021-7356

چه لباسی برای عکاسی مناسب است؟

چه لباسی برای عکاسی مناسب است؟

به عنوان یک عکاس در حال پیشرفت، یکی از بزرگترین سوال‌هایی که در نهایت به ذهنتان می‌آید این است که: “برای عکاسی چه لباسی مناسب است؟ اصلا لباس عکاسان ، لباس خاصی است؟” جواب این سوال‌ها هر دو در دستان مشتریان نورنگار هست، خیلی از مشتریان ما عکاسان حرفه‌ای هستند که در پی سال‌ها فهمیده‌اند لباس عکاسی بستگی به نوع عکاسیشان، سوژه‌ی عکاسی که با او در حال کار هستند، سبک کلی خودشان و فرهنگی که از آن عکس می‌اندازند دارد.
به طور مثال عکاسی اسپرت در مقایسه با عکاسی مراسم لباس‌هایش تنوع بیشتری دارد. یا مثلا زمانی که در ساحل جنوب ایران عکس می‌اندازید، می‌بایست لباس‌های خنک‌تری بپوشید تا زمانی که در ساحل شمال ایران عکاسی می‌کنید. گذشته از این شرایط، در زیر نگاهی خواهیم داشت به چند لباس معمول که توسط عکاسان حرفه‌ای بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

1. پوشیدن کفش‌های راحت

بدون اینکه در نظر بگیریم چه نوع عکاسی‌ای پیش رو دارید به سراغ ابتدایی‌تری موضوع یعنی کفش‌ها می‌رویم، باید در نظر گرفت که احتمال این که شما ساعت‌ها سرپا عکاسی کنید وجود دارد پس راحت بودن و اذیت نشدنتان تاثیر مستقیمی روی عکاسی‌تان خواهد داشت. همچنین، بهتر است راجع به زمینی که ممکن است روی آن راه بروید و آب و هوای منطقه‌ای که قرار است در آن عکاسی کنید تحقیق داشته باشید. اینکه آیا قرار است روی زمین چمن عکاسی کنید یا در یک ساحل شنی یا اینکه آیا برای پیدا کردن درست باید روی زمین دراز بکشید یا ساعت‌ها بایستید؟ در این صورت، بسیار مهم است که کفش‌هایتان اذیتتان نکند و راحت باشد.
نکته‌ای برای عکاسان خانم مخصوصا اگر کارشان بیشتر با شرکت‌های تبلیغاتی است، در هنگام فصول گرم کفش‌های راحتی چرم انتخاب کنید، و برای فصول سرد چکمه‌های چرمی بپوشید، یا برای عکاسی‌های طولانی در هوای آزاد کفش‌های کتانی راحت بپوشید. در هر صورت بهترین کار این است که صندل، کفش‌های پاشنه بلند و دمپایی نپوشید.

لباس عکاسان

2. پوشش مناسب

به عنوان یک عکاس خلاق احتمالا باید به طور مداوم به دنبال زاویه‌های خلاقانه برای عکس انداختن باشید و برای عکاسی در زوایای خاص لازم است گاهی اوقات به سرعت خم شوید، بنشینید، روی زمین زانو یا چمباتمه بزنید یا روی لبه یک بلندی لم دهید. با توجه به این شرایط لباس عکاسان باید آنقدر راحت و انعطاف‌پذیر باشد که برای پیدا کردن نقطه‌ زاویه‌ی مناسب بدنشان نمایان نشود یا حتی بدتر لباسشان پاره نشود.
برای خانم‌ها این به این معناست که از پوشیدن کت‌های کوتاه و مانتوهای خیلی تنگ و نازک خود‌داری کنند و حداقل پوشش را کت یا سوئیشرت قرار دهید. و برای آقایان، اینکه فراموش نکنند کمربند ببندند و پیراهن بلند بپوشند بسیار مهم است.

3. لباس تمام مشکی

این مورد می‌تواند به سلیقه و سبک عکاس برگردد. هرچند، سیاه پوشیدن عکاس یک قانون نانوشته و معمول است اما باید توجه کنید که در عکاسی، لباس سیاه می‌تواند شما را تا جای ممکن نامرئی کند، در این صورت باعث جلب توجه و گرفتن توجه از روی سوژه‌ی اصلی نخواهید شد. نیازی به گفتن نیست که پوشش تمام سیاه باعث رسمی‌تر نشان دادن شما می‌شود، و میتواند برای شما در برخورد با اطرافیانتان بسیار مفید باشد.
به عقیده‌ی بسیاری از عکاسان قانون مشکی پوشیدن برای عکاسی بهتر است، تنها دلیل هم این است که با این نوع لباس پوشیدن دیگر نیازی نیست نگران یونیفورم و پوشش خود باشید و یکی از نگرانی‌های روز عکاسی از شما گرفته خواهد ‌شد. برای بعضی‌ها یونیفورم می‌تواند شامل این موارد ‌شود: شلوار جین مشکی، شلوار کار مشکی، کت مشکی، کمربند مشکی چرم، تی‌شرت یقه‌دار مشکی و یک بلوز مشکی.

لباس عکاسان
4. کمی سلیقه‌ی شخصی به کار ببرید

بعضی از عکاسان ممکن است بر این باور باشند که لباس عکاسان وقتی بهتر است که به سبک و سلیقه‌ی خود عکاس باشد. این هم به نوع خود می‌تواند درست باشد، اما داشتن سبک و استایل خودتان حتی زمانی که سیاه هم می‌پوشید امکان‌پذیر است. برای مثال، بعضی از عکاسان زن همیشه از گردنبند یا گوشواره یا ساعت استفاده می‌کنند که باعث جلب توجه می‌شود، اما خوشبختانه این لوازم در سایز‌های مختلف وجود دارند که باعث می‌شود زیاد در چشم نباشند.
ایده‌ی دیگری که می‌توانیم به شما بدهیم این است که از لباس‌های مشکی‌ای استفاده کنید که آرم خودتان روی آن ثبت شده است، مثل تی‌شرتی که روی سینه‌اش آرم شخصی یا شرکت شما روی آن ثبت شده باشد. به شخصه عکاسی را دیدم که این کار را با لباسش انجام داده بود، به موفقیت بالایی رسیده بود و توانسته بود با این کار افراد زیادی را با برند خودش آشنا کند، در عین حال این کار باعث رسمی‌ جلوه دادن این عکاس در چشم بقیه می‌شد.

لباس عکاسان
5. وقتی شک دارید بپرسید!

اگر واقعا در مرحله‌ی لباس انتخاب کردن تردید دارید بهتر است از دیگران بپرسید تا نظر خودشان را به شما بگویند. این کار تنها برای عکاسی مراسم‌های خاص است، نه زمانی که عکاسی در محیطی صمیمی‌ باشد. ممکن است اتفاق بیفتد که یک شرکت تبلیغاتی فراموش کند نوع لباس پوشیدن در شرکتشان را برای شما توضیح دهد، و در مقابل شما هم برای پرسیدن زنگ نزنید! این هم کاری اشتباه است، چون این مهم است که بدانید نوع لباس پوشیدن باید رسمی، نیمه رسمی یا خودمانی باشد و دقیقا با همین شرایط لباس بپوشید.

6. لباس عکاسان متناسب با نوع عکاسی و نوع تجهیزاتی که با خود دارند

نکته‌ی دیگری که در لباس پوشیدن عکاس وجود دارد راحتی آن است، برای مثال شما نمی‌توانید با کت و شلوار برای عکاسی عروسی بروید. عکاسی عروسی ملزم به این است که در جا‌هایی که نیاز باشد روی زمین بشینید و حتی ممکن است برای بهتر در آوردن زاویه مجبور شوید روی یک نقطه‌ی بلند بروید در این صورت اگر لباس ناراحت باشد زود از این کار خسته خواهید شد واین مورد می‌تواند کیفیت کار شما را پایین بیاورد. همچنین زمانی که برای عکاسی در حیات وحش می‌روید، پیاده‌روی زیادی در پیش رو دارید و ممکن است لوازم زیادی با خود حمل کنید که برای راحت‌تر بودن و سبک‌تر حرکت‌ کردن بهترین کار این است که از جلیقه‌ای پر جیب استفاده کنید تا لوازم یدکی کوچک مثل کارت حافظه‌ی EZ-Share SD 32GB Class 10 را داخل آن قرار دهید.

لباس عکاسان

[porto_content_box border_top_color=”yellow”]نتیجه:
برای خیلی از عکاسان، شاید مهم نباشد که هنگام عکس انداختن چه شکلی به نظر بیایند، اما عکاسان حرفه‌ای بر این باورند که نوع لباس پوشیدن شما می‌تواند روی برند شما موثر باشد، پس هنگام عکاسی تمام عناصر را در نظر بگیرید.[/porto_content_box]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه