دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

شرکت Cosina لنز جدید  Voigtlander Nokton 75mm با f/1.5 برای مانت Z نیکون را عرضه می‌کند

شرکت Cosina لنز جدید  Voigtlander Nokton 75mm با f/1.5 برای مانت Z نیکون را عرضه می‌کند

خبر خوب برای عکاسان نیکون! شرکت cosina از عرضه لنز محبوب وویتلندر نوکتون که در حال حاضر برای مانت‌های VM و Canon RF موجود است، به زودی به مجموعه رو به رشد لنزهای مانت Z نیکون این شرکت اضافه خواهد شد. لنز با مشخصات 75mm f/1.5 با مانت Z نیکون به زودی عرضه خواهدشد. این لنز که به خاطر کیفیت تصویر عالی و دیافراگم f/1.5 سریع خود شناخته شده است، اکنون برای دوربین‌های بدون آینه سری Z نیکون نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

 ساختار قدیمی اما با طراحی جدید

همانند نسخه‌های قبلی این لنز و لنزهای دیگر، شرکت کوزینا تغییرات جزئی در طراحی ظاهری این لنز جدید برای مانت Z نیکون اعمال کرده است، در حالی که ساختار داخلی آن بدون تغییر باقی مانده است.هنگامی که این لنز برای مانت RF کانن معرفی شد، کوزینا یک حلقه فوکوس با سطح گریپ پهن و دندانه‌های ریز به آن اضافه کرد ( این نوع سطح گریپ در نسخه مانت RF کانن لنز وویتلندر نوکتون 75mm f/1.5 آسفریک استفاده شده است. دندانه‌های ریز به عکاس کمک می‌کنند تا کنترل دقیق‌تری بر فوکوس داشته باشد). اما در نسخه مانت Z نیکون، این حلقه با یک نسخه با شیارهای عمیق‌تر و دندانه‌های متناوب و عمودی جایگزین شده است. نسخه مانت VM نیز، همانطور که انتظار می‌رود، کاملاً متفاوت از هر دو نسخه کانن و نیکون است.

ساختار قدیمی اما با طراحی جدید

مشخصات فنی لنز Voigtlander Nokton

به طور خلاصه، لنز وویتلندر نوکتون 75 mm f/1.5 آسفریک از ساختاری با هفت المان در شش گروه تشکیل شده است که شامل سه عدسی با پراکندگی بسیار کم و یک عدسی غیرکروی می‌باشد. برخلاف اکثر لنزها، این لنز دارای محدوده دیافراگم بسیار گسترده‌ای از f/1.5 تا f/32 است که توسط یک دیافراگم ۱۲ تیغه‌ای کنترل می‌شود. در حالی که اکثر لنزهای مشابه، مانند لنز 75mm f/1.5 کوزینا، حداکثر دیافراگم آن‌ها روی f/16 یا حتی کمتر قرار دارد ( بنابراین دستیابی به دیافراگم f/32 در یک لنز پرایم با این سرعت، تقریباً بی‌سابقه است. این ویژگی باعث کنترل فوق‌العاده‌ای روی عمق میدان و ایجاد بوکه‌های بسیار نرم و دلنشین می‌شود.

مشخصات فنی لنز Voigtlander Nokton

تعداد تیغه‌های دیافراگم به کار رفته در لنز این شرکت  نیز به طور غیرمعمولی زیاد است. این شرکت ادعا می‌کند که به لطف این ۱۲ تیغه دیافراگم، نواحی خارج از فوکوس به صورت طبیعی‌تر نمایش داده می‌شوند و منابع نور نقطه‌ای به جای شکل چندضلعی، گرد و نرم به نظر می‌رسند که در نهایت منجر به ایجاد بوکه‌ای زیبا و دلنشین در تصاویر کاربران می‌شود.

کد تخفیف نورنگار

اتصال راحت

لنز کوزینا همچنین از ارتباط الکترونیکی کامل با دوربین متصل پشتیبانی می‌کند (در این مورد، بناراین در تمام دوربین‌های سری Z نیکون به شرطی که آخرین نسخه فریم‌ور را داشته باشند قابل استفاده خواهد بود) البته این به معنای داشتن فوکوس خودکار توسط لنز نیست (این لنز کاملاً دستی است). با این حال، این لنز از انتقال داده‌های EXIF، هایلایت فوکوس (focus peaking) و لرزشگیر داخلی بدنه دوربین پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید گالری تصاویر این لنز را در پایین مشاهده کنید :

گالری عکس گالری عکس گالری عکس لنز 75mm f/1.5 گالری عکس لنز گالری عکس لنز 75mm f/1.5
arrow
arrow

لنز وویتلندر نوکتون 75mm f/1.5 در تاریخ 15 مه 2024 با قیمت 135,000 ین (معادل تقریبی 860 دلار آمریکا) به بازار عرضه خواهد شد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *