021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین پاناسونیک panasonic S5 IIX معرفی شد

دوربین پاناسونیک panasonic S5 IIX معرفی شد

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-S5 II جدیدترین نسخه این شرکت از دوربین‌های عکاسی فول‌فریم میان‌رده و دوربین‌های بدون آینه است . فوکوس خودکار تشخیص فاز را به سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS خود اضافه می کند و از پایه L مشترک با لایکا و سیگما استفاده می کند.

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX  هم معرفی شد ، نسخه‌ای با مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویدیویی گسترده‌تر ، که اواخر سال روانه بازار می‌شود .

 

مشخصات کلیدی

 

سنسور 24 مگاپیکسلی BSI CMOS با تشخیص فاز روی سنسور

 

عکاسی با شاتر الکترونیکی تا 30 فریم در ثانیه با C-AF و عکسبرداری خام

 

حالت 96 مگاپیکسلی چند شات با وضوح بالا

 

فیلمبرداری با گیت باز 6K 3:2 تا 30p

 

فیلمبرداری 6K یا DCI/UHD 4K از عرض سنسور کامل تا 30p

 

فیلمبرداری DCI/UHD 4K تا 60p ، زمان ثبت نامحدود

 

حسگر بهره تبدیل دوگانه با انتخاب سود صریح “Dual Native ISO”

 

فن خنک کننده

 

اسلات کارت دوقلو UHS-II

 

ارتقاء پولی اختیاری برای خروجی ویدیوی خام

 

ویژگی های اضافی در S5 III

 

خروجی تصویر خام

 

ضبط ویدیو به SSD از طریق USB

 

حالت های فشرده سازی All-I

 

ضبط داخلی ProRes

 

جریان IP سیمی/بی سیم

 

دوربین S5 II از آخرین هفته ژانویه با قیمت پیشنهادی 1999 دلار در دسترس خواهد بود، در حالی که  دوربین پاناسونیک S5 IIX تا پایان ماه مه وارد قفسه ها نخواهد شد. دوربین S5 IIX تقریبا 200 دلار نسبت به نسخه قبلی ارزان تر است .

 

ارتقاء اختیاری پولی برای S5 II خروجی ویدیوی خام را اضافه می کند و 200 دلار هزینه دارد.

 

خبرهای جدید

 

دوربین پاناسونیک panasonic S5 IIX

 

تشخیص فاز AF

 

بزرگ‌ترین خبر، گنجاندن تشخیص فاز روی حسگر است ، فناوری‌ای که پاناسونیک قبلاً از آن استفاده نکرده بود. تشخیص فاز اساساً با ایجاد دو نمای صحنه از منظرهای کمی متفاوت و مقایسه آنها کار می کند. درست مانند دید انسان که از دو چشم جدا از یکدیگر استفاده می کند ، دوربین را قادر می سازد تا درک فاصله و عمق را در صحنه ایجاد کند.

 

مقایسه این دو تصویر به دوربین امکان می‌دهد تا میزان فوکوس را محاسبه کند تا دو پرسپکتیو را در یک راستا قرار دهد ، در این نقطه سوژه تراز شده ، در فوکوس قرار می‌گیرد. این به ویژه در حالت فیلم‌برداری بسیار ارزشمند است ، زیرا به دوربین اجازه می‌دهد تا فوکوس مجدد را در فاصله‌ای متفاوت بدون عکاسی زیاد انجام دهد و همچنین ، به طور بحرانی ، به این معنی است که دوربین می‌تواند بدون نیاز به حرکت دادن لنز بررسی کند که هنوز در فوکوس است یا نه. این بدان معناست که تشخیص فاز می تواند در موقعیت هایی که باید در تمرکز داشته باشد را تعیین کند و به شرایط نور پس‌زمینه هنگام برخورد با سوژه‌های متعدد کمک می‌کند .

 

تشخیص سوژه AF

 

در دوربین S5 II ، پاناسونیک آگاهی از عمق جدید خود را با یک نسخه پیشرفته از سیستم ردیابی تشخیص سوژه موجود ترکیب کرده است که برای تشخیص انسان و حیوانات آموزش دیده است.

 

سه حالت تشخیص متمایز وجود دارد که نوع موضوع مورد نظر شما را محدود می کند تا میزان موفقیت شما به حداکثر برسد. حالت ردیابی انسان و حیوان گسترده‌ترین حالت است و هر یک از موضوعاتی را که برای تشخیص آنها آموزش دیده است، ردیابی می‌کند و به ما گفته شده که حیوانات را در اولویت قرار می‌دهد. حالت انسانی دارای سلسله مراتبی از موضوعات است که می تواند تشخیص دهد، و به ترتیب اولویت چشم ها، سپس چهره ها، سپس سرها و سپس بدن ها که پس از پیدا کردن مهم ترین موضوع روی آن تمرکز خواهد کرد. در نهایت، پس از شخیص چهره/چشم بر روی آنها در صحنه تمرکز می کند.

 

در هر سه حالت، دوربین بالافاصله از نقطه فوکوس خودکار و ناحیه انتخابی شما شروع به جستجو می کند، به این معنی که اگر سوژه در زیر نقطه فوکوس خودکار شما پیدا شود ، روی نوع سوژه مشخص شده فوکوس می کند. این سیستم استفاده از نقطه فوکوس خودکار را برای مشخص کردن یک سوژه در یک گروه ممکن می‌سازد و همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه یا استفاده از جوی استیک برای پرش بین چهره‌های شناسایی شده ، نظر آن را تغییر دهید. همچنین به این معنی است که می‌توانید تشخیص چهره/چشم را برای مشخص کردن سوژه‌ای غیر انسانی روشن بگذارید، بدون اینکه دوربین به‌طور خودکار به افراد حاضر در کادر اولویت بدهد . توجه داشته باشید که وقتی منطقه فوکوس خودکار شما کل صفحه باشد ، حالت چهره/چشم بر روی فردی که رو به دوربین است فوکوس می‌کند، نه فردی که نزدیک است .

 

لرزش گیر تصویر درون بدنه به روز شده

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX معرفی شد

 

پاناسونیک همچنین سیستم لرزش گیر تصویر خود را بهبود بخشیده است و قول عملکرد دو برابر موثرتر از S5 را داده است. برای سیستم بازنگری شده خود از نام تجاری «Active IS» استفاده کرده است ، اگرچه چگونگی دستیابی به این پیشرفت ها خیلی مشخص نبوده است.

 

چیزی که این شرکت گفته این است که الگوریتم‌های آن دوباره کار شده و دوربین حرکت را دقیق‌تر ارزیابی می‌کند. ما تحت تأثیر آنچه از S5 II تاکنون دیده‌ایم ، از نظر ثابت نگه داشتن عکس‌ها و کلیپ‌های ویدیویی ، قرار گرفته‌ایم. حالت Boost IS ، که سعی می‌کند تمام حرکات را برای یک ویدیوی سه‌پایه‌ مانند لغو کند، بسیار چشمگیر است.

 

سیستم لرزش گیر همچنین زیربنای حالت هشت شات 96 مگاپیکسلی با وضوح بالا است. دوربین S5 II حالت دستی با وضوح بالا را از GH6 ندارد ، و بنابراین به یک سه پایه یا دوربین ثابت نیاز دارد، اما همچنان یک حالت تصحیح حرکت برای جلوگیری از حرکت سوژه‌های مصنوع در صحنه ارائه می‌کند.

 

پردازنده جدید

 

در قلب دوربین S5 II یک موتور پردازشی جدید قرار دارد که اولین محصول پروژه توسعه مشترک L² پاناسونیک با لایکا است. دو شرکت دانش و منابعی را برای توسعه پردازنده جدید به اشتراک گذاشتند که انتظار داریم در مدل های آینده لایکا نیز شاهد آن باشیم.

 

در حالی که پاناسونیک می‌گوید سنسور S5 II نیز جدید است ، با توجه به آنچه که ما دیدیم عملکرد آن شبیه به نسل قبلی بدون تشخیص فاز است ، که نشان می‌دهد توانایی جدید آن برای عکاسی با سرعت 30 فریم در ثانیه در شاتر الکترونیکی تنها با داشتن داشتن پردازنده ای است که بتواند با این سرعت کنار بیاید.

 

پنکه داخلی

 

دوربین panasonic S5 IIX معرفی شد

 

دوربین S5 II دارای مکانیزم فن است که امکان فیلمبرداری طولانی مدت را فراهم می کند. فن در بالای دوربین قرار دارد و دریچه هایی در زیر لبه جلویی و در امتداد کناره های منظره یاب وجود دارد که گرما را از دوربین به سمت بالا و خارج می کند. طبق معمول ، فن خارج از قسمت درزبندی شده بدنه قرار می گیرد، بنابراین دریچه ها نقطه ضعفی برای طراحی مقاوم در برابر گرد و غبار و پراکندگی آن نیستند.

 

این فن به این معنی است که S5 II می‌تواند برای مدت نامحدودی در اکثر حالت‌های ویدیویی خود ضبط کند، همانطور که پاناسونیک در دمای 40 درجه سانتی‌گراد آزمایش کرده است . پاناسونیک اشاره می‌کند که بیشتر رقبای آن فقط 22 تا 25 درجه سانتی‌گراد را ذکر می‌کنند که به طور قابل‌توجهی تقاضای کمتری دارد و نشان‌دهنده کمتر دمای متوسط ​​در بیشتر ایالات متحده است.

 

ویدئو

 

دوربین پاناسونیک panasonic S5 IIX عرضه شد

 

دوربین S5 II با وجود استفاده از تراشه ای با زمان خواندن مشابه 21ms برای فیلم های 16:9 خود، بر روی قابلیت های ویدئویی S5 هم نیز ساخته شده است.

 

بارزترین ویژگی اضافه شده به قابلیت های دوربین، توانایی فیلمبرداری با ارتفاع کامل سنسور 3:2 با دروازه باز است. این تا 30p در دسترس است و زمینه را برای برش به نسبت های مختلف یا حرکت در اطراف قاب در پست فراهم می کند. گزینه‌های 6K، یا با نسبت تصویر 16:9 به سبک UHD یا فرمت 18.9:1 مانند DCI هم وجود دارد.

فراتر از این حالت‌های 4K با عرض کاملکه هر دو DCI و UHD هستند ، از فیلمبرداری 6K گرفته شده‌اند. اینها تا 30p و تا 10 بیت کدگذاری 4:2:2 ارائه می شوند.

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX به بازار خواهد آمد

 

رقبای پاناسونیک به طور فزاینده‌ای قابلیت ضبط 10 بیتی را در این کلاس اضافه کرده‌اند، اما S5 II با طیف وسیعی از ابزارها و ویژگی‌های پشتیبانی که تا کنون در بین رقبا رایج نبوده است، فراتر از اینها است.

 

پاناسونیک هنوز در این بخش از بازار منحصر به فرد است و S5 II را با صفحه نمایش شکل موج و وکتورسکوپ ارائه می دهد. اینها روش‌های استاندارد صنعت ویدیو برای درک تن و توزیع رنگ در تصویر هستند و می‌توانند هنگام تنظیم نوردهی و تعادل رنگ سفید بسیار ارزشمند باشند. به همین ترتیب، S5 II می‌تواند زمان نوردهی خود را بر حسب زاویه شاتر بیان کند ، که حفظ نوردهی معقول هنگام جابجایی بین نرخ‌های فریم عکس را آسان‌تر می‌کند.

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX عرضه شد

ممکن است در ابتدا متوجه آن‌ها نشوید، اما دریچه‌های پره‌دار فن در دو طرف منظره یاب نشان می‌دهند که S5 II در مورد فیلمبرداری جدی است.

 

اسکن همگام‌سازی برای تنظیم دقیق زمان نوردهی برای همگام‌سازی بهتر با منابع نوری سوسوزن رایج‌تر می‌شود، همانطور که گزینه‌های ضبط صدا چهار کاناله و صفحه نمایش‌های نمایش تنظیمات متمرکز بر ویدیو ، بیشتر هستند. با این حال ، صفحه نمایش کاملاً Arri مانند S5 II که از خط Varicam پاناسونیک به عاریت گرفته شده است که به ویژه تمیز و شفاف است. به همین ترتیب، توانایی ضبط صدای 4 کانال با آداپتور XLR اختیاری رایج تر می شود ، اما S5 II شامل گزینه هایی مانند ورودی سطح خط و تنظیمات افزایش ورودی دوگانه در ورودی های میکروفون خود است که رقبای آن فاقد آن هستند.

 

دوربین S5 II دارای چند عملکرد اضافی از جمله تصویربرداری با برد کامل HLG است. این محدودیت‌های روشنایی بالا و پایین را که توسط استاندارد HLG اعمال می‌شود نادیده گرفته می شود ، به این معنی که باید انعطاف‌پذیری بیشتری در ویرایش حفظ کنید. اگر HLG را به عنوان خروجی نهایی مورد نظر خود دارید و یا اگر از آن به عنوان یک مرحله میانی Log مانند استفاده می کنید، مفید است.

 

پشتیبانی آنامورفیک

 

اتصال با قابلیت S5 II برای ضبط فیلم‌های باز و 4:3 APS-C انتخاب خوبی از ابزارها برای پشتیبانی از عکاسی با لنزهای آنامورفیک است. همانند مدل‌های قبلی پاناسونیک، S5 II می‌تواند فیلم را به صورت افقی بکشد تا یک پیش‌نمایش «فشرده» در زمان واقعی برای طیف گسترده‌ای از فاکتورهای فشار ارائه دهد. سپس دوربین می‌تواند نشانگرهای منطقه امن را برای نسبت‌های مختلف خروجی در بالای این نما ترسیم کند، بنابراین می‌دانید که در حال ثبت عمل در بخشی از کادر است که در فیلم نهایی شما استفاده می‌شود.

 

گفته شده است نسبت فشردن لنز به دوربین ، به S5 II اجازه می‌دهد تا سیستم لرزش گیر تصویر خود را طوری تنظیم کند که فواصل کانونی موثر عکس‌برداری عمودی و افقی شما را تطبیق دهد و عملکرد لرزش گیر را بهبود بخشد.

 

عکاسی با استفاده از LUT

 

دوربین S5 II توانایی وارد کردن LUT ها را در قالب استاندارد صنعتی CUBE به دست می آورد. این می تواند تا 10 LUT را ذخیره کند و توانایی اعمال LUT را به فیلم در حین عکاسی اضافه می کند. انجام do به این معنی است که انعطاف‌پذیری پس از پردازش را از دست می‌دهید و تأکید بیشتری بر نوردهی و تعادل رنگ سفید درست در دوربین دارید، اما به شما امکان می‌دهد مستقیماً از دوربین به ظاهری که می‌خواهید برسید.

 

ویژگی های دوربین S5 IIX

دوربین panasonic S5 IIX عرضه شد

اسلات کارت حافظه sd دوقلو UHS-II دوربین ها برای ضبط حالت های 4K ProRes ارائه شده توسط S5 IIX یا توانایی ضبط مستقیم روی یک درایو SSD از طریق پورت USB آن که به اندازه کافی سریع نیستند.

 

تمام تفاوت های بین S5 II و S5 IIX مربوط به قابلیت های ویدیویی است . بدنه X دارای طراحی کاملاً تک‌نوعی نسبتاً زیبا با نام تجاری «Lumix» سیاه‌شده در صفحه‌های کنترلی است . اما تقریباً از هر نظر ، این دو یکسان به نظر می‌رسند.

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX حالت‌های ویدیویی پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند که برای کارهای گسترده پس از تولید مناسب‌تر هستند.

 

خروجی تصویر خام

 

ضبط داخلی ProRes

 

کدک های All-I

 

خروجی USB-SSD

 

پخش مستقیم سیمی و بی سیم در هر GH5 II

 

دارندگان S5 II می‌توانند یک ارتقاء برای اضافه کردن ویدیوی خام به دوربین خود بخرند ، اما با سایر پیشرفت‌های دوربین پاناسونیک S5 IIX عرضه نمی‌شود . حداقل در ایالات متحده ، هزینه ارتقاء پرداخت شده به اندازه تفاوت هزینه بین دو مدل است . بنابراین مگر اینکه به شدت به S5 II برای عکاسی فوری نیاز داشته باشید ، ولی  به نظر منطقی است که تا ماه می برای X صبر کنید.

 

چگونگی مقایسه

 

مانند S5 قبلی ، S5 II به وضوح همان مخاطبان فول فریم میان رده 2000-2500 دلاری را هدف قرار داده است . این شاید رقابتی ترین بخش بازار باشد که دارای دوربین های توانمندی است که هم در عکسبرداری و هم در فیلمبرداری ماهر هستند. این امر باعث می‌شود که متمایز شدن آن دشوار باشد و به این معنی است که عملکرد و قابلیت استفاده در دنیای واقعی فوکوس خودکار ، تفاوت بین لیست مشخصات چشمگیر و یک دوربین عالی است.

 

دوربین panasonic S5 IIX به بازار خواهد آمد

 

هر چهار دوربین به وضوح و به خوبی مشخص شده اند و تنها چند ویژگی به متمایز کردن مدل ها کمک می کند. کانن و پاناسونیک هر دو نرخ عکسبرداری پشت سر هم سریع را ارائه می دهند ، با EOS R6 II که با شاتر چرخشی کمتر و حالت پیش از انفجار به سرعت سریع تری دست می یابد. دوربین Canon از نظر امتیاز لرزش‌گیر تصویر پیشتاز است ، اما این بدان معنا نیست که نرم‌ترین تثبیت‌کننده را در ویدیو ارائه می‌دهد.

 

کیفیت تصویر به طور کلی قابل مقایسه است، سونی جزئیات کمی بهتر را در ISO پایین ارائه می دهد، اما در شرایط نور کم کمی عقب می ماند . سونی چشمگیرترین عمر باتری و همچنین ضعیف ترین عملکرد شاتر نوردی را در ویدیو ارائه می دهد که انتخاب بین چهار دوربین را دشوارتر از همیشه می کند.

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX طیف گسترده‌تری از قابلیت‌های ویدیویی را نسبت به سایر مدل‌های فعلی، با قیمت اولیه پایین‌تر از سونی یا کانن ارائه می‌کند.

 

بدنه و هندلینگ

 

دوربین پاناسونیک panasonic S5 IIX به بازار آمد

 

طراحی S5 II بسیار با مدل اصلی مطابقت دارد ، این یک طراحی سایز متوسط ​​و نسبتاً مربعی با شکل بسیار متمایز شبیه به SLR است . علیرغم اینکه مدل کوچک‌تر در سری L-mount این شرکت است، اما دارای نقاط کنترل خارجی گسترده‌ای است ، از جمله جزئیاتی مانند سوئیچ حالت AF اختصاصی که در این سطح غیرمعمول است.

 

علیرغم ظاهر آشنا ، بسیاری از موارد بازطراحی یا بازسازی شده اند. مهم ترین تغییر اضافه شدن فن به قوز منظره یاب دوربین است. این امر در وعده های دوربین در مورد استقامت ویدئو نقش اساسی دارد، اما به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای آب و هوای بدن را تضعیف نکند.

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX به بازار آمد

 

فراتر از این، S5 II دارای منظره یاب OLED 3.68M نقطه ای با وضوح بالاتر و جوی استیک AF هشت طرفه ، به جای چهار جهته در S5 اصلی ، و یک پورت HDMI با اندازه کامل است.

 

دوربین S5 II همچنین شاهد ارتقاء اسلات کارت دوم خود به استاندارد UHS-II است که امکان استفاده از کارت‌های SD سریع‌تر را در هر دو اسلات فراهم می‌کند. قابل ذکر است، حتی سریع‌ترین کارت‌های دارای رتبه V90، UHS-II به اندازه کافی سریع نیست که بتواند همه حالت‌های ویدیویی S5 IIX را ضبط کند، در بین حالت‌های ضبط All-I و همه حالت‌های 4K و 5.8K ProRes نیاز به استفاده از SSD خارجی است . پاناسونیک می گوید که با سازندگان لوازم جانبی شخص ثالث همکاری می کند تا راه های مفیدی برای اتصال SSD های محبوب به دوربین ارائه دهد.

 

اشتراکات کافی بین S5 و Mark II وجود دارد که دوربین جدید همچنان می تواند از دستگیره باتری موجود DMW-BGS5 استفاده کند و فضایی را برای باتری دوم فراهم کند.

 

باتری

 

دوربین panasonic S5 IIX به بازار آمد

شارژر جداگانه ای در S5 II وجود ندارد، اما از پورت USB Type 3.2 Gen 2 می توان برای شارژ، روشن کردن یا روشن کردن و شارژ کردن دوربین استفاده کرد.

 

دوربین S5 II همچنان از باتری DMW-BLK22 نسخه قبلی استفاده می کند، به این معنی که با همان آداپتور برق متناوب، کوپلر DC و شارژرهای باتری اختصاصی مانند Mark I نیز کاملاً سازگار است.

 

دوربین S5 II با شارژر خود عرضه نمی‌شود و در عوض از استاندارد USB-PD استفاده می‌کند تا امکان شارژ ، عملکرد یا کارکرد و شارژ در دوربین را در صورت اتصال به منابع برق با جریان بالا فراهم کند.

 

رده‌ بندی عمر باتری این دوربین، بر اساس روش‌های تست استاندارد CIPA، 370 عکس در هر بار شارژ بسیار ناامیدکننده است. مثل همیشه ، این اعداد به طور قابل توجهی تعداد شات هایی را که معمولاً می توانید انتظار داشته باشید دست کم می گیرند . رتبه بندی 370 شات به ازای هر بار شارژ معمولاً برای عکاسی یک روزه شارژ زیادی را به شما می دهد، اما برای عکاسی فشرده باید منبع تغذیه USB را در نزدیکی خود نگه دارید . حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ، امتیاز 1250 عکس در هر بار شارژ را برای عکاسی با منظره یاب می دهد.

 

برداشت های اولیه

 

دوربین پاناسونیک panasonic S5 IIX به بازار خواهد آمد

 

دوربین پاناسونیک S5 IIX من را به یاد چاپ های عدسی شکلی می اندازد که در فروشگاه های هدیه موزه فروخته می شود ، که بسته به زاویه ای که از آن می بینید ، تصویر متفاوتی را نشان می دهد. از یک منظر به نظر می رسد که در S5 دو ساله با قابلیت تشخیص فاز اضافه شده است ، اما اگر از موقعیتی متفاوت به آن نگاه کنی م، مشخصات آن باعث می شود که رقیبی معتبر برای EOS R6 II اخیر کانن به نظر برسد که از نظر ما بهترین است .

 

ممکن است عجیب به نظر برسد که افزودن تشخیص فاز و حالت سریع شاتر الکترونیکی می تواند این تفاوت را ایجاد کند، به خصوص زمانی که سیستم فوکوس خودکار قبلی برای برخی کارها بسیار خوب کار می کرد. اما این تا حدی این تصور را ایجاد می کند که تفاوت بین بهترین و بدترین در این کلاس را مشخص کند و افزودن یک سیستم فوکوس خودکار عکاسی و ویدئویی قابل توجه می تواند مهم باشد.

 

تقریباً مانند هر سازنده دیگری که در سال گذشته با آنها صحبت کرده‌ایم ، پاناسونیک نیز می‌گوید که S5 II برای «سازندگان محتوا» رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است ، اما کاملاً مشخص نیست که برای ارائه آن چه کاری انجام داده است . اما برای فیلمبرداری وقتی می‌گوید S5 II به همان اندازه برای عکس‌ها در نظر گرفته شده است، کمی متقاعد شدم.

 

ویدیو مطمئناً یکی از نقاط قوت شناخته شده پاناسونیک است ، اما مهم است که تلاش‌ها برای تقویت این قابلیت‌ها را با تمرکز بر ویدیو اشتباه نکنید . گنجاندن ویژگی‌های خاص عکس‌برداری مانند سرعت پشت سر هم 30 فریم در ثانیه، حالت پیکسل شیفت با وضوح بالا و گزینه‌های ترکیبی نمای زنده ، راه زیادی را برای تبدیل آن به یک دوربین هیبریدی واقعی دارد و در حالی که سیستم DFD AF موجود برای عکس‌های تکی به خوبی کار می‌کند ، یک سیستم ردیابی فوکوس خودکار تازه‌سازی شده تنها می‌تواند جذابیت S5 II را برای عکاسی افزایش دهد.

 

عملکرد فوکوس دوربین S5 IIX

 

همانطور که فوکوس خودکار بهبود یافته به طور قابل توجهی رقابت پذیری S5 II را تغییر می دهد، تعداد نسبتاً کمی از ویژگی های اضافه شده باعث می شود دوربین پاناسونیک S5 IIX بسیار بیشتر از تفاوت قیمت 200 دلار  که ممکن است شما انتظار داشته باشد متمایز باشد. طرفداران S5 II در حال حاضر نسبت به سایر رقبای خود دستگاه ضبط ویدیوی قابل اعتمادتری را وعده می دهند، اما طیف گزینه های ضبط S5 IIX آن را از رقبا خارج می کند. این تنها در ارائه خروجی Raw در ضبط All-I نیست ، اما هیچ فول فریم دیگری ضبط ProRes را ارائه نمی دهد ، و همچنین گزینه ای برای خروجی SSD در این کلاس ارائه نمی دهد. هر یک از این قابلیت ها باعث می شود که دوربین پاناسونیک S5 IIX با وجود قیمت رقابتی ، ابزار تولیدی بسیار انعطاف پذیرتر به نظر برسد.

 

آیا S5 II به اندازه کافی کار می کند تا به عنوان یک رقیب جدی برای EOS R6 II کانن یا حتی Z6 II نیکون دیده شود؟ این به این موضوع کمک می کند که لایکا ، پاناسونیک و سیگما در ساختن یک سیستم در اطراف L-mount به خوبی کار کنند، به این معنی که لنزهای بومی بسیار بیشتری نسبت به سیستم های بدون آینه کانن یا نیکون وجود دارد.

 

با این حال، در نهایت به نظر می رسد که S5 II بر اساس عملکرد فوکوس خودکار موفق یا شکست بخورد . دلیل کمی وجود دارد که شک کنیم دوربین فیلمبرداری توانمندی خواهد بود ، اما کارایی سیستم AF اصلاح شده آن کمک می‌کند تا مشخص شود که عکاسی با آن هم برای عکس‌ها و هم برای فیلم‌برداری چقدر آسان است، و در آن بخش در مقابل برخی از رقبای بسیار توانا قرار می‌گیرد.

 

اولین برداشت ما این است که ردیابی فوکوس خودکار در حالت عکس چسبنده‌تر از Nikon Z6 II است ، اما در مقایسه با رقبای Canon و Sony ، ردیابی فوکوس خودکار بهتر است ، در حالی که برای ویدیو از همه به جز سونی بهتر عمل می‌کند.

 

یک مشکل بالقوه این است که یکی از ویژگی‌های کلیدی عکس‌برداری – 30 فریم بر ثانیه راو – در مقایسه با مستقیم‌ترین رقیب خود ، شاتر نورد بیشتری را نشان می‌دهد . Canon EOS R6 II می‌تواند با سرعت 40 فریم در ثانیه با زمان بازخوانی  18 میلی‌ثانیه عکس‌برداری کند ، حدود 30 درصد سریع‌تر از S5 II .

 

اینها افکار اولیه هستند. ما می خواهیم قبل از نتیجه گیری محکم ، دوربین پاناسونیک S5 IIX را با لنزهای بیشتر در شرایط عکاسی بیشتر بررسی کنیم. نکته مهم این است که تثبیت‌کننده و فوکوس خودکار چقدر با هم در فیلم‌های دویدن و تفنگ و ضبط عکس‌ها کار می‌کنند. با این حال ، از استفاده ما تا کنون ، به نظر می رسد S5 II به طور قابل اعتمادی در حال شکار است. بر این اساس، هر طور که به آن نگاه کنید، یک گام بزرگ به جلو برای پاناسونیک است.

 

منبع خبر : dpreview

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *