021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

قیمت رینگ لایت به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت رینگ لایت به چه مواردی بستگی دارد؟

مواردی که به روی قیمت رینگ لایت تاثیرگذارند

همانطور که می­‌دانید پارامترهای مختلفی بر روی قیمت یک رینگ لایت تاثیر گذار است. معیارهایی که در هنگام خرید صحیح می توان مورد بررسی قرار داد تا بتوان بر طبق انتظاراتی که از داشتن یک رینگ لایت داریم بهترین و مقرون به صرفه‌ترین آن را تهیه کنیم مواردی همچون کیفیت ساخت رینگ لایت، شرکت سازنده آن، گارانتی، لوازم جانبی، توان خروجی، تعداد رنگ، آپشن‌های اضافه و … است که در اینجا بصورت مفصل به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

کیفیت ساخت رینگ لایت

معیار سنجش کیفیت یک رینگ لایت به مواد بکار رفته در بدنه آن بستگی دارد. بدنه آن می‌تواند ساخته شده از پلاستیک فشرده، آلومینیوم، کربن، فولاد و یا آهن باشد. رینگ لایت‌های ساخته شده از پلاستیک به راحتی خط و خش می­‌گیرند و یا حتی در اثر ضربه می‌­شکنند و به همین دلیل قیمت رینگ لایت­‌های پلاستیکی از سایرین کمتر است. از آنجا که آلومینیوم فلزی مقاوم و سبک وزن بوده، در نتیجه رینگ لایت‌های با بدنه آلیاژ آلومینیوم و پلیمر ترموپلاستیک ABS طول عمر بیشتری داشته و گزینه مناسب­‌تری هستند اما قیمت آنها کمی بالاست. رینگ لایت‌های با بدنه کربن در عین داشتن استحکام بالا، وزن بسیار کمی دارند و می‌توانند بهترین گزینه در هنگام خرید باشند.

وزن و ابعاد رینگ لایت

رینگ لایت‌هایی که بیشتر در تصویربرداری‌های سلفی استفاده می‌شوند سایزی بین 10 تا 21 اینچ یا به عبارتی قطری بین 26 تا 54 سانتی‌متردارند و هر قدر که قطر آن بزرگتر شود به مراتب تعداد لامپ­‌های LED بکاررفته در آن، وزن و قیمت رینگ لایت بیشتر خواهد شد؛ پس باید بنا بر نیازی که از خرید یک رینگ لایت داریم سایز مناسب را تهیه نماییم. اگر به دنبال سایزهای کوچکتر هستید، رینگ لایت موبایل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

تاثیر وزن و ابعاد رینگ لایت بر قیمت آن

تاثیر وزن و ابعاد رینگ لایت بر قیمت آن مناسب برای گوشی و دوربین

–  رینگ لایت­‌های با قطر 10 تا 12 اینچ

این نوع رینگ لایت‌­ها برای استفاده از تصویربرداری بصورت پرتره، برگزاری ویدئوکنفرانس، ضبط پادکست یا تصویربرداری از اجسام کوچکی همچون ساعت، جواهرات، موبایل و به طور کل اجسامی که ابعادشان نهایتا حدود 20 سانتی­متر است بسیار مناسب هستند. توان این نوع رینگ لایت‌ها بین 20 تا 30 وات بوده و معمولا تعداد لامپشان 120، 180 یا 240 عدد با برد نوری نهایتا تا فاصله 130متری از سوژه است.

–  رینگ لایت­‌های با قطر 14 اینچ

این مدل از رینگ لایت­‌ها برای تصویربرداری بصورت نیمه حرفه‌­ای، برای سوژه‌هایی نهایتا تا ابعاد 30 سانتی‌متری و با برد نوری نهایتا تا 170 سانتی­متری مورد استفاده قرار می‌­گیرد. توان این رینگ لایت‌ها عموما بین 30 تا 36 وات بوده و تعداد لامپ‌های LED که در این مدل­‌ها مورد استفاده قرار می‌­گیرد معمولا 220، 240 یا 288 عدد است.

–  رینگ لایت­‌های با قطر 17 تا 21 اینچ

این مدل از رینگ لایت‌ها برای تصویربرداری بصورت حرفه‌­ای از سوژه‌­هایی در ابعاد بزرگ گرفته تا کلینیک‌­های زیبایی، مراکز پوستی و زیبایی و یا تولید محتواهایی بصورت خیلی حرفه‌ای مورد استفاده قرار می­‌گیرد. مدل‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند دارای توان واتی معادل با 55، 65، 72 و 96 وات هستند و تعداد لامپ‌های LED موجود در این رینگ لایت‌ها معمولا 416، 440، 480 و 580 عدد با برد نوری در حدود 4 متر است.

شرکت سازنده رینگ لایت

در هنگام خرید یک رینگ لایت باید توجه داشت که شرکت سازنده آن تا چه حد معروف است و محصولات آن بیشتر بر روی چه مدلی تمرکز دارد. آیا وب سایتی برای مشاهده محصولات وجود دارد یا خدمات پس از فروش آن به چه نحوی است؟ همچنین در نظر داشته باشید آیا برندی که خریداری می‌کنید گارانتی خرید محصول به شما ارائه می‌­دهد یا خیر؟ ضمانت 7 روزه جهت تست کالا چطور؟ درست است که قیمت رینگ لایت بالاتر است اما اگر از برند متفرقه اقدام به خرید کنید احتمال معیوب شدن رینگ لایت خریداری شده بالاست و در صورت خراب شدن آن و نبودن خدمات لازم پول شما به هدر رفته است.

نحوه تنظیم شدت نوردهی

واحد اندازه‌­گیری شدت نور رینگ لایت کلوین است و عددی بین 0 تا 100 دارد که در صورت داشتن تصویری با کیفیت خوب این عدد می‌بایست بیشتر از 80 باشد. هر قدر این عدد بزرگتر باشد، باعث می­‌شود تا شما بتوانید بین رنگ نور رینگ لایت خود از رنگ سرد یعنی مهتابی به رنگ گرم یعنی زرد، شدت نور را تغییر دهید و کیفیت تصویر بهتری را بنا بر شرایطی که در آن مشغول به تصویربرداری هستید، داشته باشید.

نحوه تنظیم شدت نوردهی در رینگ لایت

نحوه تنظیم شدت نوردهی در رینگ لایت و نور سرد و گرم رینگ لایت

قابل حمل بودن رینگ لایت

آیتم بعدی که در قیمت رینگ لایت تاثیرگذار است، باتری خور بودن آن است. این قابلیت برای افرادی که در فضای باز اقدام به فیلمبرداری یا عکس­برداری می‌کنند بسیار حائز اهمیت است، چرا که دسترسی به برق برایشان مقدور نخواهد بود. همچنین به داشتن کیف محافظ برای حمل رینگ لایت باید توجه کرد تا بتوان آن را با خیال راحت حمل نمود.

تعداد چراغ­‌های بکار رفته

از دیگر ویژگی هایی که سبب تفاوت قیمت رینگ لایت‌­ها می‌شود، تعداد و نوع لامپ بکار رفته در آن‌هاست. امروزه بهترین مدل چراغی که می‌توان در رینگ لایت‌ها دید لامپ‌های LED کوچک اما پرقدرتی است که هم طول عمر بالایی دارند و هم مصرف انرژی آن‌ها بسیار کم است. اگرچه تعداد چراغ‌­های بیشتر، نوردهی بیشتر و یکنواخت‌تری را به شما می‌دهد اما این مورد همیشه صادق نیست و به پارامترهای دیگری نیز وابسته است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

انواع نوردهی رینگ لایت

از جمله آیتم‌­هایی که می تواند بر کیفیت تصویر و قیمت رینگ لایت تاثیر مستقیمی داشته باشد نوردهی آن است. از این رو می‌توان رینگ لایت‌­ها را به سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • دسته اول، رینگ لایت­‌هایی هستند که در آن‌ها به جای لامپ­‌های LED، تنها از یک لامپ مهتابی دایره­‌ای شکل استفاده شده است. مصرف‌ ­کنندگان این مدل از رینگ لایت‌ها باید توجه کافی را هنگام جابجایی آن داشته باشند چرا که این مدل­‌ها بشدت حساس و شکننده‌اند.
  •  دسته دوم، رینگ لایت­‌های با نور LED  هستند که دارای حجم کم، مصرف انرژی پایین، عمر بالا، قابلیت تنظیم کردن شدت نور و عدم گرمادهی به محیط اطراف بوده و در بین مصرف کنندگان از جایگاه محبوبی برخوردار هستند.
  • دسته آخر، رینگ لایت‎‌­هایی هستند که از نوع پیشرفته­‌تری از لامپ‌ها به نسبت لامپ‌های LED استفاده می‌کنند که به این نوع از لامپ­‌ها، لامپ‌­های SMD گفته می‌شود. مزایای این نوع از لامپ‌ها، تنوع در رنگ و حجم لامپ‌ها، طراحی‌­های منعطف و مصرف انرژی بسیار پایین و همچنین زاویه دید مناسبی است که به مصرف کننده می­‌دهد. در حال حاضر بهترین رینگ لایت‌های بازار آن‌هایی هستند که لامپ‌شان یا SMD و یا LED باشد.

شدت نور خروجی

میزان شدت نور خارج شده از رینگ لایت را با واحد لومن اندازه‌­گیری می­‌کنند. میزان و قدرت نور یک رینگ لایت موردیست که بسیاری از گریمورها و آرایشگران به آن بسیار اهمیت می‌دهند؛ چرا که این مورد منجر به بهتر نمایش دادن رنگ سوژه آن‌ها خواهد شد. در نوشتاری مجزا به صورت کامل به راهنمای خرید رینگ لایت آرایشگاهی پرداخته‌ایم. هرچقدر این واحد بیشتر باشد کیفیت تصاویر گرفته شده بهتر خواهد بود و به تبع قیمت رینگ لایت نیز بیشتر خواهد شد.

صفحه نمایشگر اعداد تنظیم نور رینگ لایت

به طور کلی برای نمایش میزان شدت و گرمای نور در رینگ لایت‌ها دو نوع صفحه داریم: رینگ لایت‌های با صفحه نمایشگر LED و یا LCD.

رینگ لایت‌هایی که در آن‌ها از صفحه نمایشگر LED استفاده شده عدد دقیق شدت نور و رنگ نور را به شما نمایش می‌دهند. در این مدل اگر می‌خواهید طبق اعدادی که قبلا برای میزان نور از آن‌ها استفاده کرده بودید مجدد اقدام به تصویربرداری کنید، بعد از روشن کردن رینگ لایت، آن اعداد را بصورت دستی تنظیم کرده و از آن استفاده نمایید.

اما در دسته دوم، یعنی رینگ لایت‌­های با صفحه نمایشگر LCD، شما این امکان را دارید تا بصورت همزمان 6 پروفایل مختلف با اعداد متفاوتی برای میزان شدت و گرمای نور بسازید و آن‌ها را در دستگاه خود بصورت دستی یا اگر دارای ریموت کنترل است از طریق ریموت ذخیره نمایید و تنها در زمان استفاده، پروفایل مد نظر خود را انتخاب نمایید.

ریموت کنترل

از دیگر قابلیت‌های جذاب و البته تاثیرگذار در قیمت یک رینگ لایت، قابل کنترل بودن با یک ریموت است. ریموت کنترل یکی از اقلام ضروری در بسیاری از شرایط محسوب می‌شود. چرا که این قدرت را به شما می‌دهد بتوانید به راحتی و از فاصله­‌ای دور، حتی تا 25 متر، میزان و شدت نور رینگ لایت را کنترل کنید. رینگ لایت‌های مرغوب موجود در بازار که ریموت کنترل دارند، آن‌هایی هستند که ریموت کنترلشان به همراه خود رینگ لایت ارائه می‌شوند و نیازی به خرید جداگانه ریموت وجود ندارد. یکی از بهترین رینگ لایت‌هایی که دارای ریموت است، رینگ لایت YQ-360A RING LIGHT می‌باشد.

رینگ لایت ریموت دار

عکس رینگ لایت ریموت دار

پایه انعطاف پذیر

برای داشتن بهترین زاویه نور و تصویر باکیفیت باید در هر شرایطی و با توجه به مکان ضبط تصویر، زاویه رینگ لایت را تغییر داد. این امر ممکن است به مرور زمان باعث آسیب رساندن به دستگاه شما شود از این رو همراه داشتن یک پایه منعطف این مشکل را برطرف خواهد کرد. در زمان خرید پایه باید توجه کنید که برخی از پایه‌­ها قابلیت چرخش 360 درجه را دارند در حالیکه پایه‌­های دیگر فقط 180 درجه می‌­توانند بچرخند. پس در زمان خرید رینگ لایت به این نکته توجه داشته باشید که تا چه حد چرخش کامل پایه در کار شما تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر پایه بر قیمت رینگ لایت

تاثیر پایه بر قیمت رینگ لایت عکس رینگ لایت پایه دار

جمع بندی

رینگ لایت یکی از اصلی‌ترین لوازم فیلمبرداری و عکاسی محسوب می‌شود که امروزه با قیمت‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود. این تنوع قیمت ممکن است موجب شود این سوال بوجود بیاید که قیمت رینگ لایت چطور تایین می‌شود و چه مواردی به روی این قیمت تاثیرگذار است. در این مقاله به هر آنچه در قیمت رینگ لایت تاثیر می‌گذارد اشاره کردیم. شما نیز می‌توانید با توجه به اولویتی که دارید، میزان لوازم جانبی که نیاز دارید و میزان تسلطتان به عکاسی و فیلمبرداری، بهترین گزینه با بهترین قیمت را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه