دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین سونی RX10 Mark IV معرفی شد

اخبار عکاسی
دوربین سونی RX10 Mark IV معرفی شد

شرکت سونی، جدیدترین دوربین از سری دوربین‌های کامپکت با زوم بالای خود را معرفی کرد. دوربین سونی RX10 Mark IV همانند مدل‌های قبلی خودش از حسگر بزرگ 1 اینچی بهره‌مند است و به لطف پردازشگر Bionz X که سونی پیشتر در دوربین پرچم‌دار a9 خودش نیز از آن استفاده کرده بود، هم اکنون پرسرعت‌ترین دوربین کامپکت سونی در این رده محسوب می‌شود. دوربین سونی RX10 Mark IV می‌تواند با سرعت 24 فریم بر ثانیه (همراه با فوکوس خودکار و نورسنجی) تا 249 شات به صورت پیوسته و با رزولوشن کامل عکس‌برداری کند. سونی می‌گوید سرعت فوکوس خودکار 0.03 ثانیه این دوربین، سریع‌ترین سرعت فوکوس در بین دوربین‌های کامپکت جهان است و ضمناً نخستین دوربین سری RX10 است که همراه با صفحه نمایش لمسی عرضه می‌شود.

لنز این دوربین نسبت به مدل‌های قبلی تغییری نکرده است و همچنان دارای فاصله کانونی متغیر 24-600mm معادل یک دوربین فول‌فریم است. این لنز دارای لرزشگیر اپتیکال با امکان خنثی سازی لرزش تا 4.5 استاپ پایین‌تر از حد سرعت لرزش است. همچنین برای افزایش سرعت فوکوس، یک دکمه محدود کننده روی بدنه این دوربین قرار دارد که می‌تواند محدوده فوکوس لنز را به 3 متر به بالا محدود کند تا دیگر به اشتباه روی سوژه‌های جلوتر از 3 متر فوکوس نشود.

سونی برای نخستین بار در این سری دوربین‌ها، روی حسگر دوربین سونی RX10 Mark IV از حسگر‌های فوکوس تشخیص فاز استفاده کرده است و به این ترتیب می‌توانید نسبت به سرعت فوق‌العاده بالای فوکوس آن اطمینان داشته باشید. این نقاط فوکوس که 315 نقطه هستند در سرتاسر حسگر دوربین پراکنده هستند و تقریباً 65 درصد از سطح کادر را می‌پوشانند. سنی می‌گوید این نخستین دوربین CyberShot این شرکت است که از تکنولوژی فوق‌العاده پیشرفته “High Density” AF Tracking برای فوکوس خودکار استفاده می‌کند. سونی پیش از این، تکنولوژی “High Density” AF Tracking را در دوربین a9 به کار گرفته بود. برای نخستین بار هم این امکان را دارید که یکی از دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی روی دوربین را به فوکوس اختصاص دهید تا وظیفه فوکوس از روی دکمه شاتر حذف شود. بنابراین می‌توانید توسط این دکمه فوکوس کرده و توسط دکمه شاتر به صورت جداگانه شات بزنید.

شما می‌توانید با لمس نمایشگر 1.44 میلیون پیکسلی پشت دوربین سونی RX10 Mark IV در حالت LiveView هم به سرعت فوکوس کنید. همچنین می‌توانید برای کادربندی از منظره‌یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه‌ای این دوربین استفاده کنید که سونی مدعی شده است با توجه به پردازشگر قدرتمندی که روی این دوربین قرار دارد، میزان وقفه برای دیدن تصاویر روی این منظره‌یاب به حداقل رسیده است و کاملاً نامحسوس است.

این دوربین همچنین می‌تواند با فرمت UHD 4K با سرعت‌های 24 و 30 فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند و همچنان در طول فیلم‌برداری، از فوکوس پرسرعت تشخیص فاز روی حسگر خودش بهره‌مند شود. ضمناً می‌توانید در صورت فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD، با این دوربین ویدئو‌های اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه نیز ضبط کنید. اگر فیلم‌برداری حرفه‌ای هستید نیز احتمالاً از قابلیت‌های حرفه‌ای مانند S-Log2، S-Gamut 2 و S-Log3/S-Gamut3 و همچنین راهنمای Gamma Display Assist برای افزایش دقت در تصحیح رنگ و نور تصاویر در حین ضبط خوشحال خواهید شد. نکته جالب اینکه می‌توانید برای افزایش سرعت ویرایش تصاویر این دوربین، دو نسخه 4K و 720p را به صورت هم‌زمان در اختیار داشته باشید.

باتری NP-FW50 دوربین سونی RX10 Mark IV با کمی کاهش از 420 فریم عکس در مدل قبلی به 400 فریم در مدل جدید، کیفیت و طول عمر نسبتاً قابل قبولی دارد. این دوربین از حدود یک ماه دیگر با قیمتی حدود 1700 دلار وارد بازار خواهد شد.

 

 

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *