021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

تصاویر تکان‌دهنده از وقوع زلزله ترکیه و سوریه

تصاویر تکان‌دهنده از وقوع زلزله ترکیه و سوریه

تصاویر وقوع زلزله ترکیه

در زیر تصاویر تکان‌دهنده از وقوع زلزله ترکیه و سوریه را می بینیم که با گذشت چندین روز از زلزله ۷.۸ ریشتری ، قسمت های زیادی از ترکیه و سوریه را ویران کرد . بسیاری از عکاسان به بازتاب تصاویر این حادثه  پرداخته‌اند.

تصاویر تکان‌دهنده از وقوع زلزله ترکیه و سوریه

 

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله بزرگ ترکیه و سوریه

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله شدید و بزرگ ترکیه و سوریه

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله بزرگ و شدید ترکیه و سوریه

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله شدید و ویرانگر ترکیه و سوریه

عکسی تراژیک از زلزله ترکیه

 

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله ویرانگر و شدید ترکیه و سوریه

 

پس از وقوع زلزله مهیب در ترکیه ، عکاس خبرگزاری فرانسه ، ادم آلتان ، در حال عکاسی از یک ساختمان فرو ریخته بود که متوجه مردی می‌شود که تنها در میان ساختمان فروریخته نشسته بود.

 

در حالی که تیم‌های نجات هنوز نرسیده‌ بودند ، افرادی که در این ساختمان زندگی می‌کردند خودشان در تلاش بودند به عزیزانی که در زیر آوار های بتون و آجرهای شکسته گیر افتاده بودند ، کمک کنند . اما این مرد با وجود سرما و یخبندان حرکت نمی کرد . آن موقع بود که عکاس متوجه شد دستی را گرفته است .

 

او دوربین خود را از فاصله 60 متری روی آن مرد زوم  کرد . لحظه خیلی  حساسی بود ، اما آن مرد عکاس را صدا زد و گفت : از بچه ام عکس بگیر.

 

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه

 

مسعود هنسر برای یک ثانیه دست دخترش را رها کرد تا نشان دهد ، دخترش کجاست . ایرمک پانزده ساله در رختخوابش زیر آوار مانده بود . عکاس در حین گرفتن عکس گفت : اشک در چشمانم حلقه زده بود ، تصویری که در سراسر جهان پخش شده است و نمادی از رنج وحشتناک مردم جنوب ترکیه هستند.

 

ادم آلتان به عنوان یک عکاس خبری می دانست که عکسی از یک تراژدی غمناک را گرفته است . با این حال ، واکنش جهان بر روی عکس آن ، او را شگفت‌زده کرد .  تصویری که در صفحات اول گاردین ، وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز ظاهر شد و هزاران هزار بار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

 

آلتان هزاران پیام از مردم سراسر جهان دریافت کرده است. او بیان کرد که بسیاری به او گفته اند که هرگز این تصویر را فراموش نخواهند کرد.

 

زلزله ایران و پیش‌قراولی عکاسان

 

تعداد زلزله‌ها در تاریخ معاصر کشور کم نیست ، زلزله بوین‌زهرا ، زلزله رودبار و منجیل که در اواخر دهه شصت رخ داد. زلزله بزرگ بم و زلزله‌ای که مناطق غرب کشور از جمله سرپل ذهاب ، قصر شیرین و دیگر شهرهای استان کرمانشاه را ویران کرد ، شاید بزرگترین زلزله‌های معاصر هستند و جز آن‌ها هرساله این بلای بزرگ به جان و مال هم‌وطنان در شهرهای مختلف آسیب می‌رساند.

 

اما حادثه دیگری که طی هفته گذشته در سرمای منفی صفر درجه رخ داده ، زلزله‌ شهر خوی و مناطق توابع آن است که بزرگی ۵/۹ ریشتر داشت و تعدادی از هم‌وطنان در این حادثه جان باختند و تعدادی از آنها زخمی و بی‌خانمان شدندو همچنین هنوز کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این شهر ادامه دارد.

 

اگر به تعدد زلزله های داخلی بنگریم متوجه می شویم که عکاسان و مستند نگاران در برخی وقایع از میان زلزله‌های نامبرده گسترده و جدی عمل کرده‌اند.

 

زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه از نگاه عکاسان محلی

 

از این موارد بگذریم و به زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه برسیم . نمونه اخیر این اتفاق تلخ زلزله‌های بزرگی است که بخش‌هایی از دو کشور ترکیه و سوریه را لرزانده و چندین هزار نفر را به کشتن داده و چند برابر کشته‌ها ، زخمی داشته است.

 

گاردین  به تازگی عکس‌هایی را از زلزله اخیر منتشر کرده که توسط عکاسان مختلف ثبت شده‌اند . در ادامه تصاویر تکان‌دهنده از زلزله شدید ترکیه و سوریه را همراه با توضیحات و نام عکاس را می بینیم . باید گفت اغلب عکس‌های منتشر شده توسط گاردین از وقایع رخ داده در ترکیه است.

 

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله پرقدرت و شدید ترکیه و سوریه

ساکنان یک مرد مجروح را از زیر آوار ساختمان فروریخته در شهر جندریس در نزدیکی شهرعف رین در شمال غربی سوریه بیرون آوردند/ نام عکاس قید نشده.

 

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله شدید و پرقدرت ترکیه و سوریه

عملیات جستجو و نجات در میان لاشه‌های دیاربکر ادامه دارد/ عکس از خبرگزاری «آنادولو»

 

تصاویر تکان‌دهنده از زلزله پرقدرت ترکیه و سوریه

بقایای ساختمان‌های مسکونی در منطقه پازارجیک در قهرمانماراش ترکیه/ عکس: دیا ایماژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *