021-7356

دوربین پاناسونیک LX100 II با سنسور ۲۱ مگاپیکسلی

دوربین پاناسونیک LX100 II با سنسور ۲۱ مگاپیکسلی

سری LX پاناسونیک همواره، به‌لطف سنسور بزرگ‌تر، لنز توانمند و قابلیت‌های متعدد برای عکاسی حرفه‌ای و اعمال تنظیمات دستی، یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی کامپکت بازار است. کیفیت بالای عکاسی و فیلمبرداری باعث شد این دوربین در مدت کوتاهی به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کند. اکنون پس از موفقیت این سری دوربین‌ها این شرکت، دوربین پاناسونیک LX100 II را به‌صورت رسمی معرفی کرد.

 

بزرگترین تغییر موجود در دوربین پاناسونیک LX100 II ، تعبیه‌ی سنسور چندوجهی ۲۱ مگاپیکسلی (۱۷ مگاپیکسل موثر) بوده است؛ در حالی که در نسل پیشین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته شده بود.

 

این سنسور توانمند از دوربین حرفه‌ای GX9 پاناسونیک الهام گرفته شده است تا در کنار پردازنده‌ی جدید و سریع‌تر، شاهد رندر بهتر و ثبت جزئیات بیشتری در تصاویری باشیم. سنسور چندوجهی به‌کاررفته در دوربین، امکان عکاسی با نسبت‌های مختلف را بدون تغییر در گستره‌ی دید خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین کامپکت در تابستان ۹۷

 

دوربین پاناسونیک LX100 II

 

لنز

 

استفاده از لنز ۷۵-۲۴ میلی‌متری F1.7-2.8 لایکا ،که از پنج المان اسفریکال در کنار دو المان ED تشکیل شده‌است و حداقل فاصله‌ی ۳ سانتی‌متر برای فوکوس که وام دار مدل قبلی خود است، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این لنز به‌لطف دیافراگم باز خود، امکان عکاسی در شرایط نوری کم و ایجاد جلوه‌ی عالی بوکه را به کاربر می‌دهد.

 

طراحی

 

دوربین پاناسونیک LX100 II

 

در اینجا شاهد اتفاق مشابهی با نسل قبلی هستیم. دوربین پاناسونیک LX100 II در این بخش تنها با افزودن چند کلید جدید و طراحی دوباره گریپ، کنترل بهتر روی تنظیمات دستی را برای عکاسان حرفه‌ای‌ امکان پذیر کرده است.

 

دوربین پاناسونیک LX100 II

 

کلید‌های اختصاصی برای جبران نوردهی، سرعت شاتر و دیافراگم، تنها بخشی از امکانات در دسترس کاربران است. پاناسونیک هم‌چنین کلید خاصی در بخش بالایی لنز برای تغییر سریع حالت‌های مختلف عکاسی ۱:۱، ۴:۳، ۳:۲ و ۱۶:۹ تعبیه کرده است.

 

دوربین پاناسونیک LX100 II

 

نمایشگر

در بخش پشتی دوربین پاناسونیک LX100 II ، شاهد LCD جدید لمسی با ۱.۲۴ میلیون نقطه هستیم تا در کنار استفاده از جدید‌ترین رابط کاربری دوربین‌های عکاسی پاناسونیک، تجربه‌ی کاربری بهتری را به کاربران منتقل کند. منظره‌یاب ۲.۷۶ میلیون نقطه‌ای بابزرگ‌نمایی ۰.۷ برابر، مشابه با نمونه‌ی به‌کاررفته در LX100 نیز هم‌چنان در دسترس است.

 

دوربین پاناسونیک LX100 II

 

سایر ویژگی‌ها

 

سایر ویژگی‌های دوربین‌های پاناسونیک اعم از عکاسی 4K، تغییر فوکوس پس از ثبت عکس و قابلیت Sequence Composition برای ثبت چند تصویر و ادغام سوژه‌های در حال حرکت تصویر نهایی برای نمایش جریان حرکت سوژه نیز در نسل جدید لومیکس LX100 در دسترس هستند.

 

یکی از قابلیت‌های مورد توجه این دوربین کامپکت نیز امکان شارژ کردن آن از طریق درگاه USB است که نیاز به باتری یدکی و حمل همیشگی شارژر را برطرف می‌کند.

پاناسونیک حافظه‌ی بافر نسل جدید دوربین کامپکت و حرفه‌ای خود را افزایش داده است تا اکنون امکان ثبت ۳۳ تصویر خام در عکاسی پیاپی با نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه با فوکوس ثابت (۵.۵ فریم بر ثانیه با فوکوس پیوسته) در دسترس باشد.

 

پاناسونیک هم‌چنین دو حالت جدید عکاسی شامل L.Monochrome و L.Monochrome D را برای علاقه‌مندان به عکاسی سیاه و سفید اضافه کرده‌است.

 

دوربین پاناسونیک LX100 II

دوربین عکاسی پاناسونیک LX100 II از هفته‌ی آینده و با قیمت ۹۹۹ دلار (به همراه فلاش خارجی) به فروش می‌رسد که کمتر از قیمت ۱۲۰۰ دلاری سونی RX100 VI (بزرگ‌ترین رقیب خود) است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *