021-7356

آموزش عکاسی از انعکاس در چهار گام

آموزش عکاسی از انعکاس در چهار گام

عکاسی از انعکاس چیست؟

عکاسی از انعکاس یا عکاسی آینه زمانی رخ می‌دهد که شما از سطوح بازتابی برای به تصویر کشیدن بازتاب هنری یک صحنه استفاده می‌کنید. این نوع عکاسی می‌تواند باعث افزایش جذابیت نقاط متداول برای عکاسی مثل اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و برکه‌ها یا حتی قطرات باران شود. از این موارد معمولا برای عکاسی از بازتاب استفاده می‌شود. البته از موارد دیگری مثل فلزات، کاشی‌ها، آینه‌ها و هر چیز دیگری که سطح براقی دارد در این سبک عکاسی استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از نکات ضروری برای استاد شدن در این سبک شگفت‌انگیز را یاد بگیرید.

پیدا کردن لوکیشن مناسب

متداول‌ترین سطح بازتابی دنیا آب است اما این بدین معنی نیست که شما فقط به لوکیشن‌هایی که آب دارند محدود هستید. با کمی برنامه‌ریزی می‌توانید عکاسی از انعکاس را در هر مکانی انجام دهید. حتی در صورتی که هدف شما عکاسی بازتابی هم نباشید می‌توانید کمی وقت بگذارید و چند سطح بازتابی برای عکاسی پیدا کنید.

آموزش عکاسی از انعکاس

کمی زودتر به لوکیشن مراجعه کنید تا پوشش ابرها و موقعیت خورشید را بررسی کنید. از آن‌جایی که بازتاب تا حدود زیادی مربوط به بازتاب نور از سطح اجسام است، موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از شروع عکاسی در نظر داشته باشید. اطراف خودتان را بررسی کنید تا هرگونه سطح براقی که چشم را جلب می‌کند پیدا کنید. با تغییر مکان خورشید در آسمان مراقب تغییر زوایا باشید. برخی اوقات عکاسی از یک لوکیشن در ساعت‌های مختلف روز می‌تواند باعث ایجاد نتایج مختلفی شود.

استفاده از بهترین تجهیزات

استفاده از تجهیزات مناسب باعث خواهد شد گرفتن هرگونه عکسی راحت‌تر باشد. به صورت کامل کار با تجهیزاتی که دارید را یاد بگیرید و در زمان عکاسی از دفترچه‌ی راهنما و موبایل خودتان به عنوان منبع برای یادگیری قابلیت‌های مختلف استفاده کنید.

عکاسی از انعکاس در صورتی که در زمان عکاسی با مشکلات خاصی مواجه شدید گوگل می‌تواند بهترین دوست شما باشد. در صورتی که بودجه محدودی هم دارید وسایل و تجهیزات خیلی خوبی در سطح بازار موجود هستند که با قیمت کاملا منطقی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

عکاسی از انعکاس

تجهیزات موردنیاز

اساسا می‌توان از هر لنزی برای عکاسی از انعکاس استفاده کرد اما یک لنز واید به شما این امکان را می‌دهد که بخش بیشتری از صحنه را در عکس خودتان داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که یک لنز زوم یا فیکس برای اهدافی که دارید مناسب‌تر است. به همین خاطر بهتر است چند لنز مختلف در اختیار داشته باشید. در بهترین حالت شما باید یک لنز فیکس با کیفیت، یک لنز زوم و یک لنز واید داشته باشید.

[relatedpost post=”140167″]

عکاسی از بازتاب نور

استفاده از دکور و اشیاء مختلف هم روش خیلی خوبی برای ایجاد تغییر در لوکیشن‌های تکراری است. برای مثال یک گوی شیشه‌ای را می‌توانید در لوکیشن‌های مختلف قرار دهید تا یک بازتاب کروی ایجاد کنید. از یک کیسه شن یا سنگ برای ثابت نگه داشتن گوی در زمان عکاسی استفاده کنید. آینه‌های آنتیک کوچک هم وسیله خوبی برای افزودن حس عجیب بودن به صحنه هستند.

[relatedpost post=”140426″]

یادگیری کامل تنظیمات دوربین

برای استاد شدن در هنر عکاسی به ترکیبی از خلاقیت و دانش فنی نیاز دارید

عکاسی از بازتاب تفاوت زیادی با عکاسی از منظره ندارد اما قبل از عکاسی باید چند نکته را در نظر داشته باشید. برای مثال باد روی میزان آرام بودن آب تاثیرگذار است. در صورتی که آب مواج باشد بازتاب و انعکاس تصویر هم تار خواهد بود. این موضوع لزوما چیز بدی نیست اما باعث ایجاد یک عکس انتزاعی خواهد شد. صبح زود با آسمان ابری شرایط مناسبی برای عکاسی از انعکاس آب است.

عکاسی از بازتاب یا عکاسی از انعکاس

هنگامی که با انعکاس آب کار می‌کنید با وجود اینکه بازتاب باید نقطه کانونی باشد، کل صحنه را باید در فوکوس داشته باشید. دوربین را روی حالت اولویت دیافراگم قرار دهید و مقادیری مثل f/14 یا کمتر را برای دیافراگم انتخاب کنید. از کمترین مقدار ایزو که امکان انتخاب سرعت شاتر 1/50 ثانیه یا بیشتر را به شما می‌دهد استفاده کنید و تنظیمات را به اندازه‌ای تغییر دهید که به افکت موردنظر خودتان برسید.

[relatedpost post=”140403″]

کادربندی و ادیت

اول از همه قانون یک سوم را فراموش کنید. عکاسی از بازتاب با قرار گرفتن سوژه در تمام عرض تصویر انجام می‌شود. هدف از بازتاب خلق افکت اکو است بنابراین سوژه برای جالب بودن نباید در جایی به جز مرکز تصویر قرار بگیرد. تراز کردن خط افق و قرار دادن آن در مرکز تصویر باعث ایجاد حس تقارن می‌شود که همیشه باعث ارتقاء تصاویر شما خواهد شد.

عکاسی از انعکاس

در صورتی که عکس شما داخل دوربین به شکلی که مدنظرتان بود در نیامد، همیشه می‌توانید از ادیت استفاده کنید. شما می‌توانید پس از گرفتن عکس مواردی مثل رنگ، کادربندی، کراپ و… را تغییر دهید تا عکسی که گرفته‌اید دقیقا به شکلی که مدنظر شماست دیده شود. برای ادیت عکس هم می‌توانید از ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ، لایتروم، Snapseed و… استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *