دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بلک فرایدی چه روزی است؟ تاریخ دقیق بلک فرایدی 1402

اخبار عکاسی
بلک فرایدی چه روزی است؟ تاریخ دقیق بلک فرایدی 1402

شاید بارها کلمه بلک فرایدی را شنیده باشید، اما به‌درستی ندانید که بلک فرایدی چه روزی است؟ در بسیاری از کشورهای دنیا، آخرین جمعه ماه نوامبر روزی است که بسیاری از فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیف ۵۰ تا ۹۰ درصدی به فروش می‌رسانند. تمام تخفیف‌ها واقعی هستند و روی قیمت واقعی محصولات اعمال می‌شوند.

در سال‌های اخیر و با گسترش خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران نیز بلک فرایدی بین مردم بسیار محبوب شده است. آن‌ها بسیاری از لوازم و حتی پوشاک مورد نیاز خود را در این حراج می‌خرند. در ادامه تاریخچه این رویداد بزرگ جهانی و نحوه برگزاری آن در ایران را شرح خواهیم داد. پس با نورنگار همراه باشید.

تاریخچه رویداد بلک فرایدی

بلک فرایدی چه روزی است و خاستگاه آن کدام کشور است؟ همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، این رویداد جهانی از آمریکا و پیش از کریسمس آغاز شده است. در این روز در آمریکا زنگ‌ها به صدا در می‌آیند و درست یک روز پیش از جشن شکرگزاری، مردم مشغول خرید کریسمس می‌شوند.

تخفیفات این رویداد هم شامل فروشگاه‌های حضوری می‌شود و هم در سال‌های اخیر روی آنلاین شاپ‌ها اعمال می‌شود. جمعه سیاه یک روز تعطیل نیست؛ بلکه روزی است که در تقویم به عنوان حراج ویژه ثبت شده است. برای نامگذاری آن دو روایت مختلف وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

روایت اول برای نام‌گذاری بلک فرایدی

دلیل نام‌گذاری این روز به جمعه سیاه، به رسوایی بازار طلای آمریکا در ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ برمی‌گردد. پس از اتمام جنگ داخلی آمریکا، ۲ زمین‌خوار آمریکایی توانستند به طور موقت انحصار خرید و فروش طلا را به دست بگیرند.

آنها توانستند از این طریق سود بسیار زیادی به دست بیاورند. دولت آمریکا هنگامی متوجه این فساد مالی شد که کار از کار گذشته بود و مقداری زیادی طلا را روانه بازار کرده بود. به دلیل تباه‌شدن زندگی افراد زیادی طی این ماجرا، آن را به نام جمعه سیاه یا بلک فرایدی نام‌گذاری کردند.

روایت دوم برای نام‌گذاری جمعه سیاه

در سال ۱۹۶۱ خیابان‌های شهرهای مختلف فیلادلفیا، ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت کم‌نظیری را تجربه کردند. پلیس فیلادلفیا به همین دلیل نام این روز را بلک فرایدی گذاشت و اعلام کرد دلیل این نامگذاری ازدحام زیاد مردم برای خرید کریسمس بوده است. بنابراین بار منفی کلمه سیاه را با فرصتی برای خرید جایگزین کرد.

کد تخفیف نورنگار

بلک فرایدی در ایران چگونه است؟

شاید بسیاری از مردم به‌درستی ندانند که در ایران بلک فرایدی چه روزی است؟ به این دلیل که در تقویم شمسی روزی به نام جمعه سیاه وجود ندارد! بسیاری از ایرانیان ساعت‌ها پای اینترنت می‌نشینند تا بتوانند در روز بلک فرایدی، از سایت‌های خارجی اجناس مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه تهیه کنند. اما در سال‌های اخیر با افزایش قیمت دلار، خرید ایرانیان از سایت‌های خارجی کاهش چشم‌گیری داشته است.

علاوه بر آن به دلیل ازدحام بالای این سایت‌ها در روز حراج بزرگ، بسیاری از افراد موفق به خرید از فروشگاه‌های مورد نظر خود نخواهند شد. با توجه به این محدودیت‌ها، در سال‌های اخیر بسیاری از فروشگاه‌های ایرانی در این روز تخفیف ویژه روی اجناس خود اعمال می‌کنند. به این ترتیب ایرانیان می‌توانند از خرید در این رویداد لذت ببرند. با توجه به اینکه آخرین جمعه ماه نوامبر همان ماه آخر پاییز در ایران است، بسیاری مردم آن را با نام حراج یلدا می‌شناسند.

بسیاری از ایرانیان مخالف بلک فرایدی هستند. چرا که معتقدند اجناس با قیمت واقعی، تخفیف نمی‌‌خورند! بلکه قیمت‌ها پیش از این رویداد، بالا کشیده می‌شوند و پس از آن با تخفیفی معادل ۵۰ تا ۷۰ درصد به فروش می‌رسند. اما با وجود این اعتقادات، هنوز هم جمعه سیاه در ایران طرفداران بسیاری دارد.


تاریخ دقیق بلک فرایدی سال 1402

تاریخ دقیق بلک فرایدی روز جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ است که در ایران مصادف با جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ می‌شود. ایرانیان می‌توانند آخر هفته جذابی را با خرید از فروشگاه‌های دلخواه خود سپری کنند. فروشگاه‌های معتبر و معروف ایرانی نیز در این روز بر روی بسیاری از کالاها، بسته‌ها و خدمات خود تخفیف خوبی اعمال می‌کنند. اگر شما هم لیست خریدی در ذهن دارید، این روز را در تقویم خود علامت گذاری کنید.


میزان تخفیفات شگفت‌انگیز بلک فرایدی

در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، تخفیف واقعی بلک فرایدی چیزی حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد است. در ایران بسیاری از فروشگاه‌ها تخفیف بلک فرایدی را بین ۵۰ تا ۹۰ درصد اعمال می‌کنند. تعدادی از آنلاین شاپ‌ها، بلک فرایدی را طی ۳ روز برگزار می‌کنند و تخفیفات در این روزها نوساناتی دارد.

از پرتخفیف‌ترین کالاهای بلک فرایدی در دنیا، لوازم دیجیتالی و دوربین‌ها هستند. در همین راستا نورنگار نیز برای علاقه‌مندان به عکاسی، تخفیف شگفت‌انگیزی روی دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی خود اعمال کرده است. در ادامه با بلک فرایدی جذاب نورنگار بیشتر آشنا خواهید شد.


روشن‌ترین جمعه سیاه با تخفیفات تکرارنشدنی نورنگار!

در نورنگار شما علاقمندان به عکاسی می‌توانید همواره تجهیزات مورد علاقه خود را با تخفیف و ارزان‌تر از همه جا خریداری کنید. اما فروشگاه تجهیزات عکاسی نورنگار به مناسبت بلک فرایدی، تخفیفات ویژه‌ای از ۳۰ آبان تا ۳ آذر روی اغلب محصولات خود اعمال کرده است. انواع دوربین، لوازم جانبی آن مانند لنز و حتی سیستم‌های صوتی در بلک فرایدی نورنگار با تخفیف ویژه به فروش می‌رسند.

جالب است بدانید که شگفت انگیزترین بخش بلک فرایدی نورنگار، جوایز و هدایای ویژه‌ای است که برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما می‌توانید با گردونه شانس نورنگار شانس خود را برای دریافت یک محصول رایگان امتحان کنید. همچنین با شرکت در مسابقه ویژه بلک فرایدی می‌توانید یکی از برندگان خوش‌شانس نورنگار باشید. یکی از بهترین فرصت‌ها برای تکمیل تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری شما، بلک فرایدی نورنگار است. برای کسب اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام و وب سایت نورنگار مراجعه کنید.

فرصت تکرارنشدنی حراج بلک فرایدی

حالا که می‌دانید بلک فرایدی چه روزی است، بهتر از قبل آماده باشید. معمولاً تخفیفات اینترنتی در سایت‌های بزرگ، ‌به صورت روزانه آپدیت می‌َشوند. در فروشگاه تجهیزات عکاسی نورنگار، هر روز ساعت 12 شب با یک تخفیف هیجان‌انگیز روی یک محصول پرطرفدار، روبه‌رو می‌شوید. پس اگر در طول سال قصد خرید دوربین و لوازم جانبی آن را داشته‌اید ولی به خاطر قیمت‌های بالا نتوانستید خرید کنید، جمعه سیاه دقیقا همان روزی است که باید رویای خود را واقعی کنید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

منابع : history britannica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *