دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نقد و بررسی دوربین سونی آلفا a6400

چاپ
نقد و بررسی دوربین سونی آلفا a6400

معرفی دوربین سونی آلفا a6400

سونی آلفا a6400 یکی از دوربین‌های بدون آینه است که قابلیت تعویض لنز را دارد. این دوربین حرفه‌ای که سنسور 24 مگاپیکسلی از نوع APS-C بر روی آن پیاده شده است، توانسته رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. در حال حاضر بسیاری از عکاسان در حوزه‌های مختلف از این دوربین استفاده می‌کنند.

معرفی دوربین سونی آلفا a6400

در این دوربین، از پردازنده پرچم‌دار A9 سونی استفاده شده که قابلیت فوکوس خودکار برای ردیابی سوژه به‌صورت زمان واقعی و در لحظه را در اختیار شما قرار می‌دهد. بر اساس گفته متخصصان، این پردازنده به بهترین شکل ممکن طراحی شده است تا قابلیت فوکوس خودکار را با کمترین میزان خطا داشته باشد.

نقد و بررسی سونی آلفا 6400

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل دوربین سونی آلفا a6400 بپردازیم تا ببینید که این دوربین ارزش خرید دارد یا خیر.

بررسی بدنه و کنترل دوربین سونی آلفا a6400

طراحی بدنه، مهم‌ترین عاملی است که هنگام خرید دوربین باید به آن توجه کنید. بدنه سونی آلفا a6400 تقریباً مشابه مدل قبلی خود، یعنی a6300 طراحی و تولید شده است. افرادی که به طراحی قبلی آن علاقه دارند، مشکلی برای استفاده از آن نخواهند داشت؛ در غیر این صورت ممکن است به دلیل قدیمی بودن طراحی کمی ناامید شوید.

طراحی صفحه‌نمایش تغییر کرده و اکنون شما می‌توانید صفحه‌نمایش را 180 درجه بچرخانید و حدود 90 درجه پایین ببرید. همچنین در بخش نرم‌افزاری که مربوط به کنترل دوربین است، از برنامه جدید Imaging Edge Mobile استفاده شده که جایگزین PlayMemories است. عملکرد و قابلیت‌های این دو نرم‌افزار تقریباً مشابه هستند.

بررسی بدنه و کنترل دوربین سونی آلفا a6400

در دوربین سونی آلفا a6400 از باتری مشابه a6300 استفاده شده که عمر نسبتاً خوبی دارد؛ با هر بار شارژ کامل آن می‌توانید 410 عکس ثابت بگیرید.

روی بدنه این دوربین درگاه‌های خروجی مختلفی وجود دارد که دقیقاً مشابه مدل قبلی یا همان A6300 است. یک پورت Micro USB روی بدنه وجود دارد که برای شارژ کردن دوربین مورداستفاده قرار می‌گیرد. از پورت Micro HDMI برای نمایش دوربین روی تلویزیون و لپ‌تاپ استفاده می‌شود. در این دوربین تنها یک پورت برای اتصال میکروفون حرفه‌ای تعبیه شده و امکان اتصال هدفون به آن وجود ندارد.

بررسی مشخصات فنی دوربین سونی آلفا a6400

دوربین سونی آلفا 6400 دارای سنسور 24 مگاپیکسلی و از نوع ASP-C است. در این دوربین از پردازنده جدید Bionz X استفاده شده است.

بررسی مشخصات فنی دوربین سونی آلفا a6400

محدوده ISO در این دوربین از 100 تا 32000 است که برای عکس‌برداری در شرایط نوری مختلف به شما کمک می‌کند. با استفاده از این دوربین می‌توانید تا 11 عکس در 1 ثانیه بگیرید و اگر می‌خواهید شاتر آن صدا ندهد، می‌توانید این تعداد را به 8 کاهش دهید.

دوربین سونی آلفا a6400 قابلیت فیلم‌برداری 4K با 30 فریم بر ثانیه دارد. به لطف پورت میکروفون، می‌توانید از یک میکروفون حرفه‌ای برای بهبود کیفیت صدای فیلم استفاده کنید. البته این دوربین خروجی هدفون ندارد؛ بنابراین برای افرادی که می‌خواهند به دوربین خود هدفون متصل کنند، مناسب نیست! از قابلیت‌های جانبی دیگر می‌توان به وای‌فای، NFC و بلوتوث اشاره کرد.

بررسی کیفیت عکاسی دوربین سونی آلفا a6400

دوربین سونی آلفا 6400 به شما این امکان را می‌دهد که با دو فرمت RAW و jpep از تصاویر خود خروجی بگیرید. با بررسی خروجی تصاویر jpep متوجه می‌شوید که کیفیت آن نسبت به مدل قبلی تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است؛ زیرا قابلیت‌های وضعیت رنگ تصاویر و کاهش نویز ISO در این دوربین بهبود چشمگیری داشته‌اند.

بررسی کیفیت عکاسی دوربین سونی آلفا a6400

در دوربین سونی آلفا a6400 برخی رنگ‌ها گرم‌تر هستند و این مسئله باعث بهبود کیفیت تصاویر شده است. به‌عنوان‌مثال در این دوربین رنگ‌های قرمز و زرد کمی گرم‌تر هستند؛ اما در دوربین a6300 رنگ‌ها سردتر هستند. گرم‌تر بودن رنگ می‌تواند روی کیفیت عکاسی تأثیر داشته باشد و این مسئله باعث شده تا عملکرد a6400 کمی بهتر از نسل قبلی خود باشد.

ردیابی سوژه در دوربین سونی آلفا a6400

گاهی اوقات کاربران فکر می‌کنند که ردیابی سوژه فقط به این معنی است که سوژه ثابت باشد و بتوانید روی آن فوکوس کنید. در حالی که در دوربین سونی آلفا a6400 می‌توانید سوژه‌های در حال حرکت را هم به بهترین شکل ممکن ردیابی کنید. این قابلیت یک فرصت فوق‌العاده برای شما ایجاد می‌کند تا اگر سوژه متحرک بود یا هنگام عکاسی کمی تکان خورد، کیفیت عکس شما کاهش پیدا نکند.

ردیابی سوژه در دوربین سونی آلفا a6400

بررسی فوکوس خودکار و عملکرد دوربین سونی آلفا a6400

شرکت سونی در دوربین آلفا a6400 توانسته فوکوس را تا حد زیادی بهبود ببخشد؛ تا جایی که حتی عکاسان حوزه ورزشی هم که سوژه آن‌ها همیشه در حال حرکت است، به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. این قابلیت را در این محصول، مدیون تکنولوژی جدید سونی با نام زمان واقعی ردیابی سوژه (Real-time Tracking AF) هستیم.

البته رقیبان سونی، بهتر عمل کرده‌اند و با وجود آن که سونی این قابلیت را تا حد زیادی بهبود بخشیده است، اما هنوز برای رسیدن به رقیبان جای کار زیادی دارد.

بررسی فوکوس خودکار و عملکرد دوربین سونی آلفا a6400

بررسی کیفیت فیلم‌برداری دوربین سونی آلفا a6400

دوربین سونی آلفا a6400 در کنار عکاسی، برای فیلم‌برداری هم مناسب است. این دوربین حرفه‌ای، قابلیت فیلم‌برداری 4K با وضوح بسیار بالا دارد و به‌راحتی جزئیات سوژه را مشاهده و ثبت می‌کند. این دوربین به لرزش‌گیر داخلی برای فیلم‌برداری مجهز نیست و امکان تنظیمات نور برای فیلم‌برداری و عکاسی به‌صورت جداگانه در بخش تنظیمات وجود ندارد.

از مهم‌ترین مزایای دوربین سونی آلفا a6400 می‌توان به فوکوس عالی روی سوژه در هنگام فیلم‌برداری اشاره کرد. شما می‌توانید فوکوس خودکار را فعال کنید تا نیازی به فوکوس دستی نباشد.

بررسی کیفیت فیلم‌برداری دوربین سونی آلفا a6400

نمونه تصاویر تهیه شده دوربین سونی آلفا a6400

اکنون که با ویژگی‌های این دوربین حرفه‌ای آشنا شدید، زمان آن رسیده که نمونه تصاویر گرفته شده با آن را مشاهده کنید! در ادامه چند نمونه از تصاویر تهیه شده با سونی آلفا a6400 را به شما نمایش می‌دهیم. لازم به ذکر است که این تصاویر با بهترین کیفیت و بدون هیچ ویرایشی در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

نمونه تصویر اول

نمونه تصویر اول

نمونه تصویر دوم

نمونه تصویر دوم

نمونه تصویر سوم

نمونه تصویر سوم

نمونه تصویر چهارم

نمونه تصویر چهارم

نمونه تصویر پنجم

نمونه تصویر پنجم

مقایسه سونی آلفا a6400 با سونی a6300

سونی آلفا a6400 در مقایسه با دوربین a6300 از لحاظ ظاهری تغییر چندانی نکرده است و از این نظر، این دوربین برای کاربرانی که از نسل قبلی استفاده می‌کنند جذابیت زیادی ندارد. شرکت سونی در تولید محصول جدید خود، سعی کرده تا بر روی بهبود عملکرد و سخت‌افزار آن کار کند. اولین چیزی که در آن تغییر کرده است، استفاده از پردازنده جدید Bionz X است که امکان فوکوس خودکار را برای عکاسان فراهم کرده است.

مقایسه سونی آلفا a6400 با سونی a6300

در این دوربین، شما می‌توانید به‌خوبی منو را شخصی‌سازی کنید و هر چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید را نگه دارید. همچنین سونی سعی کرده عملکرد باتری را کمی بهبود ببخشد و که استفاده از پردازنده بهتر هم بی‌تأثیر در بهبود عملکرد باتری نبوده است.

کد تخفیف نورنگار

آیا دوربین سونی آلفا 6400 برای شما مناسب است؟

با وجود آن که همه چیز را برای شما بررسی کردیم، اما بازهم ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که با وجود آن که این دوربین حرفه‌ای قابلیت‌های زیادی دارد، می‌تواند نیاز شما را برطرف کند یا خیر! برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید ببینید که هدف شما از خرید این دوربین چیست؟ برای پاسخ به این سؤال، بهتر است نگاهی کوتاه به مزایا و معایب این دوربین داشته باشید:

مزایای دوربین سونی آلفا a6400

  • پردازنده عالی و قدرتمند برای عکاسی
  • فوکوس خودکار در عکاسی و فیلم‌برداری
  • سایز مناسب دوربین برای استفاده در شرایط مختلف
  • وجود صفحه‌نمایش دوست‌داشتنی با قابلیت استفاده به‌صورت سلفی
  • امکان فیلم‌برداری با کیفیت بالای 4K
  • قابل استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی
  • پورت شارژ USB

معایب دوربین سونی آلفا a6400:

  • رابط کاربری پیچیده از نظر کاربران آماتور
  • کیفیت متوسط تصاویر jpeg

این دوربین برای عکاسی خانوادگی، سفر، ورزش، عکاسی خیابانی و پرتره، فیلم‌برداری و… مناسب است؛ بنابراین اگر در مورد خرید این دوربین حرفه‌ای شک دارید و به دوربینی نیاز دارید که نیاز شما را در زمینه‌های مختلف برطرف کند، پیشنهاد ما خرید دوربین سونی آلفا a6400 است.

نتیجهگیری

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل دوربین سونی آلفا a6400 حرفه‌ای بپردازیم تا بتوانید راحت‌تر در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. اگر سؤالی دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم. شما می‌توانید این دوربین حرفه‌ای را از فروشگاه اینترنتی نورنگار با ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

نویسنده : نگار پورجواد

30 دیدگاه

  • yoosef گفت:

    با سلام اگر بخوام با کپچر کارت خروجی بگیرم روی سیستم آلارم های صفحه رو داخل خروجی نشان میده یا نه ؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر، آلارم‌های صفحه در خروجی کپچر کارت نشان داده نمی‌شه.
      کپچر کارت فقط محتوای تصویری و صوتی صفحه را ضبط می‌کنه و آلارم‌ها و اعلان‌ها جزو این محتوا نیستن.
      دلایل فنی متعددی برای این موضوع وجود داره، از جمله:
      آلارم‌ها و اعلان‌ها به صورت نرم‌افزاری نمایش داده می‌شن: این اعلان‌ها در واقع جزو تصویر واقعی صفحه نیستن و فقط به صورت لایه‌های اضافی روی تصویر نمایش داده می‌شوند.
      کپچر کارت فقط تصویر واقعی صفحه را ضبط می‌کنه: کپچر کارت فقط می‌تونه تصویر واقعی صفحه را ضبط کنه و به لایه‌های اضافی مانند آلارم‌ها و اعلان‌ها دسترسی نداره.
      بنابراین، اگر می‌خواهید آلارم‌های صفحه را ضبط کنید، باید از روش دیگری مانند ضبط ویدیو از صفحه استفاده کنید.
      موفق باشید دوست عزیز!

  • یاسمن جهانگیری گفت:

    سلام لنز برای عکاسی پرتره قیمت مناسب برای سونی a6400 چی معرفی میکنید

  • فاطمه گفت:

    سلام ارادت
    این دوربین برای فیلم برداری خوبه؟کیفیت و نویزو نور چطوره؟سنسورش خوبه؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام و احترام دوست عزیز
      بله، دوربین سونی آلفا a6400 برای فیلمبرداری بسیار مناسب است.
      کیفیت فیلمبرداری:
      این دوربین می تواند با کیفیت 4K UHD تا 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.
      کیفیت تصویر عالی و جزئیات واضح و دقیق است.
      رنگ ها دقیق و طبیعی هستند.
      نویز:
      در نور کم، نویز تصویر کمی قابل مشاهده است.
      اما با استفاده از تنظیمات مناسب می توان آن را تا حد زیادی کاهش داد.
      نور:
      عملکرد دوربین در نور کم خوب است.
      اما برای بهترین نتیجه، بهتر است از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید.
      سنسور:
      این دوربین دارای سنسور APS-C 24.2 مگاپیکسلی است.
      سنسور این دوربین از کیفیت بالایی برخوردار است و تصاویر و فیلم های با کیفیتی را ثبت می کند.
      مزایای دیگر:
      فوکوس خودکار سریع و دقیق
      صفحه نمایش لمسی و چرخان
      وزن سبک و اندازه جمع و جور
      **در کل، دوربین سونی آلفا a6400 برای فیلمبرداری یک گزینه عالی است.
      نکاتی برای استفاده بهتر از دوربین:
      از لنزهای با کیفیت استفاده کنید.
      از نورپردازی مناسب استفاده کنید.
      تنظیمات دوربین را متناسب با شرایط عکاسی یا فیلمبرداری تنظیم کنید.
      موفق باشید دوست عزیز !

  • فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    میشه چندتا لنز مناسب واسه این دوربین معرفی کنید هم تله هم سیگما ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه