021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ژست عکاسی پسرانه و مردانه 2023

ژست عکاسی پسرانه و مردانه 2023

نکات مهم در ژست عکاسی پسرانه و مردانه

قبل از اینکه برویم سراغ تصاویر ژست‌های عکاسی پسرانه، چند نکته مهم و ساده در عکاسی را یاد بگیرید.

  • عکس‌های پیاپی از سوژه بگیرید. این‌کار باعث می‌شود بهترین حالت و ژست سوژه را راحت‌تر پیدا کنید.
  • پس‌زمینه بسیار مهم است. از پس‌زمینه‌های شلوغ و متنوع پرهیز کنید. هرچه پس‌زمینه ساده‌تر باشد، ژست سوژه برجسته‌تر می‌شود.
  • زاویه مناسب را پیدا کنید. عکس‌های هم راستا با چشم عکاس همیشه خسته کننده به نظر می‌رسند. سعی کنید با توجه به سوژه زوایای مختلف را عکاسی کرده و بهترین زاویه را انتخاب کنید.
  • نوع پوشش و آراستگی لباس را بررسی کنید. لباس‌های نامرتب بهترین ژست‌ها را خراب می‌کند. اسپرت‌ترین لباس‌ها هم باید مرتب و آراسته باشند.
  • از سه‌پایه استفاده کنید. بهترین ژست‌ها بدون کادربندی مناسب، دلچسب نخواهند بود.
ژست عکاسی پسرانه و مردانه 2023
ژست عکاسی پسرانه و مردانه 2023

ژست‌ عکس پسرانه ایستاده

شاید ساده‌ترین حالت عکاسی، ژست ایستاده باشد. در این ژست سوژه بصورت تمام قد روبروی دوربین قرار گرفته و با پاها و دست‌هایی که نباید خم شوند، حس اعتماد به نفس را به بیننده القاء می‌کند. نقش پس‌زمینه در این ژست مهم است و نباید خیلی شلوغ باشد.

دست‌ها نیز می‌توانند در جیب بوده یا وسیله‌ای را نگه‌دارند.

ژست عکاسی مردانه

ژست عکاسی مردانه در فضای باز با حالت راه رفتن

ژست ایستاده و بدون حرکت برای برخی آقایان سخت است و با آن راحت نیستند. در این صورت می‌توانید در حال راه رفتن عکاسی کنید. از سوژه بخواهید از فاصله‌ای نسبتاً دور به سمت شما بیاید و در حال حرکت چندین عکس پیاپی بگیرید. راه رفتن باعث طبیعی‌تر شدن ژست می‌شود و به همین دلیل است که این ژست علیرغم کلیشه‌ای بودن همچنان محبوب است.

بهتر است فکری برای دستان سوژه بکنید؛ مانند در‌دست گرفتن کیف یا ژاکت، و اگر نخواهید سوژه به دوربین نگاه کند جهت نگاه وی را به دقت انتخاب کنید.

ژست عکاسی مردانه در فضای باز با حالت راه رفتن
جاپ عکس

ژست عکاسی پسرانه مدل نشستن

ژست‌های نشستن در هر حالت نشان‌دهنده آرامش سوژه هستند. این ژست را می‌توانید در حالات مختلف مثل نشستن روی صندلی و غیره انجام دهید.

ژست عکس مردانه حالت نشستن روی صندلی

این ژست توسط سلبریتی‌ها معروف شد و حالا به عنوان یک ژست کلاسیک محسوب می‌شود. احساس اعتماد به نفس توأم با آرامش از ویژگی‌های این ژست است. دستان سوژه حتماً روی قسمت بالایی صندلی قرار بگیرد. از پس‌زمینه‌های ساده استفاده کنید بهتر است.

ژست عکس مردانه حالت نشستن روی صندلی

ژست عکس با ماشین

یک ژست عکاسی پسرانه و مردانه در فضای باز، ژست با اتومبیل است. اگرچه می‌توانید با هر اتومبیلی این ژست را اجرا کنید اما توصیه می‌شود با اتومبیل‌های لاکچری این کار انجام شود. این ژست بسیار مورد علاقه جوانان بوده و سعی می‌کنند از ژست‌های کلاسیک ایستاده در کنار اتومبیل پرهیز کنند. نشستن با درهای باز یا نشستن روی زمین با تکیه به چرخ‌ها، از ژست‌های مدرن هستند.

ژست عکس با ماشین
ژست عکس با ماشین
ژست عکس با ماشین
آموزش عکاسی

ژست عکاسی مردانه کلاسیک

این ژست که در ایتالیایی به آن Contrapposto گفته می‌شود را می‌توانید در آثار مجمسه‌سازی کلاسیک مانند مجسمه داوود اثر میکل‌آنژ ببینید. در این حالت سوژه بیشترین وزن حود را بر روی یک پای مستقیم قرار داده و شانه خود را کمی از محور کمر دور کرده و می‌چرخاند. پای دیگر نیز در محل زانو کمی خم می شود. بطور کلی این ژست جذابیت سوژه را دوچندان می‌کند.

ژست عکاسی مردانه کلاسیک

حالت دست ضربدری

یک ژست عکاسی پسرانه دیگر برای سوژه‌های کم تجربه، دستان ضربدری است. با توجه به حالت چهره، این ژست می‌تواند حسی از اقتدار یا حساس بودن و دفاع را القاء کند. همانند برخی ژست‌ها، این ژست را می‌توانید هم در حالت ایستاده و هم در وضعیت نشسته اجرا کنید. توجه داشته باشید اجرای این ژست ممکن است نتیجه آی متفاوت با آنچه در نظر دارید ایجاد کند.

ژست پاهای ضربدری

این ژست از طبیعی‌ترین و راحت‌ترین ژست‌های آقایان است. این ژست را باید با لباس‌های اسپرت و راحت اجرا کنید و برای لباس‌های رسمی مناسب نیست به همین دلیل بیشتر برای رده سنی نوجوان و جوان اجرا می‌شود.

ژست عکس مردانه کلوزآپ چهره

بسیاری از آقایان، احساس جدی بودن در چهره را دوست دارند. برای همین منظور ژست‌های تمام چهره و کلوزآپ، ایده‌آل هستند. در صورت نیاز و با توجه به خصوصیات روحی سوژه، از وی بخواهید به یک رویداد یا خاطره خوشایند فکر کند و در این حالت نیز عکس‌هایی بگیرید.

حتی ممکن است از سوژه بخواهید کمی لبخند بزند اما اگر به دنبال ایجاد حسی مرموز و رازگونه هستید باید حالت چهره کاملاً خنثی باشد. ژست‌های مستقیم رو به دوربین، حالت چشم‌ها را بخوبی منعکس می‌کند.

ژست عکس مردانه کلوزآپ چهره
ژست عکس مردانه کلوزآپ چهره

ژست پسرانه دست در موها

ژست دست در موها در زمره ژست‌های فشن قرار داشته و معمولاً برای تبلیغات استفاده می‌شود. حس خودجوش بودن و آرامش از خصوصیات این ژست است.

سه پایه بنرو
سه پایه بنرو

ژست عکاسی مردانه حالت دست در جیب

اولین سوالی که معمولاً سوژه‌ها می‌پرسند این است که «با دستان خود چکار کنم؟» ساده‌ترین راه حل قرار دادن دستان در جیب می‌باشد. اینکه دستان در جیب جلو یا جیب پُشت یا جیب‌های کناری باشد هرکدام حس خاصی را منتقل می‌کند، نکته مهم این است که انگشت شست باید دیده شود.

دست روی پاها

این ژست کلاسیک از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسد تطبیق پذیرتر و روان‌تر است. در این ژست، دست می‌تواند باز یا بسته بوده و در جلو یا کمی عقب قرار بگیرد. نتیجه این ژست، حالتی غیر جدی و آرام یا برعکس حالتی جدی خواهد بود. برای کسب بهترین نتیجه، بهتر است دوربین کمی پایین‌تر از سطح چشم سوژه باشد.

حالت عکاسی تنظیم لباس

این ژست در فهرست بهترین ژست‌های مردانه قرار دارد. علاوه بر القاء حس اعتماد به نفس، این ژست می‌تواند ظرافت و لاکچری بودن را هم نمایش دهد.

از سوژه بخواهید یا به دوربین نگاه کرده یا به جهتی دیگر نگاه کند. در هر دو حالت عکس بگیرید و بهترین را انتخاب کنید. درنظر داشته باشید در این ژست، آنچه مهم است حرکت دست سوژه است نه لباس سوژه.

مدل عکاسی ژاکت روی شانه

تمام ژست‌های ایستاده آقایان می‌تواند به کمک یک عنصر اضافی، متحول شود و آن یک ژاکت است. از سوژه بخواهید ژاکت را بر روی دوش خود آویزان کند تا عکسی جذاب و فریبنده بگیرید.

این ژست اغلب در مجلات مُد مشاهده می شود و حسی از لاقیدی و بی‌خیالی ایجاد می‌کند. به تناسب ژاکت با پوشش لباس سوژه توجه کنید.  نگاه سوژه می‌تواند مستقیم به دوربین یا در جهت دیگر باشد.

نشستن با زانوی خم شده

یک ایده جالب برای ژست عکاسی پسرانه و مردانه این است که از سوژه بخواهید که بر روی زمین (یا سطوح دیگر) نشسته و یک زانوی خود را به بالا خم کند. سپس آرنج خود را بر روی زانوی خم شده تکیه داده و انگشتان خود را بر روی چانه یا در موها قرار دهد. نگاه سوژه باید تا حدی رو به دوربین باشد.

ایستادن با زانوی خم شده

این ژست نیز سرشار از آرامش و حس اعتماد به نفس است. این ژست قابلیت اجرا بصورت تکیه دادن یا ایستادن مستقل را دارد. در حالت ایستادن بدون تکیه‌گاه، بهتر است سوژه دست خود را بر روی قسمت بالای زانو قرار دهد.

ژست عکاسی خم شدن به جلو

هنگامی که سوژه در حالت نشسته است از وی بخواهید کمی به جلو خم شده و دست یا دستان خود را بر روی زانوان قرار دهد. این ژست مردانه حالتی قدرتمند به سوژه می‌دهد. برای تاکید بیشتر، ارتفاع دوربین را پایین‌تر از سطح چشم سوژه قرار داده و نگاه دوربین را کمی به سمت بالا حرکت دهید. همچنین سعی کنید از پس‌زمینه‌های تیره برای این ژست استفاده کنید.

ژست عکاسی پسرانه حالت تکیه دادن

ژست‌های تکیه دادن از جمله ژست‌های کلاسیک و همیشه محبوب هستند. اگر سوژه به دیوار تکیه می‌دهد سعی کنید تا جای ممکن بصورت تمام قد عکاسی کنید.

تکیه دادن بصورت نیم‌رُخ از ژست‌های اسپرت و جوان پسند محسوب می‌شوند. تکیه دادن می‌تواند از پُشت یا از شانه های سوژه انجام شود.

ژست پسرانه نیم رخ

اگر بدنبال ژست‌های هنری و غیر معمول هستید، ژست‌های نیم‌رُخ را تجربه کنید. این ژست‌ها می‌توانند حسی اسرارآمیز ایجاد کرده و تاثیری عمیق در بیننده ایجاد کنند.

جهت تابش نور چه در فضای باز و چه در فضای بسته، در تاثیرگذاری این ژست بسیار موثر است.

ژست متفکرانه

تقریباً همه آقایان به نحوی این نوع ژست را تجربه کرده‌اند. نمایش تفکر و تعمق به بهترین شکل ممکن با این ژست اجرا می‌شود.

قرار دادن قسمتی از دست بر روی صورت و زیر چانه از المان‌های ضروری این ژست است. همچنین دست می‌تواند بدون تکیه‌گاه بوده یا بر روی زانو تکیه داده شود. برای ایجاد حس بهتر، سیاه و سفید عکاسی کنید.

ژست ایستاده روی پله

وجود پلکان باعث افزایش تنوع به ژست‌های ایستاده و نشسته آقایان می‌شود. ژست‌های درحال حرکت بر روی پلکان چه به سمت بالا یا به سمت پایین، به داینامیک بودن عکس کمک فراوانی می‌کند. ژست‌های نشسته بر روی پلکان نیز حس صمیمیت و صداقت را القاء می‌کنند.

سایر آلبوم‌های ژست و مدل عکاسی ما را از دست ندهید

در مجله نورنگار چند آلبوم و راهنمای دیگر برای ژست‌های عکاسی داریم که دعوت می‌کنیم آنها را ببینید تا ایده‌های بیشتری برای عکاسی داشته باشید.

راهنمای بهترین ژست‌های سلفی و ۱۰۰ تا از بهترین ژست‌های عکاسی می‌تواند برای شما مفید باشد.

تاریخچه چاپ عکس

5 دیدگاه

  • ashkan88 گفت:

    درود
    ژست ها بسیار عالی و جذاب بودن من خیلی به عکاسی علاقه دارم
    و مطالب سایت شما واقعا مفید و عالیه سپاس از زحمتاتتون 🙏

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      سپاس از حسن توجه شما با آرزوی موفقیت در کسب و کارتان 🌹🙏

  • مادی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحات جامع و کاملتون

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سپاس از حسن توجه شما دوست عزیز 🌹🙏

  • آریا گفت:

    اکثر ژست ها عالی بودن خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *