاسان دارد و مسلما هرکسی برای ورود به این حوزه باید مقدمه های لازم آن را یاد بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم مقاله ای را برای شما آماده کنیم که اگر قصد ورود به این حوزه را دارید، با دانش کامل تر و دید بازتری وارد این حوزه شوید. توجه داشته باشید که برای ورود به حوزه عکاسی عروسی حتما باید پیش نیاز های عکاسی را آموخته باشید و دانش کمی و نسبی را در این حوزه داشته باشید و ما این نکات را با این فرض در اختیار شما قرار می دهیم.

پیش از هرکاری از نحوه برگذاری و آداب و رسوم اطلاعات بدست آورید

مسلما هیچ یک از دو عروسی، نه آداب و رسوم یکسانی دارند و نه نحوه برگذاری آنها مشابه همدیگر است. از آنجایی که نحوه برگذاری عروسی معمولا بیشترین تاثیر را از رسم و رسومات خانواده های عروس و داماد می گیرد، پس بهتر است، پیش از هرچیزی با این دو خانواده، مشورت های لازم را انجام دهید تا یک زمان بر حسب اتفاق تداخلی در پروسه عکاسی و فیلمبرداری رخ ندهد. ممکن است یک خانواده مذهبی دارای حساسیت های مختلفی باشند که با دیگر خانواده ها متفاوت باشد. در این جور شرایطی اگر با آداب و رسوم آشنایی نداشته باشید، احتمال اینکه دچار دردسر شوید زیاد است.

چگونه عکاس عروسی شویم؟

 

هر عروسی نیازمند یک سناریو است

اما چه چیزی می تواند به کار شما جذابیت بالایی بدهد و باعث شود که نتیجه کار شما بار و بار ها دیده شود؟ تنها چیزی که می تواند همچین انعطافی را به کار بدهد قطعا سناریو است. سناریو همان نقطه ای است که همچون یک مرز، تفاوت بین کار یک فرد آماتور و یک فرد حرفه ای را مشخص می کند. داشتن سناریو به کار های شما روایت می دهد و بیننده را از خسته شدن دور می کند. بسیاری از افراد ابتدا کار های مربوط به عکاسی و فیلم برداری را انجام می دهند و پس از آن سعی می کنند برای آن سناریو بسازند.

در حالی سناریو نوشتن بعد از انجام کار های تصویر برداری می تواند ایراداتی داشته باشد که کار شما ناقص به نظر برسد. یک سناریو همیشه دارای فراز و فرود های مختلفی است که باید پیش از مرحله تولید نوشته شود و اگر پروسه آن به خوبی انجام نشود می تواند ریتم خوب کار را از آن بگیرد. داشتن یک سناریو خوب به کار شما زیبایی و ارزش دیدن دوباره می دهد.

[relatedpost post=”128674″]

پیش از برگذاری عروسی از محل برگذاری دیدن کنید

اگر کم یا بیش با عکاسی و شرایط مربوط به آن آگاهی داشته باشید می دانید که محیط یکی از تاثیرگذار ترین عوامل برای تصویربرداری است، چرا که کوچک یا بزرگ بودن، شرایط نوری و عوامل این چنینی تاثیر بسزایی بر روی خروجی می گذارند، پس حتما و حتما پیش از برگذاری مراسم سری به محل برگذاری آن بزنید. بسیاری از مواقع حتی در یک تالار یکسان نیز ممکن است با دو مدل طراحی و چیدمان مختلف رو به رو شوید و یک تغییر کوچک می تواند تمام برنامه هایتان را به هم بریزد. پیشنهاد ما به شما این است که نه تنها از محل برگذاری دیدن کنید بلکه، محل ورود، محل قرار دادن دوربین عکاسی و در صورت بودن عکاس دوم یا دستیار، محل قرارگیری او را نیز پیش از شروع مراسم مشخص کنید تا همه چیز قبل از آغاز مراسم مهیا باشد.

چگونه عکاس عروسی شویم؟

حتما یک دستیار داشته باشید

اگر دقت کرده باشید معمولا کار عکاسی عروسی توسط یک تیم یا حداقل دو نفر انجام می شود. به دلیل سختی هایی که در این کار وجود دارد افراد معمولا ترجیح می دهند یک دستیار یا همکار را برای این طور مواقعی برای خود داشته باشند که بتوانند کنترل کاملی برای روند ضبط مراسم عروسی داشته باشند. اما اگر فکر می کنید که می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید باید این را بدانید که باید بتوانید در یک لحظه بر روی چندین موقعیت احاطه داشته باشید و همه آنها را به صورت تنهایی مدیریت کنید که منطقا این کار از عهده هرکسی بر نمی آید.

عکاسی عروسی فقط تصویر برداری از مراسم نیست

درست است که به کار مد نظر ما عکاسی عروسی می گویند، اما صرفا محدود به مراسم عروسی نمی شود و به طور کلی به تمامی موقعیت های مربوط به این سنت، عکاسی یا فیلم برداری عروسی می گویند. پس قطعا یک عکاس عروسی باید در موقعیت های مختلفی از جمله لحظات پس از آرایشگاه، سالن عقد و لحظات این چنینی حضور داشته باشد و از تمامی این موقعیت ها تصویر برداری نماید. پس در نظر داشته باشید که ممکن است انجام کار عکاسی عروسی بیش از چیزی که در ذهن دارید طول بکشد و زمان ببرد و دردسر های مربوط به خود را دارد.

 

چگونه عکاس عروسی شویم؟

تجهیزات جایگزین همراه خود داشته باشید

برخلاف دیگر زیر شاخه های عکاسی، عکاسی عروسی موقعیتی است که نهایتا همان یکبار تکرار می شود. بنابراین شما تنها یک فرصت برای انجام کار خود را دارید و در صورتی که به خوبی نتوانید مراحل مربوط به آن را انجام دهید قطعا دچار خسارت و دردسر خواهید شد.

 

یکی از موارد غیر قابل پیشبینی برای این چنین لحظاتی قطعا خرابی یا ایرادات موقتی تجهیزات است که امری عادی به شمار می رود و اگر در زمان مناسب برای آن چاره ای در نظر نگرفته باشید، قطعا به در بسته می خورید. معمولا عکاسان برای این چنین لحظاتی، تجهیزاتی را قرض گرفته یا کرایه می کنند. در حالی که در بسیاری از شرایط از آنها استفاده ای نمی شود، ولی حداقل با این کار خودشان را در برابر مشکلات احتمالی بیمه می کنند، چرا که احتیاط شرط عقل است.

[relatedpost post=”16656″]

 

حاضران عروسی بخشی از این نمایش هستند

درست است که تمرکز اصلی مراسم مربوط به عروس و داماد و موقعیت های مربوط به این دو است. اما این را در نظر داشته باشید که حاضران نیز قسمتی از این مراسم هستند و حضور آنها در تصاویر و ویدیو های عروسی بدیهی و باعث تنوع است. بنابراین شما باید قسمتی از زمان تصویر برداری خود را به حاضران و صد البته اقوام درجه یک عروس و داماد اختصاص دهید. از طرفی ممکن است برخی مواقع در میان حاضران اتفاقات جالب توجه و متفاوتی رخ دهد که می تواند به کار شما تنوع ببخشد و تاثیر گذاری آن را افزایش دهد.

چگونه عکاس عروسی شویم؟

برای شروع، نقش یک دستیار می تواند مناسب باشد

بسیاری از افراد دوست دارند و ترجیح می دهند که کار خود را از همان ابتدا به عنوان یک عکاس مستقل شروع کنند. اگرچه این کار منافع بسیار زیادی دارد، اما برای کسی که تجربه لازم و کافی را در این زمینه ندارد می تواند نتیجه منفی دهد.

همه می دانند که تا زمانی که یک کار را تجربه نکنند و وارد آن نشوند نمی توانند به شکل واقعی و سختی های آن پی ببرند. عکاسی عروسی نیز از این قائده مستثنی نیست و بهتر است اگر شناخت کافی نسبت به این مسئله را ندارید، شروع خود را با نقش یک دستیار انجام دهید، مخصوصا ایفای نقش دستیار برای یک فرد کارکشته و کاربلد.

شاید این حرف را قبول نداشته باشید ولی این موقعیت حتی اگر دستمزد کافی نیز برایتان نداشته باشد بازهم ارزشش را دارد. وقتی زمان مناسبی را در این راه طی کردید و به نقطه ای رسیدید که فکر می کنید می توانید حالا مستقل عمل کنید، آن موقع به تنهایی شروع به کار کنید یا حتی برای خود دستیار استخدام کنید و مطمئن باشید که همه تلاشهایتان در این نقطه جبران خواهد شد.

[relatedpost post=”118994″]

کد تخفیف نورنگار

عکاسی عروسی باید به ابزار های ویرایش مسلط باشد

ابزار های ویرایش تصویر یا ویدیو تقریبا دیگر تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر در زندگی و کسب و کار افراد شده است و کم و بیش هرکسی در این داستان دستی بر آتش دارد. این قضیه وقتی جدی تر می شود که شغل و حرفه شما، تصویر برداری یا فیلمبرداری عروسی باشد.

 

در این موقعیت یکی از واجبات حرفه شما انجام کار های ویرایش با ابزار هایی چون پریمیر یا فتوشاپ است. حتی اگر خودتان زمان کافی برای یادگیری این ابزار ها را ندارید باید حتما یک نفر را کنار خود داشته باشید که مهارت کافی در زمینه این ابزار ها را داشته باشد.

 

چرا که هیچ وقت محصولی که شما به مشتری خود ارائه می دهید نباید آن چیزی باشد که دوربین به شما تحویل می دهد و مابقی کار ها باید به وسیله یک فرد کاربلد در زمینه ویرایش انجام شود. انجام کارهایی مثل روتوش تصویر، اصلاح رنگ، برش ویدیو ها و قرار دادن افکت های مختلف همه و همه بخشی از این مراحل هستند.

چگونه عکاس عروسی شویم؟

نکاتی که خدمتتان ارائه کردیم همه بخشی از آن چیز هایی هستند که برای شروع باید در چنته داشته باشید. عکاسی عروسی یکی از حوزه های محبوب و هیجان انگیز عکاسی است که اگر در آن تجربه کافی کسب کنید، قطعا و قطعا هم کسب و کار مناسبی خواهید داشت و هم از آن لذت فراوان می برید.

نویسنده : dehnavi

7 دیدگاه

  • علیرضایی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما هرچقدر بگم عالی بود کم گفتم خیلی مطالبتون کامل و مفید بود و خیلی بهم کمک کرد واقعا ازتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *