دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نقد و بررسی دوربین نیکون Z30

اخبار عکاسی
نقد و بررسی دوربین نیکون Z30

دوربین بدون آینه Z30 سومین سیستم APS-C (DX) نیکون است که از Z-mount بهره می‌برد . این سیستم جمع و جور در حالی که به وضوح در محتوا سازان ، ولاگرها و تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، همه چیزهایی که یک تولیدکننده محتوای انفرادی برای راه‌اندازی و اجرای ویدیو و عکس میخواهد را دارد.

 

در نقد و بررسی دوربین نیکون Z30 به این نتیجه رسیدم که بیشتر بر روی ایجاد ویدیو متمرکز است زیرا دوربین منظره یاب ندارد . در عوض ، یک صفحه نمایش لمسی مفصل دارد که به شما امکان می دهد همه چیز را ببینید و کنترل کنید در حالی که خودتان در قاب هستید . در حالی که نیکون می‌گوید Z30 برای Vloggers ، که آن بازار آن در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است ، طراحی شده است . همچنین می‌توان تصور کرد که این دوربین جیبی به عنوان جایگزینی برای دوربین‌های DSLR  متوقف‌شده از D3500 و D5600 مورد هدف قرار گرفته است. ترکیب های آن نشان میدهد که دوربین چه بازاری را هدف قرار داده است ، نمی توان انکار کرد که این دوربین کوچک بسیار مفید است و عملکرد چشمگیری را ارائه می دهد.

 

دوربین نیکون Z30 نقد و بررسی شد

 

در نقد و بررسی دوربین نیکون Z30 فهمیدم قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه است و از نمایه تخت خود ، به جای فرمت لاگ واقعی ، استفاده می کند که ممکن است ساده تر باشد . اما این کار برای ویرایشگرهای ویدیویی جدیداست که کار با آنها را در پست بسیار آسان تر می کند.

 

در حالی که دوربین فاقد پورت هدفون است ، به این معنی می باشد که باید صدا را با استفاده از نمایشگر روی صفحه نظارت کنید که ایده آل نیست . گفته می شود از یک میکروفون استریو تعبیه شده در صفحه بالایی استفاده می کند و همچنین می تواند از میکروفون شاتگان و شیشه جلوی dead cat موجود در کیت سازنده استفاده کند . چیزی که این دوربین را واقعاً از سایر برادران APS-C خود متمایز می کند ، توانایی ضبط بیش از دو ساعت ، تقریباً 125 دقیقه ، فیلم 1080p در یک فایل واحد است ، در حالی که در دوربین Z50 و Zfc در حدود 30 دقیقه خاموش می شود . این به محتوا سازان این توانایی را می‌دهد که به‌جای ایجاد چندین فایل در طول جلسات خود ، فقط با یک زمان طولانی رول کنند ، و این امر باعث می‌شود تا زمانی که به رایانه‌هایشان برمی‌گردند ، پیگیری محتوای خود را آسان‌تر کنند.

 

دوربین نیکون Z30 بررسی شد

 

در نقد و بررسی دوربین نیکون Z30 متوجه شدم این سیستم زمانی که با کیت لنز 16-50 میلی‌متری باشد به‌عنوان نوعی سیستم یکپارچه ولاگر برای ایجاد محتوا و صرفاً ثبت هر اتفاقی که در حین سفر در اطراف آنها رخ می‌دهد ، به‌طور غیرمنتظره‌ای در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد.

 

کیفیت طراحی و ساخت

 

دوربین های سری Z بسیاری از ویژگی های طراحی مشابه را بین نسخه های مختلف حفظ می کنند . به عنوان مثال،  Z30 تقریباً Z50 است که منظره یاب آن حذف شده است . در حالی که بسیاری (از جمله خود من) این را یک نقطه طراحی خسته کننده می دانند ، شرکت می گوید که این کار عمداً برای کمک به صرفه جویی در فضا ، عمر باتری و آسان کردن کارها برای عملکرد عکاسی هنگام گرفتن سلفی و وبلاگ نویسی به تنهایی ، انجام شده است. همانطور که گفته شد ، این دوربین برای پشتیبانی طراحی شده است . علاوه بر منظره یاب از دست رفته ، Z30 دارای صفحه نمایش لمسی کاملاً مفصلی است تا بتوانید آنچه را که در پشت و جلوی دوربین اتفاق می افتد مشاهده کنید.

 

بررسی دوربین نیکون Z30

 

این همچنین به عکاسان در هنگام تلاش برای گرفتن تصاویر در زوایای بسیار نامناسب و در فضاهای تنگ کمی اهرم اضافی می دهد ، زیرا آنها می توانند صفحه را به گونه ای بچرخانند که سایر سیستم ها در دنیای نیکون نمی توانند به آن دست یابند.

 

دوربین به خودی خود بسیار کوچک است ، که می‌تواند گرفتن آن را برای افرادی که دست‌های بزرگ‌تری دارند ، سخت‌تر کند و نتوانند به‌راحتی آن‌ها را کنترل کنند، اما این یک معامله کوچک برای سیستمی است که بسیار فشرده و مناسب سفر است . نگه داشتن دوربین با یک دست برای فیلم‌برداری و عکس‌های سلفی می‌تواند کمی سخت باشد ، اما همچنان به طرز شگفت‌انگیزی مدیریت آن آسان است و لنز کیت 16-50 میلی‌متری f/3.5-6.3 باعث شده است که هنگام در دست گرفتن در قاب قرار بگیرم.

 

دوربین نیکون Z30 رونمایی شد

 

دوربین نیکون Z30 معرفی شد

 

جنس بدنه دوربین مشابه اکثر سیستم‌های بدون آینه Z دیگر است و همچنین دارای منوی آشنا و چیدمان دکمه به همراه پشتی پلاستیکی برای صفحه نمایش لمسی است که کمی عجیب به نظر می‌رسد. کناره دوربین دارای پورت USB-C ، خروجی micro HDMI و ورودی میکروفون است . Micro HDMI بهترین نیست ، اما حداقل یک گزینه خروجی وجود دارد . همچنین مانند Zfc ، اسلات کارت حافظه SD در همان قسمت باتری قرار دارد که از پایین دوربین به آن دسترسی دارید.

 

رونمایی دوربین نیکون Z30

 

صفحه‌نمایش سه اینچی تقریباً مشابه نمایشگرهای Z50 و Zfc است ، اما در حالی که تراکم پیکسلی کمی بالاتر از Z50 دارد ، رنگ‌ها و تازه‌سازی آن به اندازه مدل‌های دوربینZ9 ، دوربین Z7 و دوربین Z6 به نظر نمی‌رسد. با این حال ، در آنچه که برای آن در نظر گرفته شده است ، فکر می کنم بیش از اندازه کافی خوب است . با وجود ارائه بسیاری از ویژگی‌های حرفه‌ای ، این واقعاً یک سیستم سطح حرفه‌ای نیست ، بنابراین معاوضه‌ها هنوز ارزشش را دارند.

 

معرفی دوربین نیکون Z30

 

معرفی و رو نمایی دوربین نیکون Z30

 

سیستم منو برای هر عکاسی که در سال های اخیر از دوربین نیکون استفاده کرده باشد بسیار آشنا خواهد بود. دکمه‌ها و صفحه‌های روی Z30 نیز باید احساس آشنایی داشته باشند . یک سوئیچ با دسترسی آسان برای جابجایی از حالت عکس به حالت فیلم وجود دارد . با اکثر دکمه‌های زوم ، پخش ، حذف ، و ناوبری در موقعیت‌های مشابه بقیه مدل های Z30 ، با تنظیماتی سازندگان که بیشتر برای قرار دادن ویدیوهای انفرادی انجام داده اند . صفحه ی بالا دارای یک صفحه ی حالت کوچک شده است که دارای حالت خودکار ، برنامه ، اولویت دیافراگم ، اولویت شاتر دستی و دو حالت کاربر سفارشی است.

 

رو نمایی و معرفی دوربین نیکون Z30

 

در نقد و بررسی دوربین نیکون Z30 متوجه شدم این دوربین دارای یک “تالی لایت” کوچک در جلوی بدنه دوربین است تا کاربران انفرادی بتوانند بفهمند چه زمانی ویدیوی آنها به طور فعال ضبط می شود.

 

کل Z30 با لنز کیت 16-50 میلی متری بسیار کوچک است . در حالی که در جیب شلوار جین جا می‌شود . اندازه جمع و جور آن را به گزینه ای مناسب برای عکاسان مسافرتی تبدیل می کند که چیزی بهتر از تلفن خود اما نه خیلی بزرگتر می خواهند. همچنین لازم به ذکر است که با وجود اینکه این سیستم یک سنسور DX است ، هر لنز سازگار با دوربین های بدون آینه Z را می توان با آن استفاده کرد . بنابراین کاربران بدون آینه موجود (یا حتی آنهایی که آداپتور FTZ دارند) می توانند از لنزهای موجود در اکوسیستم استفاده کنند.

 

عملکرد

 

علیرغم اینکه این بیشتر یک بدنه دوربین «مقدمه» است ، فوکوس خودکار هم برای عکس‌ها و هم برای فیلم‌برداری فوق‌العاده چشمگیر است . در هر حالت ، فوکوس دقیق و شگفت‌آور بود ، تقریباً قابل اعتمادتر از سیستم‌های Z6 و Z7. دریافتم که در صحنه‌های شلوغ ، فوکوس خودکار در دوربین‌های بهتر از این اغلب به چیزی در پس‌زمینه یا پیش‌زمینه می‌چسبد و نیاز به اصلاح دارد ، اما به نظر می‌رسد Z30 بر روی نزدیک‌ترین فرد به دوربین تمرکز کرده است . این سیستم تقریباً همان چیزی است که شما همیشه می خواهید.

 

دوربین نیکون Z30 رونمایی و معرفی شد

 

مانند تمام دوربین‌های اخیر نیکون ، Z30 را می‌توان با استفاده از برنامه Nikon Snapbridge به تلفن هوشمند و برخی تبلت‌ها متصل کرد که به شما امکان می‌دهد دوربین را از راه دور کنترل کنید که به فعالیت‌های یک نفره مانند ولاگرها آزادی بیشتری برای حرکت بدون هندزفری هنگام ضبط فیلم یا عکس بدون کیت لوازم جانبی می‌دهد . این امر مخصوصاً هنگام ضبط به تنهایی ارزشمند است ، زیرا حتی می‌توانید همه چیز را روی صفحه چرخان ببینید و به دکمه‌های پخش/ مکث / حذف / منو دسترسی داشته باشید وقتی همگی در پشت دوربین هستند.

 

دوربین نیکون Z30 معرفی و رونمایی شد

 

گرفتن تصاویر و ویدیو در نور کم چشمگیر بود و تا ISO 25600 عکس های بسیار تمیزی ایجاد کرد . فراتر از آن ، همه چیز به طرز مشهودی پر سر و صدا می شود اما همچنان قابل عبور است ، چیزی که Z6 اصلی من قطعا قادر به انجام آن نیست.

 

دوربین نیکون Z30

 

این شرکت می‌گوید باتری دوربین برای حدود 330 عکس رتبه‌بندی می‌شود ، اما در آزمایش‌هایم ، من توانستم از دوربین بسیار بیشتر از این تعداد استفاده کنم ، تقریباً دو برابر . مسلماً هنگام ضبط ویدیوهای عجیب و غریب در 4k ، این طول عمر 330 فریم بسیار دقیق تر می شود . تنها با فیلمبرداری ، می توانید با شارژ کامل حدود 70 تا 80 دقیقه زمان ضبط را دریافت کنید . خبر بهتر این است که می‌توانید به یک منبع تغذیه USB-C یا بسته باتری یا حتی یک پریز دیوار وصل کنید تا سیستم در حین استفاده طولانی‌تر کار کند.

 

دوربین جدید نیکون Z30

 

نقد و بررسی دوربین جدید نیکون Z30

 

در مورد کیفیت تصویر ، Z30 از همان سنسور 20.2 مگاپیکسلی استفاده می کند که در سیستم Z50 و Zfc وجود دارد ، و حتی در نور کم ، با برخی از تصاویر کاملاً واضح از هر دو نوع RAW و JPEG مستقیماً خوب عمل می کند.

 

عکسبرداری با نور پس‌زمینه و نور خورشید باعث ایجاد هاله یا حاشیه‌های بسیار کم می‌شود ، و علی‌رغم اینکه یک لنز کیت با دیافراگم متغیر است ، بوکه در واقع تا حدی خوب بود ، البته تا زمانی که فاصله کمی بین خود داشته باشید . موضوع و پس زمینه فقط ای کاش گزینه های زاویه باز بیشتری در قالب DX در دسترس سیستم وجود داشت . امیدواریم نیکون در سال‌های آینده موارد بیشتری را به نقشه راه خود اضافه کند.

 

در زیر نمونه عکس های بیشتری را مشاهده می کنید که با استفاده از Nikon Z30 و لنز 16-50 میلی متری کیت گرفته شده اند:

 

معرفی و بررسی دوربین جدید نیکون Z30

معرفی دوربین جدید نیکون Z30

بررسی دوربین جدید نیکون Z30

 

یک انتخاب خوب برای مبتدیان، مسافران و وبلاگ نویسان

 

در حالی که نیکون Z30 در واقع یک دوربین شگفت‌انگیز برای سفر و تعطیلات می‌سازد ، این سیستم به وضوح متوجه تأثیرگذاران ، مربیان و سازندگان محتوا است که به دنبال چیزی بهتر از گوشی هوشمند خود برای فیلم‌برداری هستند ، اما همچنین نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند . از آنجایی که استفاده از دوربین کوچک به‌عنوان یک عملیات تک‌نفری بسیار آسان است ، واقعاً یک انتخاب عالی برای ولاگرها / TikTok /YouTubers است که باید ماجراجویی‌های روزانه و زندگی عادی خود را مستند کنند و در عین حال ردپای آن‌ها را به اندازه‌ای کوچک نگه دارند که در یک دوربین قرار بگیرد .

 

این سیستم برای مبتدیان بسیار مناسب است ، اما همچنان گزینه‌های حرفه‌ای کافی را ارائه می‌کند که می‌تواند ، در زرادخانه تولیدکنندگان محتوا حتی پس از ارتقا به یکی از بدنه‌های دوربین بزرگ‌تر نیکون باقی بماند.

 

دوربین جدید نیکون Z30 معرفی و بررسی شد

 

دوربین Z30 فقط برای بدنه با قیمت 656.95 دلار یا به صورت بسته نرم افزاری با لنز 16-50 میلی متری F/3.5-6.3 VR با قیمت 796.95 دلار در دسترس است . علاوه بر این ، یک کیت دو لنز وجود دارد که F/4.5-6.3 VR 50-250 میلی‌متری را با قیمت 1046.95 دلار به تنظیمات اضافه می‌کند و در نهایت ، کیت لوازم جانبی سازندگان که شامل یک میکروفون شاتگان Røde ، کنترل از راه دور بلوتوث ML-L7 و دستگیره مینی سه پایه/ سلفی 146.95 دلار است.

 

آیا گزینه های جایگزین وجود دارد؟

این سبک از دوربین در چند سال اخیر محبوب شده است ، بنابراین گزینه های مختلفی در بازار وجود دارد. سونی یک ZV-E10 متمرکز بر vlogger با لنز مشابه با قیمت 798 دلار ، پاناسونیک DC-G100 با قیمت 548 دلار، و در نهایت X-T30 II فوجی فیلم و X-S10 به ترتیب با قیمت 999 دلار و 1399 دلار، همگی گزینه های مناسبی هستند.

 

کد تخفیف نورنگار

آیا باید آن را بخرید؟

آره. کوچک است ، کار کردن با آن ساده است ، فوکوس خودکار چشمگیر در هر دو فرمت ثابت و ویدیویی دارد و سفر با آن بسیار آسان است.

 

منبع خبر : پتاپیکسل

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *