021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کارت جدید CFexpress سونی دارای ظرفیت بسیار زیاد 2 ترابایتی با قیمت چشمگیر

کارت جدید CFexpress سونی دارای ظرفیت بسیار زیاد 2 ترابایتی با قیمت چشمگیر

سونی با ارائه‌ی کارت CFexpress Type A با ظرفیت ۱,۹۲۰ گیگابایت ، عنوان بزرگترین کارت در دسته‌بندی مذکور را به دست آورده است . این میزان ذخیره‌سازی بسیار زیادی است ، اما با قیمت بالایی همراه است.

 

کارت ۲ ترابایتی تقریباً برتری نسبت به کارت ۱ ترابایتی شرکت Angelbird که در آوریل عرضه شد ، دارد و تمرکز بیشتری بر روی ظرفیت کلی ذخیره‌سازی دارد . این کارت ، با حداکثر سرعت خواندن تا ۷۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه کار می کند ، اما همیشه به این سرعت‌ها دست نمی‌یابد زیرا تنها به عنوان یک کارت با رتبه VPG 200 امتیازدهی شده است.

 

VPG یا Video Performance Guarantee ، استانداردی است که در سال ۲۰۱۱ توسط انجمن فلش کومپکت (CFA) ایجاد شد و کارت‌ها را براساس سرعت نوشتن پایدار بالایی که می‌توانند توانایی ضبط فیلم با نرخ داده بالا را داشته باشند ، امتیاز می‌دهد . معمولاً رتبه‌بندی VPG 400 بیشتر دیده می‌شود و مشخص می‌کند که سرعت نوشتن کارت هرگز به زیر ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه نمی‌افتد.

 

کارت‌های با ظرفیت کمتر CFexpress Type A سونی با رتبه VPG 400 امتیازدهی می‌شوند ، اما این کارت جدید ۱,۹۲۰ گیگابایتی برتری را در زمینه ظرفیت کلی ذخیره‌سازی نسبت به سرعت دارد و تنها به عنوان یک کارت با رتبه VPG 200 امتیازدهی شده است ، که به معنای تضمین سرعت نوشتن حداکثر ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است . با این حال ، سونی به نظر می‌رسد از این موضوع زیاد نگران نیست.

 

شرکت سونی می‌گوید : برای فیلمبرداران ، رتبه VPG 200 امکان ضبط پایدار با سرعت ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه بدون افت قابل توجه در تصاویر برای مدت طولانی را فراهم می‌کند ، حتی هنگام ضبط فیلم ۴K XAVC S-I و بیتریت بالا.

 

سونی برای انتقال حرارت از داخل کارت‌ها و حفظ عملکرد بهینه از آلیاژ اصلی با خصوصیات انتقال حرارت برتر استفاده می‌کند . این باعث استحکام بلندمدت و عملکرد قابل اعتماد در زمان ضبط داخلی حجم بزرگ داده‌های مورد نیاز برای فیلمبرداری ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه می‌شود.

 

امکان ضبط پایدار فیلم با کیفیت ۴K و سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه مورد توجه قرار می‌گیرد ، زیرا تعداد اندکی از عکاسان نیاز به کارتی با ظرفیت چندترابایتی دارند . در واقع ، بسیاری از عکاسان هرگز به تکیه بر یک کارت واحد برای نگهداری عکس‌ها به تعدادی که کارت با ظرفیت ۱ ترابایتی می‌تواند داشته باشداکتفا نمی کنند.

 

این ظرفیت بالا با قیمتی بالا هم همراه است . سونی برای این کارت جدید خود قیمت ۱,۴۰۰ دلار می‌خواهد که بیش از دو برابر قیمت کارت حافظه Angelbird با ظرفیت ۱ ترابایت و VPG 400 است. فیلمبرداران باید تصمیم بگیرند که آیا یک کارت با ظرفیت ۲ ترابایت و سرعت کمتر واقعاً ارزش ۴۰۰ دلار بیشتر از دو کارت ۱ ترابایتی با سرعت بیشتر دارد یا خیر.

 

کارت‌های CFexpress Type A با ظرفیت ۱,۹۲۰ گیگابایت از سونی از تاریخ ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) قابل دسترسی خواهند بود.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

کارت CFast 2.0 لکسار با حجم 512 گیگابایت
7 مورد از بهترین کارت‌های میکرو اس‌دی
عرضه پاتریوت کارت SD با حافظه 512 گیگابایتی V90 UHS-II با قیمت 400 دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *