021-7356

آموزش عکس پروفایل؛ چگونه عکس پروفایل حرفه ای بگیریم؟

آموزش عکس پروفایل؛ چگونه عکس پروفایل حرفه ای بگیریم؟

دنیای امروز با شبکه‌های اجتماعی احاطه شده‌است و در این جهان مجازی، هیچ چیز مهم‌تر از عکس پروفایل حرفه‌ای نیست. عکس پروفایل نخستین چیزی است که همه می‌بینند، بنابراین داشتن یک عکس پروفایل حرفه‌ای به شما کمک می‌کند در برخورد اول، تأثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان صفحه خود بگذارید. در این مطلب، آموزش عکس پروفایل حرفه ای را به شما ارائه می‌کنیم که به وسیله آن، می‌توانید برای صفحات خود یک عکس خفن داشته باشید!

اما سؤال این‌جاست که داشتن عکس پروفایل حرفه‌ای دقیقاً به چه عواملی بستگی دارد؟ به خیلی چیزها! این‌که چه لباسی می‌پوشید، چگونه لبخند می‌زنید، از چه پس‌زمینه‌ای استفاده می‌کنید و غیره. همه این موارد باعث می‌شوند یک عکس جذاب بر روی صفحه پروفایل خود داشته باشید. نکات و تکنیک‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند یک عکس پروفایل اصولی داشته باشید و در تمام شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود، سر و صدا کنید!

ژست مناسب عکس پروفایل اصولی

عکس پروفایل شما، نخستین چیزی است که مردم وقتی تصمیم می‌گیرند اینستاگرام یا فیس‌بوک شما را فالو کنند، به آن نگاه می‌کنند. از این رو، ژست مناسب و ایده استثنایی برای داشتن یک عکس پروفایل خفن، ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه، به عوامل مؤثر در داشتن یک ژست خوب، اشاره خواهیم کرد.

عکس پروفایل مردانه

زاویه نگاه و صورت در تصویر پروفایل

یکی از روش‌های داشتن ژست خوب برای داشتن ژست مناسب در عکس پروفایل، تنظیم زاویه نگاه و صورت است. برای مثال می‌توانید در حالی که به پایین نگاه می‌کنید، عکس بگیرید. این یک راه عالی برای نشان دادن آرایش چشمان خانم‌ها است. همینطور می‌توانید در حین عکس گرفتن، موهایتان را روی صورت خود بریزید.

همچنین با داشتن یک لبخند صادقانه، می‌توانید انرژی خوبی را به بینندگان عکس پروفایل حرفه‌ای خود منتقل کنید. برای این‌که این لبخند مصنوعی به نظر نرسد، ابتدا چشمان خود را به هم نزدیک کنید و به صورت خود آرامش ببخشید. از بالا بردن ابروهایتان خودداری کنید، چرا که حالت تعجب و ترس به چهره شما می‌دهند.

نکات مهم برای عکاسی پروفایل
یکی از روش‌های داشتن ژست خوب برای داشتن ژست مناسب در عکس پروفایل، تنظیم زاویه نگاه و صورت است.

حالت قرارگیری بدن

نکته دیگر در آموزش عکس پروفایل حرفه‌ای این است که اگر می‌خواهید به صورت تمام‌قد یا اورشولدر عکس بگیرید، می‌توانید هر لباسی که بر تنتان راحت است بپوشید. سپس به سادگی بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. شانه‌های خود را در حالت میانگین قرار دهید، نه خیلی بالا و نه افتاده.

حالت دوم برای این کار، «حالت نشسته» است. این ژست یک ژست عالی برای نشان دادن اعتماد به نفس و متانت شماست. روی یک صندلی یا چهارپایه بنشینید و پاهای خود را روی هم قرار دهید. سپس دستانتان را روی پاهایتان بگذارید. همچنین می‌توانید وسایلی مانند کتاب، لپ‌تاپ یا یک فنجان قهوه به تصویر اضافه کنید تا به عکس خود شخصیت ببخشید.

عکس پروفایل حرفه‌ای
با گرفتن یک ماگ لنز دوربین در دستان خود میتوانید علاقه خود را به عکاسی نشان دهید .

استایل مناسب عکس پروفایل

به طول کلی، استایل مناسب عکس پروفایل برای هر کسی متفاوت است. اگر در محیط‌های خارجی عکس می‌گیرید، طبیعتاً بهتر است از لباس مناسب فصل استفاده کنید. قاعده کلی برای استایل این است: هر لباسی که در آن احساس راحتی می‌کنید، به تن شما می‌آید. اگر رنگ پوست تیره‌ای دارید، لباس‌هایی به رنگ روشن و اگر رنگ پوست روشنی دارید، لباس‌هایی با رنگ تیره چهره شما را بهتر نشان می‌دهند.

اگر هم از یک گوشواره یا آکسسوار جدید استفاده می‌کنید، می‌توانید در زاویه‌ای عکس بگیرید که آن آکسسوار در عکس برجسته شود. همچنین اگر نمی‌خواهید ژست کلاسیک بگیرید، استفاده از کلاه، عینک آفتابی و چنین چیزهایی جالب خواهد بود.

برای گرفتن عکس پروفایل طبیعتاً بهتر است از لباس مناسب فصل استفاده کنید.

نکات مهم برای عکاسی پروفایل

نکته مهمی که درباره گرفتن یک عکس پروفایل اصولی وجود دارد، این است که باید از تکنیک‌های عکاسی به صورت اصولی و به‌جا استفاده کنید و طوری عکس بگیرید که حرفه‌ای به نظر برسد. یادگیری و استفاده از این اصول، به نور، پس‌زمینه، کادربندی، تجهیزات و ادیت عکس پروفایل شما بستگی دارد. در ادامه، این موارد را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم برای عکاسی پروفایل
برای گرفتن عکاسی پروفایل کنار پنجره بروید و به بیرون نگاه کنید.

·        نور خوب در عکس

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر گرفتن عکس پروفایل حرفه ای، نور است. نور طبیعی معمولاً برای عکس‌های باکیفیت ایده آل است. شما می‌توانید در هنگام صبح علی‌الطلوع یا کمی قبل از غروب خورشید، که به اصطلاح به آن Golden Time می‌گویند، نور طبیعی فوق‌العاده‌ای دریافت کنید. البته اگر نمی‌توانید نور طبیعی را مدیریت کنید، به فکر تهیه منابع نوری مصنوعی باشید.

نور مناسب عکس پروفایل
هنگام صبح علی‌الطلوع یا کمی قبل از غروب خورشید، نور طبیعی فوق‌العاده‌ای برای گرفتن عکس پروفایل دریافت کنید.

·        رنگ‌بندی در عکس پروفایل

برای داشتن یک عکس پروفایل حرفه‌ای، به خصوص در حالت پرتره، بهتر این است که از پس‌زمینه‌هایی با رنگ خنثی یا خاموش استفاده کنید. پس‌زمینه‌های سفید می‌توانند رنگ‌های روشن‌تر پوست را از بین ببرند و پس‌زمینه‌هایی با رنگ روشن، می‌توانند رنگ پوست را نامطلوب نشان دهند.  از نور نرم و طبیعی استفاده کنید و از کار با فلاش‌های پرنور بپرهیزید. این کار تضمین می‌کند که بهترین ظاهرتان را در عکس پروفایل حرفه‌ای خود داشته باشید و سایه‌های آزاردهنده از تصویر شما حذف شوند.

 عکس پروفایل حرفه‌ای
برای گرفتن عکس پروفایل حرفه‌ای از پس‌زمینه‌هایی با رنگ خنثی یا خاموش استفاده کنید.

·        توجه به کادربندی در عکس

کادربندی تکنیکی است که به شما کمک می‌کند عکس پروفایل اصولی بگیرید. این کار شامل یافتن چیزی است که بتواند یک قاب طبیعی ایجاد کند تا توجه بیننده را به کانسپت عکس هدایت کند. درها، دیوارها، صخره‌ها، طاقچه‌ها و درختان اغلب به خوبی مناسب کادربندی هستند. اگر کادر کاملاً به دوربین نزدیک باشد، می‌تواند به عنوان یک لایه بک‌گراند عمل کند و عمق بیشتری به تصویر بدهد. اگر کادر را پر کنید، سوژه گاهی اوقات کادربندی خاص خود را ایجاد می‌کند، به خصوص اگر در حال گرفتن عکس پرتره باشید.

یکی از موارد دیگر برای آموزش عکس پروفایل حرفه‌ای، آگاهی به قانون یک سوم است. قانون یک سوم بیان می‌کند که شما باید عکس خود را هم به صورت افقی و هم عمودی، به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس سوژه یا جزئیات مهم‌تر را خارج از مرکز قرار دهید و دو سوم دیگر را باز بگذارید. این یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن عکس پروفایل حرفه‌ای است که باعث می‌شود توجه بیننده به کل ترکیب‌بندی جلب شود، نه فقط مرکز عکس.

آموزش عکس پروفایل حرفه‌ای
یکی از موارد دیگر برای آموزش عکس پروفایل حرفه‌ای، آگاهی به قانون یک سوم است.

تجهیزات مورد نیاز برای گرفتن عکس پروفایل

اگر دوربین و تجهیزات عکاسی شما به اندازه کافی خوب نباشند، گرفتن عکس‌های باکیفیت کار دشواری خواهد بود. سعی کنید از دوربینی استفاده کنید که گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی داشته باشد. همچنین مطمئن باشید که لوازم جانبی دوربینتان در برابر عناصر طبیعی مقاوم هستند و در مقابل نورهای شدید مانند نور خورشید، آسیب نمی‌بینند.

·        استفاده از دوربین و پایه

دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای، معمولاً امکانات بیشتری نسبت به گوشی‌های موبایل به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات و امکانات این دوربین‌ها، کیفیت عکس پروفایل خود را افزایش دهید. اکثر دوربین‌ها دارای تنظیمات قابل تغییر و فیلترهای دیفالتی هستند که افکت‌های جالبی ایجاد می‌کنند. قبل از گرفتن عکس، دیافراگم، کنتراست، میزان نور و … را تست کنید.

همچنین می‌توانید از فیلترهای لنز استفاده کنید که انعکاس نور و تابش شدید آن را به حداقل می‌رسانند. این فیلترها رنگ‌ها را بهبود می‌بخشند و تأثیرگذاری تصویر شما را افزایش می‌دهند. نکته مهمی که در این بین وجود دارد، این است که حتماً از سه‌پایه عکاسی استفاده کنید. چرا که لرزش دست از کیفیت تصویر می‌کاهد.

کیفیت عکس پروفایل
شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات و امکانات دوربین‌های عکاسی، کیفیت عکس پروفایل خود را افزایش دهید.

·        استفاده از گوشی و استند

اگر هم می‌خواهید عکس پروفایل حرفه‌ای خود را با گوشی موبایل بگیرید، بهتر است در ابتدا تنظیمات دوربین گوشی خود را بررسی کنید. گاهی اوقات گوشی‌های هوشمند افکت‌هایی مشابه یک دوربین دیجیتال معمولی را ارائه می‌دهند. در این نوع عکاسی هم مهم است که برای حذف لرزش دست، از استند استفاده کنید.

·        نور مناسب با رینگ‌لایت

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید با آن کیفیت عکس پروفایل خود را بالا ببرید، رینگ لایت‌ها هستند. چراغ‌های استودیویی یا رینگ‌لایت‌ می‌توانند به شما این امکان را بدهند که میزان روشنایی را مطابق با اولویت‌های خود تنظیم کنید. سعی کنید به جای فلاش از این گزینه‌های نورپردازی استفاده کنید. چرا که فلاش گاهی اوقات رنگ را از بین می‌برد و کیفیت عکس را کاهش می‌دهد. این کار به ویژه برای عکاسی در فضاهای داخلی، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کیفیت عکس پروفایل خود را بالا ببرید
یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید با آن کیفیت عکس پروفایل خود را بالا ببرید، رینگ لایت‌ها هستند.

ادیت درست عکس پروفایل

گاهی اوقات عکس‌های پروفایل، در ادیت جذاب‌تر می‌شوند. برخی از دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند تصاویر را در خود دوربین ادیت کنید، اما معمولاً این کار در کامپیوتر آسان‌تر است. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنید که به شما امکان می‌دهند با رنگ‌ها، افکت‌ها و قابلیت کراپ در تصاویر بازی کنید. تا زمانی که فکر می‌کنید تصاویرتان می‌توانند بهتر شوند، از ادیت آن‌ها دست نکشید.

سایز مناسب عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی

در جدول زیر، با سایزهای مناسب برای عکس پروفایل حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مختلف آشنا خواهید شد.

شبکه اجتماعیسایز تصویر
Instagram110×110 پیکسل
WhatsApp500×500 پیکسل
Telegram512×512 پیکسل
LinkedIn300×300 پیکسل
Twitter (X)400×400 پیکسل
YouTube800×800 پیکسل

 

نرم افزارهای آسان برای ادیت عکس پروفایل

در جدول زیر، با نرم افزارهای آسان برای ادیت عکس پروفایل اصولی آشنا خواهید شد. برخی از این نرم افزارها سازگار موبایل و برخی دیگر برای سیستم‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند.

نرم افزارهای ادیت عکس با کامپیوترنرم افزارهای ادیت عکس با موبایل
PhotoDirector EssentialPicsArt
GIMP Photo EditorPolish
PixlrSnapspeed
Movavi PicversePixlr
BeFunkyAirbrush
Adobe PhotoshopAdobe Photoshop Mobile

سخن پایانی

در این مطلب، آموزش عکس پروفایل اصولی را برای شبکه‌های اجتماعی بررسی کردیم. همچنین سعی کردیم به  پرسش «چگونه عکس پروفایل حرفه‌ای بگیریم» پاسخ بدهیم. این پرسش در ظاهر ساده به نظر می‌رسد؛ اما وقتی وارد عمق می‌شویم، می‌بینیم که عوامل متعددی در این بین وجود دارند که در کیفیت عکاسی شما تأثیر می‌گذارند.

پاسخ به این پرسش کاملاً نسبی بوده و برای افراد مختلف متفاوت است، اما تکنیک‌ها و نکاتی وجود دارند که رعایت آن‌ها، تأثیر زیادی بر زندگی شما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خواهد گذاشت. اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه گرفتن عکس پروفایل حرفه ای دارید، یا می‌خواهید پیشنهادی در این زمینه ارائه دهید، لطفا آن‌ها را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران مطرح کنید. تیم نورنگار آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما در مورد عکس پروفایل حرفه‌ای خواهد بود.

4 دیدگاه

  • bahari80 گفت:

    سلام و عرض ادب
    ایده ها بسیار عالی و جذاب بودن یه رینگ لایت خوب برای عکاسی پرتره میخوام ممنون میشم منو راهنمایی کنید .

  • keshavarz56 گفت:

    عکس پرو فایل برای من همیشه معضل بوده و هیچ وقت عکس خوبی نمیتونستم بگیرم
    مطالبتون برام جالب و کاربردی بود ممنون از سایت خوبتون

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز نورنگاری 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *