021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چهار روند افزایش فروش دوربین

چهار روند افزایش فروش دوربین

چهار روند افزایش فروش دوربین توسط سازندگان  و این یک فناوری جدیدی نیست

 

روند افزایش فروش دوربین  چگونه است ؟ بازار دوربین یک سنگر فناوری پیشرفته است زیرا تولیدکنندگان دائماً برای ایجاد محصولات پیشرو در بازار نوآوری می کنند. نه تنها این ، بلکه به نظر می رسد که آنها در مقادیر فزاینده ای پول را برای تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند تا همچنان که هجوم گوشی های هوشمند بی وقفه ادامه دارد، در رقابت باقی بمانند.

 

انبوهی از محصولات در سال های اخیر با کاهش سرمایه گذاری راهی را برای به حداقل رساندن معرض خطر نشان می دهد. بنابراین سازندگان در چه کاری هستند؟

 

لیست پخش توسعه فناوری توسط سازندگان دوربین قابل توجه است زیرا مرزهای ساخت تصویر به عقب رانده شد. مسافت یاب لایکا، SLR، نوردهی خودکار، میکرو الکترونیک، فوکوس خودکار، کوچک سازی، دیجیتال، DSLR، IBIS و بدون آینه، فقط برخی از تغییرات را نام می برد. اینها ممکن است دوربین هایی مانند Nikon F، Leica M3، Minolta Maxxum 7000، Nikon D1، Minolta DiMAGE A1 و Panasonic Lumix G1 را تداعی کنند.

 

چهار روند افزایش فروش دوربین

 

با این حال، آنچه که این موضوع را برجسته می‌کند این است که بازار دوربین تحت تأثیر نوآوری‌های تکنولوژیکی قرار گرفته است. این بدان معنا نیست که دوربین‌هایی با طراحی فوق‌العاده وجود ندارد – وجود دارد و هر کسی که Leica M3 یا Olympus Trip داشته باشد می‌تواند به آن شهادت دهد ، با این حال ، امضای بازار نوآوری است.

 

وقتی نوآوری را با تولید انبوه و بازار انبوه ترکیب می کنید ، بخشی در حال تحول، پویا و هیجان انگیزی ایجاد می کنید که دقیقاً همان چیزی است که در حوالی سال 2010 با توسعه دوربین بدون آینه دیدیم. ظهور طراحی جدید دوربین به خودی خود غیرعادی است، اما طراحی و تولید سیستم های جدید توسط هر سازنده بزرگی بی سابقه است.

 

فقط این نبود که دوربین با لنز قابل تعویض بدون آینه باقی بماند، بلکه سازندگان آن را به طرق مختلف آنرا در بازار موجود کردند.بازار همیشه قرار بود مخل باشد و با ایجاد اختلال در بخت تولیدکنندگان تغییر ایجاد شود. این ثروت دو برابر با ورود گوشی های هوشمند تحت تاثیر قرار گرفت. بازار دوربین فروپاشید و تولیدکنندگان را با کاهش فروش در برهه‌ای حساس روبه‌رو کرد زیرا مصرف‌کنندگان باقی‌مانده شروع به چرخش به سمت MILC کردند.

 

چهار روش افزایش فروش دوربین

نموداری که فروش دوربین را بر اساس نوع از سال 1933 تا 2014 (سمت چپ) با برش بزرگنمایی شده برای جزئیات (راست) تقسیم می‌کند. نمودار توسط Mayflower Concepts و Sven Skafisk.

 

روندهای تولید

 

در مقابل این پس‌زمینه، تولیدکنندگان مجبور بودند به توسعه سیستم‌های خود ادامه دهند، اما سرعت و دامنه این پیشرفت‌ها شاید کاملاً آن چیزی نباشد که در ابتدا به نظر می‌رسد. این را می توان با 4روند افزایش فروش دوربین برجسته کرد.

 

روند شماره 1: یکپارچه سازی با سیستم عامل جدید

 

اولا، یکپارچه سازی با سیستم عامل ، حداقل از نظر تولیدکنندگان، جذابیت جدید است. فوجی و الیمپوس مدتی است که شروع به یکپارچه سازی با سیستم عامل دوربین های خود را کرده اند ، با این حال اگر یک گام جلوتر از این حرکت کنیم، در یک مدل  می توانیم فناوری موجود را در نظر بگیریم و آن را در بدنه دیگری قرار دهیم . دوربین نسبتاً جدید Z fc نیکون بر اساس سابقه Df خود برای تولید دوربین دیگری با الهام از یکپارچه سازی با سیستم عامل ساخته شده است.

 

4 روش افزایش فروش دوربین

نیکون Z fc با الهام از یکپارچه سازی با سیستم عامل.

 

نیکون در واقع عادت دارد که به تدریج فناوری دوربین را تا زمان عرضه بدنه حرفه ای جدید توسعه دهد، در این مرحله یک جهش قابل توجه انجام می دهد و سپس این نوآوری را پایین می آورد. با این حال،  یکپارچه سازی دوربین با سیستم عامل یک ناهنجاری است و پس از صحبت با بخش بازاریابی ، یک “بخش” را شناسایی می کند و سپس به سرعت یک طرح را برای استفاده از آن تکرار می کند.

 

آیا Z fc مدل جدیدی است؟ بله، به این معنا که بدنه جدیدی با ویژگی‌های جدید دارد، اما در نهایت نیکون Z50 در پوسته‌ای متفاوت است.

 

روند شماره 2  افزایش فروش دوربین : شخصی سازی محصول

 

طراحی های یکپارچه سازی با سیستم عامل به دلیل بیهودگی عکاسان به فروش می رسند: شما فقط یک دوربین خوب نمی خواهید ، بلکه دوربینی می خواهید که خوب به نظر برسد. روند دومی که ما شاهد آن هستیم شخصی سازی است، شیاری که پنتاکس در تلاش است آن را شخم بزند. یک طرح موجود را در نظر بگیرید، به کاربر اجازه دهید تا عناصر خاصی را اصلاح کند و سپس آنها را وادار به پرداخت هزینه تولید کنید، که همه اینها به طور بالقوه سازنده را قادر می‌سازد تا حاشیه بیشتری را از یک محصول موجود بدون کار اضافی استخراج کند!

 

پنتاکس گفته است که می‌خواهند به سمت فرآیندی «کارگاه‌گونه‌تر» بروند که  از نظر بدبینانه  به نظر می‌رسد چیزی بیش از پر کردن شکاف‌ها در چرخه انتشار کندتر دوربین نباشد.

 

یک تغییر در این روند، نسخه محدود مانند نسخه های ویژه رنگی KFs Pentax است ، چیزی که لایکا به طور مداوم دنبال می کند. این باعث کمبود و بنابراین ارزش در تولید با هزینه های اولیه بسیار محدود برای تولید کننده می شود. به عنوان مثال، Leica Q2 Ghost در شرف فروش است و با وجود قیمتی مشابه Q2 استاندارد، قصد دارد کلکسیونرها را به سمت خریدهای تکراری سوق دهد. این برای لایکا کارساز بوده است ، زیرا واقعاً می‌تواند به قیمت فروش مجدد ارزش بیافزاید، اما اینکه آیا پنتاکس می‌تواند به همان نتیجه دست یابد؟ باید دید.

 

چهار روند افزایش فروش دوربین 2022

دوربین Leica Q2 Ghost نسخه محدود.

 

روند شماره 3: فیس لیفت کردن دوربین ها

 

سومین روند افزایش فروش دوربین ، عرضه دوربین های جدید است که کمی فیس لیفت هستند. پنتاکس با عرضه KF که یک K-70 تقریباً بدون تغییر از سال 2016 است، مقصر این جنایت است.

 

چهار روش افزایش فروش دوربین 2022

Pentax K-70 از 2016 (سمت چپ) و Pentax KF جدید از 2022 (راست) تقریباً از نظر شکل و عملکرد یکسان هستند.

 

البته این سوال پیش می آید که چه زمانی یک مدل جدید واقعا یک دوربین جدید است؟ آنچه سازنده به عنوان انحراف قابل توجه قطعات در نظر می گیرد ممکن است در واقع از نظر مشخصات و عملکرد تقریباً مشابه کاربر نهایی باشد. OM System OM-5 همچنین دارای حداقل تغییرات بود – چیزی که کارشناسان دوست دارند آن را “رفرش” بخوانند – که یک پردازنده جدید را ارزشمندترین پردازنده می دانند.

 

روند شماره 4: ارتقاء سیستم عامل

 

روند نهایی شاید ارزشمندترین باشد: ارتقاء سیستم عامل. دوربین‌ها همیشه بر اساس سخت‌افزارشان تعریف شده‌اند، اما عملکرد  آنها به طور فزاینده‌ای توسط پردازش درون‌برد دیکته می‌شوند ، روندی که کاربران گوشی‌های هوشمند درخواست می‌کنند.

 

منصفانه است که بگوییم OM در عکاسی محاسباتی درون دوربین پیشتاز است و OM-5 فوق‌الذکر نمونه خوبی از عملکرد نرم‌افزاری اضافی است که واقعاً ارزش به آن می دهد.

 

حوزه دیگر توسعه سریع نرم افزار، فوکوس خودکار است، سونی ، کانن و نیکون همگی برای داشتن بهترین سیستم های موجود با هم رقابت می کنند. نیکون در این زمینه به‌روزرسانی‌های قابل توجهی مانند تشخیص حیوانات و فوکوس خودکار چشمی بهتر را در اختیار کاربران قرار داده است.

 

روی دیگر سکه نرم افزار این است که سازندگان در گذشته نسبت به ایجاد بهبودهای قابل توجهی در عملکرد سخت افزارهای قدیمی خودداری کرده اند و فوجی یک استثناء قابل توجه است. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تولیدکنندگان به‌روزرسانی‌ها را به‌طور نامحدود در دسترس قرار دهند، با این حال کاربران مایلند هزینه اشتراک قابل توجهی یا هزینه‌های یکباره برای عملکرد اضافی بپردازند. من از یک رویکرد انعطاف پذیرتر برای افزایش عمر سخت افزار موجود استقبال می کنم.

 

آینده فروش

 

تنها چیزی که بحث را قبل برجسته می‌کند این است که ما به چرخه تکرار متمرکز بر فناوری برای دوربین‌های جدید عادت کرده‌ایم. انقباض قابل توجه بازار دوربین در دهه گذشته، تولیدکنندگان را مجبور به یافتن راه‌های جدید برای معرفی دوربین بدون توسعه سریع کرده است.

 

شاید یکی از شرکت هایی که توانسته این کار را هم برای خود و هم برای مصرف کننده انجام دهد، سونی باشد. با a7 ، یک بدنه می‌گیرد ، اجزای مشترک را به اشتراک می‌گذارد و سه نوع را تولید می‌کند که از نظر فنی مشابه هستند، اما بر روی تغییرات عملکرد برای عکاس تمرکز دارند. نه تنها این، بلکه زمانی که یک مدل جدید عرضه می‌شود، نسخه قبلی را به عنوان یک مدل ارزان‌تر تولید می‌کند. این بدان معناست که تنها یک هزینه در طراحی و ساخت یک مدل وجود دارد و تا زمانی که قابل دوام باشد ، از نظر فروش و قطعات ، در تولید باقی می‌ماند.

 

آینده هر چه باشد، با تلاش تولیدکنندگان برای رقابت با گوشی های هوشمند، دوره فعلی نوآوری بدون آینه فروکش خواهد کرد.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *