دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

عکاسی از نزدیک شدن دو سیاره زهره و مشتری

اخبار عکاسی
عکاسی از نزدیک شدن دو سیاره زهره و مشتری

یک عکاس نجوم سیاره زهره و مشتری را در مدت 10 روز در حالی که در آسمان شب به سمت یکدیگر همگرا می‌شدند و عملاً در اوج به یکدیگر می رسیدند ، ثبت کرد.

 

در حالی که در حقیقت سیارات در واقع 600 میلیون کیلومتر از هم جدا شده بودند ، برای ناظران روی زمین به نظر می رسید که این دو سیاره دقیقاً در کنار یکدیگر هستند.

 

سومیادپ موکرجی خوش شانس بود که 10 در دنباد هندوستان بود تا تصویر پانل شده ای را ایجاد کند که عبور زهره و مشتری را نشان می دهد.

 

او می گوید: «من همیشه عاشق انجام پروژه های بلندمدت با عکاسی نجومی هستم که بیش از یک هفته یا یک ماه طول می کشد.

 

با اتصال زهره و مشتری ، من این فرصت را داشتم . چنین تصاویری همیشه در پایان یک عنصر غافلگیرکننده دارند ، من هرگز نمی توانم تصور کنم که تصویر نهایی ممکن است چگونه به نظر برسد.

 

موکرجی این پروژه را در 21 فوریه با مشتری در بالای زهره آغاز کرد و در 2 مارس با سقوط مشتری به زیر زهره پایان داد ، جایی که به زودی در زیر افق از دید ناپدید می شود ، ولی زهره یک ستاره عصر روشن باقی خواهد ماند.

 

او در صفحه اینستاگرام خود توضیح می دهد: “من در تمام طول مدت از یک مجموعه تجهیزات استفاده کردم . نیکون D5600 ، سیگما 50 میلی‌متری و سه‌پایه بنرو راینو. دیافراگم در f/2.8 و ISO برای همه تصاویر روی 200 نگه داشته شد.

 

سرعت شاتر بسته به شرایط نوری از 1/3 ثانیه تا 1 ثانیه متغیر بود . همه تصاویر در زمان مشابهی بین ساعت 18:10 تا 18:20 IST گرفته شده اند.

 

موکرجی می گوید که او خوش شانس بود که حرکت نسبی سیارات را به تصویر کشید و در هنگام غروب خورشید مجذوب رنگ آسمان در حال تغییر بود.

 

او می گوید: این تصویر خاص در ابتدا برنامه ریزی نشده بود ، زیرا هرگز انتظار نداشتم 10 روز آسمان صاف پشت سر هم داشته باشم.

 

تنها پس از روز سوم بود که تصمیم گرفتم آن را انجام دهم . از منظر برنامه ریزی ، این کار نسبتاً آسان بود زیرا تنها چالش ، داشتن آب و هوای خوب بود.

 

تصویر موکرجی توسط ناسا انتخاب شد و آن را به عنوان تصویر نجوم روز خود معرفی کرد.

 

اگرچه من دوست داشتم این پروژه را برای هشت تا نه روز دیگر ادامه دهم ، برای اینکه نشان دهم چگونه آنها از یکدیگر فاصله می‌گیرند ، اما بسیار خوشحالم که تصویر نهایی پس از 10 روز منتشر شد.

 

منبع خبر : پتاپیکسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه