021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

پرده برداری از لنز جدید سونی در جام جهانی

پرده برداری از لنز جدید سونی در جام جهانی

لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS سریع‌ترین لنز با این فاصله کانونی بلند است که احتمالاً هدف آن، عکاسان ورزشی و حیات وحش که دوربین فوق‌ سریع a9 این شرکت را استفاده می‌کنند است. این دوربین سریع‌ترین دوربین فول‌فریم موجود در بازار است و طبیعی است که سونی در پس تجهیز اکوسیستم مانت E خودش برای عکاسان ورزشی و خبری حرفه‌ای باشد.

 

لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS

نمونه عکس لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS در جام جهانی

 

لنز Sony 400mm f/2.8 GM OSS اولین لنز سوپر تله فوتو است که با این مانت معرفی شده. اگرچه پیش از این هم شرکت سونی یک لنز سوپر تله فوتو زوم یعنی Sony 100-400mm G Master را برای این دوربین‌ها معرفی کرده بود، اما با توجه به توضیحاتی که قبلاً در مقاله “بهترین لنز‌های مخصوص عکاسی ورزشی” توضیح دادیم، همواره لنز‌های پرایم هستند که بیشترین طرفدار را در بین لنز‌های ورزشی دارند و فاصله کانونی ثابت این لنز که امکان استفاده از دیافراگم باز و ثابت f/2.8 را فراهم کرده است، نسبت به دیافراگم f/4.5-5.6 لنز زوم، قابلیت بسیار پیشرفته و کاربردی محسوب می‌شود.

 

لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS

نمونه عکس لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS در جام جهانی

 

لنز تله فوتو جدید سونی علاوه بر امکانات اپتیک و عدسی‌های بسیار پیشرفته‌ای که از لنز‌های سری G این شرکت انتظار می‌رود، دارای طراحی و بدنه فوق‌العاده‌ای است. این لنز با 2.7 کیلوگرم، سبک‌ترین لنز پرایم 400mm با دیافراگم 2.8 است که تاکنون وارد بازار شده است.

 

لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS

 

به لطف طراحی اپتیک پیشرفته، سونی توانسته تعداد عدسی‌های این لنز را کاهش دهد و همچنین استفاده از بدنه فلزی از جنس آلیاژ منیزیم، اکنون حتی می‌توان با تک پایه یا روی دست هم با این دوربین عکاسی کرد.

 

به گفته خود سونی “این سطح از قابلیت حمل راحت و آسان در لنزی با چنین فاصله کانونی و دهانه‌ای تابه‌حال در هیچ برند دیگری وجود نداشته است” با توجه به اینکه دوربین‌های مانت E این شرکت دارای بدنه‌های بسیار کوچک و سبکی هستند، می‌توان تصور کرد که این ترکیب چقدر برای عکاسان ورزشی و خبری اهمیت خواهد داشت.

 

لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS

سونی برای افزایش سرعت فوکوس در این دوربین و هماهنگی با سیستم‌های فوکوس پرسرعت دوربین‌های خودش، از دو موتور فوکوس جدید XD (مخفف Extreme Dynamic) برای حرکت دادن گروه‌های عدسی ها در این لنز استفاده کرده است که به گفته خودش می‌تواند سرعت فوکوس و قفل کردن روی سوژه‌های متحرک پرسرعت را افزایش دهد.

 

الگوریتم پیشرفته کنترل حرکتی در این لنز علاوه بر کاهش وقفه حرکتی و پایداری در حفظ فوکوس، صدای نویز موتور را نیز کاهش می‌دهد.

 

از امکانات اپتیک این لنز می‌توان به 3 عدسی‌ فلوریت که باعث کاهش میزان پراکندگی نور در لبه‌های پرکنتراست تصویر می‌شود اشاره کرد. همچنین برای جلوگیری از تابش و شکست نور از روی عدسی ها، سونی روی تمامی سطوح عدسی‌ها از پوشش‌های ضد بازتابی Nano AR استفاده کرده است.

 

علاوه بر این روی عدسی های خارجی هم پوشش ضد آلودگی فلورین قرار دارد که هم از آلوده شدن یا ایجاد لکه‌های آب بر روی لنز جلوگیری می‌کند و هم تمیز کردن عدسی‌ها را بسیار ساده می‌کند. دیافراگم ثابت f/2.8 در این لنز، از 11 تیغه مدور تشکیل شده (و می‌توان حدس زد که چقدر بوکه زیبا و ملایمی در پشت سوژه ایجاد می‌کند).

 

لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS

کنترل کننده‌های گوناگونی را روی لنز Sony 400mm f/2.8 GM OSS می‌بینیم که از آن جمله دکمه انتخاب وضعیت فاصله فوکوس چهار مرحله‌ای، یک دکمه مخصوص فوکوس خودکار و دستی و همچنین یک دکمه Full Time DMF است که گفته می‌شود امکان کنترل دستی فوکوس در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند. یک دکمه مخصوص انتخاب Preset و Function هم در این لنز می‌بینیم که برای اولین بار است در لنز‌های سونی طراحی شده است.

 

این لنز دارای یک لرزشگیر پرقدرت 3 استاپ هم هست که یک مد آن مخصوص عکاسی از سوژه‌های متحرک طراحی شده است. ضمنا به دلیل دهانه بسیار بزرگی که این لنز دارد، امکان بستن فیلتر روی دهانه جلویی آن وجود ندارد.

 

بلکه سونی یک ساختار جالبی روی بدنه این لنز در قسمت انتهایی آن طراحی کرده که شما می‌توانید از فیلتر‌های عادی با اندازه قطر 40.5mm روی آن استفاده کنید. این فیلتر‌ها به صورت کشویی وارد بدنه شده و در انتهای لنز نزدیک به دهانه مانت قرار می‌گیرند. این لنز، علاوه بر فاصله کانونی فوق‌العاده خودش، می‌تواند با مبدل‌های Sony 1.4x و Sony 2x هم ترکیب شده و فاصله کانونی آن برای دوربین‌های فول‌فریم به 560 یا 800 میلی‌متر برسد!

 

همان‌طور که انتظار داریم، لنزی با چنین امکانات و قابلیت‌هایی، نمی‌تواند یک لنز ارزان قیمت باشد. لنز Sony FE 400mm f/2.8 GM OSS قرار است از شهریور ماه امسال با قیمتی برابر 12000 دلار وارد بازار شود. در اینجا می‌توانید تصاویری که به عنوان نمونه عکس‌های رسمی این دوربین منتشر شده است ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *