021-7356

Irix از لنز 11 میلیمتری f/4 خودش رونمایی کرد

Irix از لنز 11 میلیمتری f/4 خودش رونمایی کرد

هنگامی که به تعویض لنز فکر می‌کنید، فاصله کانونی استانداردی مانند 24 میلیمتر تا 85 میلیمتر به ذهن شما خطور می‌کند. این نوع لنز انتخاب امنی است زیرا میدان دید آن کاملا طبیعی است و با چیزی که با چشم‌های خودمان می‌بینیم قابل مقایسه است.

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

لنز Irix 11mm f/4

 

این زاویه دید گسترده خلاقیت شما را بالا می‌برد و کمک می‌کند عکس‌هایی بگیرید که با لنزهای استاندارد امکان گرفتن آن‌ها وجود ندارد. اگر لنز شما فضای بیشتری را می‌بیند، شما هم امکانات بیشتری برای ترکیب‌بندی عکس‌های خودتان خواهید داشت. قوه تخیل خودتان را آزاد بگذارید و زاویه دید را تغییر دهید. یا می‌توانید سوژه را روی صفحه کانونی اول یا دوم قرار دهید و آن را به پس زمینه متصل کنید تا داستان خودتان را بازگو کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با این لنز تصاویر جذابی بگیرید استفاده از خطوط راهنما می‌باشد. در این تکنیک با استفاده از عوامل محیطی می‌توانید بیننده را داخل عکس راهنمایی کنید.

 

نمونه عکس لنز Irix

 

لنز Irix 11mm f/4 توسط عکاس‌های واقعی با راهکارهای منحصر به فرد و عملی مانند بدنه کاملا ضدنفوذ، مقیاس هایپرفوکال، علامت‌گذاری با رنگ واکنش‌پذیر نسبت به اشعه UV، ماژول AE، قفل فوکوس و قابلیت کلیک روی بی‌نهایت طراحی شده است.

 

[relatedpost post=”78425″]

 

ضدنفوذ بودن

قابلیت ضدنفوذ بودن از اجزای داخلی دوربین محافظت می‌کند و به همین خاطر نیاز نیست هنگام کار در شرایط بد هوایی نگران این قطعات باشید.

 

قفل فوکوس

پس از اینکه نقطه فوکوس و یا فاصله هایپرفوکال را تنظیم کنید می‌توانید با چرخاندن حلقه قفل فوکوس، فوکوس را قفل کنید. پس از این کار تا زمانی که حالت این حلقه را تغییر دهید در همین قسمت باقی خواهد ماند.

 

لنز Irix

 

کلیک روی بی‌نهایت

لنزهای واید Irix مانند لنز Irix 11mm f/4 قابلیتی به اسم کلیک روی بی‌نهایت دارند که عمل فوکوس روی بی‌نهایت را به طرز فوق‌العاده‌ای آسان می‌کند. برای استفاده از این قابلیت فقط باید حلقه فوکوس را به اندازه‌ای بچرخانید که یک کلیک نرم را احساس کنید. این قابلیت برای مواقعی که می‌خواهید در شرایط خیلی کم نور و یا در شب عکاسی کنید خیلی مفید است.

 

[relatedpost post=”103361″]

 

ماژول AE

این لنز با کمک ماژول الکترونیکی (AE) به صورت کامل با دوربین ارتباط برقرار می‌کند. این ماژول از قابلیت‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

 

  • تایید فوکوس (هنگامی که نقطه فوکوس را انتخاب نمائید دوربین متوجه آن خواهد شد)
  • کنترل مستقیم دیافراگم از طریق دوربین
  • اندازه‌گیری خودکار میزان نوردهی
  • عملکرد حالت‌های نیمه اتوماتیک
  • تمام پارامترهای نوردهی در فایل EXIF ذخیره خواهند شد

 

فیلتر لنز Irix

 

به دلیل زاویه دید خیلی عریض این لنز و ابعاد بزرگ عنصر جلویی لنز Irix 11mm f/4 هیچ شیار فیلتر استانداردی روی این لنز تعبیه نشده است. با این وجود اگر قصد دارید روی این لنز از فیلتر ND استفاده کنید، پشت این لنز یک اسلات قرار گرفته است که می‌توانید با کمک آن از ست فیلتر ژلاتینی Irix Edge با استاندارد 29 میلیمتر در 29 میلیمتر استفاده کنید. این ست فیلتر شامل فیلترهای ND4، ND8 و ND16 می‌باشد.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *