دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

فراخوان سیزدهمین جشنواره عکس رضوی؛ مسابقه عکاسی رضوی1402

اخبار عکاسی
فراخوان سیزدهمین جشنواره عکس رضوی؛ مسابقه عکاسی رضوی1402

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی به مناسبت دهه کرامت در اسفند ماه ۱۴۰۲ برای علاقمندان به هنر عکاسی برگزار خواهد شد. بنابراین علاقمندان به عکاسی و فعالان در این حوزه می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ و طبق فراخوان، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
موضوع آثار، اسلامی، دینی و مذهبی است و شامل چهار بخش مختلف عکس‌هایی از آداب، آیین‌ها و مناسک زیارتی و عبادی، عکس‌های زائر و زیارت در اماکن مقدسه، عکس‌های خانواده و گروه‌های زیارتی در اماکن مقدسه و آثاری از معماری و هنرهای تزیینی اسلامی در اماکن مقدسه و بافت پیرامونی آن می‌شود. در ادامه با جزئیات برگزاری جشنواره بیشتر آشنا خواهید شد.
اهداف و بخش‌های مختلف جشنواره
این جشنواره عکاسی با موضوع مذهبی و زیارتی با اهداف فرهنگی جذابی برپا می‌شود. یکی از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری این جشنواره، حمایت از عکاسان جوان و مستعد و انگیزه دادن به آن‌ها است. با برگزاری این جشنواره، به هنر این عزیزان ارج نهاده می‌شود و با دریافت جایزه، دلگرمی و انگیزه در این هنرمندان ایجاد می‌شود. مسئولین برگزاری این جشنواره بین‌المللی عکاسی در نظر دارند تا از عکاسی به عنوان یک رسانه موثر برای ترویج و توسعه معارف دینی رضوی استفاده کنند.
آن‌ها از این طریق می‌توانند پیام فرهنگی و هنری عکاسی از آیین و مناسک زیارتی و عبادی را به عموم جامعه مخابره کنند و فرهنگ منور رضوی را از طریق این فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح جامعه و بین قشرهای مختلفی از افراد گسترش دهند. هنرمندان و علاقمندان به عکاسی می‌توانند در دو بخش مختلف عکاسی با دوربین حرفه‌ای و عکاسی با دوربین تلفن همراه در این جشنواره شرکت کنند و این خبر خوبی برای آن دسته از افرادی است که به عکاسی علاقمند هستند، اما دوربین عکاسی حرفه‌ای ندارند.

مقررات سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی

شرکت‌کنندگان در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی، ملزم به رعایت قوانین و مقررات جشنواره به شرح زیر هستند:
عکس‌های ارسالی باید از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ تا زمان ارسال به دبیرخانه گرفته شده باشند. عکس‌های قدیمی‌تر مورد قبول دبیرخانه نخواهند بود.

مسابقه عکاسی رضوی

فراخوان مسابقه عکاسی رضوی

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را فقط از طریق ثبت نام در سامانه shamstoos.ir ارسال کنند.
عکس‌ها باید خلاقانه باشند و هیئت داوران آثاری که در آن‌ها نوآوری بیشتری به چشم می‌خورد را انتخاب خواهند کرد. از ارسال عکس‌هایی که قبلا در مسابقات دیگر جایزه گرفته‌اند، خودداری کنید.
در این جشنواره بین‌المللی تمام افراد با هر ملیتی می‌توانند ثبت نام کنند. جشنواره شرط سنی ندارد و سطح شرکت‌کنندگان می‌تواند از آماتور تا حرفه‌ای باشد.
مجموع آثاری که هر شرکت‌کننده می‌تواند به دبیرخانه ارسال کند، شامل ۸ عکس رنگی و یا تک رنگ در هر بخش است که مجموعاً شامل ۱۶ عکس برای هر شرکت‌کننده می‌شود.
آثار ارسالی هر شرکت‌کننده در قالب تک عکس داوری خواهند شد و هر عکس تنها در یک بخش شرکت داده می‌شود.
هر گونه تخلف در جشنواره عواقب حقوقی و قضایی برای شرکت‌کننده به دنبال خواهد داشت.
فایل عکس‌ها شامل شماره‌های ۱ تا ۸، نام شرکت‌کننده با حروف انگلیسی و شماره تلفن او خواهد بود. همچنین ابعاد عکس‌ها باید ۱۹۲۰ پیکسل و با حجم حداکثر ۲ مگابایت باشد. فرمت آثار ارسالی نیز jpeg با مود Rgb است.
عکس‌هایی که به بخش داوری جشنواره را پیدا می‌کنند می‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند و در هر قالبی گرفته شده باشند؛ اما بالاترین کیفیت چه در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و چه در بخش عکاسی با موبایل الزامی است. عکس‌های گرفته شده با موبایل باید قابلیت چاپ ۳۰ در ۴۵ داشته باشند.
اگر هر یک از فایل‌های ارسالی قابل چاپ نباشد، آن عکس در نمایشگاه نمایش داده نخواهد شد.
شرکت‌کنندگان باید از قرار دادن هر گونه امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو یا هر نوع علامت شناسایی دیگر در آثار خود اجتناب کنند.
با توجه به رویکرد مستند بودن جشنواره، در صورتی که استفاده از نرم‌افزارهای ادیت عکس به اصالت آن خدشه‌ای وارد نکند، می‌تواند در جشنواره شرکت کند. همچنین شرکت‌کنندگان نمی‌توانند عکس‌های مونتاژ شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
عکس‌هایی که به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند، گواهی حضور در جشنواره را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، آثاری که به بخش نمایشگاه وارد شوند در قالب یک کتاب نفیس به چاپ می‌رسند که به هر یک از راه‌یافتگان به نمایشگاه یک جلد از آن اهدا می‌شود.
اطلاع‌رسانی‌ها از طریق پست الکترونیک و تلفن‌های دبیرخانه از طریق شبکه‌های مجازی صورت خواهد گرفت.
حق نشر و بهره‌برداری عکس‌هایی که شرکت‌کنندگان برای دبیرخانه ارسال می‌کنند، با اهداف فرهنگی برای دبیرخانه جشنواره وجود دارد.
پاسخگویی به سوالات از طریق سامانه جشنواره، تلفن دبیرخانه و ایتا با شماره تلفن ٠۹۳۷۶۵۸۲۶۴۵ است.
شرکت در جشنواره به معنای پذیرش تمام شرایط و مقررات خواهد بود.

تقویم برگزاری جشنواره

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، تاریخ داوری، اعلام برگزیدگان و اختتامیه در جدول زیر آورده شده است. مکان برگزاری اختتامیه نیز در مشهد مقدس خواهد بود.
شرح تقویم سیزدهمین جشنواره عکس رضوی تاریخ تعیین شده
مهلت ارسال آثار ۲٠ اسفند ۱۴٠۲
انتخاب اولیه ۲٠ فروردین ۱۴٠۳
داوری ۳٠ فروردین ۱۴٠۳
اعلام اسامی برگزیدگان ۱٠ اردیبهشت ۱۴٠۳
تاریخ اختتامیه و گشایش نمایشگاه دهه کرامت ۱۴٠۳ مصادف با میلاد امام رضا علیه‌السلام

کد تخفیف نورنگار

جوایز نفیس و هیجان‌انگیز جشنواره عکس رضوی

در هر دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و عکاسی با موبایل جوایز ارزنده‌ای به شرح زیر به برگزیدگان اهدا خواهند شد.
در بخش عکاسی با زبر به نفر اول تندیس جشنواره لوح تقدیر و یک جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. جایزه نفر دوم در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.
در بخش عکاسی با موبایل به نفر اول تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، به نفر دوم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و به نفر سوم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۸۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *