021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ماموریت عکاسی از ماه SpaceX توسط دو عکاس

ماموریت عکاسی از ماه SpaceX توسط دو عکاس

دو عکاس برای ماموریت عکاسی از ماه به عنوان بخشی از یک خدمه هشت نفره سفری شش روزه به دور ماه خواهند داشت که هزینه همه آنها توسط میلیاردر ژاپنی یوساکو مائزاوا پرداخت می شود.

در ماموریت  عکاسی از ماه ، عکاس ریانون آدام و کریم ایلیا با یک موشک اختصاصی اسپیس ایکس در یک سفر شش روزه به دور ماه پرواز خواهند کرد. امید این است که خلاقان «به شیوه‌ای الهام بگیرند که قبلاً نبوده‌اند» و در این فرآیند هنر انقلابی ایجاد کنند.

مائزاوا، غول مد، راکت‌های SpaceX را برای اولین ماموریت غیرنظامی مداری ماه با هزینه‌ای نامشخص استخدام کرده است، اما هزینه‌ای از مسافرانش دریافت نمی‌کند.

مائزاوا دو معیار اصلی برای انتخاب نامزدها داشت. متقاضیان باید با رفتن به فضا به دنبال “افزایش علوم” در زمینه کاری باشند و “به نحوی به افراد دیگر و جامعه  کمک کنند.”

آخرین شرط این بود که آنها مایل به حمایت از خدمه همکار خود در طول سفر باشند.


“من از خوشحالی در یک زمین دویدم”

 

کریم ایلیا یک عکاس بین المللی حیات وحش 32 ساله در ایسلند است و همچنین یک راهنمای شنای نهنگ است.

او می‌گوید: «من برای اولین بار شروع به عکاسی کردم تا زندگی‌ام را مستند کنم و زیبایی‌های دنیا را به مردم نشان دهم.

“در تمام عمرم به ماه نگاه کردم و فکر کردم که در عین اینکه خیلی دور است، خیلی نزدیک است.”

او می‌گوید: «وقتی فهمیدم برای ماه عزیز انتخاب شده‌ام، در مزرعه‌ای کوچک در آرژانتین بودم و در مزرعه‌ها می‌دویدم، لبخند می‌زدم و می‌خندیدم و نمی‌دانستم چه بگویم یا چه کار کنم».

من بسیار هیجان زده هستم که از منظر ماه به زمین نگاه می کنم، از همه چیز و همه چیز دور هستم و سیاره ای را می بینم که پشت ماه طلوع یا غروب می کند.

“من انتظار دارم که یک فرد کاملا متفاوت برگردم و از تجربیاتم استفاده کنم تا دنیا را به جای بهتر از زمانی که وارد شدم ترک کنم.” 

” از هیجان گریه کردم”

 

ریانون آدام 37 ساله یک هنرمند عکاس ایرلندی مستقر در لندن است که از تجهیزات آنالوگ برای کشف رابطه بشر با جهان طبیعی استفاده می کند و به ویژه به کاوش در “فضای بین واقعیت و داستان” علاقه مند است.

اواسط همه‌گیری بود و من هوس یک ماجراجویی را داشتم. و به نظر می رسید که این فرصت عالی است.

من بخش زیادی از عمرم را صرف کار با جوامع بسیار دور می‌کنم و احساس می‌کنم یک کار طبیعی است – درخواست برای رفتن به فضا و اکتشاف دورافتاده‌ترین جامعه تا کنون، برای من هیجان انگیز بود.

زمانی که من به عنوان یکی از خدمه انتخاب شدم، این ایمیل را دریافت کردم که در آن نوشته شده بود: «آیا می‌خواهید یک مصاحبه دیگر انجام دهید.» و فقط MZ [Maezawa] روی صفحه بود. من واقعاً آدم گريه‌اي نيستم، اما فكر مي‌كنم در واقع از شدت هيجان گريه كردم و فقط احساس مي‌كردم غرق شده ام.»

دو عکاس برای ماموریت ماه SpaceX به عکاسی می روند

خدمه هشت نفره با دو عضو پشتیبان

مائزاوا می گوید که از افرادی که در 249 کشور زندگی می کنند، متقاضی دریافت کرده است.

او می‌گوید: «مایه تاسف است که نمی‌توانم همه شما را با خودم ببرم، اما مشتاقانه منتظرم تا با تمام چالش‌ها و اشتیاق شما به این سفر به ماه بروم.»

ماموریت عکاسی از ماه عزیز قرار است در سال 2023 با استفاده از استارشیپ اسپیس ایکس منفجر شود. یک سیستم موشکی و فضاپیما جدید که هنوز ساخته نشده است و اولین پرواز آزمایشی مداری خود را انجام می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *