دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

سیگما لنز 28-45 میلی‌متری F1.8 سری آرت برای دوربین‌های فول‌فریم را معرفی کرد!

اخبار عکاسی
سیگما لنز 28-45 میلی‌متری F1.8 سری آرت برای دوربین‌های فول‌فریم را معرفی کرد!

Sigma لنز جدید خود را با نام 28-45mm F1.8 DG DN Art برای دوربین های فول فریم بدون آینه با مانت E و L معرفی کرده است. این لنز دارای محدوده کانونی واید تا استاندارد است و Sigma ادعا می کند که اولین لنز زوم با دیافراگم ثابت F1.8 برای دوربین های بدون آینه فول فریم است.

کیفیتی همانند لنزهای پرایم

 Sigma انتظارات بالایی را برای این لنز در نظر گرفته است. این شرکت ادعا می‌کند که این لنز به کیفیتی تصویری مشابه لنزهای prime دست پیدا می‌کند و از عملکرد لنزهای هنری Sigma 24mm F1.4 DG DN و 50mm F1.4 DG DN این شرکت نیز فراتر می‌رود. برای دستیابی به این کیفیت تصویر، لنز 28-45 F1.8  میلی‌متر از فرمول اپتیکی خاصی بهره می‌برد که شامل سه عنصر غیرکروی و پنج عنصر SLD (پراکندگی فوق پایین) در مقابل یک دیافراگم ۱۱ تیغه است. سیگما ادعا می‌کند که این لنز عملکرد فوق‌العاده‌ای حتی در بازترین حالت دیافراگم ارائه می‌دهد و به طور خاص برای سرکوب اعوجاج رنگی طولی طراحی شده است.

کیفیتی همانند لنزهای پرایم

با این حال، نقطه ضعف این لنز در قبال دیافراگم سریع آن، ابعاد و وزن است. این لنز با طول ۱۵۱ میلی‌متر (۶ اینچ)، قطر ۸۸ میلی‌متر (۳.۵ اینچ) و وزن ۹۶۰ گرم (۳۳.۹ اونس) نسبتا بزرگ و سنگین محسوب می‌شود.

لنزی مناسب حتی برای فیلمبرداری

Sigma علاوه بر عکاسان، کاربران فیلم‌برداری را نیز هدف قرار داده است. فوکوس خودکار این لنز توسط یک موتور HLA (عملگر خطی با پاسخ بالا) هدایت می‌شود تا فوکوس خودکاری سریع و بی‌وقفه را ارائه دهد. Sigma می‌گوید که لنز برای به حداقل رساندن لرزش تصویر هنگام فوکوس طراحی شده است. همچنین، طراحی داخلی زوم، استفاده از این لنز روی گیمبال‌ها را آسان‌تر می‌کند.

لنزی مناسب حتی برای فیلمبرداری

حلقه دیافراگم ارتقا یافته

دیگر ویژگی‌های این لنز شامل حلقه‌ دیافراگم قابل قفل، یک کلید تغییر حالت کلیک/غیرکلیک برای تغییر دیافراگم بدون صدا و دو دکمه قابل برنامه‌ریزی است. حداقل فاصله فوکوس در کل محدوده زوم ۳۰ سانتی‌متر (۱۱.۸ اینچ) است و بزرگنمایی حداکثر آن ۱:۴ می‌باشد. این لنز از فیلترهای با رزوه ۸۲ میلی‌متری استفاده می‌کند و طبق گفته Sigma، در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است.

حلقه دیافراگم ارتقا یافته

آموزش عکاسی اقساطی

قیمت و زمان عرضه

لنز جدید Sigma 28-45mm F1.8 DG DN Art با قیمت خرده فروشی پیشنهادی ۱۳۴۹ دلار عرضه خواهد شد. این قیمت شامل کیف حمل و هود لنز نیز می‌شود. انتظار می‌رود این لنز از تاریخ ۲۰ خرداد برای خرید در دسترس قرار گیرد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : dpreview
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط