دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی لنز زوم سوپر تله جدید تامرون Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD G2

اخبار عکاسی
بررسی لنز زوم سوپر تله جدید تامرون Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD G2

یکی از جذاب‌ترین محصولاتی که در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت لنز Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2 است. اگر چه ممکن است لنز جدید SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD G2 تامرون در ظاهر فقط کمی زیباتر از نسخه قدیمی لنز ۶۰۰-۱۵۰ میلی‌متر به نظر برسد، ولی باید گفت که این لنز در واقع دارای طراحی اساسی و جدیدی در مقایسه با نسخه قدیمی خود است. اصطلاح G2 در نام آن، معرف نسل دوم لنزهای تامرون است که به برخی پیشرفت‌ها در طراحی آن، مانند کیفیت تولید استاندارد فعلی سطح SP تامرون اشاره دارد. همچنین این لنز دارای سیستم تصحیح لرزش یا VC است که می‌تواند تا ۴٫۵ استپ لرزش‌ها را جبران سازد. ساختار اپتیکی این لنز از ۲۱ المان در ۱۳ گروه تشکیل شده، که ۳ عدسی آن از جنس عدسیهای باکیفیت LD است.

لنز Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2همچنین عنوان SP در نام لنز نیز نشان دهنده “طراحی ویژه” آن است. تامرون این عنوان را تنها برای لنزهای بسیار کارآمد خود به کار می‌برد. لنز  SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2 نخستین لنز زوم تامرون، در سری لنزهای SP این شرکت به شمار می‌آید. این لنز جدید با کنسول ‘TAP-in’ تامرون نیز سازگار بوده و این امکان را به لنز می‌دهد تا با اولویت‌های کاربران همگام شود.

لنز Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2 دارای سه تنظیم متفاوت، به همراه یک تنظیم دلخواه برای سیستم لرزشگیر VC است که از طریق کنسول Tap-In اعمال می‌شود. این تنظیم دلخواه، تصحیح لرزش در حالت فیلمبرداری را فعال می‌سازد. از نظر عایق‌بندی نیز وجود نواری لاستیکی در اطراف مانت لنز، سبب می‌شود که رطوبت و گرد و غبار به داخل دوربین راه پیدا نکند.

با در نظر گرفتن زوم بلند این لنز، SP 150-600mm لنز سنگینی به نظر می‌رسد، البته پایین بودن حداکثر دامنه دیافراگم، این لنز را در بین دیگر لنزهای تله فوتو، تا حد زیادی جمع و جور کرده و طراحی کوچکتری را برای آن فراهم آورده است. فاصله کانونی این لنز بر روی دوربین‌های فرمت APS-C با احتساب ضریب بزرگنمایی برای این لنز معادل با ۹۳۰-۲۳۳ میلی‌متر در دوربین فول‌فریم خواهد بود.

لنز Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2علاوه بر قفل اصلی زوم، که لنز را بر روی حداقل فاصله کانونی ۱۵۰ میلی‌متری ثابت کرده و جلوی باز شدن آن را می‌گیرد، دکمه ضامن دیگری نیز بر روی بدنه لنز طراحی شده است، که می‌تواند SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2 را در هر فاصله کانونی دیگر روی لنز نیز ثابت نگاه دارد.

همراه با لنز Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2 دو تله کانورتور جدید ۱٫۴X و ۲X نیز معرفی شده است. هر دوی این تله کانورتورها ضد رطوبت و گرد و غبار هستند. با استفاده از آنها، فاصله کانونی این لنز بر روی دوربین‌های فول فریم معادل با ۲۱۰-۸۴۰ میلی‌متر و ۳۰۰-۱۲۰۰ میلی‌متر خواهد بود. قطر دهانه این لنز برابر ۹۵mm و وزن آن ۲ کیلوگرم است!
قیمت این لنز در بازار‌های جهانی ۱۴۰۰ دلار است و قطعا نورنگار به محض عرضه این لنز، آن را در ایران به فروش می‌رساند.

نویسنده : محمد رزازان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *