021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی ریموت کنترل VILTROX JY-710+ویدئو

بررسی ریموت کنترل VILTROX JY-710+ویدئو

در همین ابتدا لازم است توضیح دهیم که ریموت کنترل VILTROX JY-710 ، نه تنها روی دوربین‌های مدرن و پیشرفته امروزی، بلکه روی مدل‌های قدیمی‌تر دوربین‌های دیجیتال که قابلیت کنترل از راه دور ندارند نیز به خوبی کارآیی دارد. دوربین‌هایی مانند Canon 20D یا 30D ، نیکون D90 یا حتی دوربین‌های Powershot G11 هم می‌توانند از این ریموت کنترل استفاده کنند . کاری که باید بکنید این است که گیرنده این محصول را با کابل مخصوص دوربین که همراه آن اشاره می‌شود به پورت ورودی کابل ریموت روی دوربین وصل کنید و دوربین را روشن کنید. پس از آن کافیست سرعت و دیافراگم دوربین را  تنظیم کرده یا آن را روی عکاسی یا فیلم‌برداری بگذارید. از اینجا به بعد می‌توانید انواع امکانات و قابلیت‌های دوربین را از راه دور کنترل کنید.

 

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این ریموت، زدن دکمه شاتر است. شاید تصور کنید فشردن دکمه شاتر تنها برای عکس‌های دسته‌جمعی در مهمانی‌ها کاربرد دارد. اما کاربرد ریموت کنترل VILTROX JY-710 برای عکاسی حرفه‌ای بیشتر برای زدن شاتر دوربین در لحظه‌های خاص است. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این وسیله برای عکاسی از کودکان است. می‌دانیم که ثبت لحظه‌های خاص از کودکان، به سرعت عمل بالایی نیاز دارد.

 

به همین دلیل هم وقتی دوربین را روبروی کودکان نگه می‌داریم، تعامل با کودک بسیار مشکل می‌شود. اغلب عکاسان حرفه‌ای کودکان، در چنین مواقعی دوربین را روی حالت Live View می‌گذارند تا بتوانند با صدا کردن کودکان یا رصد کردن حالت چهره نوزادان، بهترین لحظه را برای شکار عکس کلیک کنند.

 

داشتن یک ریموت کنترل پیشرفته که مطمئن باشید ارتباط با دوربین را هرگز از دست نمی‌دهد، به شما اجازه می‌دهد تا در بهترین زمان ممکن، دکمه شاتر را بزنید و عکس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: ۴ روش استفاده از Live View

 

به همین ترتیب در مواقعی که امکان نزدیکی به سوژه وجود ندارد، مانند عکاسی ورزشی، سمینار‌ها، گفتگو‌های خبری یا حتی عکاسی از حیات وحش که نیاز هست تا در فاصله‌ای دور از دوربینتان بایستید و در لحظه مورد نیاز عکس بگیرید، داشتن یک ریموت کنترل مطمئن با کمترین مصرف انرژی و ارتباط پایدار، می‌تواند فوق العاده سودمند باشد.

 

اما یکی دیگر از امکانات این ریموت کنترل VILTROX JY-710 ، امکان نوردهی طولانی است.

 

می‌دانیم که برای نوردهی طولانی یک عکس، لازم است که دوربین را روی سه‌پایه قرار دهیم تا حداقل لرزش به دوربین وارد شود. اما مشکل اینجاست که بیشترین لرزشی که به دوربین وارد می‌شود معمولاً در لحظه فشردن شاتر است. خصوصاً اینکه در اغلب دوربین‌ها، برای نوردهی با زمان‌های بیشتر از 30 ثانیه که امکان انتخاب سرعت شاتر وجود ندارد، لازم است تا از وضعیت نوردهی طولانی مانند Bulb استفاده شود. در این وضعیت شما باید یکبار دکمه شاتر را بزنید تا نوردهی شروع شود و پس از گذشت مدت زمان مورد نیاز، دوباره دکمه شاتر را بزنید. با ریموت کنترل دوربین Viltrox نه تنها می‌توانید به راحتی، از راه دور این کار را انجام دهید، بلکه خود این ریموت می‌تواند مدت زمان لازم را از شما بگیرد و به صورت خودکار، نوردهی را قطع کند.

 

یعنی برای تنظیم زمان نوردهی طولانی، نیازی ندارید تا با تایمر گوشی‌تان کار کنید. بلکه می‌توانید در حالت Bulb مدت زمان نوردهی را هر چقدر که می خواهید بالا ببرید (با دقت 1 ثانیه) و خود ریموت در زمان مقرر، پرده شاتر را می‌بندد.

 

خرید ریموت کنترل

 

مطلب مرتبط: ۵ روش فوق‌العاده برای عکاسی با نوردهی طولانی

علاوه بر این، اگر نیاز به نوردهی چند گانه دارید، می‌توانید تعداد شات‌های مورد نیاز را هم از قبل وارد کنید تا دوربین، این نوردهی‌های طولانی را به دفعات تکرار کند. براساس راهنمای این ریموت کنترل، می‌توانید تا 100 ساعت نوردهی پیوسته داشته باشید (البته باید اطمینان داشته باشید که این زمان طولانی، به خود دوربین آسیبی وارد نکند!)

 

اما مهم‌ترین قابلیت این ریموت کنترل دوربین، به امکان عکس‌برداری تایم لپس آن برمی‌گردد. می‌دانیم که ویدئو‌های تایم لپس که از ترکیب تعداد زیادی عکس پشت سرهم ایجاد می‌شود، می‌بایست با برنامه‌ریزی در خود دوربین تهیه شوند. بسیاری از دوربین‌های مدرن امروزی، دارای منوی عکس‌برداری برای Time Lapse هستند.

 

اما اگر دوربین شما این قابلیت را ندارد، می‌توانید توسط ریموت کنترل VILTROX JY-710 به خوبی این کار را انجام دهید. به این ترتیب که تعداد عکس‌های مورد نیاز، فاصله هر عکس با عکس بعدی، و نهایتاً مدت زمان نوردهی برای هر عکس را روی ریموت کنترل، تنظیم می‌کنید و با زدن دکمه شاتر از راه دور، عکس‌برداری را آغاز می‌کنید. خود ریموت کنترل، در زمان‌های لازم، عکس‌ها را برایتان می‌گیرد و شما می‌توانید روی صفحه نمایش آن، تعداد عکس‌های گرفته شده و باقیمانده را دنبال کنید.

 

همچنین می‌توانید هر زمان که لازم بود، تعداد عکس‌ها را کم یا زیاد کرده، یا تنظیمات نوردهی و فواصل عکس‌برداری را تغییر دهید. از همه مهم‌تری اینکه چون این وسیله از باطری دوربین استفاده نمی‌کند، برخلاف کنترل با Wi-Fi هیچ تأثیری روی مصرف باطری دوربین در طولانی مدت نمی‌گذارد.

 

قیمت و مشخصات بیشتر این محصول را برای دوربین کانن و نیکون در اینجا بررسی کنید.

 

قیمت ریموت کنترل

 

ریموت کنترل VILTROX JY-710 وزن بسیار کمی دارد. گیرنده و فرستنده این ریموت کنترل روی هم 125 گرم وزن دارند و به همین دلیل هم می‌توانند همیشه و در همه جا، در کوله‌پشتی عکاسی‌تان قرار بگیرند و دستیار شما در پروژه‌های عکاسی باشند. توجه داشته باشید که این وسیله با چهار نوع کابل مختلف بر اساس استاندارد پورت ورودی دوربین‌های مختلف (آنالوگ و دیجیتال) ارائه می‌شود و در هنگام خرید لازم است تا به مدل دوربین‌هایی که توسط هر کدام از این کابل‌ها پشتیبانی می‌شوند توجه کنید.

 

ریموت کنترل دوربین Viltrox با دو باطری AAA 1.5V LR03 (مدل نیم قلمی) کار می‌کند و مصرف آن بسیار ناچیز است. به طوری که با یک جفت باطری و استفاده به صورت پیوسته (عکاسی تایم لپس با فواصل 5 دقیقه و نوردهی 5 دقیقه) می‌تواند تا دو ماه ادامه دهد. ضمناً نمایشگر LCD این ریموت کنترل دارای نور پس زمینه است که به شما کمک می‌کند تا در نور کم محیط، شرایط عکس‌برداری را به راحتی بررسی کنید.

 

نویسنده: امیر یاری

2 دیدگاه

  • زهرا گفت:

    از ریموت کنترل ها برای دوربین عکاسی سونی هم می شود استفاده کردیا فقط برای دوربین های dslr تعریف شده اند

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      برای همه دوربینهای SLR در برندهای مختلف میتوانید از ریموت استفاده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه